Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info certificate digitale COVID-19

COVID-19: Raportari · Stiri Oficiale

Info Coronavirus/Vaccin vs. Fake News

Informatii utile stare de alerta
 Emigrare Irlanda, merita?

Nelamuriri olx

Alegere SSD NVME 1 TB

Opriri dese Centrala Hermann Mast...
 Boxa activa cu frecvența bas...

Achizitie 2 televizoare

Japoniaaa- Suzuki Jimny 1.3, 2005

Reparație Rca sau casco
 Problema tableta Lenovo tab 3

PC Freeze

Baterie Samsung J6

Golden Retriever
 

am adus masina din SUA, uite cum am procedat

- - - - -
  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1
urscatalin

urscatalin

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 15.06.2009
Salut !
Inainte sa ma intorc acasa din state am incercat sa gasesc raspunsuri la intrebari de genul:cat platesc taxe, transport, vama, prima inmatriculare, etc; dar a trebuit sa caut o gramada si tot nu m-am lamurit total-drept urmare uite cum am facut eu:

am stat in state din 2005-febr. 2009, am plecat cu viza J1, mi-a expirat in iul 2006.Din 2006 am locuit si muncit in Chicago cu ssn si atat.
mi-am cumparat in iunie 2008 un Audi A4 2.0L FSI quattro din 2006, 23000 mile la bord, a costat 24.500 usd cu tot cu taxe; stiam ca pentru a intra sub inicidenta regulamentului 918/1983 al UE masina trebuie sa fie in posesia mea mai mult de 6 luni, sa fi fost rezident extraomunitar mai mult de un an si sa nu instrainez masina timp de un an de la reintroducere.
Am trimis masina cu 1000$ chicago-Bremerhaven, germania in container, cu o firma de transport din Lombart, Illinois -ceva polonezi-de pe bulevardul sau strada Garfield(nu mai am nr de tel sau de strada)(romanii mi-au cerut 1750 $ si o conducea ceva cretin pana in baltimore)
In germania am platit:
441 euro descarcare, manevrare ;
225 euro asigurare+numere pt 5 zile.
La iesire din vama, am platit 6000 euro DEPOZIT , calculat la 31% din valoare de factura a masinii adica TVA +Taxa vamala(nu din catalog cu depreciere sau asa ceva, iar vamesul nu m-a bagat in seama pana nu i-am adus factura in original); am dat un nr de cont in euro unde urma sa mi se vireze depozitul dupa ce faceam vama in romania(Oradea) {se acepta si credit carduri:))) pentru cunoscatori, dar nu mai mult de 2000 euro}.
Am ajuns cu masina acasa(dupa ce in apropiere de praga mi-a sarit o bujie -230 euro).
Dupa vreo saptamana am mers sa fac vama. Cei de acolo habar nu aveau de 918/1983 si voiau sa imi ia TVA 19%+Taxe vamale 10% din valoarea masinii , dupa catalogul lor vamal, iar acolo valoare era de aprox 9700  de euro-deci trebuia sa platesc aproape 3000 de euro ;dar imi recuperam cei 6000 din germania.
Dupa ce le-am scos de pe internet ce si cum despre legislatia in vigoare, au dat telefoane, etc s-au informat si au dat drumul formalitatilor ;pentru asta mi-a trebuit:
-buletinul din sua(id-ul nu driving licence-ul)
-buletin de romania (al meu expirase si l-am facut la 2 saptamani dupa revenire in tara)
-omologare euro de la RAR (aprox 13 000 000 lei vechi){nota de constatare vamala}
-am dat cu subsemnatul ca nu instrainez masina in urmatorul an
-agentul vamal a mai scos el articole de lege traduse din 918/1983 care se gasesc pe customs.ro
...si cam atat.
Dupa formalitatile vamale, am trimis un fax in germania si in 3 saptamani mi-au virat banii in cont.
La RAR a trebuit sa dau jos foliile de pe geamurile  fata si sa schimb stopurile pentru ca semnalizau cu rosu si trebuie sa semnalizeze cu galben - 6 800 000 de la dealerul audi(daca aveam un cunoscut cu acelasi tip de masina numai le schimbam si le puneam inapoi dupa rar ) am mai platit si aici inca vreo 6000 000
La trezorerie  , pentru ca cei de la RAR  bihor nu pot sa calculeze emisia de noxe(testul dinamic se face doar la bucuresti si costa aprox 22 000 000) am platit 39 000 000 taxa de prima inmatriculare , in loc de 33 000 000 cat era taxa cu 192 grame/km.
La politie am inmatriculat-o dupa abia 2 saptamani ca idiotilor le-a trebuit o nota de la bucuresti , sa le raspunda la intrebarea de ce nu am patit vama pe masina; se temeam ca am facut magarii la vama.
daca aveti intrebari , adresati-mi-le (sic)ca raspund.
dupa treaba asta cu masina uite niste observatii:
- in romania nu exista drumuri bune asa ca... stau cu 200 cai putere  in spatele unei dacii care merge cu 60km/h- frustrant, nu ma bucur de masina.
-masina consuma 14-15 l/100 in oras, benzina e acuma 41000/litru aia de 101, desi pare mai nimic din state, aici in romania, dupa ce se duc banii sau vrei sa ii investesti in ceva e mult, cand in"tara dieselului" se merge cu 6-8l/100
- prin gemania rar gasesti masina cu dotarile/kilometrii/aspectul/anii/performanta/pretul asta-desi acum au scazut preturile teribil la masini

#2
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,971
  • Înscris: 08.12.2006
Masina nu este Euro 4, ca norma de poluare?

#3
shadowolf

shadowolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 09.05.2008
1. Masina nu este Euro4 ? Daca da, atunci de ce ai platit atat de mult ? Trebuia sa fie 0 daca era Euro4.
2. Sincer, la un calcul sumar, faptul ca ai dus-o in Germany si nu Ro , per total ,cu drumul si restul....nu cred ca ai iesit mai ieftin decat daca o duceai direct in Constanta. Poate ma insel si daca da, te rog sa imi explici.
!!! 3. Care e diferenta intre ID si  DL ?? Ma refer ca aici, unde locuiesc eu, in SC politia cand cere ID-ul , arati DL, la fel peste tot ..banca...magazine..etc. ????!!!! Sa inteleg ca la noi DL-ul din USA nu e valabil ? :D . Nu stiu cum e peste tot, dar aici, daca vrei ID  card , te duci la DMV si e fix DL-ul. Pe care ai poza, adresa incepand cu data de..etc..

In rest ce sa zic...daca te tine buzunarul si e ok, se merita masina puternica, scumpa, luxoasa...daca nu mergi pe ceva cu un consum mai mic, etc...
Sunt foarte multe modele in SUA care au aceeasi semnalizare ca in EU (Infiniti,Acura, Honda, Toyota, Mazda , chevrolet, etc) si scapai mult mai ieftin. Dar sunt chestii de alegere, modele, design.etc..care nu se comenteaza. Personal, voi fi in situatia ta si ma bucur ca am pe cine sa intreb , data recenta....Eu m-am orientat spre un model/ marca " mai cuminte" si europeana 100% semnalizari si restul. ..mai ramane faza cu incadrarea Euro4, din ce am citit peste tot ar fi la nivel Euro5.

#4
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005
eu nu am inteles prea mult.

deci cat ar fi costat daca o luai de aici? dar din germania?

daca nu se gaseste aici care este cel mai apropriat model si cat costa?

cat a costat per total toata treaba?

concluzia este ca merita sau ca nu merita sa aduci din strainatate?

am inteles eu bine sau trebuie sa o iei , astepti un an stai pe la usa inca nu stiu cat si apoi poti sa o aduci?

#5
Rationalul

Rationalul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 08.05.2008

View Posturscatalin, on 17th June 2009, 17:57, said:

La iesire din vama, am platit 6000 euro DEPOZIT , calculat la 31% din valoare de factura a masinii adica TVA +Taxa vamala(nu din catalog cu depreciere sau asa ceva, iar vamesul nu m-a bagat in seama pana nu i-am adus factura in original);

Revin si aici cu o intrebare. Care factura il interesa pe vamesul german ? Cea prin care dovedeai ca ai achizitionat masina din USA la pretul de 24 500 usd ?


#6
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,078
  • Înscris: 03.12.2005
Sticky!

#7
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,954
  • Înscris: 09.09.2006
Eu m-am interesat la un moment dat sa-mi aduc masina in tara, dar mi s-a spus ca legea aia cu scutirea de obligatii vamale e abrogata. Acum, vad ca apare nu stiu ce directiva europeana in discutie. Pana la urma, exista undeva informatii oficiale despre toata procedura asta? Directiva aia 918 e chiar din 1983? Ar fi util un link pentru legislatia aia (desi nu stiu cat o sa intelegem din limbajul ala) sau cu paginile de care te-ai folosit la vama romana.
LE: se pare ca 918/83 s-a modificat in 2006 sau asa ceva.

#8
shadowolf

shadowolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 09.05.2008
Unde altfel oare, utilizand google.ro ?
Aici : "Regulamentul Comisiei nr. 918/1983 privind instituirea unui regim comunitar de scutiri de drepturi vamale, publicat în Jurnalul Oficial seria L nr.271/23.09.1986"

Si nu, nu s-a modificat nimic. S-a dat in 2007 un ordin de ministru...nu mai stiu izact numarul, dar il gasesti si pe ala, in care se zice ceva de genul : " se va respecta intru totul Regulamentul Comisiei nr. 918/1983 ...bla-bla"

CINE ti-a spus ca legea aia e abrogata ? Un prieten ? La vama ? Da, directiva aia e chiar din '83. Dovada altii sunt mult mai deschisi la minte si logici decat noii , romanii. Cred ca e unul dintre lucrurile pt care tre sa zicem "sarumana coana Europa " ca-i fortezi pe por_ii astia nesatuli sa mai respecte si dreptul la proprietate. Pe un topic deschis de mine, am fos luat usor peste picior..cum adica sa nu platesc tva + taxe vamale la masina si alte bunuri PERSONALE achizitionate in alta tara decat UE ? Am tacut, m-am informat, am sapat internetul si vorbit peste tot...m-am lamurit ce si cum... Ehh...se pare ca din 1983 exista legea. Cati stiu de ea si de importanta ei ? Vedeti si voi....

@urscatalin se poate sa mai dai ceva detalii legat de ce am intrebat mai sus ? Multumesc mult. Cum e, ti-ai reglat somnul ?  :thumbup:

@adizaha - Strict informativ : aproape orice masina cumperi din USA, motorul va fi mai puternic, pretul mai mic. Ca idee, daca adaugi TVA +10% taxe vamale si transport, tot iesi mai bine decat in Eu. ( inca ceva ...aici inca nu sunt asa multi turci si romani care sa le manareasca , sa zica dupa aia ca a mers cu masina numa' la piata sau biserica) + Carfax la alea used. DAR ...ca sa nu ai bataie de cap, trebuie sa alegi modele la care nu ai probleme cu semnalizarea, samd...sunt destule, ai de unde alege. In special japonezele dar si multe dintre masinile americane sunt cu aceleasi standarde din Europa ( ma refer semnalizare, kilometraj...) Cu cat e mai noua ( 2005-2006 garantat) ajungi cu ea la Euro4 in Europa.
Deja in California, standardul la ora actuala este undeva intre Euro5 -Euro6 ( daca te uiti la tabel, valori poluare).
Ca sa te convingi de preturi , incearca asta , selecteaza un zip , de exemplu : 28201 si apoi ia si tu cateva modele  used , respectiv noi. Preturi, mile, dotari, etc..Bafta !

Edited by shadowolf, 22 June 2009 - 05:02.


#9
remusbazooka

remusbazooka

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 20.06.2007
Buna!
Doresc sa ma duc saptamana viitoare in germania (in nordul germaniei) , sa imi aduc si eu o masina . Nu am mai fost niciodata  , ma duc cu cineva care a mai iesit din tara si care cunoaste cat de cat limba.
Intrebarea mea este , are rost sa ma duc dupa masina sau nu , gasesc o masina buna la un pret bun , masina care vrea sa o cumpar este un Opel astra. Va rog ajutati`ma
Multumesc frumos.

#10
StGermain

StGermain

    RL 118

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 04.04.2004
Asa la o prima privire se pare ca iti convine mai mult sa iei masina din Germania sau din Romania decat s-o aduci din US, la cat ai de umblat, si in cate locuri ai de platit "maruntisuri".

Poate merita la o masina mult mai scumpa, care s-o iei ieftina de acolo si cu tot cu maruntis sa nu te ajunga la valoarea de Germania.

#11
Rationalul

Rationalul

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 133
  • Înscris: 08.05.2008
Topicul este STRICT despre importul masinilor din USA.

L.E. un moderator sa redirectioneze posturile 9 si 10, iar pe al meu sa-l stearga, pentru a pastra o continuitate a informatiei despre importul din USA.

Multumesc.

Edited by Rationalul, 10 July 2009 - 14:49.


#12
cliric

cliric

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 06.06.2008
@urscatalin: Se pare ca nu ai mai dat pe forum sa mai raspunzi la intrebari ... suntem mai multi in asteptare ...
In mod special si eu am aceeasi nelamurire cu shadowolf, legat de ce ai vrut sa spui prin ID, nu DL!?

Eu sunt in State in momentul de fata, in NJ, cu viza F1 si estimez ca prin Mai 2010 ma intorc in Ro. Prin urmare as vrea sa profit de preturile (si nu numai) din State la masini si sa-mi iau in cateva luni o Toyota Prius (asta stiu eu ca e un hibrid acceptabil prezent si in Ro) (de prin 2007-2008, pana in $15k) (folosindu-ma partial de ceva carti de credit cu dobanzi promotionale) pe care sa mi-o duc acasa (incarcata cu alte lucruri personale). In conditiile in care transportul pana in Constanta e in jur de $2k, cu taxa de mediu 0 si cu scutire de taxe vamale si TVA (918/1983), atunci mi se pare ca, chiar ar merita. Sper sa nu mai am alte dificultati legate de omologare, taxe de descarcare de pe vapor (!?) samd, desi ma astept la niste cheltuieli/formalitati pe la RAR (minimale, sper pana in $1k).
Daca mai este cineva care are informatii relevante pentru acest subiect sau care are ceva sugestii sau experiente sau care are planuri asemanatoare cu ale mele, il rog sa le impartaseasca! Intre timp speram sa mai revina si urscatalin sau altii cu ceva detalii/sfaturi.

@shadowolf: Masina poate fi Euro4 sau 5, insa trebuie sa mergi la RAR si sa ti-o testeze si sa dea ei verdictul ca e Euro4, iar distractia asta poate fi mai scumpa decat sa ii lasi sa ti-o considere Euro3 si sa platesti o taxa de prima inmatriculare mai mare decat daca ar fi Euro4. In Ro astia cand fac preturile la servicii nu se gandesc la detalii de acest fel, iar in final de cele mai multe ori se ajunge la asemenea aberatii.
@shadowolf: Tu la ce masina te-ai orientat? Da ceva detalii!

PS: legat de 918/1983, am gasit un forum util: http://www.consultan...a8da89898103e4b

#13
shadowolf

shadowolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 09.05.2008
Pai am luat o mazda3, 2.0 noua, din 2009, anul acesta in mai pe care o sa o aducem cu noi.  In rest mai am o Mazda 626 din 98 si sotia un saturn din 2001 pe care le vindem cand plecam ca nu se merita.

Cred ca prin ID, se referea la faptul ca in unele state poti sa iti faci tu un cartonas din ala de plastic, cu nume, adresa, SN si numarul de la DL pe el. Dar ca valoare legala e egal cu 0.
Sincer, nu cred ca se ajunge cu o masina noua, la RAR< sa platesti mai mult decat ar fi daca ti-o baga la Euro3. Diferenta e de peste 2000 de Euro cand faci calcul pe mfinante. ;)

#14
GKLASS

GKLASS

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 24.06.2008

View Postcliric, on 13th July 2009, 16:46, said:

@urscatalin: Se pare ca nu ai mai dat pe forum sa mai raspunzi la intrebari ... suntem mai multi in asteptare ...
In mod special si eu am aceeasi nelamurire cu shadowolf, legat de ce ai vrut sa spui prin ID, nu DL!?

Eu sunt in State in momentul de fata, in NJ, cu viza F1 si estimez ca prin Mai 2010 ma intorc in Ro. Prin urmare as vrea sa profit de preturile (si nu numai) din State la masini si sa-mi iau in cateva luni o Toyota Prius (asta stiu eu ca e un hibrid acceptabil prezent si in Ro) (de prin 2007-2008, pana in $15k) (folosindu-ma partial de ceva carti de credit cu dobanzi promotionale) pe care sa mi-o duc acasa (incarcata cu alte lucruri personale). In conditiile in care transportul pana in Constanta e in jur de $2k, cu taxa de mediu 0 si cu scutire de taxe vamale si TVA (918/1983), atunci mi se pare ca, chiar ar merita. Sper sa nu mai am alte dificultati legate de omologare, taxe de descarcare de pe vapor (!?) samd, desi ma astept la niste cheltuieli/formalitati pe la RAR (minimale, sper pana in $1k).
Daca mai este cineva care are informatii relevante pentru acest subiect sau care are ceva sugestii sau experiente sau care are planuri asemanatoare cu ale mele, il rog sa le impartaseasca! Intre timp speram sa mai revina si urscatalin sau altii cu ceva detalii/sfaturi.

@shadowolf: Masina poate fi Euro4 sau 5, insa trebuie sa mergi la RAR si sa ti-o testeze si sa dea ei verdictul ca e Euro4, iar distractia asta poate fi mai scumpa decat sa ii lasi sa ti-o considere Euro3 si sa platesti o taxa de prima inmatriculare mai mare decat daca ar fi Euro4. In Ro astia cand fac preturile la servicii nu se gandesc la detalii de acest fel, iar in final de cele mai multe ori se ajunge la asemenea aberatii.
@shadowolf: Tu la ce masina te-ai orientat? Da ceva detalii!

PS: legat de 918/1983, am gasit un forum util: http://www.consultan...a8da89898103e4b

la masinile hybrid se plateste TVA ( nu se platesc cei 10% dk e din afara UE si nic taxa de mediu ), dar TVA se plateste. m-am interesat pt ca tocmai vreau sa-mi iau un Escalade Hybrid.

#15
SuperDuper

SuperDuper

    Inactive

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,294
  • Înscris: 25.04.2006

View Posturscatalin, on 17th June 2009, 10:57, said:

-buletinul din sua(id-ul nu driving licence-ul)

La faza asta ai dat de un aburit. Nu exista "buletin de SUA". Iar diferenta intre ID si DL este cea ca ID-ul se da la cerere, celor care nu pot conduce masinile, dar au nevoie sa faca operatiuni bancare.
Nu vad de ce statul roman iti cere ID din USA ca dovada a rezidentei - document emis de un stat US cu care Romania sau EU nu au relatii legale directe - si nu documente federale recunoscute intre cele 2 tari - viza din pasaport sau cardul de "permanent resident". Ai vrut probabil sa maschezi faptul ca ai stat peste termen?

PS: Cat de specialisti sunt cei care verifica actele US in Romania: Mie, acum cativa ani pe Otopeni, la plecare, mi-a verificat green cardul o tanti si mi-a zis ca ii pare rau, dar nu ma poate lasa sa ma sui in avion pentru ca am cardul expirat din 11.5.20sn. Data era 15 iulie 20sn... Adormit, ca eram sculat de la 3 dimineata, nu am realizat ce s-a intamplat, eu ii ziceam ca este bun, ea ca nu... pana cand dupa cateva minute m-am prins si i-am zis ca daca este proasta si nu stie cum scriu datele americanii sa nu mai puna botu sa verifice documentele emise de ei, sa ii lase pe aia care se pricep.

Edited by SuperDuper, 19 July 2009 - 03:40.


#16
cliric

cliric

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 06.06.2008
@GKLASS: noi vorbeam aici de 918/1983 pentru scutirea de TVA. Tu despre ce vorbesti ca nu mi-e clar? Esti scutit oricum de taxele vamale la hibride? Daca iti iei Escalade, inseamna ca esti pe picior mare (cel putin fata de mine); eu cu chiu cu vai imi permit un Prius (mi-ar fi placut un R400h)
@SuperDuper: tocmai de aia il intrebam si noi ce vrea sa spuna prin ID, nu DL. Cred ca DL e de-ajuns; cel mult poti arata contractul de inchiriere la apt si pasaportul cu stampilele de intrare.

#17
shadowolf

shadowolf

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 364
  • Înscris: 09.05.2008
@GKLASS , unde te-ai interesat si ai aflata ca se plateste tva la hybrid ? Ca legea e clara : peste 12 luni in alt stat din afara uniunii, minim 6 luni bunul cumparat, nu platesti TVA si vama.  Vezi sa nu incerce sa te "abureasca" vreun/vreo "....."

@SuperDuper - stii tu vorba aia : " ai nostri - ca brazii"  :rolleyes:

#18
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005
daca am o masina in italia.
si vreau sa o inmatriculez in romania terbuie sa platesc taxa de prima inmatriculare?
mie nu mi se pare normal sa platesc taxa de prima inmatriculare la o masina care imi apartine si este inmatriculata in spatiul european si pe care vreau sa o inmatriculez in romania.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate