Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Dacia Sandero si Logan 1.2 16v
Last Updated: Feb 17 2024 13:23, Started by
bossake
, Jun 22 2009 18:42
·
2
#181
Posted 18 May 2010 - 18:50
Salut!
Scuze ca iti raspund asa tarziu, dar abia ce m-am intors din excursie. Am fost plecat 1300 KM prin tara cu masina. Dc. nu esti vitezoman te poti descurca f bine cu loganul 1.2. performantele sunt aceleasi, numai ca la 1.2 se ajunge mai greu la acelasi cuplu ca la 1.4 . Masina merge f bine si este putin mai zgomotoasa decat 1.4, ce vreau sa zic este ca nu este deranjant de zgomotoasa, avand in vedere ca am prietena care este destul de sensibila la zgomotul masinii :)). Eu sunt f multumit de masina, nu spun asta ca sa te fac sa o cumperi ci doar pt mi se potriveste ce am luat. Masina nu e batraneasca, daca vrei sa o calci, se duce, dar trebuie sa o turezi mai tare decat un 1.4 si de aceea este si putin mai zgomotoasa. Am mers si cu 157KM/ora pe drum europeam, cel care duce la Bacau, dar in timp. Pt oras e superba la propriu, consumul mic, in jur de 7-7,5L. Iar in afara cam5,5-6L mi-a luat pana acum (am 2056km in bord). Am uitat sa iti mentionez ca am fost prin munti, au fost multe serpentine si am fost 5 persoane(65-70KG/pers) in masina + portbagajul fulll. AC-ul l-am pornit doar pe drum relativ drept, ia f putin din puterea motorului, nu consider un dezavantaj important. Bafta! |
#182
Posted 23 July 2010 - 18:46
Vreau sa fac o observatie: toata lumea a scos in evidenta ca 1.2 costa cu ceva mai mult decat 1.4 ceea ce este fals deoarece nu se are in vedere ca are E5 si nu se mai plateste taxa de inmatriculare de 500 Euro !
|
#183
Posted 23 July 2010 - 20:02
Euro 5 nu a fost de la inceput ..Abia acum cateva luni au inceput sa faca euro 5
|
#184
Posted 23 July 2010 - 20:44
N.i.c.e_B.o.y., on 23rd July 2010, 21:02, said: Euro 5 nu a fost de la inceput ..Abia acum cateva luni au inceput sa faca euro 5 Ei, au cam uitat oamenii de acest forum se pare Ma asteptam la mai multe impresii de la detinatorii acestui model, sa ne fracem o parere cat de cat ... Cat despre consum, unii spun ca e mic altii din contra, destul de mare, nu stiu ce sa mai cred ?! |
#185
Posted 23 July 2010 - 22:26
Este o diferenta mica de consum intre 1.4 8v si 1.2 16v . Am condus ambele motorizari si consumul difera in functie de stilul de condus . In masina cu 4 pers. am avut impresia ca 1.4 ar trage putin mai bine si etc .
Discutia asta a pornit de la analfabetii auto (nu ca sunt eu mare cunoscator) dar mai toti prietenii mei gandesc in urmatorul fel : Am condus odata un 5'er 3.0 D .... consuma de rupe , dar el nu precizeaza ca de cand sa urcat la volan a calcat acceleratia aia mai mult decat era nevoie . Asa si cu "uni spun ca consuma mai mult , alti nu . Difera consumul la un 1.2/4 si daca in masina sunt 5 persoane , bagaje ... etc sau daca faci depasiri de'an pulea (cum facem eu la inceput) Numai bine ... Edited by 4WEB, 23 July 2010 - 22:26. |
#186
Posted 24 July 2010 - 08:48
Consumul la 1.2 este cu siguranta mai mic la mers normal, cam 1l mai putin ca 1.4.
|
#187
Posted 24 July 2010 - 14:52
4WEB, on 23rd July 2010, 23:26, said: Este o diferenta mica de consum intre 1.4 8v si 1.2 16v . Am condus ambele motorizari si consumul difera in functie de stilul de condus . In masina cu 4 pers. am avut impresia ca 1.4 ar trage putin mai bine si etc . Discutia asta a pornit de la analfabetii auto (nu ca sunt eu mare cunoscator) dar mai toti prietenii mei gandesc in urmatorul fel : Am condus odata un 5'er 3.0 D .... consuma de rupe , dar el nu precizeaza ca de cand sa urcat la volan a calcat acceleratia aia mai mult decat era nevoie . Asa si cu "uni spun ca consuma mai mult , alti nu . Difera consumul la un 1.2/4 si daca in masina sunt 5 persoane , bagaje ... etc sau daca faci depasiri de'an pulea (cum facem eu la inceput) Numai bine ... Ok. Ce vreau sa te intreb: cel de 1.2 se comporta bine pentru un utilizator de rand ? Eu sunt posesor de Dacia 1310 (ce e drept in stare perfecta) deci iti dai seama ca nu sunt foarte pretentios, mai mult ma misc in oras, rar cate un drum in tara sau, eventual, afara. Ma intereseaza consumul, mai ales in oras. |
#188
Posted 26 July 2010 - 13:10
Motorul de 1,2 16v de pe Sandero e Euro 5?
Intreb pt. ca tatal meu tocmai si-a inmatriculat masina vineri si a fost nevoit sa plateasca taxa de poluare 1550 de lei (daca era Euro 5 nu ar mai fi fost cazul). Scrie cumva in Carte de identitate a masinii chestia asta? Later edit: am aflat de la Vocea Clientului ca incepand cu iulie (aproximativ) motoarele au inceput sa fie Euro 5. Masina tatalui meu fiind fabricata pe 26 iunie este Euro 4. Diferenta in bani e neglijabila, avand in vedere cresterea de TVA de la 1 iulie. Dealerul i-a spus azi ca ar avea si ceva cai in minus, dar asta nu stiu sigur. Bafta! Edited by batman, 26 July 2010 - 13:25. |
#190
Posted 26 July 2010 - 21:00
La reprezentanta mi s-a spus ca e euro 5 /75CP. Fara taxa poluare !
|
|
#191
Posted 29 July 2010 - 12:45
Masinile produse pina spre sfirsitul lui iunie 2010 au fost echipate cu motorul D4F-F7 care este euro 4, cele care corespund euro 5 au motorul D4F-732. Diferentele sunt la tipul si eficacitaea catalizatorului si a modului de gestionare a motorului de catre ECU (mape de injectie, etc.); de aici apare confuzia. Acest motor D4F care a aparut cam prin 2000, a fost dezvoltat si perfectionat pe parcursul timpului, existind in variante diferite.
Legat de performante, am achizitionat si eu un Logan 1,2 euro 4, care este folosit zilnic in oras. Consumul mixt de cind a fost achizitionata masina, este de 6.2 l/100km( conform CB), din care apreciez ca cca. 75-80% sunt parcursi in oras pe distante medii de 3-4 km, condusa de catre o pers. de sex feminin. Cutia este scurta, vitezele se cer shimbate des, la drum intins apreciez ca se simte cel mai bine in jurul a 90-100 km/h ( tr. a 4-a la 3000rot/min, masina are fix 80 km/h ). Functionarea AC se simte fara a influenta in mod semificativ performantele. Ambreiajul, schimbatul vitezelor se fac foarte usor, acceleratia este electronica ( nu pe cablu ). Pentru deplasarile in oras, oricind as schimda TDI-ul personal (cumparat si ala de nou) cu masina sotiei, pentru deplasari exterioare se schimba radical situatia. Oricum, echiparea acesta pe Logan este un pas inainte, nu chiar ce ne-am fi dorit, dar asta este. |
#192
Posted 29 July 2010 - 14:02
lepetir, on 29th July 2010, 13:45, said: Pentru deplasarile in oras, oricind as schimda TDI-ul personal (cumparat si ala de nou) cu masina sotiei, pentru deplasari exterioare se schimba radical situatia. La deplasari lungi nu am avut probleme cu Sandero. Din contra suspensia lui absoarbe foarte bine denivelarile drumurilor din Maramures. Motorul de 1.4, de el e vorba e slabut dar nu de plans. |
#193
Posted 29 July 2010 - 15:54
Eu am condus Sandero 1.2 16v,masina de serviciu....Dar depinde ce astepti de la ea....de oras mi se pare foarte faina.....cutia de viteze o ajuta sa fie destul de fasneata in trafic. La drum intins , insa , peste 120 se cam plafoneaza. Nu e cazul sa razi tiruri din scurt cu ea. Daca vrei sa conduci decent , motorul face fata , dar cam atata . In rest , nu mi s-a parut prea stabila pe curbe .Trebuie sa franezi din timp ca sa o tii pe trasa corespunzatoare . Masina nu te ajuta cu nimic in caz de ceva . Dar , la cat costa , are un pret corect . Este ptr persoane care nu iubesc viteza in exces. In rampa , trebuie sa schimbi treapta din timp . Nu are vana la urcare . M-a facut un Matiz fara probleme si eram la blana .
Una peste alta e foarte ok pentru banii ei si economica ,mai ales la oras. Pe exterior ia in jur de 5.5 ,6 /100 ,intre Brasov si Sighisoara a luat cam 7-7.3 ,ca a urcat mult si n-am menajat-o |
#194
Posted 13 February 2024 - 16:43
Care-mi poate da si mie valorile de reglaj pentru tolerante supape la motorul de Renault/Dacia 1.2 16v cod : D4F-732 ?
|
#195
Posted 13 February 2024 - 16:57
In manualul de reparatie este mentionat un ax cu came cu canelura si unul fara pt D4F732 cu valori diferite pt culbutori. Pentru cel cu canelura sunt specificate valorile 0.25 - 0.32 admisie si 0.35 - 0.42 evacuare, iar pentru cel fara canelura 0.10 - 0.17 admisie si 0.20 - 0.27 evacuare.
Scrie si pe forumul monomarca loganclub Edited by DannyHuwe, 13 February 2024 - 17:02. |
|
#196
Posted 16 February 2024 - 20:37
Nu inteleg de ce multi mecanici mi-au spus ca trebuie reglat la valoarea cea mica, adica un exemplu 0.25 mm - 0.32 mm, cica trebuie la 0.25 mm ! dar de ce nu este agreat sa setez la 0.30 mm sau la val maxima de 0.32 mm ? sau tine mai mult de preferintele lor ?
|
#197
Posted 17 February 2024 - 13:23
sunt 2 feluri de axe cu came,nu e dupa ureche,vezi cum ai la motoru tau dupa ce desfaci chiulasa.
Se pune la jumatea distantei,optim daca ai gpl reglezi valoarea maxima nu ai lera 0,17 si nici 0,32,0,27 da mai multe detalii ce ai tu mai exact,intai Daca ai gpl,in timp valorile se micsoreaza,iar la 30mii se reface reglaju Daca n-ai gpl,la 60 mii se reface reglajul |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users