Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!
 Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...
 orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 

Din 2015 in Norvegia nu se mai vor vinde masini alimentate cu motorina, benzina sau GPL

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
53 replies to this topic

#1
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
Cita ipocrizie, Norvegia, furnizorul de petrol si gaz al europei, doreste sa interzica vinzarea de masini alimentate cu combustibili fosili...
Nu e mare noutate, oricum in Norvegia masina este un lux, costa dublu fata de restul europei...
Ramine de vazut ce parerea au locuitorii Norvegiei, sau restul europei, care, ca raspuns la embargoul auto, ar putea cumpara petrol de la arabi si gaz metan de la rusi...


Quote

Da, este o informație cât se poate de reală: în Norvegia se discută serios un proiect de lege prin care, începând din 2015, să fie interzisă comercializarea mașinilor alimentate cu benzină, motorină sau GPL. Care ar fi consecințele?

Cea mai importantă consecință a acestei știri aproape bombă este puterea exemplului : uite că există unii care dau tonul începutului sfârșitului erei petrolului în lumea auto! Ceea ce ar putea echivala cu imboldul dat unui bulgăre de zăpadă la vale - dacă norvegienii chiar vor face acest pas, atunci va exista o presiune la nivel mondial pentru trecerea cât mai rapidă la mijloacele de propulsie alternativă (biocombustibili, motoare hibride, motoare electrice, motoare cu hidrogen, etc).

...
Dar, dacă am ajuns la profituri, cum rămâne cu petroliștii? Consecințele asupra acestui domeniu se anunță dezastruoase și aproape că ne apucă mila pentru oligarhii aurului negru, care, vai, nu se vor mai bucura de profiturile nerușinat de mari, de ordinul sutelor de miliarde de euro anual. Ca o paranteză, o altă consecință ar putea fi că țările arabe sau africane care au ghinionul de a sta pe zăcăminte bogate de petrol vor deveni neinteresante pentru "protectorii" americani sau europeni.

Și pentru români vor fi consecințe: ce se va întâmpla cu vânzările extraordinare ale Dacia pe piețele vestice? Păi, dacă și Germania ia exemplul Norvegiei, rămânem cu Loganurile de căruță! Asta dacă nu cumva Renault va apăsa puternic pedala de accelerație a dezvoltării constructorului român și, până în 2015, ne vom pomeni cu o Dacia hibrid sau chiar cu motor electric. Caz în care inventatorul Iustin Capră ar merita un post de consilier - doar ne-a demonstrat că SE POATE încă de acum mulți ani.
promotor

Edited by H725, 03 May 2009 - 18:33.


#2
crst_g

crst_g

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,167
  • Înscris: 27.06.2006
faca ce-or vrea, da' macar ei nu dau legi de azi pe maine :w00t:

#3
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
daca in prezent, din cauza suprataxelor, parcul auto din norvegia este invechit si poluant, din 2015 o sa fie si mai rau...
macar in prezent citiva isi permit sa plateasca pret dublu pt o masina noua iar ceva mai multi sa isi cumpere un sh din suedia...

#4
-Zamolx-

-Zamolx-

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 916
  • Înscris: 01.05.2009
Norvegienii ori au viziune, ori sunt prosti de dau in gropi (in cazul in care nu apar rapid si relativ ieftin masini electrice).
Traim si vedem ce se va intampla...

#5
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Pai poate o s-o lase mai moale cu taxele/impozitele pe masinile ECO, adica sa adopte masuri de stimulare a transformarii parcului auto, in speta taxe grase pentru masini cu combustibil fosil si taxe mici pentru masini ECO, poate chiar si un program RABLA.

Si pentru combaterea fenomenului romanesc cu masini inmatriculare in BG, CZ etc, s-ar putea gandi si la sistemul urmator:

- pentru masini inmatriculate in tara, sa nu fie nevoie de vignetta (nu stiu daca acum o au, sa ma corecteze cineva, in DE spre exemplu stiu ca nu e nevoie indiferent de inmatricularea masinii)
- pentru masini inmatriculate in afara, vignetta nesimtit de mare pe care s-o poti cumpara pe maxim 10 zile
- control riguros al vignettelor - oricum cu numere straine bati la ochi, deci asta ar fi relativ usor de realizat

In modul asta cred ca ar stimula natiunea sa treaca de la masini pe combustibil fosil si taxe mari, la masini ECO cu taxe mici, si ar mentine si un control asupra circulatiei de masini "straine", ca nimanui nu i-ar conveni sa tina o masina inmatriculata in SE sau DK sau DE si sa plateasca cateva mii de euro pe an in vignette.

#6
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007
la norvegieni si finlandezi taxa auto este 100% indiferent ca este noua sau sh
la ei nu o sa vedeti decat masini micute si fara fite gen Peugeot 100/200 , Ford fiesta, Fiat . skoda fabia
am vazut o singura Honda si 2 BMW :P si nici un renault

#7
undesignus

undesignus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 28.06.2006

View PostH725, on May 3 2009, 19:38, said:

daca in prezent, din cauza suprataxelor, parcul auto din norvegia este invechit si poluant, din 2015 o sa fie si mai rau...
macar in prezent citiva isi permit sa plateasca pret dublu pt o masina noua iar ceva mai multi sa isi cumpere un sh din suedia...

Si ala din Danemarca e la fel de vechi. 180% taxa de inmatriculare. Totusi e doar o propunere, care insa nu are sprijinul primului ministru.
Stirea completa e asta:

Quote

Ministrul norvegian al finantelor sustine o propunere de interzicere a vanzarilor de masini noi pe benzina, in tara scandinava, incepand cu 2015, pentru a ajuta constructorii care vand masini ecologice, noteaza Reuters. Propunerea care apartine ministrului membru al partidului socialist, aflat in coalitia de la guvernare, a fost primita de unii cu reticenta, inclusiv de primul ministru.

Kristin Halvorsen, ministrul finantelor, spune ca propunerea e mult mai utila decat pare la prima vedere, deoarece marii producatori auto au acum probleme serioase, insa dupa ce se termina criza economica va trebui rezolvata cea climatica.

Din 2015 ar trebui interzisa vanzarea de masini ce merg exclusiv cu combustibili fosili, insa se va permite comercializarea acestor masini daca au si propulsie alternativa asigurata de motoare electrice sau hidrogen. Hibridele, precum Toyota Prius vor fi acceptate in continuare, noteaza Reuters.

Totusi, partidul socialist e un membru minoritar al coalitiei tripartite aflata la putere in Norvegia, coalitie condusa de laburisti. Propunerea are sanse mici sa treaca, din moment ce si prim-ministrul norvegian Jens Stoltenberg se opune.

Propunerea are ca scop incurajarea vanzarii de masini care folosesc metode ecologice de propulsie, iar ministrul finantelor spune ca daca va fi aprobata, ideea nu va afecta economia Norvegiei - tara care ocupa locul sase in topul exportatorilor de petrol.

In Norvegia are sediul o companie care produce masini electrice in volume mici -Think. Compania a fost detinuta cativa ani si de Ford, iar in prezent are nevoie de finantare pentru a rezista si incearca sa vanda in SUA o masina electrica de oras. Modelul Think City merge maxim 200 km dupa incarcare si ar putea ajunge la clientii din SUA cu 20.000 de dolari.

Sursa: http://economie.hotn...na-din-2015.htm

In traducere libera e vorba practic de un sprijin guvernamental pentru compania Think: interzicem restul de masini, deci oamenii vor cumpara de la compania Think si hibride. O alta gainarie gen taxa auto de la noi. Incep sa urasc din ce in ce mai tare ecologia. Iar cind ecologistul e si ministru de finante, e jale  :cursing:

View Posttchoara, on May 3 2009, 19:51, said:

Pai poate o s-o lase mai moale cu taxele/impozitele pe masinile ECO, adica sa adopte masuri de stimulare a transformarii parcului auto, in speta taxe grase pentru masini cu combustibil fosil si taxe mici pentru masini ECO, poate chiar si un program RABLA.


Taxe, taxe, taxe, taxe... lucrezi la guvern? Ce rezolvi cu taxele, in afara de a usura buzunarele platitorilor? Gindeste si mai departe de ziua de miine si masina inmatriculata in BG a vecinului.  :angry:

#8
BgConsult

BgConsult

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 03.05.2009

View Posttchoara, on May 3 2009, 19:51, said:

Pai poate o s-o lase mai moale cu taxele/impozitele pe masinile ECO, adica sa adopte masuri de stimulare a transformarii parcului auto, in speta taxe grase pentru masini cu combustibil fosil si taxe mici pentru masini ECO, poate chiar si un program RABLA.

Si pentru combaterea fenomenului romanesc cu masini inmatriculare in BG, CZ etc, s-ar putea gandi si la sistemul urmator:

- pentru masini inmatriculate in tara, sa nu fie nevoie de vignetta (nu stiu daca acum o au, sa ma corecteze cineva, in DE spre exemplu stiu ca nu e nevoie indiferent de inmatricularea masinii)
- pentru masini inmatriculate in afara, vignetta nesimtit de mare pe care s-o poti cumpara pe maxim 10 zile
- control riguros al vignettelor - oricum cu numere straine bati la ochi, deci asta ar fi relativ usor de realizat

In modul asta cred ca ar stimula natiunea sa treaca de la masini pe combustibil fosil si taxe mari, la masini ECO cu taxe mici, si ar mentine si un control asupra circulatiei de masini "straine", ca nimanui nu i-ar conveni sa tina o masina inmatriculata in SE sau DK sau DE si sa plateasca cateva mii de euro pe an in vignette.

Sunt legi europene ce nu permit implementarea unor taxe separate pentru autoturismele inmatriculate in UE. Daca vor baga o "vignetta nesimtit de mare" pentru autoturismele inmatriculate in statele membre UE va trebui sa fie la fel de mare si pentru cele inmatriculate in Romania. Crezi ca ei nu s-au gandit ? Nu mai e asa usor ... acum ca suntem in UE  B)

#9
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

View Posttchoara, on May 3 2009, 19:51, said:

Pai poate o s-o lase mai moale cu taxele/impozitele pe masinile ECO, adica sa adopte masuri de stimulare a transformarii parcului auto, in speta taxe grase pentru masini cu combustibil fosil si taxe mici pentru masini ECO, poate chiar si un program RABLA.

Si pentru combaterea fenomenului romanesc cu masini inmatriculare in BG, CZ etc, s-ar putea gandi si la sistemul urmator:

- pentru masini inmatriculate in tara, sa nu fie nevoie de vignetta (nu stiu daca acum o au, sa ma corecteze cineva, in DE spre exemplu stiu ca nu e nevoie indiferent de inmatricularea masinii)
- pentru masini inmatriculate in afara, vignetta nesimtit de mare pe care s-o poti cumpara pe maxim 10 zile
- control riguros al vignettelor - oricum cu numere straine bati la ochi, deci asta ar fi relativ usor de realizat

In modul asta cred ca ar stimula natiunea sa treaca de la masini pe combustibil fosil si taxe mari, la masini ECO cu taxe mici, si ar mentine si un control asupra circulatiei de masini "straine", ca nimanui nu i-ar conveni sa tina o masina inmatriculata in SE sau DK sau DE si sa plateasca cateva mii de euro pe an in vignette.

  dar ce ai zice tu ca la intrare in tarile cu apa calda,masina ta sa fie taxata cu vreo 100 de euro pe zi numai asa ca are numere de romania???
tratatul de aderare zice ceva de discriminarea asta si o interzice ferm!
treaba e simpla : altii stiu sa faca bani si romanii sunt dobitoci,daca ai taxe mari lumea ocoleste legea!
daca nu ar fi taxa de inmatriculare sau ar fi simbolica nu ai vedea masini inmatriculate in alte state,pe langa asta in scurt timp ar disparea daciile de 30 de ani. banii ar putea veni dintr-o taxa anuala gen road tax( anglia si irlanda) dar in tara tiganeasca ( pardon rromaneasca) nu cred ca o sa apuc sa vad altceva!!!

#10
akajohn

akajohn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,814
  • Înscris: 15.07.2004
Din anunt si din text inteleg ca nu se vor mai vinde acele masini dar nu spune ca nu pot inmatricula o masina adusa din alta parte :) Deasemenea nu mi se pare un capat de tara aceasta situatie nici pentru ei nici pentru altii pentru ca sunt convins ca exista solutii descoperite sau in lucru pentru a se trece la alte surse de energie... O sa mai ia timp dar o sa se faca... Deasemenea nu imi fac griji nici pentru petrolisti pentru ca arderea in rezervor area cea mai mica valoare de intrebuintare a petrolului... Pur si simplu din petrol se faca o groaza de lucruri in zilele noastre incepand de la medicamente si terminand cu pungile din plastic si altele... O sa aiba lumea nevoie de petrol si daca nu e vorba de el ca si combustibil...

Din punctul meu de vedere e o initiativa curajoasa si daca le iese cine stie ce mai vedem prin Europa.

#11
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007

View Postundesignus, on May 3 2009, 21:12, said:

Taxe, taxe, taxe, taxe... lucrezi la guvern? Ce rezolvi cu taxele, in afara de a usura buzunarele platitorilor? Gindeste si mai departe de ziua de miine si masina inmatriculata in BG a vecinului.  :angry:


Cum adica ce rezolvi cu taxele? Prin taxe detii controlul asupra unor aspecte ale pietei. Nu lucrez la guvern dar am destula cultura politica incat sa stiu la ce servesc taxele astea. Cred ca tu esti genul ala de individ care este suparat ca trebuie sa le plateasca pur si simplu, a.k.a. genul de individ care face contestatie ca l-a prins radarul in localitate cu 120.


Si pentru cei care zic ca e discriminare sa instaurezi o taxa pentru masini cu numere straine de statul respectiv - pai stai nene, ca masinile respective au alt statut fata de cele inmatriculate national. Un individ vine cu o rabla de diesel din 1996, ma polueaza pe mine, cetatean norvegian, si pleaca! Pai el nu plateste impozitele pe care le platesc eu, el nu plateste taxele pe care le platesc eu, si nici nu s-a supus vreunei reguli la cumpararea/inmatricularea rablei respective. Daca eu, cetatean norvegian, ma supun unor reguli mai aspre decat se supune el, atunci macar sa-l ard cand il prind la mine in tara, nu? Ca altfel o sa se repete ce s-a intamplat si in RO, cu inmatriculare pe bulgaria & co.

Sa bage o vignetta grasa pentru masinile cu numere straine, iar cetatenii norvegieni sa fie taxati anual pe impozit, mult mai putin desigur. Asa e facuta dreptate, sa nu zica cineva ca e discriminare, ca strainii platesc si norvegienii nu. Eu, cetatean norvegian, platesc 100 de euro pe an taxa de drum (sub forma de impozit), si tu ca strain, din moment ce nu ai obligatii de impozit fata de statul norvegian, sa ai taxa 100 de euro pe 10 zile. Sa vezi ce dispar masinile straine.


@ady_77

1) n-am spus sa taxeze cu suta de euro ca n-ai numere d-ale lor, ci fiindca n-ai numere d-ale lor si ai masina pe combustibil fosil. Si daca vreun stat cu apa calda m-ar taxa 100 de euro ca n-am numere d-ale lor si nici masina ECO, atunci i-as aprecia pentru initiativa, la fel cum ii apreciez si pe norvegieni, si daca n-as avea bani sa platesc NU AS TRECE PE-ACOLO CU MASINA, ca pana la urma dreptul la masina nu e constitutional.

2) da, taxa de prima inmatriculare poate fi inlocuita de o taxa anuala, sunt perfect de acord. Dar cetatenii straini nu platesc taxele anuale, ca nu sunt contribuabili. Si daca nu platesc, de aici apar masinile cu numere din tarile vecine, toti se transforma in straini peste noapte.

3) "daca ai taxe mari, lumea ocoleste legea" se aplica in RO si tarile vecine, unde coruptia e la ea acasa si legea are gauri cat o sita de fidea. Du-te prin NO, SE si DK si vezi care e rata criminalitatii, nivelul de evaziune fiscala, procentul de amenzi neincasate (RO este pe primele locuri la capitolul amenzi neincasate, in caz ca nu stiati).

4) "daca nu ar fi taxa de prima inmatriculare [...]"

AICI NU SE DISCUTA DESPRE TAXA DE PRIMA INMATRICULARE!!!!

Vad ca discutia deviaza in sensul asta, si nu este cazul! Mai devreme se discuta despre ce alte masuri ar putea lua Norvegia pentru a sustine propunerea asta de a trece pe masini ECO, nu s-a discutat nicaieri de taxa de prima inmatriculare care are cu totul alt scop! Daca trece legea asta cu masinile ECO, norvegienii vor avea nevoie sa imputineze masinile pe combustibil fosil si sa le inmulteasca pe cele ECO, asta nu are ABSOLUT nicio legatura cu taxa de prima inmatriculare, al carei scop teoretic este sa innoiasca parcul auto si sa descurajeze importurile de SH. Faceti diferenta!

Edited by tchoara, 03 May 2009 - 21:47.


#12
Chiril

Chiril

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,278
  • Înscris: 09.05.2006
In Norvegia se dezvolta infrastructura pentru masinile ce merg cu Hidrogen, fac statii peco cu instalatii ce produc hidrogenul pe loc in statie, are nevoie de apa si energie electrica.  Deci automobilele nu vor disparea la ei.
Nu e sfarsitul lumii fara masini pe combustibili fosili, aici ar fi jale mare.

#13
Above_Gods

Above_Gods

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 844
  • Înscris: 03.06.2008
o initiativa curajoasa care vine anticipat pentru toata Europa , iar acest lucru , personal , ma bucura , pentru ca ma gandesc la palamanii mei !

pun pariu ca in 20 de ani cel putin un sfert din Europa o sa fie la fel .
la fel si in America unde se dezvolta extensiv tehnologii electrice si cele ce functioneaza cu hidrogen (vezi Honda FCX Clarity) , iar peste 20 de ani cred ca , cel putin in zona California , or sa mai ramana putine masini cu combustibil fosili , iar pe restul continentului va fi un mare procent de masini care folosesc energii alternative .

cat despre petrolisti , asa cum spune si akajohn , sunt destule produse pe baza de petrol .

Edited by Above_Gods, 03 May 2009 - 22:35.


#14
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
Repet, atit timp cit ei contribuie la poluarea planetei prin extragerea si exportul petrolului si gazului metan, nefolosirea de catre ei a produselor petroliere este penibila... Imi aduce aminte de mormonii care nu consuma bauturi alcoolice dar fac bani din producerea si vinzarea bauturilor catre "pacatosi"...

#15
AlexIP

AlexIP

    marele licurici

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,763
  • Înscris: 25.09.2004
A remarcat cineva ca proiectul specifica "nu se vor mai vinde masini alimentate EXCLUSIV cu motorina, benzina sau GPL"? Adica hibridele, chiar daca o sa aiba un motor de 3 KW, o sa fie ok.

#16
dihorul_indraznet

dihorul_indraznet

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 15.03.2009

View PostBgConsult, on May 3 2009, 21:17, said:

Sunt legi europene ce nu permit implementarea unor taxe separate pentru autoturismele inmatriculate in UE. Daca vor baga o "vignetta nesimtit de mare" pentru autoturismele inmatriculate in statele membre UE va trebui sa fie la fel de mare si pentru cele inmatriculate in Romania. Crezi ca ei nu s-au gandit ? Nu mai e asa usor ... acum ca suntem in UE  B)

norvegia nu face parte din uniunea europeana , nici suedia sau finlanda

#17
ady_77

ady_77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,126
  • Înscris: 05.02.2009

View Posttchoara, on May 3 2009, 22:45, said:

Cum adica ce rezolvi cu taxele? Prin taxe detii controlul asupra unor aspecte ale pietei. Nu lucrez la guvern dar am destula cultura politica incat sa stiu la ce servesc taxele astea. Cred ca tu esti genul ala de individ care este suparat ca trebuie sa le plateasca pur si simplu, a.k.a. genul de individ care face contestatie ca l-a prins radarul in localitate cu 120.


Si pentru cei care zic ca e discriminare sa instaurezi o taxa pentru masini cu numere straine de statul respectiv - pai stai nene, ca masinile respective au alt statut fata de cele inmatriculate national. Un individ vine cu o rabla de diesel din 1996, ma polueaza pe mine, cetatean norvegian, si pleaca! Pai el nu plateste impozitele pe care le platesc eu, el nu plateste taxele pe care le platesc eu, si nici nu s-a supus vreunei reguli la cumpararea/inmatricularea rablei respective. Daca eu, cetatean norvegian, ma supun unor reguli mai aspre decat se supune el, atunci macar sa-l ard cand il prind la mine in tara, nu? Ca altfel o sa se repete ce s-a intamplat si in RO, cu inmatriculare pe bulgaria & co.

Sa bage o vignetta grasa pentru masinile cu numere straine, iar cetatenii norvegieni sa fie taxati anual pe impozit, mult mai putin desigur. Asa e facuta dreptate, sa nu zica cineva ca e discriminare, ca strainii platesc si norvegienii nu. Eu, cetatean norvegian, platesc 100 de euro pe an taxa de drum (sub forma de impozit), si tu ca strain, din moment ce nu ai obligatii de impozit fata de statul norvegian, sa ai taxa 100 de euro pe 10 zile. Sa vezi ce dispar masini
@ady_77

1) n-am spus sa taxeze cu suta de euro ca n-ai numere d-ale lor, ci fiindca n-ai numere d-ale lor si ai masina pe combustibil fosil. Si daca vreun stat cu apa calda m-ar taxa 100 de euro ca n-am numere d-ale lor si nici masina ECO, atunci i-as aprecia pentru initiativa, la fel cum ii apreciez si pe norvegieni, si daca n-as avea bani sa platesc NU AS TRECE PE-ACOLO CU MASINA, ca pana la urma dreptul la masina nu e constitutional.

2) da, taxa de prima inmatriculare poate fi inlocuita de o taxa anuala, sunt perfect de acord. Dar cetatenii straini nu platesc taxele anuale, ca nu sunt contribuabili. Si daca nu platesc, de aici apar masinile cu numere din tarile vecine, toti se transforma in straini peste noapte.

3) "daca ai taxe mari, lumea ocoleste legea" se aplica in RO si tarile vecine, unde coruptia e la ea acasa si legea are gauri cat o sita de fidea. Du-te prin NO, SE si DK si vezi care e rata criminalitatii, nivelul de evaziune fiscala, procentul de amenzi neincasate (RO este pe primele locuri la capitolul amenzi neincasate, in caz ca nu stiati).

4) "daca nu ar fi taxa de prima inmatriculare [...]"

AICI NU SE DISCUTA DESPRE TAXA DE PRIMA INMATRICULARE!!!!

Vad ca discutia deviaza in sensul asta, si nu este cazul! Mai devreme se discuta despre ce alte masuri ar putea lua Norvegia pentru a sustine propunerea asta de a trece pe masini ECO, nu s-a discutat nicaieri de taxa de prima inmatriculare care are cu totul alt scop! Daca trece legea asta cu masinile ECO, norvegienii vor avea nevoie sa imputineze masinile pe combustibil fosil si sa le inmulteasca pe cele ECO, asta nu are ABSOLUT nicio legatura cu taxa de prima inmatriculare, al carei scop teoretic este sa innoiasca parcul auto si sa descurajeze importurile de SH. Faceti diferenta!


  daca ai taxe mari ,lumea ocoleste legea !!! asta e oriunde nu numai in romania!
   eu locuiesc in irlanda si aici multi prefera sa tina masina inmatriculata in UK  din cauza taxei de inmatriculare. asa ca nu au inventat romanii roata. masinile cu numere straine apar acolo unde taxele sunt mari.daca nivelul de taxare e acceptabil atunci lumea inmatriculeaza masina in tara unde locuieste nu are rost sa se complice degeaba.
    gandeste logic: daca in romania ar fi o taxa normala de 100-150 de euro la inmatriculare cine s-ar mai complica cu numre de bulgaria sau ungaria? nimeni! daca nu ar fi taxa de inmatriculare nesimtita precum cea din romania lumea ar cumpara masini mai noi din simpll motiv ca acum cumpara vechituri (care au taxa mai mica) pentru a mai avea bani si de taxa de inmatriculare.
   si oricum in romania ar fi un salt enorm ca unul ce are o dacie de 30 de ani sa-si cumpere macar un euro 2. corect?
    taxarea nesimtita nu duce la nimic bun. ziceai mai sus ca ar fi normal ca ala cu numere straine sa fie taxat puternic cu o vigneta scumpa. gandeste-te ca si asa romania nu e o atractie,daca mai pui ceva taxe  nici dracu nu o sa mai vina sa faca turism ca asi asa are romania niste drumuri demne de offroad.

#18
aalinn

aalinn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,907
  • Înscris: 25.09.2007

View Postdihorul_indraznet, on May 4 2009, 03:30, said:

norvegia nu face parte din uniunea europeana , nici suedia sau finlanda
e greu cu chimia asta
in 1995 au aderat
Finlanda
Suedia
intradevar norvegia nu a aderat dar face parte din spatiul economic european

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate