Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Bucurestii de altadata
#2107
Posted 20 March 2017 - 15:08
djl, on 20 martie 2017 - 14:05, said:
Despre stadioane. La Giuşeti vor să demoleze o parte din ele, la cel al Stelei (Stad. Ghencea) şi cel Dinamo (Ştefan cel Mare) vor să radă totul: https://bacisme.word...oane-disparute/ http://www.historia....fa-sovieticilor La A.N.E.F./O.N.E.F./Republicii se mai păstra ceva din originalul din anii '30? In anii 30 nu se vad |
#2108
Posted 20 March 2017 - 15:18
Kokoshmare, on 20 martie 2017 - 15:08, said:
Cred ca numai structura de beton a tribune dinspre soseaua Izvor. Pe aici, se zice ca placile rosiatice ar fi tot de la stadion dar nu cred. In anii 30 nu se vad malmoth, on 18 martie 2017 - 00:36, said: Vedere aeriana a Bucurestiului in 1978 - este mai neclara ca cea din 1966 dar sunt vizibile schimbarile survenite de-a lungul timpului, santierul pasajului Bucur-Obor, blocurile din Colentina, Pantelimon, Giurgiului etc http://fostulbucures...367/26.0982/!a5 |
#2109
Posted 20 March 2017 - 17:37
Kokoshmare, on 20 martie 2017 - 15:08, said:
Pe aici, se zice ca placile rosiatice ar fi tot de la stadion dar nu cred. "Casa Republicii paraziteaza orasul si impresioneaza doar prin dimensiunile grotesti. „Parcul” Izvor nu isi justifica nicidecum existenta, mai ales ca Gradina Cismigiu este foarte aproape. Repopularea perimetrului cu cladiri este de preferat." Edited by BlueKing-69, 20 March 2017 - 17:37. |
#2110
Posted 20 March 2017 - 21:05
BlueKing-69, on 20 martie 2017 - 17:37, said: Tot de acolo mi-a retinut atentia urmatoarea opinie: "Casa Republicii paraziteaza orasul si impresioneaza doar prin dimensiunile grotesti. āParculā Izvor nu isi justifica nicidecum existenta, mai ales ca Gradina Cismigiu este foarte aproape. Repopularea perimetrului cu cladiri este de preferat." Pe topicul cu Catedrala Neamului am pus poze in care se vede cum s-a lasat pamantul si pe celelalte laturi expunand si structura dinspre catedrala/Calea 13 Septembrie. |
#2111
Posted 22 March 2017 - 15:10
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/pVcJdUVBtRc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/WhR7mWv1cOs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2112
Posted 26 March 2017 - 01:42
http://www.muzeuldef...930-episodul-5/ - vedem cum arata centrul si Piata Unirii la inceputul anilor 30.
Mare parte din cladirile ce se vad in dreapta si in josul imaginii nu mai exista astazi (inclusiv hala). inca nu se trasase bulevardul Bratianu, care a dus si el la demolarea unor case. Piata Bibescu si halele vecine ei vor disparea cativa ani mai tarziu, cand se doreste crearea unei piete de circulatie, un loc reprezentativ pentru o capitala. Si pana atunci era un punct important, dar de interes comercial - acest rol este diminuat si transferat altor piete construite special in acest scop - piata de la Cosbuc, piata de la Domenii, Halele Centrale de la Obor. Nu era nici planseul peste Dambovita, a carui constructie a inceput in 1935, acoperirea facandu-se de la podul Senatului pana la podul Serban Voda. Urmatoarea fotografie prezinta splaiul cu planseul complet pana la Serban Voda - dupa starea vegetatiei pare a fi primavara lui 1936. Hala de peste e in curs de demontare iar tramvaiele incep sa fie deviate pe variante peste planseu; trotuarele care delimiteaza spatiile verzi se pregatesc pentru pavare cu dale - celebrele patrate cu model ce au rezistat mult timp prin diferite zone ale orasului. Pe planseu si peste fostele hale se creaza un spatiu central in jurul caruia sunt trasate fluxurile de circulatie, initial gandite ca sensuri unice, respectate partial (de tramvai si autobuze). spl unirii planseu 1936.jpeg 35.79K 36 downloads Proiectul de sistematizare a pietei 8 Iunie a fost subiect de discutii aprinse, s-au prezentat diverse variante insa solutia adoptata in 1937 a fost una provizorie, pana cand se vor intruni conditiile necesare punerii in opera a unui nou proiect de resistematizare. O vedere spre Mitropolie, cu noua configuratie, probabil 1938-1939 (tocmai acum nu am la indemana imagini cu toata "chifteaua") - tramvaieie circulau intr-un singur sens catre podul Serban Voda, iar pe strada Halelor se afla linie dubla, pe care se circula insa in mod frecvent doar pe un singur sens (schema e pusa cu ceva pagini in urma); dupa cum e autobuzul, ori intoarce acolo ori se circula in ambele sensuri pe directia Splai-Serban Voda fara ocolire prin str. Carol. pta-8-iunie.jpg.jpeg 301.56K 33 downloads Strazile Halelor si 30 Decebrie (fosta Carol) intre podul Serban Voda si calea Calarasilor au fost demolate in a doua jumatate a anilor 60 pentru prelungirea bd. 1848 spre Magistrala Nord Sud; pe spatiul ramas a inceput constructia in anii 70 a magazinului universal Unirea ( deschis in 1976) - initlal trebuia sa se numeasca Hermes, apoi Central; mai sus, langa ultimul sediu al magazinului "Vulturul de mare cu pestele in ghiare" incepe constructia unui alt magazin destinat desfacerii produselor intreprinderilor din industria usoara, Cocor, dat in folosinta in 1973. Si au venit anii 80 cand ceea ce a mai ramas intreg a cazut sub lama buldozerelor si piata a fost reconfigurata radical - se poate recunoaste in forma ei actuala o varianta de proiect interbelic in care piata era patrata. |
#2113
Posted 26 March 2017 - 02:03
Dar la P-ţa Unirii nu se putea face o mică deviere spre Vest a benzilor de circulaţie pentru a fi păstrate casele?
Magazinul Universal "Unirea" chiar a primit iniţial denumirea de "Central"! (am pus mai demult o poză pe topic). |
#2114
Posted 26 March 2017 - 11:44
#2115
Posted 27 March 2017 - 00:20
Inca o portie de Bucuresti - primele poze color sunt din 1999, apoi restul sunt cu centrul orasului, Dambovita la Vitan si lacul Vacaresti in 1988-89
|
#2116
Posted 27 March 2017 - 01:49
Dar cum e cu luatul pozelor de pe acel site şi postarea lor pe forumuri. Adică ai voie să faci chestia asta?
Bine, îndrăznesc să pun 2 poze preluate de acolo până să mi se răspundă la întrebare... Ambele realizate de Andrei Bîrsan. Prima e făcută la Foişorul de Foc în 1987. Vedere dinspre Str. Iancu Cavaler de Flondor. Semafoare din alea mari mai există în Bucureşti, dar nu în locaţia menţionată. Oare autobuzul "rachetat", un "Ikarus" Zemun ("Ikarbus") IK4 pe ce traseu circula? Foisorul de Foc, vedere dinspre Iancu Cavaler de Flordor (1987) foto Andrei Birsan 55e65c59-c858-47bf-9087-48b9592b13d5.jpg 434.43K 21 downloads Şi ceva clasic pentru a edifica distrugerile Ceauşiste: Str. Ecoului în 1984? înainte de demolare (dispariţie mai bine zis, că nu mai există strada). Dacă nu ai ştii că a fost realizată în Bucureşti (se zăresc siluetele Patriarhiei şi a Palatului Marii Adurnări Naţionale (M.A.N.), ulterior Camera Deputaţilor, azi Palatul Patriarhiei) nici nu ai fi crezut că-i în Bucureşti, atât de interesant şi de romantic era... Str. Ecoului (disparuta) (1984) foto Andrei Birsan 586aa730-486c-4b55-9d8a-1823592b13d5.jpg 567.76K 23 downloads Tot aceiaşi stradă, în Mai 1984, foto Andrei Pandele. Poza cred că e făcută mai în josul străzii. Deja era în curs de distrugere. https://rezistenta.n...i-document.html Str. Ecoului-mai1984 foto Andrei Pandele.jpg 265.83K 21 downloads Edited by djl, 27 March 2017 - 02:13. |
|
#2117
Posted 27 March 2017 - 14:29
djl, on 27 martie 2017 - 01:49, said:
... nici nu ai fi crezut că-i în Bucureşti, atât de interesant şi de romantic era... Nu am sa incetez niciodata sa te combat Ca tot recidivezi, vin si te intreb: cum ai fi vazut tu evolutia respectivelor [zone / cartiere / strazi / case] pana in zilele noastre? Ai vreun reper DIN ACTUALUL BUCURESTI (zone vechi care nu au fost demolate) care sa iti justifice nostalgia si visele? [deci zone, nu case care punctual si uneori intamplator au fost conservate / restaurate optim] Edited by BlueKing-69, 27 March 2017 - 14:30. |
#2118
Posted 27 March 2017 - 14:37
Din păcate o parte din acele case ar fi fost înlocuite de blocuri... cum au demolat cretinii 2 case pe Str. Traian ca să facă blocuri.
Cum ar fi arătat casele... depinde de cine locuia în ele. Str. Traian, pe partea unde-s multe case cu curte (adică între Foişorul de Foc şi fostul Spital "Caritas") arată mai bine între Foişor şi Cal. Călăraşi (lor) unde-s mai mulţi Albi, decât între Cal. Călăraşi şi fostul Spital, unde-s mulţi Ţigani. Cal. Călăraşi (lor) arată nasol pe partea veche pentru că pe acolo cam sunt Ţigani. Zona Cişmigiu arată bine pentru că-s mai mulţi Albi, dar Cal. Griviţei veche (care nu începe departe de zona Cişmsigiu) arată în unele zone cam nasol din cauză că-s Ţigani. Mie Traian - Călăraşi îmi provoacă nostalgie pentru că am trecut pe acolo de multe ori în copilărie şi adolescenţă (pe acolo m-am dat prima dată când am început să mă plimb singur cu tramvaiul - 14 ). Edited by djl, 27 March 2017 - 14:38. |
#2119
Posted 27 March 2017 - 14:55
Tu ai vrun autocorrect setat aiurea sau nu stii cand se scrie cu majuscula si cand nu ?
|
#2120
Posted 27 March 2017 - 16:36
Dacă te referi la Ţigani, Albi, Români... aşa se scria până în 1953 şi mi se pare normal ca numele unor naţii, popoare, rase să se scrie cu majusculă.
|
#2121
Posted 27 March 2017 - 17:14
djl, on 27 martie 2017 - 01:49, said:
Dar cum e cu luatul pozelor de pe acel site şi postarea lor pe forumuri. Adică ai voie să faci chestia asta? ... Oare autobuzul "rachetat", un "Ikarus" Zemun ("Ikarbus") IK4 pe ce traseu circula? BlueKing-69, on 27 martie 2017 - 14:29, said:
Nu am sa incetez niciodata sa te combat Ca tot recidivezi, vin si te intreb: cum ai fi vazut tu evolutia respectivelor [zone / cartiere / strazi / case] pana in zilele noastre? Ai vreun reper DIN ACTUALUL BUCURESTI (zone vechi care nu au fost demolate) care sa iti justifice nostalgia si visele? [deci zone, nu case care punctual si uneori intamplator au fost conservate / restaurate optim] Poti sa iei poze de acolo dar ce faci, iei toata colectia si o versi aici? Pui o poza doua de preview si link la intreg. Autobuzul e pe una din liniile 133 sau 140 pentru ca are in fata o tabla cu indicatia ca circula deviat, astea sunt liniile cele mai des mutate din zona strazii Traian-Calarasi. Daca Uranus ar fi ramaas asa pana azi, avea partea de ce au patit alte zone din Bucuresti, urla singur pana la urma dupa sistematizare; pe locul Arsenalului ne-am fi ales, desigur, cu un mall... Se mai pune problema daca regimul cadea cand cartierul era vraiste si casa republicii doar la stadiul de fundatie? Avem si acum gaura din spatele Bibliotecii Nationale. La nivel inalt s-or fi gandit sa-l lase pe Ceausescu sa finalizeze macar centrul si dupa aia sa-i ia maul. Altfel centrul era un supermaidan. In centrul orasului!!! |
|
#2122
Posted 27 March 2017 - 17:18
Poze iau doar câteva...
Care zone urlă după sistematizare? Bulevarde trebuiau făcute, dar demolat doar la bulevard, eventual construit blocuri la bulevard, dar restul lăsat în pace. Blocurile comuniste (afară de alea din Floreasca şi poate cele stil Stalinist din Vatra Luminoasă şi Bucureştii Noi, plus ceva excepţii unicat) sunt anoste. Plus că e dreptul omului de a avea casă cu curte (oricât de mică) dacă vrea şi poate. Dacă unora nu le place ce e bun şi frumos în Bucureşti, să se mute la periferie şi să urâţească pe acolo! Filmarea de la 3:34-3:36 pe unde e făcută? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6Vi-vX8I-iA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 27 March 2017 - 17:29. |
#2123
Posted 27 March 2017 - 18:00
Daca nu ridicau nici un bloc pe acolo si il lasau asa cum era la nivelul lui 1982, la circulatia de acum se cam punea problema unor largiri de strazi (Izvor, Uranus). Cartierul ar fi trecut prin tranzitia salbatica a anilor 90 si apoi ar fi inceput sa se regenereze in unele zone - sa se renoveze din imobile, altele demolate si ridicat altceva in locul lor (frumos sau urat), ar fi aparut carte un hotel cochet, terase, restaurante sau cafenele mici, in zona Arsenalului, cum am mai zis ori parc ori centru comercial. Nu stiu ce soarta ar fi avut pana la urma constructiile armatei, cazarmile de acolo - unele spatii inchiriate, altele parasite in asteptarea buldozerului, fabricile reconverrtite sau vandute si apoi demolate. Cum ar fi aratat azi Antimul, Rahova veche cu unele case renovate, mai ales frontul de mici pravalii de dupa Palatul Bragadiru (in dosul carora se ascundeau mici curti comune umbrite)? Bineinteles ca ar fi existat si cealalta fateta cu maghernite si ruine populate de minoritari. Concluzia e ca de n-ar fi fost demolarile, cartierul tot ar fi sfarsit slutit de proprietari, investitori sau autoritati inconstiente, ar fi disparut pana la urma strazile pietruite sub mai modernul asfalt, termopane, aere conditionate, stim tot tacamul. Un neajuns ar fi ca unele institutii de stat ramaneau tot in sediile vechi (MapN, Biblioteca Nationala, alte ministere), Parlamentul ar fi functionat in Dealul Patriarhiei (Camera Deputatilor) si la fostul sediul a CC (Senatul).
Iar transportul nu stiu daca ar fi rezistat in forma din 1982, cu tramvai pe Uranus si Splai, traficul auto tot mai mare si schimbarea unor fluxuri de circulatie coroborate si cu sitiatia de criza si lipsuri ar fi dus la modificarea/desfiintarea unor trasee. RATB tot scapa de maxi taxi si in centru mai ramaneau cateva linii de autobuz si troleibuz. |
#2124
Posted 27 March 2017 - 18:07
Parcă ar fi la Obor, spre Colentina (întrebarea lui djl despre filmare). Blocurile care se văd seamănă, dar ăla din care se filmează nu prea.
Edited by abancor, 27 March 2017 - 18:10. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users