Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Lukoil - benzina dezastru
Last Updated: May 16 2016 11:45, Started by
slai
, Jul 11 2009 21:59
·
0
#37
Posted 30 July 2009 - 19:36
inside_spy, on 29th July 2009, 13:12, said: Eu am alimentat de-a lungul timpului (~70.000 km în ultimii 3-4 ani) de la Petrom, Lukoil și MOL (în general cele din București, dar și din țară) și nu am avut niciun fel de problemă. În ultimul timp bag benzină numai de la Agip și nu am niciun fel de problemă. Faci o alegere buna cu agip. Eu bag de ceva vreme de la ei dar numai 95...98 prea scumpa. De la mol nu am bagat nici o data/ petrom e ok, omv putin peste medie, luk am luat teapa de cateva ori si evit. ps lucrez la agip sa nu mai speculati aiurea. |
#38
Posted 30 July 2009 - 20:31
un nou topic fluviu.... nu stiu daca ii mai folosesc discutiile actuale celui care a deschis topicul.
|
#39
Posted 31 July 2009 - 06:59
Initiatorului topicului nu ii foloseste decat schimbarea rezervorului.
|
#40
Posted 31 July 2009 - 09:25
omule, ai o obsesie. nu zic ca aveti benzina proasta peste tot, un an am pus tot de acolo fara probleme majore, dar nu ma mai risc. a fost prea lata tura aia. acum sunt multumit de la petromulv asta nou nout. singura lui problema e ca au pos usa normala si obisnuit ca de obicei erau automate, prima data era sa dau cu capul in geam. sigur au rezervoare noi, neruginite, necolmatate.
|
#41
Posted 31 July 2009 - 10:02
am de 10 ani masina si de 9 masina pe injectie. am alimentat tot timpul de la lanturile mari de benzinarii si n-am avut probleme decat odata, cand am alimentat de la o statie petrom ce urma sa se desfiinteze si angajatii sa fie disponibilizati. de la vreo 50-100m de benzinarie motorul a inceput sa mearga tusit, sa nu mai traga si sa moara la relantiv. am mers asa vreo 20km pana la un service unde trebuia sa se faca o reparatie. cand sa o iau din service nu a mai pornit de nici o culoare. a trebuit scoasa toata benzina din rezervor, pusa alta buna si a pornit. dupa ce a pornit a scos vreo 10 minute fum alb.
acuma de ce n-am avut eu asemenea probleme cum ai tu in mod frecvent, cu toate ca alimentez de multe ori si de la lukoil cu masinile pe injectie care-s mai sensibile la benzina? totusi, in 10 ani de condus am ars ceva benzina si la cum arati tu filtrul ala se umplea si filtrele de la masinile care le-am avut. o alta chestie: eu unul nu prea inteleg cum simtiti voi ca trage mai bine sau mai rau masina dupa ce alimentati, cand eu am alimentat si cu benzina de 98, 99, 100 de la diversi producatori si cu 95 si n-am simtit mare diferenta, decat la grosimea pormoneului. am studiat problema pe internet si am intrebat si un amic care-i inginer motoare termice si raspunsul a fost ca la un motor normal diferentele sun insesizabile, daca ai nu stiu ce ferari, Lamborghini, McLaren, atunci da, vei simti diferenta, dar motoarele normale sunt concepute sa functioneze cu benzina de 92 si chiar si cea de 95 e parfum pt ele si oricat de smenuita ar fi sub 92 nu coboara, iar in cazul in care totusi coboara au un senzor de autodetonatie si modifica avansul automat. iar la lanturile mari de benzinarii se smenuieste mai cu bun simt decat la nelu galbenus, unde prima data o smenuieste nenea nelu si apoi cumnatasu' care vinde la pompa. pe angajati de lanturile de benzinarii daca-i prinde cu asa ceva ii zboara instant. faptul ca motorul trege sau nu, cel putin la motoarele pe injectie care isi modifica parametrii in si in functie de ce zice sonda lambda si ceilalti senzori de pe motor nu e dat atata de calitatea benzinei ci mai degraba de cat de cald e afara, daca sunt cauciucurile unflate sau nu la presiunea standard, daca drumul e in panta (ochiul uman nu apreciaza intotdeauna bine inclinatia terenului, a se vedea cazurile cu urcatul masinii "la deal") si nu in ultimul rand, daca mergi cu vantul din fata sau din spate. @slai - tu mai bine schimba rezervorul, sau masina cu totul. Edited by Fane, 31 July 2009 - 10:07. |
#42
Posted 31 July 2009 - 11:00
Eu am o ruda care lucreaza la LukOil. El m-a sfatuit sa nu pun vreodata de la ei, desi as fi luat motorina aproape moca. Alimentez doar OMV Sprint Diesel si masina merge fara nicio problema.
|
#43
Posted 31 July 2009 - 11:18
slai, on 31st July 2009, 10:25, said: omule, ai o obsesie. Nu. Tu ai o obsesie. Ai senzatia ca cazanul tau este perfect, nu are nici cel mai mic viciu si singura chestie vinovata de functionarea foarte proasta a masinii tale nu poate fi decat benzina. Tu ai idee cate masini alimenteaza de la o statie cu vad? In mod sigur auzeai la televizor stirea daca se umpleau de rugina ca la tine filtrele la 100 de masini. |
#44
Posted 31 July 2009 - 11:52
man, tu ai o obsesie. unde am spus ca merge tot timpul asa? inainte a mers bine, am avut surpriza si acum merge iar bine. ai tu ce ai cu rugina si cu rezervorul.
|
#45
Posted 31 July 2009 - 12:09
Chiar azi citeam pe net, despre benzine si motorine. Se pomenea pe undeva, de existenta unor colonii de bacterii care se formeaza in rezervoare la zona de contact dintre apa si combustibil. Formarea bacteriilor este favorizata de caldura, si de lumina, dar caldura ajuta cel mai mult. Uneori coloniile de bacterii se rup, si ajung sub forma unor muci/clei sa infunde conductele si filtrele de combustibil.
Asta e valabil atat in rezervorul masinii cat si cel al benzinariei. Benzinariile moderne, (care sunt "oglinda" fabricantului marcii) investesc mereu in calitate. Stiu asta de la un prieten care chiar se ocupa de constructia de benzinarii prin tara, mai precis Petromuri. Mai stiu ca se fura la absolut toate pompele de benzina cam 2%, adica platesti 1L si primesti cam 950ml, pentru ca reglajele pompei permit asta, iar aceasta marja este acceptata de laboratoarele metrologice. La un tir care alimenteaza 800L se simt bine cei 1-2% in minus. De aici trageti concluzia ca o benzinarie de la sat, unde alimenteaza badea Ion si Gheo Universalaul 650 cand iese pe camp....daca o face, cu toata bunavointa pompagiului, daca nu se respecta unele etape de intretinere ale rezervoarelor, tot apare ceva care sa incurce funcitonarea motorului. In privinta bacteriilor pot face tratamente cu niste aditivi care omoara respectivele bacterii, dar in timp se poate forma rezistenta bacteriilor la respectivul aditiv, recomandandu-se schimbarea marcii de bactericid. Suna SF, dar sa nu uitam ca insusi procesul de formare al titeiului se datoreaza acestor bacterii care au descompus materia organica dealungul timpului. Un rezervor vechi are toate sansele sa aibe peretii plini de depuneri care s-au format in timp, din care mai pornesc din cand in cand bucati pe traseu. Inca nu am incercat, dar ar fi interesant de pus la borcan o cantitate de produsi petrolieri, in lumina si caldurica, vreme indelungata si atunci sa vedem ce se intampla sa zicem dupa 1 an de zile. Edited by tfmercedez, 31 July 2009 - 12:09. |
#46
Posted 31 July 2009 - 12:29
slai, on 31st July 2009, 12:52, said: man, tu ai o obsesie. unde am spus ca merge tot timpul asa? inainte a mers bine, am avut surpriza si acum merge iar bine. ai tu ce ai cu rugina si cu rezervorul. Da. Am o obsesie. Am obsesia ca la masinile pe care le conduc traseul de evacuare sa fie de inox, caroseria si rezervorul sa fie galvanizate. Am avut si eu cosmaruri cu vechiul cazan Dacia 1300 si am ramas cu sechele. Cum am scapat de cazan am scapat si de probleme. De atunci am cateva sute de mii de kilometri si nu stiu ce se afla sub capota masinii in afara de josa de ulei si vasul de expansiune. Si am bagat benzina inclusiv de la benzinarii din alea in mijlocul campului cu pompe din alea ruginite cu contoare cu rotite. Adica pompe comuniste de pe vremea lui ceasuescu. Si nu s-a intamplat nimic la masina. Edited by SPF, 31 July 2009 - 12:30. |
|
#47
Posted 31 July 2009 - 12:47
Draga SPF,
ok, ma predau. esti mai incapatanat decat mine. o sa schimb rezervorul, ii caut un loc pe lista de prioritati. mai tre sa fac franele ca mai tin pe o roata si curge lichidul, mai am rupt nustiu ce in caseta de directie, dar asta mai merge ca's solid si pot sa tin tare de volan. a.. si ieri s-a rupt oala spate, cred ca din cauza ca amortizorul era rupt dinainte. nu stii ce poate sa uruie pe spate stanga? ma gandesc ca's rulmentii praf. ma mai streseaza si lonjeroanele ca's varza. si facea unu scandal ieri ca a ramas balta de ule in parcare cand am plecat. avea ochi buni, nu stiu cum a vazut prin fumul scos de esapament. ca sa nu mai zic de zgomot ca saxofonul e gaurit si toba finala rupta. a'propos, la cum troncane o planetara ma lasa repede. nu stii, merge numai cu una? si tot miroase a cablu ars la motor cand aprind farul ala care mai merge. toate cele bune, drive safe, dupa cum vezi la cate probleme am nu prea pot urmari topicul. facem pace? slai ciprian. |
#48
Posted 31 July 2009 - 12:59
de ce plangi? ca-mi vine si mie a plange! tocmai am vrut sa repar frana si am incurcat furtunele ala de la servofrana cu ala de la apa de pe chiulasa. cum scot apa din cilindri? cred ca e plin ca a inceput sa tasneasca prin carburator afara! HEEELP!
|
#49
Posted 31 July 2009 - 13:13
am legat furtunul ala de la servo sa nu ma mai incurce. io cred ca ce e complicat se strica mai usor. mai bine classic.
Am rezolvat si cu motorul. Am scos bujiile si am suflat cu aer comprimat in motor, astfel ca a aruncat toata apa care a inundat motorul din greseala pe evacuare. Apa din carburator am scos-o sufland in jigloare. Ce a ramas nu cred ca mai conteaza, ce, parca la peco nu e cu apa benzina? Acum sa vad cum fac cu apa din sistemul de franare. desi cred ca o las asa, la a patra, a cincea pedala incepe sa se simta binisor ca franeaza. |
#50
Posted 31 July 2009 - 13:17
radeti voi, dar stiu pe unul cu aro la care frana incepea sa tina de la a 6-a pedala...asa ca draga slai cred ca te poti considera fericit!
|
#51
Posted 31 July 2009 - 15:27
Eu am pus tone de benzina 98 de la Luk si nu am avut niciodata macar o singura problema. Si vorbim de un motor pretentios. (injectie directa)
|
|
#52
Posted 31 July 2009 - 15:56
#53
Posted 31 July 2009 - 16:04
SPF, on 31st July 2009, 13:29, said: Da. Am o obsesie. |
#54
Posted 02 August 2009 - 21:33
mie mi s-a parut ca lukoil de 98 e mai buna decat top 99(nu stiu pe termen lung),dar ca statia de la care am luat eu o stiu de la dacie ca venea cu gunoaie,au statii cam jalnice pe dinafara iar asta veche o stiu clar ca e cu gunoaie.
am si eu o intrebare despre cifra octanica: difera in functie de temperatura exterioara sau/si de vechimea ei in statie/rezervor? |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users