Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Priza bricheta auto - consum maxim

- - - - -
  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1
im1looser

im1looser

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 291
  • Înscris: 17.10.2006
Am cumparat o lada frigorifica portabila electrica. Pe ea scrie ca ar consuma 48 W. Dar, dupa ce am scos-o din priza de bricheta, am constatat ca stecherul este incins, la fel si priza (si firul), nu puteam sa tin mana pe ele. Doar dupa 15 minute de functionare. Ma tem ca as putea arde priza, chiar instalatia electrica a masinii, siguranta in cel mai bun caz. In cartea masinii scrie ca priza suporta 128 W. Nu scrie nimic de amperaj nici in carte, nici pe lada frigorifica. Pot face doar calculul pe baza formulei P=UxI, deci ar fi de 4 amperi. Dar eu cred ca e mai mult.
Acasa, am pus lada pe transformatorul ei cu iesire pe 12V, la priza de 220. S-a incalzit ceva mai tare stecherul de 12, dar nu s-a incins. Care sa fie explicatia? S-o fi incins la masina pentru ca aveam AC-ul in functiune+farurile? Daca e asa, e nasol, pentru ca vara nu poti folosi lada ca sa tii vreo racoritoare si in acelasi timp sa transpiri fara AC. Si cand ma gandesc ca pe aceeasi priza de bricheta vroiam sa bag si detectorul si GPS-ul. Pot sa renunt la radioCD, ca si ala consuma.

Daca risc si le folosesc pe toate <faruri+AC+(lada+detector radar+GPS)> ce se poate intampla?

#2
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Cu siguranta dimensionata corespunzator ar trebui sa se arda siguranta, de-aia e acolo. Daca e supradimensionata se arde urmatorul cel mai slab lant din veriga, sau faci un foc frumos constand din segmentul ala al instalatiei electrice si ce mai e in jur din material inflamabil.

Cel mai bine vorbeste la un electrician auto (sau fa tu, daca esti indemanatic) sa-ti traga o alimentare cu priza de bricheta in portbagaj, pe fir gros, cu siguranta dimensionata adecvat.

#3
Neohori

Neohori

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 3,977
  • Înscris: 19.08.2007

 sebulbus, on May 24 2009, 21:37, said:

Cel mai bine vorbeste la un electrician auto (sau fa tu, daca esti indemanatic) sa-ti traga o alimentare cu priza de bricheta in portbagaj, pe fir gros, cu siguranta dimensionata adecvat.
Priza de la bricheta suporta in jur de 20A la 12V . Cel mai corect lucru l-a mentionat sebulbus.
Diferenta dintre 12V si 220V este de potential , adica tensiunea fiind mica 12V se suplimenteaza cu ajutorul amperajului.
Daca firul de la lada frigorifica s-a incins inseamna ca este prost dimensionat in sectiune , asta duce la folosirea firului ca un rezistor (consumator) , la cresterea consumului in amperi , la arderea izolatiei de pe fir , la scurtcircuit , in final distractie se numeste care deobicei survine in ajun de sarbatori cind nu ai nici bani de reparatii  :lol:

#4
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Daca risc si le folosesc pe toate <faruri+AC+(lada+detector radar+GPS)> ce se poate intampla?





Riști să se ardă siguranța prizei! Atât!
Dacă ai în sarcina toți consumatorii de mai sus, în afara lăzii, nu vei avea probleme!

#5
im1looser

im1looser

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 291
  • Înscris: 17.10.2006
Multumesc tuturor pentru sfaturi. O sa consult un electrician.
Intr-adevar, pana acum am folosit toti consumatorii despre care am vorbit in acelasi timp+radioCD (mai putin lada) si nu s-a inamplat nimic. Problema a aparut cand am luat lada. Cred ca m-am pacalit. O oferta buna la prima vedere, cu tot cu transformator de 220 (care separat este in jur de 100 RON). Hiba ar putea fi consumul mare. Sau cea pe care am nimerit-o eu are consum mare, poate altele merg mai bine. Pe ea scrie ca e facuta in Italia, dar ma indoiesc. Atasez si imagine cu lada, poate mai are cineva probleme asemanatoare si ajunge inaintea mea la electrician si vine cu inca un sfat.

Sebulbus, masina are doar 3 ani, sigurantele ei sunt originale si in afara de filtre si ulei nu i-am schimbat nimic, nu as prea vrea sa umblu la instalatie sa montez priza suplimentara, dar daca alta solutie nu exista.... Pana si senzori de parcare m-am temut sa-i pun. Lada a venit si cu inca doua sigurante proprii de schimb.

Neohori, nu bag mana in foc dar s-ar putea ca firul lazii sa reziste, chiar daca e cam subtire, asta macar e la vedere si la nevoie il trag din priza. Eu ma tem de varful stecherului, de contact, ala parca mai ai putin si pirogravezi cu el. Si de aici risc o incingere a prizei si implicit a firului masinii, pe care nu am cum sa-l vad, nu stiu cat e de gros. Am vazut incendii la auto de lux si nimeni nu a spus exact de la ce au pornit, doar vag, defectiune la instalatia electrica.

Stau si ma mai gandesc la o treaba: priza aia nu ar trebui si ea sa reziste la temperaturi inalte? Doar e priza de bricheta, nu? Ramane de vazut daca firul masinii rezista, o bricheta, chiar daca consuma mult nu apuca sa-l incinga, dar lada frigorifica este posibil, pe asta o pui in functiune ore intregi.

Attached Files



#6
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006
Pai normal ca firul e problema de aia ti-a zis sebulbus sa tragi fir dimensionat corect in portbagaj. Daca ai partea electrica OK, sigurantele ar trebui sa-si faca treaba cu brio.

#7
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007
Priza de la bricheta suporta 5 amperi (cel putin la mine la utilaj cand am inlocuit-o asta era valoarea ei).
Exact asa am reusit si eu sa ard siguranta (singura) de la bricheta, am incercat o lada frigorifica si a cedat siguranta.
Pune una de 10A si n-ai treaba. Instalatia rezista fara probleme.

La cablaj daca ajunge pana unde vrei tu sa pui lada, nu trebuie sa faci nici o modificare.

Edited by Octavian___28, 25 May 2009 - 09:20.


#8
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,957
  • Înscris: 03.12.2005
Siguranta se dimensioneaza dupa sectiunea conductorului, nu dupa consumator, Tavi. Doar daca astia de la Dacia au avut fir de o singura sectiune si de-ala au folosit peste tot nu inseamna ca-i valabil universal.

Mi-a mai venit o idee. In portbagaj ar trebui sa ai un conector pentru cablat un carlig de remorcare (daca masina ta poate fi echipata cu asta) in care ai sa gasesti inclusiv un plus permanent si un plus pe contact, si astea pe fire dimensionate pentru putere mare. De acolo e floare la ureche sa tragi o priza mama de bricheta, o poti monta in mocheta portbagajului sa arate ca si OEM. Si daca se incalzeste si firul de la lada il poti scurta si pe-ala sau inlocui, in asa fel incat sa ai o sectiune minima de conductor intre consumator si priza.

#9
cricri51

cricri51

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 645
  • Înscris: 30.07.2008

 im1looser, on May 24 2009, 18:10, said:

Am cumparat o lada frigorifica portabila electrica. Pe ea scrie ca ar consuma 48 W. Dar, dupa ce am scos-o din priza de bricheta, am constatat ca stecherul este incins, la fel si priza (si firul), nu puteam sa tin mana pe ele. Doar dupa 15 minute de functionare. Ma tem ca as putea arde priza, chiar instalatia electrica a masinii, siguranta in cel mai bun caz. In cartea masinii scrie ca priza suporta 128 W. Nu scrie nimic de amperaj nici in carte, nici pe lada frigorifica. Pot face doar calculul pe baza formulei P=UxI, deci ar fi de 4 amperi. Dar eu cred ca e mai mult.
Acasa, am pus lada pe transformatorul ei cu iesire pe 12V, la priza de 220. S-a incalzit ceva mai tare stecherul de 12, dar nu s-a incins. Care sa fie explicatia? S-o fi incins la masina pentru ca aveam AC-ul in functiune+farurile? Daca e asa, e nasol, pentru ca vara nu poti folosi lada ca sa tii vreo racoritoare si in acelasi timp sa transpiri fara AC. Si cand ma gandesc ca pe aceeasi priza de bricheta vroiam sa bag si detectorul si GPS-ul. Pot sa renunt la radioCD, ca si ala consuma.

Daca risc si le folosesc pe toate <faruri+AC+(lada+detector radar+GPS)> ce se poate intampla?
Din lista consumatorilor, pe priza de bricheta sunt doar lada-detector-gps. La 48w ptr lada, asta inseamna 4A consum, (sau putin mai mult, cca 5A avand in vedere cei cca 14V ai alternatorului) celelalte doua nu ajung la 1A. Siguranta -originala ai spus! - ar trebui sa fie de 15A, deci nici o problema!
Consumul AC-radio-faruri "incarca" doar alternatorul sau bateria (cu motorul oprit) si nu ar trebui sa constituie o problema, teoretic ai rezerva de putere pe alternator pentru un supliment de doar 50W. Cred ca nu vei lasa lada pe masina - cu motorul oprit !!!! - pentru un timp indelungat! Risti bateria! Pentru asta ai adaptorul la 220V.
Problema ta este contactul imperfect. Vazand poza atasata, daca ai acelasi tip de fisa si la lada cumparata, ARUNCA-L URGENT. Plasticul rosu din cap nu da voie sa intre suficient in priza, asa ca "bumbul" central abia face contact, arcul nu se comprima suficient si nu asigura forta de contact necesara. Oricum, pentru toti consumatorii, ai nevoie de o tripla. Cumpara una cu fir, nu din cea care se introduce direct in priza de bricheta. Cele intr-adevar bune au fir mai gros si in fisa separata au o siguranta in general de 15A, cam de 30mm lungime si 6mm diametru, iar cursa "bumbului" central (respectiv +12V) este mai mare si arcul mai tare. Recomand sa schimbi siguranta cu una de 10A, acelasi model. Cumpara si o fisa asemanatoare pentru lada, o montezi cu firul rosu la centru ("bumb") si negrul la masa (arcurile laterale). Inca ceva: recomand sa scurtezi cablul triplei la minimul necesar  pentru pozitionare in masina ta. Tripla si fisa sa le iei dintr-un magazin piese auto sau electrice, sau, cu putin "noroc" si daca stii ce sa cauti poti gasi unele corespunzatoare si in benzinarii. Fisa simpla nu cred ca gasesti in benzinarii, dar ia orice consumator (de ex lanterna, termoplonjor ptr  cafea, etc) care sa nu fie foarte scump si care sa aiba siguranta in fisa, cu dimensiunile mecanice de mai sus. Pentru lada ar trebui sa ajunga siguranta de 6A.
Succes!

Edited by cricri51, 25 May 2009 - 09:53.


#10
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

 Octavian___28, on May 25 2009, 10:19, said:

Priza de la bricheta suporta 5 amperi (cel putin la mine la utilaj cand am inlocuit-o asta era valoarea ei).
Exact asa am reusit si eu sa ard siguranta (singura) de la bricheta, am incercat o lada frigorifica si a cedat siguranta.
Pune una de 10A si n-ai treaba. Instalatia rezista fara probleme.

Nu paria pe asta. Daca constructorul a pus o siguranta de 5A, atunci si firele au fost calibrate pentru curentul asta. Daca pui o siguranta mai mare s-ar putea sa se se incalzeasca izolatia si sa faci un scurt.

@im1looser: masoara cu un ampermetru consumul jucariei. Inclin sa cred ca de fapt consumul e (mult) mai mare de 50W. Spre exemplu eu am o aeroterma electrica portabila pe care o folosesc iarna sa dezaburesc/dezghet geamurile si care consuma 150W (siguranta la priza fiind data de producator la 20A). Abia dupa 1 ora de functionare priza e calda.

#11
cricri51

cricri51

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 645
  • Înscris: 30.07.2008

 undesignus, on May 25 2009, 11:44, said:

@im1looser: masoara cu un ampermetru consumul jucariei. Inclin sa cred ca de fapt consumul e (mult) mai mare de 50W. Spre exemplu eu am o aeroterma electrica portabila pe care o folosesc iarna sa dezaburesc/dezghet geamurile si care consuma 150W (siguranta la priza fiind data de producator la 20A). Abia dupa 1 ora de functionare priza e calda.
@im1looser: Cum spuneam, schimba fisa...
Si pentru orice eventualitate verifica si priza de bricheta de pe masina, sa "stranga" bine fisa in ea.

Edited by cricri51, 26 May 2009 - 07:23.


#12
EL-GABRY

EL-GABRY

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 555
  • Înscris: 04.01.2006
Eu am un invertor de 500W.E o idee mai buna sa folosesti acea lada cu traf de 220V in invertor?Bineinteles cu motorul pornit.Dar invertorul va trebui bagat intr-o tripla de bricheta,sa ai loc si de detector si de (eventual GPS).Nu cred ca duce tripla...

#13
im1looser

im1looser

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 291
  • Înscris: 17.10.2006

 cricri51, on May 26 2009, 08:22, said:

@im1looser: Cum spuneam, schimba fisa...
Si pentru orice eventualitate verifica si priza de bricheta de pe masina, sa "stranga" bine fisa in ea.
OK, multumesc, o sa schimb fisa, cred ca e de la contactul imperfect. M-am uitat prin cartea masinii si scrie ca bricheta are siguranta de 15A; dar mai scrie ca releul pentru bricheta are sig. de 10A.
Pe transformatorul lazii frigorifice scrie ca duce 5A, cu ala nu pot spune ca mi-a facut probleme, deci nu ar trebui sa-mi fac griji nici la masina daca schimb fisa. Firul lazii mi se pare destul de gros, scrie pe el 300V.
Am descoperit marca frigiderului, Ezetil, cred ca firma e din Cehia. Ciudat este ca pe el scrie ca e fabricat in Italia (unde mana de lucru ar trebui sa fie mai scumpa, dar o fi facut de romanii de pe-acolo). Iar site-ul pe care te trimit instructiunile e .de
Intre timp mi-am luat si o tripla cu fir pt masina, sunt curios  cum o functiona cu aia.

cricri51, mie mi-era cel mai mult teama ca toti consumatorii pusi impreuna (radioCD+AC+faruri+GPS+detector+lada) ar putea solicita alternatorul si bateria sau chiar ar putea topi instalatia electrica. Vreau sa plec la vara la drum lung si nu vreau sa risc.

 undesignus, on May 25 2009, 11:44, said:

Nu paria pe asta. Daca constructorul a pus o siguranta de 5A, atunci si firele au fost calibrate pentru curentul asta. Daca pui o siguranta mai mare s-ar putea sa se se incalzeasca izolatia si sa faci un scurt.

@im1looser: masoara cu un ampermetru consumul jucariei. Inclin sa cred ca de fapt consumul e (mult) mai mare de 50W. Spre exemplu eu am o aeroterma electrica portabila pe care o folosesc iarna sa dezaburesc/dezghet geamurile si care consuma 150W (siguranta la priza fiind data de producator la 20A). Abia dupa 1 ora de functionare priza e calda.
Din pacate, nu stiu cum se masoara, am un aparat de masura cu ac, dar la amperaj nu stiu sa-l folosesc.


Cine stie un magazin in Bucuresti de unde sa cumpar o fisa solida? Poate chiar si o priza de bricheta mai sanatoasa.

Edited by im1looser, 26 May 2009 - 13:55.


#14
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,968
  • Înscris: 06.04.2007

 undesignus, on May 25 2009, 11:44, said:

Nu paria pe asta. Daca constructorul a pus o siguranta de 5A, atunci si firele au fost calibrate pentru curentul asta. Daca pui o siguranta mai mare s-ar putea sa se se incalzeasca izolatia si sa faci un scurt.
...............................................
Pai si eu ce sa fac? Sa nu folosesc lada?
Daca lada e destinata pt masina, cu alimentare de la bricheta asta-i treaba.
Oricum 50W daca ar consuma lada, sig de 5A e buna (poate era slabita siguranta la mine).

Sigur ca siguranta se dimensioneaza dupa sectiunea drodului, dar in cazu de fata eu tre sa folosesc lada, daca zice ca e pt masina si se alimenteaza de la bricheta masinii.
Sunt ferm convins ca n-ai cum sa prajesti instalatia din cauza unei lazi frigorifice.

#15
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
În general, poate și din această cauză, lăzile frigorice se recomandă pentru camioane, nu pentru autoturisme!
Personal recomand alte soluții, cum ar fi o ladă frigorifică fără alimentare la rețeaua electrică a automobilului...

#16
cricri51

cricri51

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 645
  • Înscris: 30.07.2008

 im1looser, on May 26 2009, 14:53, said:

* OK, multumesc, o sa schimb fisa, cred ca e de la contactul imperfect. M-am uitat prin cartea masinii si scrie ca bricheta are siguranta de 15A; dar mai scrie ca releul pentru bricheta are sig. de 10A.
** Pe transformatorul lazii frigorifice scrie ca duce 5A, cu ala nu pot spune ca mi-a facut probleme, deci nu ar trebui sa-mi fac griji nici la masina daca schimb fisa.
***  Firul lazii mi se pare destul de gros, scrie pe el 300V.
**** Intre timp mi-am luat si o tripla cu fir pt masina, sunt curios  cum o functiona cu aia.
*****
cricri51, mie mi-era cel mai mult teama ca toti consumatorii pusi impreuna (radioCD+AC+faruri+GPS+detector+lada) ar putea solicita alternatorul si bateria sau chiar ar putea topi instalatia electrica. Vreau sa plec la vara la drum lung si nu vreau sa risc.


****** Din pacate, nu stiu cum se masoara, am un aparat de masura cu ac, dar la amperaj nu stiu sa-l folosesc.
Sa o luam pe rand:
* 15A sau 10A este OK pentru tot ce vei lega la priza de bricheta (lada-gps-detector) vei avea in total 5-6A

** Ce-ti spuneam, daca nu se incalzeste pe transformator inseamna ca merge cu 5A. Poate vei intreba de ce nu se incalzeste chiar cu fisa aia cu plastic rosu? Simplu! Fisa aia nu se adapteaza 100% cu majoritatea prizelor de bricheta de pe masini, dar se adapteaza cu priza transformatorului, fiind facute de acelasi fabricant.

*** 300V arata ca acel fir poate fi folosit la aceasta tensiune. Pe masina ai 12V (cca 14V cu motorul pornit, cand incarca alternatorul) asa ca este OK!. De grosimea lui cert este corespunzatoare, altfel nu-l folosea producatorul lazii!

**** Ai facut foarte bine! S-ar putea sa ai o surpriza placuta si sa nu mai fii nevoit sa schimbi fisa lazii, cat timp vei alimenta numai prin tripla! Priza masinii este DE BRICHETA, si are prin constructie in interior o piesa care permite "aruncarea" brichetei cand s-a incalzit. Tocmai aceasta mica piesa "nu se pupa" cu partea rosie din fisa lazii!!  La tripla ta trebuie sa ai cel putin "o gaura" din cele trei in care NU SE POATE FOLOSI BRICHETA, aceasta ne ramanand inauntru decat daca o tii apasate tot timpul. Incearca lada in acea "gaura" - respectiv priza din tripla - (scuze pt.limbaj!!) si s-ar putea sa nu se mai incalzeasca, tocmai pentru ca lipseste bimetalul care "zavoreste" bricheta cat timp este rece!


***** Fii fara grija, nu patesti nimic! Ce se intampla daca lasi farurile aprinse cu motorul (alternatorul) oprit mai mult timp? Cel mult se descarca bateria! Asa se va intampla si daca folosesti lada cu motorul oprit. Daca vrei sa fii mai catolic decat papa, cel mult sa nu aprinzi proiectoarele de ceata impreuna cu farurile, atunci cand "merge" lada si bineinteles si masina. Lada consuma mai putin decat UN SINGUR BEC de proiector de ceata. Iar masina merge foarte bine cu farurile si DOUA proiectoare de ceata aprinse....

****** pune o poza si te lamuresc (bineinteles daca aparatul este si ampermetru de curent continuu, cu scala de 6A!!)



 copjob2000, on May 26 2009, 18:33, said:

În general, poate și din această cauză, lăzile frigorice se recomandă pentru camioane, nu pentru autoturisme!
Personal recomand alte soluții, cum ar fi o ladă frigorifică fără alimentare la rețeaua electrică a automobilului...
Nu te supara, cred ca vrei sa fii putin ironic...
Colegul nostru vrea sa aiba un sejur comod in concediu! Sa-l ajutam asadar...
Il vezi carand in spate un congelator in care sa-si "inghete" bateriile de frig la fiecare 24 de ore?
Hai sa-l lasam sa se bucure de comfortul "investitiei" facute.....

#17
mihaiC1

mihaiC1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,748
  • Înscris: 12.08.2008
Testat: timp 14h non-stop in priza o alta tripla cu 4m conductor, consumatori: lada frigider~ 6A, GPS, Detector radar, Statie radio CB (4w) fara nici o problema! (sfat pt. a nu "forta" lada puneti produsele cat mai reci.. si 2- 4 "cartuse de lada" inghetate bocna! produsele se vor mentine inghetate si 48h)
PS: siguranta se arde in 40s daca trece prin ea CURENTUL inscris pe ea (15- 20A) sau consumatori cu puterile insumate (210- 280 W) deci trebuie un curent mai mic!
(dimensionatea conductorului de alimentare [3,5A/ mm2] deci un conductor cu sectiunea de 2mm va suporta f. bine un curent de 11A), contacte curate si ferme la bricheta!

#18
copjob2000

copjob2000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,813
  • Înscris: 26.11.2006
Nu te supăra, cred că vrei să fii puțin ironic...
Colegul nostru vrea să aibă un sejur comod în concediu! Să-l ajutăm așadar...
Îl vezi cărând în spate un congelator în care să-și "înghețe" bateriile de frig la fiecare 24 de ore?
Hai să-l lăsam să se bucure de confortul "investiției" făcute.....






Nicidecum nu vreau să fiu ironic, sau, Doamne ferește! să-mi bat taraba de cineva... dar, ca să nu riști mari belele la mașină (de la instalația electrică), este de preferat o altfel de ladă frigorifică, care, așa cum mai spunea cineva, poate garanta temperaturi mici și 48 ore.... cam mult după părerea mea, dar dacă rezista 24 ore, eu spun că este destul de bine... :notangel:
Există destul de multe locuri de cazare care îți oferă printre altele și frigider/congelator în cameră....

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate