Butelie egalizare presiune, Compensator hidraulic
Last Updated: Oct 04 2022 23:10, Started by
and69
, May 12 2009 17:16
·
0
#19
Posted 27 November 2010 - 12:25
sergionel, on 27th November 2010, 11:41, said: multumesc mult la toata lumea care m-a ajutat ,in special lui hakapeszi1967! inca o nelamurire. din butelia de egalizare trebuie sa plec in alte doua distribuitoare si colector, apoi din acestea doua sa plec catre distribuitorul de pardoseala de la parter si catre cel de radiatoare de la etaj sau se pleaca direct din butelie catre cele 2 distribuitoare existente, la parter si etaj?va rog daca puteti sa-mi faceti o schema de ansamblu.am inteles ca trebuie sa pun 3 pompe: cite una pentru fiecare circuit plus una care sa recircule apa intre centrala si distribuitoare.cea din centrala sa ramina intre centala si butelia de egalizare. este corect? multumesc inca odata! Se poate in ambele feluri. cu un distribuitor central legat la butelia de egalizare si apoi din el se leaga cele 2 distribuitore de etaj. In cazul aceste poti pune pompele imediat dupa acest distribuitor central pe fiecare circuit. La cazan ai nevoie de o pompa pentru circulatia apei. In al doilea caz daca legi cele 2 circuite direct din butelia de egalizare din cate stiu eu sa ai grija unde vor fi pozitionate pompele de preferinta pe cele 2 distribuitoare din casa, oricum ideea e sa nu fie langa butelia de egalizare (am vazut o singura data instalatie cu legaturile direct la butelie si stiu ca pompele pot afecta negativ butelia). |
#20
Posted 27 November 2010 - 13:24
sergionel, on 27th November 2010, 11:41, said: .... inca o nelamurire. din butelia de egalizare trebuie sa plec in alte doua distribuitoare si colector, apoi din acestea doua sa plec catre distribuitorul de pardoseala de la parter si catre cel de radiatoare de la etaj sau se pleaca direct din butelie catre cele 2 distribuitoare existente, la parter si etaj?.... .... Distribuitoarele nu este obligatoriu sa le mai pastrezi. Poti pleca direct din butelie, spre fiecare circuit in parte. Daca faci butelie cu 4 tevi pe iesire, nu mai pui distribuitoare. Daca faci butelia cu 2 tevi, atunci pastrezi distribuitoarele. Varianta cu butelie si distribuitor butelie_1_circ_jpg.JPG 30.19K 653 downloads Varianta fara distribuitor butelie_2_circ_jpg.JPG 25.8K 647 downloads La tine merge mai bine varianta fara distribuitor, deoarece daca iei agent termic pentru IP din turul ala de jos, acesta va fi la o temperatura mult mai mica. In centrala poti avea 70 grade, iar pe cele 2 tururi ai temperaturi mai mici. Sa zicem ca pe primul tur ai 65 si pe al doilea tur ai 60. |
#21
Posted 29 November 2010 - 10:37
stiu ca intre centrala si butelie nu am nevoie de pompa pentru ca exista cea din centrala. eu ma refeream ca imi trebuie a treia pompa intre butelie si distribuitorul central din care sa plec catre cele doua distributoare existente in casa, cel de pardoseala de la parter si cel de calorifere de la etaj.va rog daca se poate o schema care sa cuprinda si distribuitoarele mele existente , cel de pardoseala si cel de calorifere de la etaj. in cel de pardoseala am si pompa de circulatie cu electrovalve,debitmetre,comandate de la termostatele de ambianta.am 4 termostate de perete la 8 bucle de pardoseala.
Edited by sergionel, 29 November 2010 - 10:50. |
#22
Posted 29 November 2010 - 11:13
te rog explica-mi mai exact de ce se preteaza mai bine schema fara distribuitor ca nu prea am inteles din ce ai zis , cu returul acela de jos ca are temperatura mai mica...
|
#23
Posted 29 November 2010 - 17:17
Agentul termic din butelia de egalizare, se stratifica in functie de temperatura. Jos este apa mai rece si sus este apa mai fierbinte. In cazul buteliei, cu doua tururi / doua retururi, in mod normal pe turul cel mai de sus este apa cea mai fierbinte. Asa ca la acel tur se leaga radiatoarele, deoarece acestea au nevoie de apa de 70 grd ca sa dea randament. Pe turul de jos, apa este putin mai rece, decit pe cel de sus. Asa ca acolo legi tevile ce merg la incalzirea in pardoseala.
Daca pui butelie, ai nevoie de doua pompe. Una pentru etaj si alta pentru parter. Si de doua termostate de ambient cuplate fiecare la ceva contactoare sau relee. Daca ai pune o singura pompa, nu ai rezolvat nimic. Acum ai o singura pompa si zici ca esti nemultumit. De ce sa pui butelie de egalizare daca dupa ea pui tot o singura pompa? Trebuie sa pui doua pompe ca sa separi cele doua circuite. Eu as merge pe schema asta: butelie_2_circ_jpg.JPG 25.8K 308 downloads Nu prea inteleg de ce esti nemultumit daca ai distribuitor. In mod normal centrala ta trebuia sa mearga si cu montajul pe care-l ai acum. Sau poate undeva este o greseala la ce ai acolo, ca in mod normal nu trebuie sa pui butelie. Poate ai tevile prea subtiri. Poate ca nu este facuta bine distributia. Este bine sa pui butelie de egalizare ca sa ai un control mai bun asupra instalatiei. Da acest lucru se poate rezolva si cu doua vane cu doua cai motorizate. Si te costa mult mai putin. Mai explica inca o data care este nemultumirea si eventual pune citeva poze. |
#24
Posted 29 November 2010 - 18:45
sint nemultumit deoarece cind imi pleaca circuitul de calorifere comandat de termostatul de ambient si in acelasi timp imi pleaca si vreun circuit de pardoseala , cel de pardoseala fura din debitul de la calorifere si acestea se incalzesc mai greu.de aceea vreau sa le separ.iar chestia ca imi trebuie 2 pompe imi este destul de clara.poti sa-mi lasi un nr. de tel sa iti explic mai clar?
|
#25
Posted 29 November 2010 - 19:21
Inseamna ca am inteles bine. Zici ca pardoseala fura din debitul de la etaj.
Sa inteleg ca pardoseala este cu mai multe circuite, care sunt comandate de mai multe termostate de ambient, aflate in parter. Pe etaj ai radiatoare si un singur termostat de ambient. Problema ar fi ca daca merge centrala pe radiatoare si in parter se deschide un singur circuit de pardoseala, tot agentul termic "fuge" in acel circuit de pardoseala si nu mai vrea sa mearga la etaj. Destul de ciudat. Nu este un comportament normal. Nu stiu cum o fi facuta instalatia, da nu cred ca este bine facuta. Poate ca pompa de pardoseala este montata gresit si aceasta fura. Sau poate ca este bine montata, da coloanele de etaj nu sunt foarte bune si de aceea pompa de pardoseala trage tot. Intrebarea: daca merge etajul si dupa 20-30 minute pleaca un circuit de pardoseala, apa din centrala scade, sau ramine la aceeasi temperatura? Daca scade mult, inseamna ca nu face fata centrala. Daca nu scade, inseamna ca problema vine de la pompa de pardoseala. Daca pompa de pardoseala este asa de puternica, posibil sa ai nevoie de o singura pompa pentru etaj. |
#26
Posted 29 November 2010 - 22:21
florin71_skoda, on 29th November 2010, 20:21, said: Inseamna ca am inteles bine. Zici ca pardoseala fura din debitul de la etaj. Sa inteleg ca pardoseala este cu mai multe circuite, care sunt comandate de mai multe termostate de ambient, aflate in parter. Pe etaj ai radiatoare si un singur termostat de ambient. Problema ar fi ca daca merge centrala pe radiatoare si in parter se deschide un singur circuit de pardoseala, tot agentul termic "fuge" in acel circuit de pardoseala si nu mai vrea sa mearga la etaj. Destul de ciudat. Nu este un comportament normal. Nu stiu cum o fi facuta instalatia, da nu cred ca este bine facuta. Poate ca pompa de pardoseala este montata gresit si aceasta fura. Sau poate ca este bine montata, da coloanele de etaj nu sunt foarte bune si de aceea pompa de pardoseala trage tot. Intrebarea: daca merge etajul si dupa 20-30 minute pleaca un circuit de pardoseala, apa din centrala scade, sau ramine la aceeasi temperatura? Daca scade mult, inseamna ca nu face fata centrala. Daca nu scade, inseamna ca problema vine de la pompa de pardoseala. Daca pompa de pardoseala este asa de puternica, posibil sa ai nevoie de o singura pompa pentru etaj. este plecat din centrala cu tur si retur, intra in niste teuri si de acolo se ramifica , tur-retur in distribuitorul de pardoseala si alta perche tur-retur la distribuitorul de calorifere de la etaj.daca asa cum zici tu, in timp ce caloriferele merg se deschide un circuit de padoseala, cred ca temperatura scade citeva grade apoi centrala intensifica flacara ca sa compenseze scaderea temperaturii.centrala nu are cum sa nu faca fata avind 32kw iar eu am 185 mp utili la o inaltime de 2,65m, izolatie exterior de 10cm polistiren,ferestre bune veka.(ar fi 490mcxmax60w/mc=29kw)eu cred ca fura pompa de pardoseala deoarece este prea aproape de centrala.inca ceva. am reglat caloriferele din retur astfel incit la o temperatura la centrala de 57 grade sa am diferenta tur retur de 10-11 grade.turul masurat la teava de intrare are cam 52 grade.probabil apa are 55 grade in teava.. am observat ca se incalzesc uniform si mai repede.este corect reglajul? |
#27
Posted 29 November 2010 - 22:47
sergionel, on 29th November 2010, 22:21, said: .... am reglat caloriferele din retur astfel incit la o temperatura la centrala de 57 grade sa am diferenta tur retur de 10-11 grade.turul masurat la teava de intrare are cam 52 grade.probabil apa are 55 grade in teava.. am observat ca se incalzesc uniform si mai repede.este corect reglajul? Daca ai inchis radiatoarele, este normal sa nu se mai incalzeasca. Apa va merge pe traseul cel mai usor, pe traseul deschis la maxim, adica pe pardoseala. Deschide retururile radiatoarelor la maxim si vezi daca dispare fenomenul. Este pacat sa dai atitia bani pe butelie si pe pompe daca problema se poate rezolva mai simplu. |
#28
Posted 30 November 2010 - 09:18
pai daca deschid toate retururile la maxim nu se mai incalzesc 2 calorifere care sint c33/600/1800,se incalzeste doar partea de sus.sint calculate cu 50 grade pe tur.asa cum le-am echilibrat se incalzesc toate uniform. vreau sa pun o vana cu 3 cai motorizata pe turul caloriferelor,comandata de termo de ambient care sa comute turul pe retur cind s-a incalzit(cina a declansat termo de ambient) si o supapa de sens pe retur,astfel incit atunci cind pompa de pardoseala pleaca sa nu mai intre apa calda si in calorifere ci numai in pardoseala.asa se va incalzi si mai repede pardoseala iar centrala va functiona mai putin .(centrala pleaca si la comanda data de pompa de pardoseala). ma gindesc , ca astfel voi separa circuitele si va fi putin probabil sa se raceasca in acelasi timp si sa plece ambele .oricum la vara voi pune butelie de egalizare.mentionez ca la cele 2 calorifere c33 retururile sint pe maxim ca si tururile. le-am strins retururile la 3 portprosoape si la 2 calorifere de 60/50 parca si cel din garaj unde nu trebuie sa fie 22 grade.
Edited by sergionel, 30 November 2010 - 09:23. |
|
#29
Posted 30 November 2010 - 09:50
Se poate monta vana cu 2 cai pe etaj. Una care arata asa:
vana_2_cai.jpg 22.78K 99 downloads Este de fapt un robinet cu bila, la care sa atasat un motoras, in locul fluturelui/manetei. Sunt de diverse dimensiuni. Se poate monta fie in camera CT dupa teul ala unde se ramifica coloanele, fie in distribuitorul de etaj. Ma gindesc ca in distribuitorul de etaj ai robineti de 1" pe tur/retur. Dai unul jos si montezi vana cu 2 cai. Problema este sa poti trage fire. Ai nevoie de un cablu cu 3 fire, de la termostat pina la motoras. De 220V la motoras. De cablu cu 2 fire de la motoras la CT. Daca nu mai poti trage cabluri, inafara de cel de la termostat pina la CT, trebuie sa pui vana in camera CT si sa folosesti un releu pentru comanda acesteia. |
#30
Posted 30 November 2010 - 21:15
florin71_skoda, on 30th November 2010, 09:50, said: Se poate monta vana cu 2 cai pe etaj. Una care arata asa: vana_2_cai.jpg Este de fapt un robinet cu bila, la care sa atasat un motoras, in locul fluturelui/manetei. Sunt de diverse dimensiuni. Se poate monta fie in camera CT dupa teul ala unde se ramifica coloanele, fie in distribuitorul de etaj. Ma gindesc ca in distribuitorul de etaj ai robineti de 1" pe tur/retur. Dai unul jos si montezi vana cu 2 cai. Problema este sa poti trage fire. Ai nevoie de un cablu cu 3 fire, de la termostat pina la motoras. De 220V la motoras. De cablu cu 2 fire de la motoras la CT. Daca nu mai poti trage cabluri, inafara de cel de la termostat pina la CT, trebuie sa pui vana in camera CT si sa folosesti un releu pentru comanda acesteia. m-am gindit si eu la vana asta , chiar la una cu 3 cai cu motoras de la markus , dar e cam scumpa plus ca am probleme cu firele,adica nu am tras fir in distribuitorul de sus de la etaj. 220v ii aduc eu cumva ca am un tablou pe partea cealalta a zidului si pot da o gaura si gata.comanda trebuie sa fie data tot de termostatul de ambianta,dar facuta cu un releu separat deoarece pe cel existent mai este pus in paralel si comanda de la pompa de pardoseala si daca pleaca pompa, da comada la centrala si in acelasi timp deschide si vana.oricum asta o rezolv repede ca stiu cum.intrebarea mea este: utilizez o vana cu 3 cai care sa cupleze turul la retur cind termostatul de ambianta care cda caloriferele a inchis centrala sau e suficienta vana cu 2 cai data de tine?unde gasesc o vana din asta mai ieftina? |
#31
Posted 30 November 2010 - 21:24
Pentru radiatoare, trebuie una cu 2 cai. Daca ai pune una cu 3 cai, cind se uneste turul cu returul, vei "scurcicuita centrala" si te vei trezi ca nu mai merge pardoseala.
Motorasul de la vana asta, are incorporat in el un microintrerupator care se inchide cind vana este deschisa. Cele 2 fire le bagi in CT in locul de termostat de ambient. Daca poti trage cabluri, nu ai nevoie de relee. |
#32
Posted 01 December 2010 - 12:20
florin71_skoda, on 30th November 2010, 21:24, said: Pentru radiatoare, trebuie una cu 2 cai. Daca ai pune una cu 3 cai, cind se uneste turul cu returul, vei "scurcicuita centrala" si te vei trezi ca nu mai merge pardoseala. Motorasul de la vana asta, are incorporat in el un microintrerupator care se inchide cind vana este deschisa. Cele 2 fire le bagi in CT in locul de termostat de ambient. Daca poti trage cabluri, nu ai nevoie de relee. eu stiu ca motorasul se alimenteaza la 220v sau 24v si are nevoie de o comanda on/off de la un termostat de exemplu,nu?sau poate vorbim de lucruri diferite.daca e asa cum zic eu, nu pot sa-l bag la ct unde vine si ambientul ca acolo e legat si un contact de la pompa de pardoseala. si atunci cind pompa pleaca , va decshide si vana cu 2 cai ori ea trebuie sa fie deschisa doar pe calorifere.zi0mi te rog unde gasesc o vana de asta, mai buna, ca vad ca tu esti in tema cu ele. |
#33
Posted 01 December 2010 - 12:48
Nu stiu unde ai gasi modelul asta prin Bucuresti. La mine in oras vin de la o firma din Cluj, de la italy line.
Modelul asta de motoras este cu 5+1 fire. Unul de pmintare, trei pentru comanda motoras si doua un microintrerupator intern, care se inchide la capat de cursa. Atasez si o schema de legare: Legare_vana_2_cai_jpg.JPG 29.88K 260 downloads Motorasul este comandat cu 3 fire. Unul este Nul, iar celelalte 2 trebuie sa primeasca faza. Daca dai faza la un fir, motorasul inchide robinetul. Cind dai faza la celalalt fir, motorasul va deschide robinetul. Cind robinetul este deschis, se inchide micro ala intern ca sa poti comanda ceva cu el, in cazul nostru centrala. |
|
#34
Posted 01 December 2010 - 14:42
am inteles ce zici si cum functioneaza,dar termostatul meu nu are decit 2 fire,care sint cuplate pe capetele uni releu, libere de potential.deci nu are normal deschis cu normal inchis.am gasit vana cum zic eu cu 3 fire,adica 220v,plus un fir de comanda la markus, dar e cam scumpa.in schimb am vazut ca au ventile cu arc, tot la 220v,dar nu stiu cit de bune sint.tu ce zici despre astea cu arc?
Edited by sergionel, 01 December 2010 - 14:42. |
#35
Posted 01 December 2010 - 16:09
Pina acum, toate termostatele electonice pe care le-am vazut (inafara de cele dedicate) sunt cu releu si au COM, NC si NO. Daca al tau nu are, inseamna ca fie schimbi termostatul, fie cumperi un releu. Depinde si ce model de vana cumperi.
Nu stiu cum arata vana pe care ai gasit-o si nici ventilele cu arc. Tot ce trebuie sa vezi la ele, este ce sctiune utila au. Sunt multe vane/electrovane care au filetul mare, sa zicem ca de 1", dar "piesa" care inchide/deschide, din interior, obtureaz foarte mult sectiunea interioara si te trezeti ca ai de fapt o vana de 1/2 cu prindere/racorduri pe 1". Daca gasesti ceva cu sectiune interioara de 1", este ok. |
#36
Posted 01 December 2010 - 16:55
florin71_skoda, on 1st December 2010, 16:09, said: Pina acum, toate termostatele electonice pe care le-am vazut (inafara de cele dedicate) sunt cu releu si au COM, NC si NO. Daca al tau nu are, inseamna ca fie schimbi termostatul, fie cumperi un releu. Depinde si ce model de vana cumperi. Nu stiu cum arata vana pe care ai gasit-o si nici ventilele cu arc. Tot ce trebuie sa vezi la ele, este ce sctiune utila au. Sunt multe vane/electrovane care au filetul mare, sa zicem ca de 1", dar "piesa" care inchide/deschide, din interior, obtureaz foarte mult sectiunea interioara si te trezeti ca ai de fapt o vana de 1/2 cu prindere/racorduri pe 1". Daca gasesti ceva cu sectiune interioara de 1", este ok. am inteles.multumesc mult! asta cu piesa din inauntru este destul de interesant .nu stiam ca poti sa te pacalesti daca iesirile si intrarile au un tzol.eu am un termostat euroster 2006tx si nu are decit un cablu cu 2 fire pe iesire. o sa-l desfac sa vad ce releu are inauntru.da-mi si mie pe mail, o adresa de unde sa cumpar o vana cu 2 cai din asta de care zici tu.mail:[email protected] Edited by sergionel, 01 December 2010 - 16:59. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users