Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Din 2015 in Norvegia nu se mai vor vinde masini alimentate cu motorina, benzina sau GPL

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
53 replies to this topic

#19
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005

View PostAlexIP, on May 4 2009, 03:15, said:

A remarcat cineva ca proiectul specifica "nu se vor mai vinde masini alimentate EXCLUSIV cu motorina, benzina sau GPL"? Adica hibridele, chiar daca o sa aiba un motor de 3 KW, o sa fie ok.

nu am remarcat.... DAR... o sa fie greu sa vinda hibride atit timp cit costa dublu fata de restul europei...

#20
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007

View Postady_77, on May 4 2009, 08:48, said:

daca ai taxe mari ,lumea ocoleste legea !!! asta e oriunde nu numai in romania!
   eu locuiesc in irlanda si aici multi prefera sa tina masina inmatriculata in UK  din cauza taxei de inmatriculare. asa ca nu au inventat romanii roata. masinile cu numere straine apar acolo unde taxele sunt mari.daca nivelul de taxare e acceptabil atunci lumea inmatriculeaza masina in tara unde locuieste nu are rost sa se complice degeaba.
    gandeste logic: daca in romania ar fi o taxa normala de 100-150 de euro la inmatriculare cine s-ar mai complica cu numre de bulgaria sau ungaria? nimeni! daca nu ar fi taxa de inmatriculare nesimtita precum cea din romania lumea ar cumpara masini mai noi din simpll motiv ca acum cumpara vechituri (care au taxa mai mica) pentru a mai avea bani si de taxa de inmatriculare.
   si oricum in romania ar fi un salt enorm ca unul ce are o dacie de 30 de ani sa-si cumpere macar un euro 2. corect?
    taxarea nesimtita nu duce la nimic bun. ziceai mai sus ca ar fi normal ca ala cu numere straine sa fie taxat puternic cu o vigneta scumpa. gandeste-te ca si asa romania nu e o atractie,daca mai pui ceva taxe  nici dracu nu o sa mai vina sa faca turism ca asi asa are romania niste drumuri demne de offroad.


Da mai ady, eu sunt de acord cu tine, dar aici nu discutam despre Romania si nici despre taxa de prima inmatriculare, ci despre ce masuri or sa ia norvegienii vizavi de masini ECO. In Romania nu poti implementa asa ceva in urmatorii 20 de ani, de-asta nici nu are rost sa intram in discutii despre cum ar fi daca si la noi... Ca normal ca nimeni n-ar da 100 de euro pe 10 zile sa treaca prin RO cu masina, vorba ta, mai ales ca nu e vreun paradis turistic.

Taxa de prima inmatriculare e una si prin ea controlezi importul de masini SH, iar taxa de drum este alta, prin care ai putea controla ce masini circula efectiv prin tara. Eu nu m-am legat nicaieri de taxa de prima inmatriculare, ci am zis ca le-ar prinde bine niste masuri de control asupra autovehiculelor care circula efectiv la ei pe strazi, nu alea care se vand/cumpara/inmatriculeaza. Ca daca spun doar ca "in Norvegia nu se mai vand masini pe combustibil exclusiv fosil", atunci toata lumea o sa cumpere din tarile vecine. Am mai multi prieteni in DK, unul din ei detine mai multe masini, e foarte pasionat, majoritatea SAAB-uri. UNA SINGURA n-a cumparat-o din DK, se duce in DE sa le ia, mai ales ca sta la 230 km de granita. Taxa de inmatriculare la ei este undeva pe la 150% daca imi amintesc corect, deci oricum lucrurile nu sunt roz. Tatal tipului astuia si-a luat in 2004 o Octavia diesel care l-a dus pe la 30.000 cu totul. Dar si nivelul de trai este altul - pensia respectivului este de 2500 euro in mana, in conditiile in care a lucrat 40 de ani ca electrician. Exista si in RO pensii de 2500 pe luna, dar nu pentru electricieni sau oameni de rand.

#21
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View Posttchoara, on May 3 2009, 22:45, said:

Cum adica ce rezolvi cu taxele? Prin taxe detii controlul asupra unor aspecte ale pietei. Nu lucrez la guvern dar am destula cultura politica incat sa stiu la ce servesc taxele astea. Cred ca tu esti genul ala de individ care este suparat ca trebuie sa le plateasca pur si simplu, a.k.a. genul de individ care face contestatie ca l-a prins radarul in localitate cu 120.

Nu ai dreptul sa iti dai cu presupusul despre mine. In 13 ani de carnet nu am luat nici o amenda de viteza. Am o singura amenda pentru trecut pe galben, acum multi ani.

Now, back to the topic:
- Germania: nu au taxa de inmatriculare, nu au taxa de autostrada/rovigneta, etc., au portiuni de autostrada nelimitate ca viteza, au autostrazi foarte bune, impozitele pentru unele masini sint mai mici chiar decit in Romania. Rezultatul: au unul dintre cele mai tinere parcuri auto, iar industria lor auto e prima ca marime din Europa si e in top la nivel global. Asta creeaza si "jobs" (ca sa il citez pe Basarab) si deci venituri la buget.
- Finlanda, Danemarca, Norvegia si in general tarile nordice: taxe absolut uriase, parcul auto e invechit. Din cauza taxelor iti iei masina pe viata, pentru ca nu poti sa o vinzi. Nici una din tarile astea nu are industrie auto (sa nu imi ziceti de Koenigsegg, Think si altii care vind intr-un an cit produce Dacia intr-o zi). Prin urmare isi acopera lipsa de venituri la buget cu niste taxe uriase.
Pe vremea cind ecologia nu exista, masinile au fost vazute ca lux si taxate ca atare (inclusiv combustibilul). Acum s-a gasit un alt pretext.

QED.

Au remarcat si altii: sa interzici masinile cu combustibili fosili, dar sa sa vinzi petrol altora mi se pare un cinism greu de comentat.

Pentru cei care o tot dau cu hidrogenul, iata cam ce probleme apar:
- hidrogenul produs prin electroliza apei, necesita curent electric. Cum e produs curentul asta? Electroliza apei, este o reactie chimica care are un randament, adica se cheltuie mai multa energie decit se obtine.
- este cel mai mic atom, deci trece prin orice. Ca atare containerele in care se depoziteaza hidrogen costa enorm si nici nu poti mentine foarte mult presiunea din interior
- nu miroase, deci eventualele scapari sint practic imposibil de detectat inainte de a fi prea tirziu
- produsul arderii hidrogenului e apa, care nu stiu unde se duce, dar la frigul de la ei, sa mai arunci si apa pe sosea nu mi se pare o idee practica

#22
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004

View PostH725, on May 4 2009, 09:50, said:

nu am remarcat.... DAR... o sa fie greu sa vinda hibride atit timp cit costa dublu fata de restul europei...

Nu pui ca o masini hibrida costa de doua ori cat o masina normala cu aceleasi performante ale motorului ?
Adica iei pe o Prius care la noi costa 25.500 Euro , in Norvegia dau 51.000 Euro pe aceeasi masina, iar cu jumatatea din bani pentru Prius (de la noi) iti iei un Kia Cee'd sau orice din acea categoria in bugetul de 12.750 Euro .

#23
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View Postdihorul_indraznet, on May 4 2009, 03:30, said:

norvegia nu face parte din uniunea europeana , nici suedia sau finlanda

Doar Norvegia nu face parte din EU. Suedia si Finlanda au aderat la UE la 1 ian 1995 ;)

View Postconnectorxp, on May 4 2009, 11:48, said:

Nu pui ca o masini hibrida costa de doua ori cat o masina normala cu aceleasi performante ale motorului ?
Adica iei pe o Prius care la noi costa 25.500 Euro , in Norvegia dau 51.000 Euro pe aceeasi masina, iar cu jumatatea din bani pentru Prius (de la noi) iti iei un Kia Cee'd sau orice din acea categoria in bugetul de 12.750 Euro .

Iar in US iti iei 2 Prius si mai iti ramin si bani  :lol:

View PostAbove_Gods, on May 3 2009, 23:34, said:

o initiativa curajoasa care vine anticipat pentru toata Europa , iar acest lucru , personal , ma bucura , pentru ca ma gandesc la palamanii mei !

pun pariu ca in 20 de ani cel putin un sfert din Europa o sa fie la fel .
la fel si in America unde se dezvolta extensiv tehnologii electrice si cele ce functioneaza cu hidrogen (vezi Honda FCX Clarity)

Ai idee cit costa Honda FCX? Mult mai mult decit un super-car. Masina e disponibila doar pentru inchiriere pentru o perioada fixa de 36 de luni, contra sumei de 600$ pe luna. Cu alte cuvinte e doar un experiment, asa cum a fost si EV1.
Trage adinc aer in "palamani" inainte sa visezi cu ochii deschisi.

#24
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008

View Postundesignus, on May 4 2009, 12:07, said:

Ai idee cit costa Honda FCX? Mult mai mult decit un super-car. Masina e disponibila doar pentru inchiriere pentru o perioada fixa de 36 de luni, contra sumei de 600$ pe luna. Cu alte cuvinte e doar un experiment, asa cum a fost si EV1.
Trage adinc aer in "palamani" inainte sa visezi cu ochii deschisi.


atat timp cat pretul barilului de petrol o sa creasca , iar guvernele o sa puna tot mai mult accent pe ecologie , nu e un vis cu ochii deschisi ci e realitatea viitorului .

pana acum cativa ani motorina era la juma din pretul benzinei si nu se gandea nimeni ca vor exista limuzine DIESEL , dar iata ca acum DIESEL-UL a ajuns la 100 C.P./Litru , iar motorian bate benzina la pret .
tot mai multi constructori fac masini hibride sau care folosesc energii neconventionale . iar daca FCX este un experiment , asta e un prim pas catre ecologizare . exact aceeasi reactie a fost la aparitia lui Prius , oamenii nu puteau sa creada ca exista o astfel de masina , pe care acum o pot vedea in Bucuresti cu aceesi regularitate cu care vad un Rolls-Royce (cam 1 - 2 pe luna) .
in afara de europeni si americani , tehnologie hibrida destul de avansata au chinezii de la BYD , care sunt necunoscuti (inca) in Europa .

#25
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View PostAbove_Gods, on May 4 2009, 13:16, said:

atat timp cat pretul barilului de petrol o sa creasca , iar guvernele o sa puna tot mai mult accent pe ecologie , nu e un vis cu ochii deschisi ci e realitatea viitorului

Guvernele nu pot schimba legile fizicii. Celula de combustie de pe FCX (fuel cell) transforma hidrogenul direct in energie electrica, adica hidrogenul nu este folosit intr-un motor cu ardere interna (randament aproximativ 40%) ci intr-un motor electric (randament aproximativ 98%). Numai ca distractia are un cost estimat intre 1 si 2 milioane de dolari. Cit ar trebui sa coste petrolul ca sa renteze asa ceva?

View PostAbove_Gods, on May 4 2009, 13:16, said:

pana acum cativa ani motorina era la juma din pretul benzinei si nu se gandea nimeni ca vor exista limuzine DIESEL , dar iata ca acum DIESEL-UL a ajuns la 100 C.P./Litru , iar motorian bate benzina la pret

Pina acum citiva ani masinile pe benzina erau preponderente, acum e invers, iar pretul e doar o reflectare a legii cererii si a ofertei. A crescut cererea de motorina, a crescut si pretul. Iar la noi dieselul nu se impoziteaza extra, cum se intimpla in alte tari ;)
Atit timp cit imensa majoritate a motoarelor diesel sint de fapt turbo-diesel, 100 de cai per litru sint irelvanti, atit timp cit vorbim de motoare supra-alimentare.

#26
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,787
  • Înscris: 25.06.2007

View Postaalinn, on May 3 2009, 20:32, said:

la norvegieni si finlandezi taxa auto este 100% indiferent ca este noua sau sh
la ei nu o sa vedeti decat masini micute si fara fite gen Peugeot 100/200 , Ford fiesta, Fiat . skoda fabia
am vazut o singura Honda si 2 BMW :P si nici un renault


Sa nu exageram!
Cel putin in Finlanda, printre altele, sunt destul de multe dream-cars din anii '60, masini clasice americane: Cadillac, Buick, Dodge etc din alea mari si late ce consuma cat un tractor.
Intr-adevar majoritatea masinilor sunt japoneze (Toyota rules!), urmate de  Ford si Volvo.

Edited by Bogdan R, 04 May 2009 - 13:29.


#27
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006

View PostAbove_Gods, on May 4 2009, 13:16, said:

tot mai multi constructori fac masini hibride sau care folosesc energii neconventionale . iar daca FCX este un experiment , asta e un prim pas catre ecologizare .

Arata-mi o masina hibrida disponibila in Europa, alta decit Toyota Prius si Honda Insight. Cumva nu prea mai sint variante? Atunci poate ne explici de ce nu s-au produs masini hibride de catre constructori europeni. Iti spun eu de ce: pentru ca in Europa totul se "rezolva" cu o taxa (sau mai multe  :naughty: ) Nici un constructor european nu are in oferta o masina hibrida, in timp ce Prius exista in Japonia din 1997. De ce?
Sau poate ne explici de ce in Europa asta ecologista nu prea se vind hibride? Sau invers... de ce peste 75% din productia de Prius se duce in State, stii tu, tara aia cu masini cu motoare enorme, care consuma mult si care nu e ecologica deloc? Iti spun eu de ce: pentru ca in Europa asta de kkt, problemele se rezolva cu taxe, iar prin alte parti ale lumii se rezolva cu masuri concrete, iar oamenii sint mult mai pragmatici. Ecologia e un excelent pretext pentru taxe si impozite, iar unii naivi chiar isi inchipuie ca se va schimba ceva in bine, iar la sfirsit cind isi fac calculele, constata ca singurul efect palpabil sint banii mai putini in cont si o masina mai mica, desi poate intre timp familia s-a marit.
In State masina este vazuta ca o necesitate, la fel ca mincarea, in timp ce in Europa este un lux.

FCX va ramine la stadiul de experiment, atit timp cit costul de fabricatie va fi un numar cu 7 cifre. Cumparatorii nu au puterea necesara, iar guvernele nu vor subventiona asa ceva. Iar un constructor auto nu e societate de binefacere, o masina trebuie sa genereze si profit, mai devreme sau mai tirziu. Te invit sa vezi "Who killed the electric car?" si o sa vezi ca in momentul in care constructorii auto au realizat ca motorul electric nu le aduce profit, fara exceptie au retras si distrus acele masini, desi au existat cererei oficiale de rascumparare. In momentul in care motorul cu ardere interna, cu multe piese in miscare si cu multi senzori a vrut sa fie inlocuit cu un motor electric cu o singura componenta in miscare + o electronica de control, constructorii au realizat ca veniturile lor se vor subtia extrem de mult si au actionat in consecinta.

View PostBogdan R, on May 4 2009, 14:26, said:

Sa nu exageram!
Cel putin in Finlanda, printre altele, sunt destul de multe dream-cars din anii '60, masini clasice americane: Cadillac, Buick, Dodge etc din alea mari si late ce consuma cat un tractor.

Aici ai dreptate. Am vazut niste poze de la o inilnire de pasionati de asa ceva si am ramas uimit. Numai ca alea sint vehicule istorice si au alt regim juridic. Si daca tot esti din Finlanda, spune-ne exact ce taxe auto se platesc acolo: prima inmatriculare, impozit anual, taxe de drum, etc.

Edited by undesignus, 04 May 2009 - 13:45.


#28
Silver Wolf

Silver Wolf

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,690
  • Înscris: 24.09.2006
În Europa mai vinde Lexus ceva mașini "hibrid", cam în aceeași măsură în care Chevrloet Tahoe Hybrid este o mașină ecologică.

Nu știu cât de real este consumul mult contestat de pe un Prius, dar pentru o limuzină de dimensiuni generoase sau un SUV imens îmi vine greu să cred că va merge ăla prea mult timp exclusiv pe baterii.

America asta mult lăudată are idei bune dar si acolo se scapă multe... Să fim serioși, mâine poimâine se pune pe un Lamborghini LM002 un motor de mașină de spălat și gata... e hibrid dom'le, 0 taxe și alte minuni.

#29
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
Problema cu solutiile ecologice este ca trebuie creat un sistem intreg care sa sustina industria si infrastructura in cauza. Petru asa ceva se cere ca firmele producatoare sa ajunga la un consens vis-a-vis de cum arata viitorul pentru ca nici una din firmele producatoare nu are forta sa impuna un sistem propriu de una singura... Deci, indiferent care va fi viitorul, trebuie stabilit intai. Motorul electric pare foarte tentant mai ales ca are acel cuplu foarte bun la orice turatie insa problema bateriilor e jale si inca nu are o solutie pentru timp indelungat iar daca nereferim la hidrogen exista problema cu stocarea (nu uitati ca hidrogenul trebuie stocat si in masina nu numai in tancurile de la pompa)...

Revenind la problemele actuale eu cred ca trebuie implementat un sistem electric bazat pe retele gen troleu pentru transportul in comun si de marfuri... Desigur nu trebuie sa fie troleu sau cu alimentare din fir suspendat aerian dar am vazut ca exista deja astfel de sisteme in lucru care functioneaza pe un circuit propriu gestionate de un computer. Pentru un oras mi se par ideale pentru ca ceea ce am vazut eu era dedicat pentru 4-8 pasageri, mergeau automat si ocupau foarte putin spatiu (latimea intregului sistem era pe la 1.5 metri in general si existau in zonele de depasire latimi de 3-4 metri, mai ales in dreptul statiilor)... Personal mi se pare mult mai OK asa decat sistemele actuale care incarca zeci de pasageri care coboara in statii diferite restul asteptand urcarea si coborarea celorlalti...

Totusi momentan noi suntem dependenti de ceea ce cunoastem si toate solutiile discutate se refera la acest lucru. Sper ca exista vreun baiat destept undeva care are are un as in maneca si poate vine cu o idee la care nu ne-am gandit. Ca sa zic asa solutiile magistrale au venit ori de la implementarea perfecta a ceva cunoscut (sau oricum aproape perfecta) ori dintr-o descoperire... Deocamdata noi discutam de lucruri ce pot fi optimizate dar nu stim nimic de ce ar putea fi descoperit...

#30
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,504
  • Înscris: 28.06.2006
Lexus este divizia de lux a Toyota, deci...
Hibridele se impart si ele in diverse categorii. Pina acum singura masina capabila sa mearga doar electric si doar pina la 40 de km pe ora, e Prius, care e un hybrid serial, adica motoarele pot merge independent unul de celalalt. Honda Insight si restul sint de fapt mild hybride, sau mai pe romaneste hibride bune doar pentru fentarea taxelor si marketing ecologist. Spre exemplu motorul electric de pe Honda Insight are 14 cai putere in conditiile in care masina are aproape 1300 de kg.

#31
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004

View PostSilver Wolf, on May 4 2009, 14:56, said:

Nu știu cât de real este consumul mult contestat de pe un Prius, dar pentru o limuzină de dimensiuni generoase sau un SUV imens îmi vine greu să cred că va merge ăla prea mult timp exclusiv pe baterii.

Masinile hibride sunt cu dus si intors , sunt atractive si consuma putin , dar pentru a mentine acel consum intr-o masura rezonabila trebuie mers foarte lent si fara sportivitate , altfel incepe sa consume .

Ca fapt divers , o firma americana anunta ca vor avea un Hummer hibrid in urmatori ani , la un pret ceva mai mare ca unul normal , dar cu valori de consum mult sub ale celui standard .

Prius si Insight se bucura de o "audienta" foarte mare in State si in "Tara Soarelui Rasare" .
La ei sunt incentivari din partea statului + alte stimulente a'la Norvegia (locuri de parcare gratis , acces pe banda de troleu , anularea anumitor taxe) + factorul de Cool si de Ecologist pe care ti-l da aceasta masina .

La noi in Europa , Insight are sanse mai mare de vanzare , din cauza ca varianta de baza se situeaza undeva pe la 16000 de Euro ., pe cand Prius este pe la 2000 (disponibila in Vest , la noi se gaseste doar in Varianta SOL , aproape full, care costa 25.500) .

Mai curge mult petrol pe oleoducte pana apucam si noi sa avem asemenea masuri , deci nu avem motiv de panica .

Quote

Lexus este divizia de lux a Toyota, deci...
Hibridele se impart si ele in diverse categorii. Pina acum singura masina capabila sa mearga doar electric si doar pina la 40 de km pe ora, e Prius, care e un hybrid serial, adica motoarele pot merge independent unul de celalalt. Honda Insight si restul sint de fapt mild hybride, sau mai pe romaneste hibride bune doar pentru fentarea taxelor si marketing ecologist. Spre exemplu motorul electric de pe Honda Insight are 14 cai putere in conditiile in care masina are aproape 1300 de kg.

Honda Insight este un hibrid asistat de aici si denumirea de Integrated Motor Asist , pentru sistemul lor hibrid .
Toyota Prius , cum ai zis si tu , este un hibrid independent , denumirea sistemului este Hybrid Synergy Drive , adica ambele motoare au o relatie "simbiotica"  , un sistem se ajuta pe altul , in dictionar Sinergie inseamna un ansamblu de sisteme sau organe (i.e. din natura) cu acelasi rol .
Prius , poate merge pana la 5 Km cu accelerare usoara si viteza mica , exclusiv pe curent , prin upgrade se poate urca pana la 30 Km .
Honda Insight are si el reprize de mers pe curent , dar acestea sunt dictate doar de calculatorul masinii si sunt valabile doar in anumite conditii , nu cum e la Prius , apasand butonul pentru mod electric .

Avantajul unui hibrid  este in oras , cu plecari si franari multe ,  nu la drum lung , pe distante mare , pana si o Jetta TDI il "face" la consum .

Edited by connectorxp, 04 May 2009 - 15:10.


#32
gtk

gtk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,868
  • Înscris: 18.09.2004
astea sunt visuri ale unor ecologisti sau ale unor golani interesati finaciar, fara sanse reale de a fi transpuse in lege... aiurea titlul, poate il schimba cineva...

#33
Mig VWFan

Mig VWFan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,336
  • Înscris: 01.12.2005
Si daca nu se vor mai vinde la ei (ceea ce e o aberatie dar sa zicem...) se vor vinde in tarile invecinate si vor circula cu masini inmatriculate in germania, asa cum s-a umplut giurgiu de numere de bulgaria.

#34
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,880
  • Înscris: 14.11.2004

View PostMig VWFan, on May 4 2009, 17:53, said:

Si daca nu se vor mai vinde la ei (ceea ce e o aberatie dar sa zicem...) se vor vinde in tarile invecinate si vor circula cu masini inmatriculate in germania, asa cum s-a umplut giurgiu de numere de bulgaria.


Si aceia ci masinile inmatriculate in alta tara vor plati o taxa de "tranzit" sau orice altceva , nu e greu de pus , dar cum s-a zis , aceasta masura este in defavoarea populatiei , ca si valoarea masninilor la ei , dar fiecare tara cu "sleapca" ei .

#35
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,787
  • Înscris: 25.06.2007

View Postundesignus, on May 4 2009, 14:33, said:

Aici ai dreptate. Am vazut niste poze de la o inilnire de pasionati de asa ceva si am ramas uimit. Numai ca alea sint vehicule istorice si au alt regim juridic. Si daca tot esti din Finlanda, spune-ne exact ce taxe auto se platesc acolo: prima inmatriculare, impozit anual, taxe de drum, etc.

In medie aici masinile sunt mai scumpe decat in Germania cam cu 50%.
Pentru o masina medie impozitul si asigurarea pe un an costa pe la 1000 - 1500 euro.
Taxa de drum e inclusa in pretul carburantului. Benzina costa in jur de 1,30 euro/l iar motorina in jur de 0,95 euro/l.

Edited by Bogdan R, 11 May 2009 - 22:22.


#36
adrian80

adrian80

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,314
  • Înscris: 23.09.2006
Se mai pune in aplicare proiectul asta de lege?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate