Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Boxa membrana tweeter infundata

ajutor

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay
 Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...
 De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...

Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?
 polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas
 

Bucurestii de altadata

* * * * - 11 votes
  • Please log in to reply
8248 replies to this topic

#1891
_Sucre_

_Sucre_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 04.10.2016
originea numelui Bucuresti ar fi albaneza http://www.historia....i-bucure-tiului

#1892
Esticul

Esticul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,089
  • Înscris: 24.09.2016
Acum vreo zece ani voiam să fac o excursie în Belgrad și mă uitam pe Google cum va intra trenul de la Timișoara în Belgrad pe malul Dunării și al Savei. Dar a fost o mare surpriză, trenul a intrat în galeriile de metrou și a traversat orașul până la gara Belgrad ca o garnitură oarecare de metrou.

Bucureștiul a avut intrări și gări „finale” dinspre Giurgiu (Filaret), dinspre Pitești (Cotroceni),  dinspre Târgoviște (Gara de Nord), dinspre Constanța(Obor). Pe Google văd că șinele sunt tot la locul lor, mai peste tot, bănuiesc că extrem de ruginite. Mă întreb cum de nu a existat ideea să le racordeze pentru necesitățile interne ale orașului prin metroul care s-a construit în anii '70-'80. În Paris azi e greu să faci distincția dintre trenurile de metrou și trenurile regionale. Metroul bucureștena nu a fost construit ca o legătură rapidă între mai multe centre (prezente și viitoare ale constelației metropolitane) ci șerpuiește prin toate cartierele mai aglomerate, că te apucă iarna să ajungi din Dristor la Gara de Nord (în fond de ce trebuia o singură gară pentru un oraș atât de mare?

Bucureștiul este un exemplu de urbanistică negativă. Un fel de „așa nu”.

Edited by Esticul, 08 October 2016 - 20:57.


#1893
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,059
  • Înscris: 20.12.2007

View PostEsticul, on 08 octombrie 2016 - 20:56, said:

Acum vreo zece ani voiam sć fac o excursie Ć®n Belgrad și mć uitam pe Google cum va intra trenul de la Timișoara Ć®n Belgrad pe malul Dunćrii și al Savei. Dar a fost o mare surprizć, trenul a intrat Ć®n galeriile de metrou și a traversat orașul pĆ¢nć la gara Belgrad ca o garniturć oarecare de metrou.

Bucureștiul a avut intrćri și gćri ā€žfinaleā€ dinspre Giurgiu (Filaret), dinspre Pitești (Cotroceni),  dinspre TĆ¢rgoviște (Gara de Nord), dinspre Constanța(Obor). Pe Google vćd cć șinele sunt tot la locul lor, mai peste tot, bćnuiesc cć extrem de ruginite. Mć Ć®ntreb cum de nu a existat ideea sć le racordeze pentru necesitćțile interne ale orașului prin metroul care s-a construit Ć®n anii '70-'80.
Asta a fost ideea metroului interbelic. A pus djl pe aici planurile.
Acum exista proiectul TER care are in vedere exact asta conectarea pe modelul RER a garilor bucurestene. Dar mai e mult pana departe.

#1894
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Nu pusesem cu cel interbelic, ci cu proiectul din 1952-1954 (documentaţia era din 1953 - am dat-o celor de la Metrou ulterior): http://forum.softped...u#entry11357641
Existau mai multe linii ferate în Bucureşti care ofereau o legătură facilă între gări. Dar pentru că nu existau sisteme moderne de semnalizare, barierele se coborau când trenul pleca din gară, chiar dacă făcea şi 10 minute până la barieră, ceea ce detrmina lungi aşteptări. Deabea în 1963 s-a introdus la C.F.R. un sistem modern de comandă, culmea primul fiind instalat chiar la Gara Herăstrău, gară ce se afla pe una din liniile pe unde fusese închis traficul de călători; dacă sistemele astea ar fi apărut în anii '50, alta ar fi fost situaţia. Iar după aia, în îmensa lor lipsă de viziune au ciuntit fostele trasee, trântind construcţii, în loc să aştepte să aibă bani pentru a le băga în subteran. Nu mai vreau să-mi amintesc de linia ce trecea pe lângă Parcul Circului (Tonola) (Tonolla)   :(    :crybaby:

Edited by djl, 08 October 2016 - 21:29.


#1895
Esticul

Esticul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,089
  • Înscris: 24.09.2016

View Postdjl, on 08 octombrie 2016 - 21:19, said:

dacă sistemele astea ar fi apărut în anii '50, alta ar fi fost situaţia....îmensa lor lipsă de viziune au ciuntit fostele trasee, trântind construcţii, în loc să aştepte să aibă bani pentru a le băga în subteran.

Nu trebuiau băgate în subteran, doar puși niște pereți fonici de o parte și alta. Așa trec autostrăzi foarte zgomotoase prin mari orașe, e drept că sunt și acoperite (cu o stradă locală).  Baselul are o astfel de autostradă. Iar căii ferate i-au tras o groapă de trei metri, adică tunel descoperit. Eu în Franța am găsit o singură barieră (nu-i mare lucru să scoți niște pământ de sub calea ferată și să bagi drumul pe acolo), cel puțin în Alsacia și regiunile din jur. Vara asta am fost foarte șocat că au întreținut (au curățat-o de vegetație) o cale ferată nefolosită probabil de zeci de ani. Chestie de civilizație...

Bucureștiul ăsta pare un oraș decăzut aflat pe locul în care a fost oraș relativ civilizat. În orice caz nu se poate compara ca infrastructură urbană cu niciun alt oraș cu peste 1 milion din Europa, nici cu Sofia, nici cu Kievul, cu nimic.

Edited by Esticul, 08 October 2016 - 22:26.


#1896
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Trebuiau băgate în subteran din cauză că erau prea multe treceri la nivel.

#1897
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Pe unde o fi circulând cu tramvaiul pe la min 30

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/BCAK743r8Vo?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#1898
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,092
  • Înscris: 30.04.2007
mai neneeeeee! spa in 1979 ?!?!!? min ~28-29 ..

View Post_Sucre_, on 08 octombrie 2016 - 18:40, said:

originea numelui Bucuresti ar fi albaneza http://www.historia....i-bucure-tiului

sucre, ai baut ceva? ai inceput sa pui botul la toate prostiile scrise pe net? dar este arhicunoscut ca denumirea de bucuresti vine din limba secuiasca!
este unicul si singurul cuvint pastrat.

Edited by r_murphy, 09 October 2016 - 07:39.


#1899
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Existau centre de sănătate pe atunci. O fi fost pe la vreunul, dar la care?

#1900
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,059
  • Înscris: 20.12.2007
Miramar s-a deschis prin '87. Pe Socului actualul Chisinau
Avea si inca are piscine, sauna, masaj executat de orbi, cursuri de inot, recuperare fizioterapeutica

Edited by Kokoshmare, 10 October 2016 - 17:14.


#1901
abancor

abancor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,076
  • Înscris: 07.07.2006
Iar ăla de pe Șerban Vodă s-a deschis, cred, cu cîțiva ani înainte de Miramar. Prin 96 - 97 încă exista piscina, și se folosea. Acu nu mai are nimic. După ce a fost studio pt Prima TV în anii 2000, acu e spital de oftalmologie.
În 1979 existau în schimb băi publice, și cred că sigur existau și spitale cu tratamente balneare - cu bazine, căzi etc. Am impresia că spitalul ăla de lîngă Teatrul de Comedie exact cu asta se ocupă.

Edited by abancor, 10 October 2016 - 19:04.


#1902
danutzu22

danutzu22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,535
  • Înscris: 31.05.2006

View PostKokoshmare, on 10 octombrie 2016 - 17:13, said:

Miramar s-a deschis prin '87. Pe Socului actualul Chisinau
Avea si inca are piscine, sauna, masaj executat de orbi, cursuri de inot, recuperare fizioterapeutica

Miramar, locatie Chisinau fost Socului s-a deschis in 1985.Aproape 2 ani au fost conditii excelente la bazin dupa au inceput sa "scartie", ceva mizerie si in special o anume "fauna" incriminata de CP in acele timpuri.

#1903
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Dosari?   :huh:

#1904
_Sucre_

_Sucre_

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 698
  • Înscris: 04.10.2016

View Postr_murphy, on 09 octombrie 2016 - 07:36, said:

mai neneeeeee! spa in 1979 ?!?!!? min ~28-29 ..



sucre, ai baut ceva? ai inceput sa pui botul la toate prostiile scrise pe net? dar este arhicunoscut ca denumirea de bucuresti vine din limba secuiasca!
este unicul si singurul cuvint pastrat.
ce interesant ca marea capitala are un nume de origine albaneza, de ce oare ?? :) cred ca Traian era albanez... :))

#1905
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,481
  • Înscris: 30.01.2008

View Post_Sucre_, on 11 octombrie 2016 - 20:27, said:

ce interesant ca marea capitala are un nume de origine albaneza, de ce oare ?? Posted Image cred ca Traian era albanez... Posted Image)
asa-i ca nu te hotarasti care prostie sa o sustii ...este...ar fi ..exista posibilitatea.........ceva ceva sa dam cu niste rahat ..ca sa ne "simtem bine"

View Post_Sucre_, on 08 octombrie 2016 - 18:40, said:

originea numelui Bucuresti ar fi albaneza

josnic  mod de a trai au unii :)

#1906
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Feisbuc, Rezistenţa Urbană


București 1987. Stația de metrou Pipera, pe atunci proaspăt deschisă, parte a M2, deservea o platformă industrială a capitalei României socialiste. Stația se anima când intrau pe schimb și ieșeau de pe schimb muncitorii de la întreprinderile din zonă, în rest era aproape pustie.

Anii au trecut și acum stația de metrou Pipera deservește o pepinieră corporatistă în expansiune. Vechile întreprinderi sunt înlocuite de clădiri de birouri, iar stația se animă mai ales dimineața și după-amiaza, când corporatiștii vin sau pleacă de la serviciu.
Problema e că de câțiva ani buni, linia M2 a devenit neîncăpătoare pentru hoardele de oameni ai muncii care vin aici în fiecare dimineață sau se opresc la stațiile dinainte: Victoriei, Aviatorilor sau Aurel Vlaicu. Metroul și-a atins demult capacitatea maximă, efectiv trenurile vin la 2 minute dimineața și tot nu fac față. Uneori trebuie să iei al 2-lea sau al 3-lea tren, pentru că nu mai ai loc în cel din stație.

Autoritățile, pe de o parte, au dat autorizații de construire pe bandă rulantă pentru clădiri care să adăpostească și mii de oameni, dar pe de altă parte, au ignorat complet problema transportului în comun subdimensionat, care e deja sufocat. dar și a infrastructurii rutiere rămase în urmă. Pe lângă metrou mai e o linie de tramvai care ajunge pe b-dul Dimitrie Pompeiu, dar nu face față. Trebuie găsite soluții alternative la metrou pentru platforma Pipera.

[ https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14705662_1179692922104970_4153666771758120150_n.jpg?oh=910653ad2524ee7c3c78852ce47b3aa6&oe=5866E62A - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by djl, 12 October 2016 - 16:23.


#1907
malmoth

malmoth

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,847
  • Înscris: 11.10.2006
Au existat mai demult liniile 106, 129 (mai vechiul 104R scurtat la cutremur) si 172 care legau Pipera de oras. A avut unul grija sa fie mai rarut cu traseele paralele la metrou si acum chiar daca ai M+4-5 linii RATB tot se sufoca circulatia. In anii 70 cei din Drumul Taberei voiau o legatura rapida pana in Pipera dar n-a fost sa fie asa ca au ramas la 137/368 +129. Tot DT-ul se varsa la Crangasi/ Eroilor/Piata Unirii si de acolo cu metroul.
N-avem autobuze (decat pentru linii cara-aer) si traseele sunt lungi+circulatia asa cum e - Valea Oltului - Pta Romana - Pipera, Gara de Nord - CFR Constanta, Piata Unirii -PIpera/CFR constanta; 5 pe Barbu Vacarescu e o gluma si nu stiu ce tot croseteaza atata la capatul ala de la Baneasa. Nu stiu ce dever au mirobolantele 185. 222, 223, 227, 236 -  parcul afectat lor ar servi cu succes o linie utila.
Daca le propui vreo linie au deja replica pregatita - este satisfacuta capacitatea de transport in zona prin liniile existente si metrou (pe langa faptul ca nu au cu ce sau umbla la alte linii); cererea e foarte buna, daca tramvaiele (putine) dau pe afara.

#1908
djl

djl

    Smrt fa¹izmu, sloboda narodu! Īmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,486
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă ar mai fi păstrat din autobuzele "D.A.F." şi "Rocar"-"de Simon" în circulaţie (că din fiecare cel puţin 15 cred că se mai găseau bune) alta ar fi fost situaţia.... dar îi doar undeva. La tramavie să nu mai zic cum e cu piesele de schimb.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate