Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 

motocoase

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
cosmabmw

cosmabmw

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 05.07.2009
am mult teren si am avut o motocoasa Dolmar dar ma dezamagit am mare nevoie de alta oare ce sa aleg si nuprea as  da bani pe ceva ce nustiu cum mergeajutor va rog

#2
zippo68

zippo68

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,745
  • Înscris: 10.11.2008

View Postcosmabmw, on 5th July 2009, 16:57, said:

am mult teren si am avut o motocoasa Dolmar dar ma dezamagit am mare nevoie de alta oare ce sa aleg si nuprea as  da bani pe ceva ce nustiu cum mergeajutor va rog


Sthil , Husqvarna sau Jonsered

#3
cosmabmw

cosmabmw

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 05.07.2009
Jonsered se gaseste la noi in tara? si cam cat ar costa una prof peste 2.5cp nusti?

#4
zippo68

zippo68

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,745
  • Înscris: 10.11.2008

View Postcosmabmw, on 5th July 2009, 21:51, said:

Jonsered se gaseste la noi in tara? si cam cat ar costa una prof peste 2.5cp nusti?


Intra la sectiunea drujbe si intreaba-l pe clespet.
Cum Jonseredul e adus de Husqvarna fiind 99 la suta egal ,Clespet ca reprezentant Husqvarna s-ar putea sa-ti dea un raspuns.

#5
trestie-de-balta

trestie-de-balta

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,505
  • Înscris: 24.01.2007
Sthil si Solo.
daca nu tai lemne mai groase de 2 cm, te tine de te plictisesti.

#6
clespet

clespet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 452
  • Înscris: 05.11.2008
m-a gandeam zilele astea sa deschid un subiect de genul asta , dar vad ca mi-ati luat-o inainte...da, este o zona care este in explozie in romania, avand in vedere sa aceste utilaje nu prea ne-au interesat pina acum, insa oamenii au inceput sa vada ce sunt, cu ce se maninca, si ce stiu sa faca( mai mult de la vecini).
ca sfaturi de inceput , va pot spune ca atunci cand va decideti sa va luati un astfel de utilaj, trebuie sa va ganditi intai la ce il folosoti si apoi sa va hotariti asupra modelului, NU PUNETI CARUTA INAINTEA BOILOR, intai ganditiva cit aveti de lucrat cu el si apoi va decideti in privinta puterii; piata e plina de branduri de tot felul, unele mai cunoscute, altele nu, unele de calitate , altele no name,etc..., insa pt ca un produs de calitate costa , si cred ca nu vreti sa dati banii de 2 ori , ganditi-va bine ce alegeti, citeodata DRUMUL CEL MAI SCURT CATRE O DESTINATIE , ESTE ACELA PE CARE IL CUNOSTI,..., alegeti produse despre care cunoasteti sau pt. care ati primit recomandari, care au reprezentante/service, si personal care stie ce sa va recomande...
succes si va astept cu marturii
si foarte important LUCRATI CU GRIJA, FIARELE SE REPARA, CORPUL NU.

#7
SamuraiJerk

SamuraiJerk

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 23.04.2005
multumesc clespet pentru recomandari. le consider importante

Printro motocoasa portabila inteleg o bara care are la capatul de sus un motor cu ardere interna, iar la captul de jos un element de taiere a ierbii. Angrenajul este este purtat de catre un om care face miscari oscilante asemanatoar unui cosas clasic (de preferinta cu motorul pornit).

Propun sa indetificam impreuna calitatile esentiale ale unei motocoase portabile (o sa dau eu tonul):
1. Aspecte tehnice
- tipul motorului (2/4 timpi, alte aspecte)
- puterea motorului (kW sau cp)
- consum si tip carburant, autonomie
- regim de turatii
- posibilitate de reglare a pozitiei manerelor si alte elemente reglabile
- procedura de intretinere (cat sunt de costisitoare si ce presupun?)
- fiabilitate (cat de greu se strica?)
- accesorii (dispozitive de taiere: fire, lame, alte accesorii)
- tipul de teren sau de vegetatie la care poate fi folosita (teren inclinat, iarba, arbusti, pasune cu pietre, gazon, etc)
- greutatea totala
2. Aspecte de marketing
- asigurare garantie
- pret
- ce alte caracteristici sunt importante?

Apoi, trecand in planul concret poti sa faci cateva recomadari exacte bazate pe experienta sau pe alte informatii de incredere?
Orientat pe categorii: ce sugerezi pentru:
1. Categoria hobby: am putin teren (sa zicem in jur de 600mp) acoperit cu iarba si buruieni mici, fara lastari sau plante lemnoase. Terenul trebuie intretinut curat, decii aprox o data la 3 - 4 saptamani trebuie taiata iarba (in functie si de anotimp, precipitatii, soare, etc).
2. Categoria periodic: un grup de amici (sa zicem 5 - 7 membrii) cumpara la comun o motocoasa. Aceleasi conditii ca la hobby dar e folosita mai des: de 2 ori pe saptamana.
3. Categoria intensiv: imi cumpar o motocoasa si tund iarba zilnic prin parcuri (sa zicem). Folosire = 4 - 6 ore pe zi
4. Categoria heavy: am casa la munte si am gradina pe deal cu arbusti, pietre, iarba uscata si inalta, maracini, teren greu accesibil.
5. exista alte categorii?

Edited by SamuraiJerk, 16 May 2010 - 13:10.


#8
PETRICAP

PETRICAP

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 20.12.2007
Buna, doresc sa imi iau si eu o motocoasa Stihl FS350. Acesta e modelul de care am nevoie pentru o suprafata de aproximativ 3 hectare. Intrebarea mea e pentru cei care au folosit un asemenea motoutilaj, indiferent de marca, cat de obositor e lucrul cu o motocoasa si cum se resimt vibratiile dupa 4-5 ore de utilizare?

#9
kratoss22

kratoss22

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 06.06.2006

View PostPETRICAP, on 15th June 2010, 15:08, said:

Buna, doresc sa imi iau si eu o motocoasa Stihl FS350. Acesta e modelul de care am nevoie pentru o suprafata de aproximativ 3 hectare. Intrebarea mea e pentru cei care au folosit un asemenea motoutilaj, indiferent de marca, cat de obositor e lucrul cu o motocoasa si cum se resimt vibratiile dupa 4-5 ore de utilizare?

Motocoasa STIHL FR 130T e mult mai comoda, are sistem antivibratii dar pretul e ceva mai mare...

#10
lucian_pad

lucian_pad

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 15
  • Înscris: 28.09.2010
Daca vrei ceva profesional recomand Honda, are motor in 4 timpi (benzina fara amestec, are baie de ulei separata), Euro 2, foarte silentioasa, vine echipata standard cu, cap cu fir, si cutit cu 3 dinti, ham, ochelari etc. service autorizat in fiecare judet, cu piesele nu au fost nicioadata probleme, vin de pe o zi pe alta la fiecare distribuitor. Uite-o aici
Sthil-ul un bun producator de motoferastrae, dar la motocoase nu au convins, pana si Makita(Dolmar) i-au depasit. Orice ce ar fi daca, cauti profesional nu cauta in bricolaje. Spor!

Edited by lucian_pad, 23 June 2011 - 13:12.


#11
PETRICAP

PETRICAP

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 20.12.2007
Va multumesc de sfaturi,a trecut ceva timp de cand nu am mai intrat pe forum.
Dupa o analiza indelungata a ofertelor de la diferiti producatori am cumparat in 2010 modelul Stihl FS480 de care sunt foarte multumit. Au fost zile in care am folosit motocoasa 10-11 ore, cu mici pauze de alimentare, la diferite lucrari de cosire sau defrisare( impreuna cu disc circular) fara a avea nici o probleme pana acum.
Recomand aceasta motocoasa datorita puterii pe care o are, a sistemului antivibratii performant, si a faptului ca aproape in oricare orasel sau comuna mai rasarita exista cate un service Stihl.

http://www.stihl.ro/...042/FS 480.html

Edited by PETRICAP, 17 July 2011 - 15:42.


#12
georubyn99

georubyn99

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 13.07.2014
buna ziua  ........am o motocoasa stihl fs 550 cu putere mare si as dori sa imi spuneti daca se poate ajusta cutit mai mare  de 45  cm  ...din panza de gater vertical.....

va multumesc anticipat

#13
T_Adrian

T_Adrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 11.03.2015
Zilele trecute am fost nevoit sa ma decid asupra unui model de motocoasa.
Am cautat informatii, dar bugetul limitat si dorinta de a avea de toate, au fost se pare cele care au primat in luarea deciziei.
Astfel, am ales motocoasa (5 in 1) Fuxtec.

Am luat-o pentru:
- intretinerea unei suprafete de aproximativ 2000mp
- modularitate (segmentele care urmeaza a fi imbinate intr-un ansamblu de peste 3m, incap usor in orice portbagaj, al oricarei masini medii, chiar din clasa mica)
- versatilitate (are un minimotofierastrau - cam rudimentar, in special pe traseul de ungere, dar suficient pentru a putea fi folosit, un trimmer de gard, fir taietor, disc cu 3 cutite si un segment de extensie suplimentara de aproximativ 1m)
- putere (aproximativ 3CP)
- pretul rezonabil
- transmisia pe ax cu 7 caneluri
- aparenta prezenta a ei pe piata germana.

Am apreciat:
- versatilitatea
- modularitatea
- puterea (?)(am folosit-o in doar cativa metri de iarba mai incalcita, deci nu ma pot pronunta foarte clar inca).

Nu am apreciat:
- prezentarea mult prea sumara a produsului (poate totusi, nu merita mai mult)
- lipsa unor informatii elementare (pasul lantului, pila necesara, unghiurile de ascutire, tipul bujiilor compatibile,...)
- materialele video de prezentare (de foarte slaba calitate, pentru toate produsele Fuxtec)
- unele inscriptii care creeaza mai multa deruta de fapt ("Japan" pe anumite componente de exemplu)
- fumul relativ abundent (prin comparatie, nici motofierastraul - Husqvarna, nici motocositoarea - Makita cu motor B&S, nu deranjeaza)
- busonul rezervorului de benzina, care mai mereu se insurubeaza aiurea
- plasticul din zona demarorului (e usor sa il agati, sa il rupi sau sa te ranesti la mana)
- pornirea greoaie (in lipsa unei supape de decompresie, inainte de a trage de sfoara, motocoasa trebuie fixata mult mai bine decat ai anticipa)
- cureaua de prindere (intregul sistem mi se pare slab proiectat)
- manerul de pe tija motocoasei, cel care are incorporata si acceleratia (fiind realizat dintr-un plastic prea subtire, simti cum se deformeaza, chiar si atunci cand sustii doar primul segment, cel care contine motorul)
- masa relativ mare (poate ca acele kilograme ar putea fi totusi rezonabile daca sistemul de sustinere ar fi fost gandit mai bine)
- consumul ridicat de benzina in regim de turatie ridicata (nu maxima, cand probabil lucrurile ar sta inca si mai rau).

A mers acceptabil, cam 30 min in gol, in prima zi, 10 minute in ziua 2 (in sarcina minima).

In ziua 3, a pornit normal, dar mersul a devenit ezitant dupa doar 1 minut. In urmatoarele 2 minute a functionat tot mai prost, cu trepidatii, mici intreruperi, apoi deloc.
De sambata refuza sa porneasca. Suspectez bujia, care este de slaba calitate. Probabil un fel de replica NGK. Voi vedea astazi.
Oricum, cu tot optimismul, dezamagirea nu are cum sa nu apara.
Indoielile asupra produsului au aparut prea devreme pentru a putea fi ignorate.

Pentru un eventual ajutor in luarea unei decizii, in special pentru cei care s-au gandit deja la un produs similar, voi reveni cu actualizari. Deocamdata, sper sa o pot repune in functiune.

#14
T_Adrian

T_Adrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 11.03.2015
Consider ca este corect sa revin cu informatii noi, dupa ziua de astazi.
Situatia neplacuta a fost generata de bujie. Asa cum banuiam, a venit echipata cu o bujie de 3 RON, o replica dupa NGK. Desi astazi a reinceput sa arate o urma de scanteie slaba, rosiatica, dupa inlocuirea cu una originala, lucrurile au devenit clare - bujia nu era capabila sa ofere o scanteie corecta.
Pe de o parte, intra la categoria consumabile, pe de alta insa, ma intreb daca ridicola economie de cativa lei era necesara. Desigur, se naste si intrebarea - cate "economii" de-astea mai sunt prezente si pe unde?

De fapt, o mica "economie" se pare ca au facut si cu garnitura busonului de la rezervor - nu este rezistenta la benzine, se umfla si odata cu asta isi pierde aproape complet rezistenta mecanica. Am scos-o sub forma mai multor bucatele de cauciuc si am improvizat una de la un filtru de ulei.

Oricum, astazi a mers bine (desi inca mi se pare prea incinsa termic), pentru prima data, aproape continuu, in sarcina medie, 1,5 ore. Nu am avut nevoie de turatia sau puterea maxima, iar asta mi-a dat un oarecare sentiment de confort.
La sfarsitul zilei, am fost multumit.

Edited by T_Adrian, 18 April 2016 - 22:30.


#15
T_Adrian

T_Adrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 11.03.2015
Probabil nu este un topic de interes sau cel putin nu unul urmarit.
Desi postarile succesive arata asta, amintindu-mi de zilele in care cautam informatii si eram surprins de prezenta lor limitata, insist cu oarecare jena, postand inca o data o parte/continuare a experientei personale cu modelul de motocoasa de la Fuxtec.
Poate totusi, candva, fie si o singura persoana ar putea gasi un plus de informatie care ar putea cantari in luarea unei decizii.

Sambata trecuta, motocoasa a fost testata mai serios, in vreo 6-700mp de teren mixt, partial iarba, partial nearat, denivelat si necuratat de anul trecut, cu buruieni si cioturi de tulpini de porumb.
Am cosit cateva ore (inca nu simt ca am deprinderea necesara) aproape intr-una. Buruienile mari si groase si unele cioturi de porumb, au fost rezolvate cu firul de nylon, marind turatia aproape de limita maxima. Apoi am taiat cateva crengi uscate din cativa pomi ramasi necuratati. Crengile au fost taiate apoi la o lungime rezonabila pentru soba, tot cu fierastraul motocoasei.
La final, dupa jumatate de zi de munca, locul arata mult mai bine.

Observatii asupra solicitarii la cosit/curatat:
- totul a mers bine, fara vreo sincopa
- este nevoie de un vizor de protectie, in teren cu pietre expuse ochelarii nemaifiind suficienti (cel putin pentru nivelul personal din acest moment), dar si de haine potrivite (daca se poate mai dense si mai groase).

Observatii asupra fierastraului:
- merge satisfacator, dar dupa 2, maxim 3 crengi, lantul se slabeste, oricat de tare am strans piulita de fixare -  tensiunea lantului trebuie ajustata mereu, altfel sare de pe lama de ghidaj.

Observatii generale:
- este mai usoara decat un Stihl FS 480 - modelul imprumutat de la un prieten oricum nu avea reglajele bine facute (la carburator), nu raspundea bine la accelerare si nu a incaput in masina (berlina) (el a adus-o cu un break)
- motocoasa Fuxtec are un carburator simplificat, cu jet fix, un reglaj pentru ralanti si unul pentru raspuns in accelerare - de aici necesitatea reglarii unui ralanti in jurul a 3000rpm, destul de ridicat
- desi apreciez ca modelul porneste greu, daca motorul este cald, motocoasa poate fi pornita si de pe umar, cu un efort acceptabil (de regula la prima actionare a sforii)
- nu reusesc sa finalizez munca, nici macar pe un teren drept cu iarba normala, a.i. lucrurile sa arate rezonabil; este necesara o trecere rapida cu o motocositoare, pentru a corecta cat de cat aspectul de iarba cioplita rezultat in urma motocoasei
- in final motocoasa si motocositoarea, cel putin pentru mine, in acest moment, par a fi complementare.

Edited by T_Adrian, 25 April 2016 - 18:41.


#16
javanotti

javanotti

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 417
  • Înscris: 21.02.2010
Salutare, doresc sa-mi achizitionez o motocoasa pentru intretinerea unui teren de aprox 600-700mp fara buruieni lemnoase.
As dori sa optez pentru una cu motor in 4 timpi, ca sa nu am grija amestecului de benzina cu ulei. Bugetul este undeva intre 600-900 lei.
M-am oprit la mai multe variante, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei:
1. Fuxtec: https://www.fuxtec.d...takt-motorsense - pret bun (650 lei) dar nu stiu nimic despre acest brand, nu cred ca au service in RO
2. VidaXL: https://www.vidaxl.r...sa-4-timpi-1-kw - pret bun (650 lei) dar sunt chinezarii, nu au service in RO
3. Einhel: http://www.timoshop....1000-w-33-5-cmc - pret mai mare decat anterioarele (900 lei) dar de Einhell am mai auzit, sunt din gama hobby, au service in RO
4. Makita: http://makita.ro/mas...64/EBH252U.html - pret si mai mare decat anterioarele (1100 lei), dar cred ca sculele sunt semi profesionale, service OK, puterea mai mica decat anterioarele, am oare nevoie de ceva asa de scump? Pret mare, putere mai mica?!?
5. Makita: http://makita.ro/mas...64/EBH253U.html - la fel ca si cea de mai sus (1200 lei), nu stiu care e diferenta dintre cele 2 modele.
6. Altceva, ce?

Va rog sa ma ajutati sa iau cea mai buna decizie.

Multumesc anticipat!

Edited by javanotti, 25 April 2016 - 21:54.


#17
T_Adrian

T_Adrian

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 161
  • Înscris: 11.03.2015

View Postjavanotti, on 25 aprilie 2016 - 21:51, said:

Salutare, doresc sa-mi achizitionez o motocoasa pentru intretinerea unui teren de aprox 600-700mp fara buruieni lemnoase.
As dori sa optez pentru una cu motor in 4 timpi, ca sa nu am grija amestecului de benzina cu ulei. Bugetul este undeva intre 600-900 lei.
M-am oprit la mai multe variante, fiecare cu avantajele si dezavantajele ei:
1. Fuxtec: https://www.fuxtec.d...takt-motorsense - pret bun (650 lei) dar nu stiu nimic despre acest brand, nu cred ca au service in RO
2. VidaXL: https://www.vidaxl.r...sa-4-timpi-1-kw - pret bun (650 lei) dar sunt chinezarii, nu au service in RO
3. Einhel: http://www.timoshop....1000-w-33-5-cmc - pret mai mare decat anterioarele (900 lei) dar de Einhell am mai auzit, sunt din gama hobby, au service in RO
4. Makita: http://makita.ro/mas...64/EBH252U.html - pret si mai mare decat anterioarele (1100 lei), dar cred ca sculele sunt semi profesionale, service OK, puterea mai mica decat anterioarele, am oare nevoie de ceva asa de scump? Pret mare, putere mai mica?!?
5. Makita: http://makita.ro/mas...64/EBH253U.html - la fel ca si cea de mai sus (1200 lei), nu stiu care e diferenta dintre cele 2 modele.
6. Altceva, ce?

Va rog sa ma ajutati sa iau cea mai buna decizie.

Multumesc anticipat!

Desi am raspuns si pe PM, as scrie si aici cateva observatii din scurta mea experienta cu o motocoasa.

Primul model mi se pare interesant, suficient de puternic si usor de transportat.

Intre cele doua modele de la Makita, as alege modelul care are si adaptor pentru fir de nylon.
Motorul in 4 timpi ar trebui sa fie mai putin zgomotos, mai elegant si mai putin gurmand.
(Totusi, pentru o munca bruta, cum este si cositul de iarba, buruieni sau ce or fi, cred ca as prefera o unealta mai putin elaborata, cu un raspuns brutal, specific motoarelor in doi timpi)

In proximitarea gardului, a bordurilor, pomilor, stalpilor, chiar si a musuroaielor, as folosi firul, nu discul.

Peste biloanele de cartofi de exemplu, in copaci sau pe un teren puternic denivelat, as alege manerul simplu pentru sustinere, cu acceleratia pe tija motocoasei.

Pe teren drept, un ham bun si coarnele cu acceleratia pe unul dintre ele, fac o mare diferenta. Daca asta este scenariul dominant, coarnele si nu manerul, ar trebui sa fie prima optiune.

Edited by T_Adrian, 26 April 2016 - 10:25.


#18
szabolcs1985

szabolcs1985

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 179
  • Înscris: 25.05.2016
Am teren 1000 mp cu iarba. Oare o motocoasa model Uralmash 4200 ar face fata? Este de fabricatie ruseasca sau chinezeasca? Cine poate sa mi dea un raspuns? Va multumesc!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate