Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...
 Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...
 De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...
 schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras

Canalele Sky Showtime 1 și S...
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8244 replies to this topic

#2539
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006
grivitei cu titulescu - 1968
ebay.com
imi place stropitoarea

Attached Files



#2540
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,448
  • Înscris: 13.06.2004
Provine dintr-un tramvai interbelic. De genul existau şi cu 12 ani mai devreme, în 1956, când #2 (cea din imagine e #1) a fost pozată de turişti din Germania de Est.
Tramvaiul 20 era deviat se pare. V56-ul/58-ul cu remorcă, care circula pe linia aia ia curba de pe Griviţei (venind dinspre Gară) pe Titulescu.

Începând de la Cal. Griviţei şi mergând până la Vatra Luminoasă, când zone din partea de Nord, respectiv Est de la inelul 1 de circulaţie, ce se aflau aproape de şosea au început să fie înglonbate în Bucureşti? Că până pe la 1895-1900 erau în afara oraşului.

Edited by djl, 11 February 2018 - 00:12.


#2541
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
Primele stropitori au fost realizate la sfarsitul anilor 40, in perioada de tranzitie de la STB la ITB. Tramvaiul 20 (si nu umai el) era deviat deoarece aveau loc lucrari la canalul colector de pe Buzesti, lucrari incheiate un an mai tarziu.
Zonele din afara inelului I de circulatie au fost inglobate in oras dupa 1900, uttimele alipiri fiind facute in 1943 si 1950. In anii de dupa au mai avut loc doar unele reorganizari, fara a mai fi inglobate localitati limitrofe - 1952, 1966, 1968, 1979 (s-a modificat doar impartirea orasului).

Edited by malmoth, 11 February 2018 - 03:20.


#2542
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,448
  • Înscris: 13.06.2004
Ce s-a alipit în 1943?   :huh:

Păcat de bazinul de la "Lido"   :(

#2543
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
In 1943 comunele Serban Voda, Tudor Vladimirescu si satul Crangasi intra in componenta municipiului
Comunele Militari, Grivita, Dudesti-Cioplea, Colentina, Marele Voievod Mihai, Baneasa, devin comune-oras.
La urmatoarea organizare administrativa, din 1950, vor fi incluse comunele-oras aminitite mai sus si comunele Prineipele Nicolae (30 Decembrie), Herastrau si Tudor Vladmirescu. Ce alipiri s-au mai facut dupa aceea au fost doar terenuri pe care s-au creat platfornele industriale. Limitele actuale ale orasului sunt cele trasate in 1950. Sectoarele colorate sunt inlocuite cu raioane.
Dupa moartea lui Stalin, raionul care ii purta numele se redenumeste "30 decembrie".
In 1968 se revine la sectoare numerotate, iar din 1979 vor fi numai 6 sectoare in loc de 8.

Attached Files



#2544
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006
bucuresti - iulie 1969... pe unde o fi facuta poza?
ebay.com

Attached Files



#2545
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
Soseaua Chitilei.in apropiere de interesectia cu Bucuresti Noi, tramvaiul metre spre Mezes..
Bingmap din 2008, ca azi nu mai e nimic https://www.bing.com/maps/aerial

#2546
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006
splaiul independentei - 1967
https://www.ebay.co....C0AAOSw~T9aiiwb

Attached Files



#2547
korr41

korr41

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,887
  • Înscris: 27.06.2007

View Postmalmoth, on 17 februarie 2018 - 20:29, said:

Soseaua Chitilei.in apropiere de interesectia cu Bucuresti Noi, tramvaiul metre spre Mezes..
Bingmap din 2008, ca azi nu mai e nimic https://www.bing.com/maps/aerial

Imi aduc aminte ca turnul de apa din fundal era in curte la Textile Dacia. Deci eu vad tramvaiul pe sos. Chitilei spre capatul de la intersectia cu Bd Laminorului.
Asa cred...

#2548
anelka

anelka

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,127
  • Înscris: 17.02.2006
bucuresti - 1962. recunoasteti zona?
ebay.com

Attached Files



#2549
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
Constanta, strada Garii; te-au indus in eroare blocurile inalte, dispuse oblic ca cele din zona IOR (G-urile). In Bucuresti la nivelul anului 1962 doar troleibuzul 88 ajungea in cartierul Tei si la o vedere mai atenta (indiferent de an, dupa 1964, cand majoritatea cartierelor prinsesera contur) dispunerea din imagine nu se potriveste. Foarte multe proiecte de blocuri ridicate in Bucuresti au fost folosite si in alte orase de provincie. Arhitectura blocurilor de 4 etaje din stanga aduce intrucatva cu cele de pe Bd. Ferdinand, spre gara Obor insa fatadele din foto nu se intalnesc in Bucuresti.
https://www.google.r...!7i13312!8i6656

#2550
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,448
  • Înscris: 13.06.2004
Pură curiozitate: colecţionaţi ghiduri legate de Bucureşti?

#2551
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
Poate, daca sunt interesante si inedite.

Bucuresti ianuarie-februarie 1988, fotografii facute de un student american, cu bursa Fullbright in Romania.
https://www.facebook.com/DrHadaller/

Attached Files



#2552
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,448
  • Înscris: 13.06.2004
Scuze, am dat reply aiurea. După ce am studiat mai bine o poză, mi-am dat seama în ce direcţie e făcută.
Apropos de ghiduri, de ăsta ştiţi?: http://carti.tramclub.org/10/030

Am mai apucat acel adăpost de la P-ţa Scînteii (Presei), dispărut o dată cu modernizarea liniei 41 tramvaie. http://metropotam.ro...-art8088203917/
Cartofilie cu Casa Scînteii (Presei Libere): http://sanuuitam.blo...sti-i-casa.html

Edited by djl, 23 February 2018 - 00:49.


#2553
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
Cine nu stie ghidul ala de pe tramclub, din 1982 - oricum harta difera de cartulie, chiar si in interiorul ei informatiile se bat cap in cap.
La piata Scanteii, inainte de Casa Scanteii si Romexpo a fost Hipodromul; pe locul unde sunt astazi turnurile City Gate a fost incepand cu 1929 capat de tramvai (prima linie infiintata a fost 22 pe traseul Sf. Gheorghe - Hipodrom, dupa cativa ani inlocuita cu linia 3) si in pana in vara lui 1964, cand vechea bucla sta in calea aleii de acces catre noul complex epozitional ridicat pe locul circuitului de trap al Hipodromului. La inceputul lunii august se da in folosinta noua bucla a tramvaielor 3 si 4 amenajata in parculetul din spatele strandului - in afara tramvaiui pot intoarce autobuze si troleibuze pe un platou alaturat. Tot in aceeasi luna, la mijloul ei, se deschide bd. Expozitiei la capatul caruia se amenajeaza inca o bucla, identica cu cealalta, pentru un acces mai facil la Expozitie si stocarea unor tramvaie pentru ocazii speciale. Se pune in functune tramvaiul 9 intre Mezes si Expozitie si troleibuzul 86 pana la Piata Scanteii (la bucla lui 3).
Bucla din parc, pentru liniile 3, 4, 41 etc a ramas pe pozitie pana la sfarsitul verii 2001, cand incep lucrari de constructie al noului terminal multimodal, terminal care intra in functiune spre sfarsitul lui 2002
Bucla Expozitie a dainuit pana in 1992 cand este relocata cateva sute de metri mai incolo, dupa Brigada de Pompieri Romexpo, din cauza lucrarilor de largire a bd, Expozitiei de la intrarea in Romexpo spre piata Scanteii si a constructiei complexului WTC - Sofitel. Bucla noua exista si acum, abandonata. Pe locul vechii bucle din 1964 se afla astazi parcarea din spatele WTC Plaza si intrarea in Romexpo - conturul ei este recognoscibil pe vederile aeriene de astazi comparativ cu cele din 1966. In zona noului terminal nu stiu daca se mai pot recunoaste urmele vechii bucle de tramvai dar este vizibila o mica portiune din platoul pentru autobuze (chiar in spatele statiei de urcare pentru 41).

#2554
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,448
  • Înscris: 13.06.2004
Ce informaţii se bat cap în cap?
Bd. Expoziţiei ştiu că exista de dinainte de 1960. Se numea T.F.F. (Telegrafiei Fără Fir).
Pe calea ferată ce ducea la ROM.EXPO. au fost aduşi vreodată călători?
86 întorcea în 1962 la Gara Băneasa (a fost înfiinţat pe 16 Sept. în acel an). A fost scurtat ulterior la P-ţa Scînteii? Când a fost mutat pe Cal. Griviţei şi de ce? În 1966 văd că deja circula pe Cal. Griviţei. Iniţial 86 întorcea la Teodor Speranţia, 84 fiind cel care mergea în Vatra Luminoasă.
Ce traseu ciudat avea 89 iniţial... venea din Vatra Luminoasă, ajungea pe Şos. Cotroceni, apoi la Gara de Nord şi P-ţa Victoriei.
81 a fost scurtat un timp până la Gara Băneasa, dar 82 nu?

Posted Image

Edited by djl, 23 February 2018 - 02:55.


#2555
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
in cartulia 1982 ce scrie in sectiunea de linii, nu se potriveste de exemplu la legaturile metroului cu liniile de suprafata - exista listata linia 224 ca traseu dar la corespondenta cu metrou-ITB la statia Muncii nu mai apare si mai sunt unele.

Calea ferata a fost exlusiv folosita pentru garararea exponatelor pe boghiuri.
Linia 86 initial a circulat Delea Noua - Gara Baneasa asa cum scrie, in 1964 a ajuns la Scanteii datorita inlocuirii tramvaiului de pe Polizu cu troleibuze - in paralel cu aducerea lui la Scanteii, se infiinteaza si 87 din Bucurestii Noi la Piata de flori.  In 1965 86 este suspendat termporar din cauza unor lucrari edilitare de pe Dacia si cand a reaparut a mers un timp pana la Gara de Nord apoi s-a prelungit in Pajura.
81 circula scurtat la Fantana Miorita din cauza problemelor de alimentarea cu energie, reteaua neputand suporta consumul produs de cele 2 linii in paralel, asa ca pana la remedierea situatiei (construirea unei substatii electrice in Baneasa un an mai tarziu) s-a decis scurtarea lui 81.
89 a mers la inceput Victoriei - Militari apoi din Militari prin Cotroceni si comun cu 84 pana in Vatra Luminoasa.
Liniile de troleibuz si autobuz infiintate in anii 60 in zona centrala au inlocuit vechile trasee centrale de tramvai de pana in anii 50 - 84 si 89 inglobeaza fostele tronsoane ale lui 13 si 14; 85 este vechiul 24 central pe la Universitate, intre Gara de Nord si Obor, 34 Clabucet - Muncii nu este altul decat fostul 19, autobuzul 35 va inloui tramvaiul 5 pe bulevardele centrale.

Cebuc are unele greseli in liste (sub rezerva erorilor de tipar, lucrarea nu stiu daca a avut/are vreo erata) - de ex. linia 62 se infiinteaza in martie 1961, nu 1962 (la culegere, din neatentie, operatorului i-a fugit privirea sau a facut asociatii.cu "62", 1962" si linia 68 care se infiinteaza in martie 1962

Edited by malmoth, 23 February 2018 - 03:38.


#2556
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,448
  • Înscris: 13.06.2004
Ştiu că 34 era fostul 19 şi 35 se dorea într-un fel să-l înlocuiască pe 5, iar 85 e un fel de fostul 24.
Pe o hartă, de când circula tramvaiul 9 pe Bd. Lacul Tei până la calea ferată apare linie de tramvai între cale ferată şi Str. Maica Domnului, chit că 9 circula doar până la barieră (linia la care fac referire se unea cu aia a lui 17). O fi vreo erată sau a existat o legătură tehnică de genul?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate