Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PPCEnergy - Emiterea facturii in ...

Telefon Nou de la Digi

La multi ani @creativestar!

La multi ani @Nimcid25!
 "Spionul" nostru cel de t...

Care aplicatie are cele mai ok co...

Parere antrenament incepator

Dilema sursa
 Ajutor Android Redmi10

Poti sa conduci o masina cu putin...

Ce inseamna "izdavoi" ?

Poco X6 Pro vs OnePlus Nord 3
 Lirapay

Durata maxima video in Google Pho...

Deschidere fisiere docx si poze s...

Motivare hotarare
 

Ce trebuie stiut in caz de accident ?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
128 replies to this topic

#1
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
Deoarece toti trebuie sa stim cum procedam in caz ca suntem implicati intr-un accident auto , fie el cu victime sau doar pagube materiale , trebuie sa stim cum sa procedam pentru rezovlarea situatiei .


1. In cazul in care nu sunt decat pagube materiale , fara victime :
* analizati daca exista victime , atat in vehiculul vostru cat si in celelalte vehicule
* incercati eliberarea partii carosabile (sau parcare) pentru a nu bloca / ingreuna traficul / vehiculele care nu au fost implicate in accident
* urmatorul pas este sa mergeti impreauna cu celelalte autovehicule implicate , impreuna cu propietarii , la postul de politie pe raza caruia s-a produs incidentul
(acest lucru este strict necesar pentru a se constata pagubele , vinovatul , si rezolvarea situatiei)
- in cazul in care nu va puteti deplasa la postul de politie din motive bine intemeiate , aveti obligatia de a suna organele abilitate , si a le astepta la fata locului
* mutarea vehiculelor pentru eliberarea partii carosabile se executa doar daca nu au existat victime deloc . Chiar si persoanele cu mici zgarieturi se considera victime !+
- in caz de eveniment rutier afara victime se poate incheia si amiabila
- amiabila nu stabileste cine e vinovat, ea ajuta compania de asigurari sa stabileasca vinovatul, deci nu trebnuie nimeni sa scrie explicit pe amiabila "eu sunt vinovat"
- conf art 15 alin 1,2 si 3 din legea RCA  asiguratul trebuie sa anunte societatea la care este asigurat de producerea accidentului, sa dea o declaratie despre cum s-a produs si sa dea copii dupa actele cerute
- conf art 15 alin 6 si 5 neindeplinirea obligatiilor de catre asigurat a prevederilor de la alin 1,2 si 3 nu ingradeste in nici un fel dreptul la despagubire a prejudiciatului.
- conf art 16 , in caz de tamponare, accident persoanele implicate sunt obligate sa faca schimb de informatii cu privire la nume sofer, nume asigurat, seria si nr de polita asigurare si nr de inmatriculare al auto implicat. nu exista in nici o lege abureala cu copii dupa CI, talon, declaratie de martor, etc...
- art 25 din oug 97/2005 zice clar ca nu ai voie sa dai/primesti/soliciti actul de identitate al altei persoane

pe scurt, daca exista un eveniment rutier, persoanele implicate trebuie sa stie doar numele soferului, numele cui detine polita de asigurare a masinii implicate, numarul de inmatriculare al masinii si seria si nr de la polita de asigurare....toate astea se afla usor daca se completeaza declaratia amiabila.
dupa completarea amiabilei ambii asigurati sunt obligati in 5 zile sa anunte societatea de asigurari, sa dea o declaratie despre accident si sa depuna copii dupa actele lor si ale masinii. chiar daca nu o fac asta nu inseamna ca societatea de asigurari nu-l va despagubi pe cel prejudiciat. e treaba lor cum fac rost de acte si e obligatia lor sa despagubeasca pagubitul.



2. In cazul in care exista si victime in urma accidentului :
* in acest caz , NU modificati pozitia vechiculelor , este prevazuta ca infractiune in codul rutier !
* Art. 81 din codul rutier prevede :

Quote

1.  Parasirea locului accidentului de catre conducatorul vehiculului sau de catre instructorul auto, aflat in procesul de instruire, sau de examinatorul autoritatii competente, aflat in timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, implicat intr-un accident de circulatie in urma caruia a rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane ori daca accidentul s-a produs ca urmare a unei infractiuni, fara incuviintarea politiei care efectueaza cercetarea locului faptei, se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani.
   2. Cu pedeapsa prevazuta la alin. (1) se sanctioneaza si fapta oricarei persoane de a modifica starea locului sau de a sterge urmele accidentului de circulatie din care a rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, fara acordul echipei de cercetare la fata locului.
   3. Nu constituie infractiune fapta conducatorului de vehicul care, in lipsa altor mijloace de transport, el insusi transporta persoanele ranite la cea mai apropiata unitate sanitara in masura sa acorde asistenta medicala necesara si la care a declarat datele personale de identitate si numarul de inmatriculare sau inregistrare a vehiculului condus, consemnate intr-un registru special, daca se inapoiaza imediat la locul accidentului.
   4. Nu constituie infractiunea de parasire a locului accidentului fapta conducatorului autovehiculului cu regim de circulatie prioritara, daca acesta anunta de indata politia si dupa terminarea misiunii se prezinta la sediul unitatii de politie pe a carei raza de competenta s-a produs accidentul, in vederea intocmirii documentelor de constatare.
   5. Nu constituie infractiune parasirea locului accidentului, daca victima paraseste locul faptei, iar conducatorul de vehicul anunta imediat evenimentul la cea mai apropiata unitate de politie.

* Si articolul 83 :

Quote

Art. 83. Neindeplinirea obligatiilor prevazute la art. 22 alin. (5) de catre medicul de familie, in cazul producerii unui accident de circulatie care a avut ca rezultat uciderea sau vatamarea integritatii corporale ori a sanatatii uneia sau mai multor persoane, ca urmare a afectiunilor medicale ale conducatorului de vehicul, se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.

* in cazul in care persoanele implicate in accident sunt in stare medicala critica , realizati primul ajutor , apoi apleati numarul de urgenta 112 .
- aveti posibilitatea de a trimite victimele la cea mai apropiata unitate medicala prin intermediul altui autovehicul care NU a fost implicat in accident . Retineti numarul de inmatriculare al vehiculului si numele soferului !
* NU PARASITI LOCUL ACCIDENTUL PANA CAND ORGANELE ABILITATE NU AU VENIT LA FATA LOCULUI . SE CONSTITUIE INFRACTIUNE SI ESTE PEDEPSITA PRIN INCHISOARE .
* Primul ajutor se acord astfel :
- Victima nu se mobilizeaza de la locul accidentului decat in cazul in care situatia din teritoriul respectiv continua sa fie periculoasa pentru victima sau / si pentru cel care acorda primul ajutor! (incendiu , pericol de explozie etc.)
- Primul ajutor se acorda la locul accidentului!
- In primul rand se evalueaza gravitatea starii victimei si dupa aceasta evaluare se alerteaza imediat Ambulanta!
- Semnalizati accidentul (evitati cresterea numarului de victime)!
- Degajati accidentatul!  

1.Semnalizarea accidentului

Prima preocupare pe care trebuie sa o aveti este sa actionati in asa fel incat numarul de victime sa nu creasca.

Nu de putine ori, din dorinta de a fi de ajutor victimelor unui accident de trafic, martorii se precipita spre locul accidentului uitand ca, fara o asigurare minima, pot deveni la randul lor, victime.

Nu uitati ca vizibilitatea la locul accidentului poate fi slaba, fapt care, asociat unei actiuni dezordonate si precipitate a martorilor, poate surprinde pe ceilalti participanti la trafic!

Din aceste motive, luati imediat masurile necesare pentru semnalizarea vizibila a locului accidentului. In mod ideal acceasta semnalizare se face astfel:

Asezati un triunghi reflectorizant la locul accidentului!

Nu lasati nesupravegheat acest triunghi!

Daca nu aveti la dispozitie triunghi reflectorizant, folositi orice alte mijloace pentru semnalizarea accidentului.

Simpla amplasare a cate unei persoane la minimum 50 de metri in spatele sau in fata locului in care s-a produs evenimentul rutier si gesturile de avertizare ale acestora pot fi extrem de utile.



2.Degajarea accidentatului

Urmatoarele situatii pot impune degajarea pacientului:

* pacientul se afla într-o masina instabila, ce urmeaza a se rasturna
* pacientul se afla într-o masina cu pericol iminent de explozie

Înainte de a începe degajarea victimei se verifica sa nu fie prinse picioarele pacientului de pedale, se desface centura de siguranta.

Accidentatul va fi menajat la maximum. Se vor evita gesturile brutale si mobilizarea lui excesiva. Scoaterea accidentatului din autovehiculul avariat se va face cu cea mai mare blandete, procedandu-se la degajarea prin eliberarea metodica, la nevoie cu sacrificarea materialelor ce il acopera.

Daca trebuie sa mobilizati o victima a unui accident de trafic, nu uitati ca aceasta poate avea o fractura de coloana vertebrala!

Din acest motiv, mobilizarea victimei trebuie facuta in asa fel incat coloana vertebrala sa fie mentinuta dreapta. In caz contrar, manevrele necontrolate efectuate de dumneavoastra pot sa agraveze starea pacientului prin lezarea maduvei spinarii. Aceste manevre se pot solda cu paralezii ireversibile sau chiar cu moartea victimei.

Manevrele se desfasoara in urmatoarea succesiune:

* cu un brat salvatorul sprijina ceafa accidentatului, iar cu celalalt mandibula;
* se aseaza bratul victimei dinspre lateral peste abdomen, dupa care salvatorul apuca victima cu celalalt brat al sau, ca o chinga trecuta pe sub spate si axila;
* salvatorul imobilizeaza mandibula accidentatului iar cu bratul fixeaza suplimentar capul acestuia;
* printr-o miscare de tractiune – rotatie, accidentatul este scos de pe scaun.

Odata scoasa din masina, asezarea ei pe sol impune de asemenea respectarea anumitor reguli cu foarte mare strictete si anume: capul va fi mentinut în permanenta în ax.

În cazul în care victima este gasita culcata pe burta, examinarea nu se poate face decât dupa asezarea lui în decubit dorsal (culcat pe spate). Pentru acest lucru este nevoie de minimum trei persoane. Unul dintre salvatori se aseaza la capul victimei, îl v-a pune în ax si îl v-a imobiliza comandând întreaga operatiune de întoarcere. Ceilalti salvatori se vor aseza lateral de victima, cât mai aproape de ea, ridicând bratul dinspre salvatori în sus, lânga capul victimei. La comanda celui aflat la cap, toti salvatorii vor efectua întoarcerea în acelasi timp, mentinând în permanenta coloana pacientului în ax.

Degajarea accidentatului se face cu urmatoarele precautii:

* se urmareste mentinerea permanenta a coloanei vertebrale in linie dreapta (cap, gat , trunchi) pentru a evita lezarea maduvei spinarii in cazul unei fracturi de coloana;
* in cazul unei fracturi inchise, membrul fracturat se mentine in pozitia gasita, fara a incerca punerea in pozitie normala;
* in cazul fracturilor inchise, se evita manevrele inadecvate, pentru a nu le transforma in fracturi deschise.

Este interzisa exercitarea de tractiuni asupra partilor vizibile (membre, cap) si a hainelor pentru degajarea accidentatului.

Dupa degajare, victima va fi intinsa cu blandete pe o patura sau pe niste haine.

Primul ajutor de pe www.scoaladesoferi.ro .




Lucruri care sunt bine de stiut :

* In cazul producerii unui accident soldat cu vatamarea corporala a unei persoane se intocmeste un dosar de cercetare penala.
* Victima unui accident poate depune plingere penala in termen de 60 de zile de la data la care a aflat cine este autorul accidentului. Dupa intocmirea dosarului accidentului, organele de politie instiinteaza victimele accidentelor de circulatie asupra identitatii autorului accidentului.
* Daca leziunile rezultate in urma accidentului necesita sub 10 zile de ingrijiri medicale, fapta nu este prevazuta si pedepsita de legea penala, dosarul fiind finalizat de organele de cercetare penala cu propunerea de neincepere a urmaririi penale pentru autorul accidentului si inaintat catre parchetul de pe linga judecatoria localitatii unde s-a produs accidentul.
* Daca leziunile rezultate in urma accidentului necesita 10 zile de ingrijiri medicale sau mai mult, fapta este prevazuta si pedepsita de legea penala.
* Daca leziunile rezultate in urma accidentului necesita peste 60 de zile de ingrijiri medicale, impacarea partilor nu are ca efect inlaturarea raspunderii penale.



   Acestea sunt lucruri care trebuie bagate la cutiuta , daca nu vreti sa ajungeti pe la inchisoare , sau sa o patiti rau din punct de vedere medical . Toti soferii ar trebuie sa stie aceste lucruri , pe de rost !

Edited by calinkgb, 22 August 2022 - 10:28.
Actualizare


#2
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,351
  • Înscris: 14.06.2006
Stii care-i marea problema in Romania Adi in caz de sunt victime in masini? Sar toti binevoitorii sa scoata victima/victimele din masina dar acest lucru este TOTAL INTERZIS. Si daca le spui asa ceva binevoitorilor,is in stare sa te ia la bataie ca spun ca ai ceva cu aia din masina de nu vrei sa-i scoti afara.
La mentalitatea romanilor trebuie lucrat. Si serviciile de ambulanta din Romania ar trebui sa faca o campanie nationala pe tema asta!

#3
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
De asta oamenii trebuie educatii , chiar din scoala de soferi se incepe (cursurile de prim ajutor , 2 ore parca sunt) . Mai exista si campania Stop Accidentelor , Viata are prioritate . Dar acesta este sistemul din Romania , un sistem mai prost ca oriunde . Si mass-media , in loc sa educe populatia cu privire la acest lucruri importane , ei se bazeaza pe ce face audienta , nu dau nume de astfel de personaje , dar stiu sigur ca stiti care sunt acestea .

Edited by ady_chesnoiu, 19 June 2009 - 16:55.


#4
melmel

melmel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 624
  • Înscris: 30.09.2007
Foarte bune informatiile, eu recunosc sincer ca nu mai stiu notiunile de prim-ajutor, ar trebui sa le recitesc, dar sper sa nu fiu pus niciodata in situatia in care sa  am nevoie de ele.
O singura mentiune. In cazul accidentului soldat doar cu paguba materiala, se poate merge direct la asigurari, daca soferii sunt de acord in stabilirea vinovatului. Daca dau vina unul pe altul, abia atunci se merge la politie.

#5
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007
Si in curand se pot rezovla prin rezolvarea amiabila !

http://forum.softped...howtopic=553303

#6
ionutzndr

ionutzndr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 443
  • Înscris: 19.06.2007
frumoasa initiativa ta Ady, ar merita probabil facut "sticky", iar faza cu imobolizarea victimei e cat se poate de adevarata. Am avut odata un accident in care un scuterist a sarit peste mine, mi-a facut masina praf pe capota, plafon si luneta, si a picat jos, pe asfalt, iar cei cu care eram in masina, s-au repezit la el sa il ridice. Ei, in momentul ala, n-am avut pe ce sa pierd timpul(in loc sa sun la 112) decat sa le explic lor, ca pot cauza si alte leziuni victimei daca ii schimba pozitia, mai ales dupa lovitura incasata........

#7
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
buna initiativa insa as mai adauga ceva important (cel putin ptr mine )

in ambele cazuri ,chiar daca situatia e clara /neclara :

- POZA cu starile initiale ale autoturismelor ca nu cumva ceilalalti soferi implicati in accident , sa-si schimbe `declaratiile`  , in timp ce merg spre politie /asigurator. :huh:

Am intalnit destule cazuri in care soferii implicati in accident s-au inteles la fata locului si la politie(asigurator) au declarat altceva !

Edited by cosmin_miu, 20 June 2009 - 10:35.


#8
Adydum

Adydum

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 899
  • Înscris: 25.05.2004
O mica adaugare: Daca loviti o persoana duceti-o la spital (chiar daca initial refuza) pentru control, chiar daca pretinde ca nu are nimic.

#9
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007
Ehhheeeee, bun de stiut, asa e... iar ideea cu campania de informare este la fel de buna.

N-o sa vedem in schimb prea curand asa ceva, militia e la vanatoare/panda sau in boscheti la macat gogosi :death:

#10
negotzel00

negotzel00

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 678
  • Înscris: 10.09.2005
despre conduita in caz de accidente rutiere as avea de adaugat:
degajarea victimei se face doar daca ii este periclitata viata sau exista pericol iminent  sa i se agraveze starea
de aici deriva pericol iminent de explozie rasturnare si nu in ultimul rand daca victima se afla in stop cardiorespirator pt inceperea manevrelor de resucitare cardio pulmonara

la siguranta salvatorului:
asigurarea perimetrului cu masina pe avarii si triunghiul reflectorizant
scoaterea cheilor din contact inainte de orice altceva.
opriti si alti participanti la trafic pt ca majoritatea manevrelor au nevoie de 2 oameni. in plus ideal ar fi o a treia care sa comunice cu 112 in permanenta.

la evaluarea primara a  victimei trebuie sa verificati 2 lucruri:
1.daca e constienta sau nu
2 daca respira sau nu.

in protocolul de BLS(basic life suport - suport vital de baza) nu se cere evaluarea pulsului. nu incercati sa-l luati ca pierdeti vremea.

cat despre accidentele cu motociclisti trebuie avut grija la scoaterea castii, doar daca victima nu respira.  

manevrarea traumatizatilor trebuie facuta in asa fel incat sa se tina in ax cap gat trunchi.
minim 2 oameni ideal 3 sau mai multi.


inainte de orice manevra sunati la 112 si dati numele, anuntati unde sunteti (oras localitate strada etc) dati si repere gen biserica mare verde, spuneti cate victime exista  si starea lor(constiente au ba, respira sau nu). nu inchideti niciodata telefonul inaintea operatorului 112


PS: la tg mures tinem cursuri gratuite pt grupuri organizate(10-15-20) de oameni . cu manechine cu simulari cu etc...
daca sunt doritori [email protected] , pe parcursul verii nu prea avem loc , dar dupa 1 oct, rezolvam.

LE: in cadrul coke live peninsula o sa fie un program de informare asupra accidentelor auto, printre altele si prim ajutor.

Edited by negotzel00, 22 June 2009 - 05:18.


#11
justitiaru2000

justitiaru2000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 317
  • Înscris: 07.03.2007
O mica precizare: victima, in sensul art. 81 din OUG 195/2002, se considera persoana care a suferit leziuni ce necesita mai mult de 1o zile de ingrijiri medicale pentru vindecare. NU orice leziune suferita intr-un accident de circulatie intra in aceasta categorie.

#12
mark

mark

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 885
  • Înscris: 12.02.2007
Mai adaug ca ce s-a scris pana acum este desuet in sensul ca de la 1 iulie 2009 treaba s-a schimbat cu prezentarea la politie. Adica nu mai este nevoie daca te intelegi amiabil cu celalalt.

#13
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007

View Postmark``, on 11th July 2009, 14:37, said:

Mai adaug ca ce s-a scris pana acum este desuet in sensul ca de la 1 iulie 2009 treaba s-a schimbat cu prezentarea la politie. Adica nu mai este nevoie daca te intelegi amiabil cu celalalt.
Tot mai bine este cu politia , sa se invete vinovatul ca nu este bine ce a facut , si ca nu stie regulile de circulatie .

#14
mark

mark

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 885
  • Înscris: 12.02.2007
Mai gandeste-te ca poti obtine niste bani din nimic daca sti cum sa joci si depinde de situatie...

#15
eb2e2

eb2e2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,667
  • Înscris: 16.05.2003

View Postmark``, on 11th July 2009, 20:30, said:

Mai gandeste-te ca poti obtine niste bani din nimic daca sti cum sa joci si depinde de situatie...

pfff //asta miroase a...santaj   :huh:

#16
mark

mark

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 885
  • Înscris: 12.02.2007
Clar... dar uite ca iti spun o faza: eu circul ca tot omu, normal, 26 ani, dacie solenza,  nebun am fost nu mai sunt, imi mai vine cateodata dar foooarte rar. El nebun, 30 ani, BMW seria 3 `07, smecher ca na cine mi-s io cu bmw, a facut accident cu mine in data de 29.06.2009, deci cu 2 zile inainte sa intre in vigoare faza asta. Omul nostru avuse-se inainte de incidentu asta suspendat carnetu pt ca in afara unui oras vecin a depasit pe linie continua o masina si l-a vazut pe bostan politia. Chestia asta a recunoscut-o singur la politie ca a intrebat daca e problema daca mai are pe rol un proces cu politia pt ca, el asa considera, ca i-a luat pe nedrept carnetu. Aici la incidentul asta ii se suspenda din nou carnetu pt ca nu mi-a acordat prioritate si a intrat in mine. Acuma ce zici? Daca se intampla accidentul cu 2 zile mai tarziu il ardeam la buzunare sau nu? Mai ales ca merita? Ca vezi doamne, cand intru io pe sosea toata lumea sa se dea la o parte. Pai clar ca-l ardeam ca il intrebam simplu si la obiect: Cat valoreaza pt tine carnetul? :D Si omu decat sa nu mai fi condus acuma 2 luni nimic se multumea sa bage ceva la mine in buzunar si mergeam DOAR la asigurator sa imi fac masina si el pleca frumos acasa. Avea si CASCO deci no problem. Asa ca merge treaba sau nu? Sa vezi inca cum merge...

Edited by mark``, 11 July 2009 - 19:46.


#17
ady_chesnoiu

ady_chesnoiu

    Supercharged

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,605
  • Înscris: 27.05.2007

View Posteb2e2, on 11th July 2009, 20:35, said:

pfff //asta miroase a...santaj   :huh:
Uite detalii complete cu proceduri etc. despre contatul amiabil :


http://forum.softped...howtopic=553303

#18
hera25w

hera25w

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 11.03.2008
In capul meu tot sunt neclare niste treburi. In cazul unui accident fara victime te iei de manuta cu celalt sofer si mergi la cea mai apropiata sectie de politie sau centru de asigurari ca sa rezolvi cu actele. Dar daca celalt sofer nu vrea sa mearga, eu ce fac? Adica zice ca are o treaba, ca nu are timp ... Ii copiez datele de pe permis si polita RCA si ma duc singura la politie? Cum e treaba? Ca eu nu am avut niciodata un accident si nu prea stiu la politie ce declari? Stiu ca trebuie sa merg, dar nu stiu acolo ce ma intreaba si ce trebuie sa stiu despre celalalt sofer in cazul in care acesta isi ia talpasita.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate