Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Tehnologia INVERTER la aparatele de aer conditionat

- - - - -
  • Please log in to reply
573 replies to this topic

#541
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Trebuie vazut exact ce spune la specificatii, e posibil sa fie comportare normala.

#542
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,540
  • Înscris: 15.06.2004
Din cate am citit prin manualele de la diverse AC-uri cam la toate scrie ca functioneaza la temperaturi pana pe la 7 grade celsius - afara.
Sub aceasta temperatura apare mentionat ca pot functiona anormal sau deloc.

Edited by eiffel, 17 December 2014 - 16:48.


#543
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Nu mai vaporizeaza la temp f scazute. E normal.
Un banal ventilator legat la un termostat si nu mai pornesti ACul iarna.

#544
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Pe modul racire, vaporizarea are loc in unitatea interioara.
El avea 28 C in camera.

Edited by kolfleading, 17 December 2014 - 22:13.


#545
teodorungur

teodorungur

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 16.02.2007
Senzorul in cauza care in mod mormal are un  locas de montare pe suprafata radiatorului unitatii externe, catre perete, ieri a fost izolat cu polistiren si mutat undeva undeva in interiorul unitatii externe, in zona circuitelor electronice.

Aparent s-a decalat plaja de functionare (externa), peste noapte a fost ok, a functionat.

Ce probleme ar putea fi la vara?

#546
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007

View Postkolfleading, on 17 decembrie 2014 - 22:12, said:

Pe modul racire, vaporizarea are loc in unitatea interioara.
El avea 28 C in camera.
Supapa de expansiune parca e in UE.

Daca e asa, clar ca nu mai vaporizeaza la temp aia.

Posibil sa ma insel in legatura cu pozitionarea ei.

Vara singura problema poate fi subdimensionarea aparatului.

Edited by undercoverbrother, 19 December 2014 - 21:03.


#547
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Supapa de expansiune este intr-adevar in UE, dar vaporizarea are loc in vaporizator, care in modul racire este schimbatorul de caldura freon-aer din unitatea interioara.

La iesirea din valva de expansiune (sau capilar) ai freon lichid, din care o mica parte vaporizeaza instant (flash gas), restul ajunge in stare lichida la intrarea in vaporizator si se vaporizeaza in vaporizator, ca de-aia i se spune vaporizator.

Si faptul ca nu se mai vaporizeaza afara este chiar benefic pentru eficienta aparatului ca ajunge mai mult freon lichid la intrarea in vaporizator.

Edited by kolfleading, 19 December 2014 - 21:34.


#548
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Nu stiu ce sa zic. Chiar e asa?
Ma gandesc ca freonul ala nu vaporizeaza de capul lui unde-i vine pe la jumatatea traseului. Totusi traseul e rece dupa supapa de expansiune, ala fiind si rolul supapei. De ce ar vaporiza cand ajunge in casa daca supapa e afara, si nu afara?
Am pe cineva scafandru greu si are pb mari cu regulatorul pe timp de iarna. Ingheata regulatorul de la scaderea presiunii si ramane fara aer. Cam la fel cred ca e si aici cu freonul, problema fiind cu supapa.

Care-i diferenta dintre vaporizator si traseul de la supapa pana la el? Mai e ceva pe traseu?

Pt mine era simplu dar pare-se ca nu e chiar asa. Cu toate astea, in afara de faptul ca se cheama vaporizatorul, nu vad diferenta dintre el si traseul pana la el. De ce ar vaporiza doar in el si nu dupa imediat dupa supapa?
La fel, aveam impresia ca e un lucru rau ca freonul sa ramana in stare lichida dupa ce trece de supapa.

Edited by undercoverbrother, 20 December 2014 - 01:40.


#549
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Diferenta dintre vaporizator si traseu este caldura disponibila.
Pentru a se vaporiza, freonul trebuie sa aiba de unde sa absoarba caldura.

Traseul este izolat si are suprafata mica. Vaporizatorul nu doar ca nu este izolat, mai este chiar ventilat fortat, are aripioare de aluminiu pentru a mari suprafata de transfer.

Freonul gazos care apare imediat dupa supapa (flash gas) duce la scaderea eficientei aparatului.

Gandeste-te si la principiul de functionare al A/C pe racire: absoarbe caldura prin vaporizare. Pai de unde absoarbe caldura? De unde are loc vaporizarea. Acolo unde are loc saltul din lichid in vapori, acolo se absoarbe cea mai mare caldura.

Freonul nu ingheata (ca regulatorul scafandrului) pentru ca nu contine umiditate. In congelatoare rezista chiar la temperaturi de vaporizare de ordinul a -20 C.

Attached Files


Edited by kolfleading, 20 December 2014 - 08:51.


#550
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,544
  • Înscris: 03.04.2013
Pentru a va ajuta sa intelegeti mai bine - o instalatie frigorifica completa cu racire a condensorului cu lichid si nu cu aer, se monteaza o valva speciala reglabila automat in functie de temperatura lichidului de racire. Daca acest lichid e prea rece valva se inchide. De fapt, tinta e sa se mentina o presiune constanta pe linia de gas dintre compresor si condensor. Daca aceasta valva nu functioneaza, lichidul din condensor se raceste prea mult, presiunea scade, scade si presiunea din vaporizator si compresorul se opreste pe presiune minima la aspiratia compresorului.
In cazul instalatiilor din topic, folosirea presostatelor nu este de dorit, si atunci s-a cautat alt gen de protectie - este termostatul de exterior despre care s-a vorbit mai sus. Indiferent de temperatura controlata(cea din camera unde se doreste racirea), instalatia va fi oprita daca temperatura exterioara scade sub o valoare predeterminata.
De aceea instalatia a functionat cind senzorul a fost repozitionat intr-o zona mai calda.
Daca temperatura agentului de racire a freonului creste peste o valoare, presiunea in condensor creste prea mult, si asta ar trebui iarasi controlata de un presostat. Din acelasi motiv mentionat mai sus, in loc de presostat se foloseste un termostat care va opri instalatia daca temperatura maxima de racire (exterioara) este atinsa.
Aceasta problema este posibil sa fie intimpinata la vara, daca temperatura exteriaora creste prea mult. Teoretic, ar trebui sa fie peste 45 de grade.

Edited by viotl, 20 December 2014 - 11:39.


#551
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008

View Postundercoverbrother, on 20 decembrie 2014 - 01:38, said:

Nu stiu ce sa zic. Chiar e asa?
Ma gandesc ca freonul ala nu vaporizeaza de capul lui unde-i vine pe la jumatatea traseului. Totusi traseul e rece dupa supapa de expansiune, ala fiind si rolul supapei. De ce ar vaporiza cand ajunge in casa daca supapa e afara, si nu afara?
Am pe cineva scafandru greu si are pb mari cu regulatorul pe timp de iarna. Ingheata regulatorul de la scaderea presiunii si ramane fara aer. Cam la fel cred ca e si aici cu freonul, problema fiind cu supapa.

Care-i diferenta dintre vaporizator si traseul de la supapa pana la el? Mai e ceva pe traseu?

Pt mine era simplu dar pare-se ca nu e chiar asa. Cu toate astea, in afara de faptul ca se cheama vaporizatorul, nu vad diferenta dintre el si traseul pana la el. De ce ar vaporiza doar in el si nu dupa imediat dupa supapa?
La fel, aveam impresia ca e un lucru rau ca freonul sa ramana in stare lichida dupa ce trece de supapa.

Da, chiar este asa.
Principiul aerului conditionat se bazeaza pe ajungerea refrigerantului in stare lichida la intrarea in vaporizator.

Unde este mai mult decat rau daca ajunge refrigerantul in stare lichida, chiar foarte grav, este in compresor nu in vaporizator.

Este insa adevarat ca si dupa supapa de expansiune incepe sa se transforme in gaz insa o cantitate mica, chiar neglijabila am putea spune cat timp aparatul a fost verificat si incarcat cu cantitatea de gaz necesara pentru a echilibra sistemul.

#552
teknotronik

teknotronik

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,585
  • Înscris: 29.11.2008

View Postundercoverbrother, on 20 decembrie 2014 - 01:38, said:

Ma gandesc ca freonul ala nu vaporizeaza de capul lui unde-i vine pe la jumatatea traseului. Totusi traseul e rece dupa supapa de expansiune, ala fiind si rolul supapei. De ce ar vaporiza cand ajunge in casa daca supapa e afara, si nu afara?

Pt mine era simplu dar pare-se ca nu e chiar asa. Cu toate astea, in afara de faptul ca se cheama vaporizatorul, nu vad diferenta dintre el si traseul pana la el. De ce ar vaporiza doar in el si nu dupa imediat dupa supapa?



Freonul nu vaporizeaza dupa capul lui pe la jumatatea traseului deoarece cel ce monteaza un AC trebuie sa-si dea tot interesul ca freonul sa nu o poata face.
Traseul dupa valva de expansiune este normal sa fie rece, cu toate astea exista lichid in continuare cu o foarte mica parte de gaz.
Ca sa-ti dai seama cel mai bine de fenomenul care se petrece acolo ar trebui sa te gandesti la momentul in care ai incarcat o bricheta cu ajutorul unui spray cu gaz, daca ai facut-o vreodata.
Sprayul este compresorul, supapa brichetei este valva de expansiune.
Ce se petrece cu bricheta in momentul incarcarii? Se raceste!

Acum imagineaza-ti ca ai o bricheta care are 5 metri lungime. Si tu vrei sa racesti cu ajutorul gazului bucata de un metru de la finalul brichetei.
Si mai si stii ca gazul din respectivul spray dupa ce trece prin supapa in 3 metri de bricheta vaporizeaza si asta nu te favorizeaza deoarece tronsonul final nu se va raci, sau nu se va raci suficient. Ce trebuie sa faci? Sa calculezi cantitatea de gaz necesara pe care trebuie sa o introduci in bricheta pentru a ajunge gazul lichid pe ultimul tronson de un metru, ce te intereseaza sa-l racesti, si sa introduci respectiva cantitate de gaz in bricheta odata cu gazul pe care-l contine respectivul spray.
Asta este modul prin care nu-i dai voie freonului sa vaporizeze acolo unde doreste el, sau mai bine zis doar acolo unde doreste el, ci acolo unde ai tu nevoie.

Acum imagineaza-ti un aer conditionat care vine incarcat cu gaz din fabrica pentru o lungime a traseului frigorific de 5 metri.
Si imagineaza-ti ca Dorel montadorul il instaleaza cu un circuit frigorific de 15 metri lungime.
Ce parere ai despre randamentul acelui AC daca Dorel nu face altceva decat sa-l bage in priza si sa-l porneasca dupa ce termina montajul obisnuit?
Partea buna este ca asta nu este scenariul cel mai grav.
Scenariul cel mai grav este atunci cand clientul nemultumit de randamentul apartului il cheama pe Dorel si acesta isi da seama pana la urma ca trebuie sa completeze cu gaz instalatia dar nu are un cantar, sau are, dar nu are habar de cat ar trebui sa incarce.
Ca sa fie "sigur" ca "o sa functioneze" bine conecteaza butelia cu gaz si cat timp fumeaza el o tigara lasa sa intre gaz in instalatie.
Atunci sa vezi bucurie cand la compresor freonul ajunge in stare lichida si munca pe el sa comprime respectivul lichid.
Din pacate pentru client, sau pentru Dorel in cazul in care poate fi tras la raspundere, si din fericire pentru bietul compresor nu trebuie sa se chinuie mult timp deoarece nu a fost "educat" sa comprime lichidul si sa hotaraste sa ia o pauza.

In imaginea a treia publicata de @kolfleading poti intelege perfect cum functioneaza un AC.

Edited by teknotronik, 20 December 2014 - 21:02.


#553
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,544
  • Înscris: 03.04.2013
Deci.
Daca incinta racita are -3 grade, freonul fierbe sau nu in vaporizator?

#554
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Da, fierbe la -3 C. Fierbe si la -20 C (ex. congelator de alimente).

R410A fierbe pe la -40 C la presiune atmosferica.

Daca insa presiunea de la iesirea din valva de expansiune este mai mare, atunci si temperatura la care fierbe va fi mai ridiata.

La 8 bar fierbe la 0 C.
La 24 bar fierbe la 40 C.

Edited by kolfleading, 20 December 2014 - 22:14.


#555
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,544
  • Înscris: 03.04.2013
Posted Image Posted Image Posted Image
Ca sa-l bagam mai mult in ceata...
Mie mi se pare a doua poza cea mai clara pentru intelegerea functionarii.

#556
roby_m

roby_m

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 09.03.2007
Am si eu nevoie de un sfat. Vreau sa cumpar o instalatie second cu invertor. Cum imi pot da seama clar daca este sau nu cu invertor? Indiferent de ce spune vanzatorul.
Merci.

#557
leviathanus

leviathanus

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 237
  • Înscris: 02.02.2006
Verifica la unitatea exterioara, zona de conectare cabluri de alimentare daca exista doua conectoare cu cate trei fire ( adica faza, nul si impamintare), in total 6 mufe inscriptionate: Faza cu "L", nulul cu "N" , iar impamintarea cu un semn cu trei liniute, ca un brad.
Daca ai un singur conector cu 3 fire, aparatul nu e cu inverter.
Dupa cit am studiat, la cele cu inverter se face legarea de la priza direct la unitatea exterioara si apoi de acolo se duc alte trei fire la unitatea interioara. Asa arata in manualul aparatului.
De ce trebuie asa, nu stiu precis, ar putea avea legatura cu unele caderi de tensiune la conectarea consumatorilor si afectarea functionarii etajului inverter, respectiv variatia turatiei compresorului la minim, pina la aproape 1 HZ, adica o rotatie pe secunda. ( tehnologia G-Matrik - cum este la aparatul meu)
Din punct de vedere electric este un cablu in plus, dar de ce se face asa nu a stiut nici montatorul sa imi spuna.
El mi-a spus ca la aerele fara inverter este un singur cablu la unitatea exterioara, care vine de la cea interioara, iar cea interioara e legata direct la priza...
Daca stie cineva de pe forum ceva in plus , sa mai prezinte niste informatii...

#558
vis_constructiv

vis_constructiv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 508
  • Înscris: 28.12.2012
Ziua buna! Se poate o opinie despre
Osaka OHW 09 LT Inverter Nordic Wi Fi?
Multumesc!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate