Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Perseidele

Samsung doreste ca pana in 2025 n...

Despre "Drugtest 5000"
 La multi ani @pufonel!

lichid racire Tico Daewoo

Laptop Asus nou cu ssd 980gb scri...

Multimedia, Office - AV1, x265 De...
 Platformele online schimba ordine...

Impas succesiune

Share imagini iPhone HEIC?

xiaomi se blocheaza
 Carbonaut, not great, not terribl...

Amplificare semnal GSM

Oneplus 10T

Va doriți revenirea tramvaielor p...
 

Psihologie

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
TazzY

TazzY

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 13.11.2006
Ideia mi-a venit citind acest topic.  http://forum.softped...howtopic=530140

Daca discutia nu intereseaza pe nimeni, rog un moderator sa stearga acest topic.

Ma gandeam. Sunt foarte multe "chestii" care atrag un user pe un forum, un site sau indiferent. Sau un grup de "chestii" la un loc.
Ma refer la siteurile cu aspect modern bazate pe gri si negru, noile desene "trend vector", jocuri de cuvinte strict legate de o anumita tema si nu numai.

Stim cu totii ca nu e usor sa faci un site perfect. Poate impreuna ne punem apropia.

Incercati sa faceti un mic experiment. Imaginati-va siteul dorit, online. Acum imaginati-va ce ati dori de la un site si postati diferenta aici.



Cheers! ;)

#2
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
E mult de vorbit, si e bine ca ai deschis un asemenea subiect...
Inainte de a incepe trebuie sa te dezamagesc putin prin precizarea ca majoritatea proiectelor web sunt rezultatul unui singur om. Asadar, singuratatea ganditorului, vizionarului de proiect, face ca subiectul sa alunece usor catre ideea - deja impamantenita - "ajuta-te singur"...

Ceea ce vrei tu e ok, adica e frumos sa afli care sunt tiparele, ce trebuie remodelat, unde se afla hotspot-ul, care sunt scenariile si culorile, ce determina un vizitator sa devina loial (pe viata daca se poate);

Intr-o astfel de discutie trebuie sa intelegi ca, desi traim intr-o societate, desi ai o plaja de vizitatori, desi te gandesti la mase, la multime, tot individul e cel care conteaza. Sunt - desigur - multe sabloane care iti vor vorbi despre tipologia vizitatorului de internet, ce culoare il atrage, care cuvinte sunt cele portivite, insa ma tem ca - din nou - vorbim de individ, de acel individ unic. Tehnologia, internetul, accesul rapid la informatie nu e parghia cea mai usoara pentru profit, ci e inamicul numarul 1 al profitului tau. Gandeste-te doar la concurenta... Tu cand incepi un proiect te inspiri de la concurenta. Altii se vor inspira de la tine.

Trebuie sa privesti site-ul ca pe o infrastructura, nu ca pe un obiect de business.
Site-ul transporta informatia, ti-o imprastie, o distribuie, o dispeaza...
Nu mai privi saitul ca pe un SCOP.
Uita-te putin in urma, acum cateva zeci de ani, firmele care aveau acces la curent electric erau foarte bine cotate...
Azi, nimeni nu mai pune pret pe cele doua gauri din perete..

Asa va fi si cu site-ul tau: nu-l mai gandi ca pe un proiect ci ca pe un mod de a realiza un proiect. Iar internetul nu trebuie sa fie mai important decat toaleta firmei. Ai nevoie de ele, insa acolo se termina totul...

Provocarea ta e buna, dar ce-am putea noi sa-ti spunem?
Ca rosul incurajeaza shopping-ul?
Ca negrul restrange focus-ul?
Ca albul consuma ochii vizitatorului?
Ca verdele il jeneaza dimineata?
Ca oranjul il indeamna la joc?

Basme!
Traim in epoca in care twiterii fac revolutii - vezi ce se intampla in Rep. Moldova...
Si tu tot la nivelul teoretic vrei sa ramai?
Nu, my friend, nu !!!
Inventeaza ceva!
Nu cauta sabloane...

Sfatul meu...

#3
TazzY

TazzY

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 13.11.2006

View Postsoul4blade, on Apr 8 2009, 11:42, said:

E mult de vorbit, si e bine ca ai deschis un asemenea subiect...
Inainte de a incepe trebuie sa te dezamagesc putin prin precizarea ca majoritatea proiectelor web sunt rezultatul unui singur om. Asadar, singuratatea ganditorului, vizionarului de proiect, face ca subiectul sa alunece usor catre ideea - deja impamantenita - "ajuta-te singur"...

Ceea ce vrei tu e ok, adica e frumos sa afli care sunt tiparele, ce trebuie remodelat, unde se afla hotspot-ul, care sunt scenariile si culorile, ce determina un vizitator sa devina loial (pe viata daca se poate);

Intr-o astfel de discutie trebuie sa intelegi ca, desi traim intr-o societate, desi ai o plaja de vizitatori, desi te gandesti la mase, la multime, tot individul e cel care conteaza. Sunt - desigur - multe sabloane care iti vor vorbi despre tipologia vizitatorului de internet, ce culoare il atrage, care cuvinte sunt cele portivite, insa ma tem ca - din nou - vorbim de individ, de acel individ unic. Tehnologia, internetul, accesul rapid la informatie nu e parghia cea mai usoara pentru profit, ci e inamicul numarul 1 al profitului tau. Gandeste-te doar la concurenta... Tu cand incepi un proiect te inspiri de la concurenta. Altii se vor inspira de la tine.

Trebuie sa privesti site-ul ca pe o infrastructura, nu ca pe un obiect de business.
Site-ul transporta informatia, ti-o imprastie, o distribuie, o dispeaza...
Nu mai privi saitul ca pe un SCOP.
Uita-te putin in urma, acum cateva zeci de ani, firmele care aveau acces la curent electric erau foarte bine cotate...
Azi, nimeni nu mai pune pret pe cele doua gauri din perete..

Asa va fi si cu site-ul tau: nu-l mai gandi ca pe un proiect ci ca pe un mod de a realiza un proiect. Iar internetul nu trebuie sa fie mai important decat toaleta firmei. Ai nevoie de ele, insa acolo se termina totul...

Provocarea ta e buna, dar ce-am putea noi sa-ti spunem?
Ca rosul incurajeaza shopping-ul?
Ca negrul restrange focus-ul?
Ca albul consuma ochii vizitatorului?
Ca verdele il jeneaza dimineata?
Ca oranjul il indeamna la joc?

Basme!
Traim in epoca in care twiterii fac revolutii - vezi ce se intampla in Rep. Moldova...
Si tu tot la nivelul teoretic vrei sa ramai?
Nu, my friend, nu !!!
Inventeaza ceva!
Nu cauta sabloane...

Sfatul meu...


Cred ca nu ne-am inteles. Nu caut ceva pentru siteul meu. Nu incerc sa fac nimic personal. Nu sunt in foame de idei. Nu incerc sa fac nimic pe imaginatia cuiva :)

Vrau sa fac doar un topic de resurse pentru webmasterii de toate livelele. Sa discutam deschis despre ce poate face un site sa mearga sau nu. Idiei de tot felul. Cum gandeste si ce doreste un user atunci cand acceseaza un site. Atata tot :)

#4
SE7EN

SE7EN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,245
  • Înscris: 22.04.2005

View PostTazzY, on Apr 8 2009, 23:48, said:

Cred ca nu ne-am inteles. Nu caut ceva pentru siteul meu. Nu incerc sa fac nimic personal. Nu sunt in foame de idei. Nu incerc sa fac nimic pe imaginatia cuiva :)

Vrau sa fac doar un topic de resurse pentru webmasterii de toate livelele. Sa discutam deschis despre ce poate face un site sa mearga sau nu. Idiei de tot felul. Cum gandeste si ce doreste un user atunci cand acceseaza un site. Atata tot :)

Cred ca am inteles toti foarte bine doar ca nu ai citit printre randuri. E un subiect foarte foarte bun dar e si foarte complex, greu de spus ce idee e mai buna ca alta. Ce merge la un proiect al meu poate sa nu mearga la tine, diferenta sta in detalii, concept, user experience, calitate. Doar conceptul ar trebui sa dureze cel putin o luna pentru orice fel de site, sigur aici vorbim de site-uri de calitate. Nu exista tips&tricks in cazul asta mai degraba cel ce incepe un proiect trebuie sa invete sa gandeasca intr-un anumit mod.

#5
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
corect!
exact de-aici trebuie pornit: esti educat intr-atat incat sa gandesti un proiect internet?
vei face un sait dupa chipul si asemanarea ta?

ca doar a flencani despre "ar merge un forum" sau "eu cred ca un sait cu avatare merge si pe criza", e pierdere de timp
am spus-o de multe ori: la acest moment, cel putin in internetul romanesc, sunt mai multe pagini si foarte putine proiecte adevarate; ceea ce trebuie inteles este ca orice idee poate sa fie de succes daca este aplicata profesional:
iar pasii sunt simpli:
- proiecteaza
- investeste
- dezvolta
- culege roade

insa, dupa cum singuri ne dam seama, in niciuna din aceste etape nu ne prefacem...
- nu fac un sait dupa o idee pe care mi se pare mie ca as putea sa o fac mai bine - ci execut un proiect complet, incepand de la buget si pana la timp (chiar daca ai doar 300 lei pentru asta);
- nu fac un sait dupa un script gasit pe net (din start va fi un esec) - ci imi construiesc singur scriptul astfel incat sa-l pot dezvolta usor atunci cand imi voi permite sau ca sa-l pot adapta usor altor cerinte neprevazute; aici discutia e lunga si se refera la cat de profesionist esti in realizarea saitului, sau daca e cazul, ar fi bine sa angajezi pe cineva care intr-adevar se pricepe;
- nu dezvolt idei fumate si nu ma apuc sa modific sau sa carpesc saituri cumparate de la altii - ideea ta, inovatoare si unica va fi mai buna decat ciurucul pe care-l cumperi;
- nu fac saitul ca sa ma uit la el - ci il dezvolt, il imbogatesc, zilnic, sau in masura timpului propus in faza de proiect
- nu fac saitul sa il vand maine dimineata - ci ma gandesc sa scot de la el tot ce se poate scoate - si aici discutia iar e lunga si se refera la brand, popularitate, servicii, produse, si abia in ultimul rand la vizitatori (ar trebui sa vezi in cei care folosesc saitul niste clienti, nu niste privitori de poze)...

Edited by soul4blade, 09 April 2009 - 20:05.


#6
TazzY

TazzY

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 13.11.2006
Ok.. Pot schimba numele topicului in "Psihologia unui site profesional" ? :D

#7
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
produci un semipleonasm

#8
Owidiu

Owidiu

    ***

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,358
  • Înscris: 11.08.2008
Fiecare nisa are specificul ei. Conteaza carcterul siteului: infomativ,personal,business,etc. Conteaza targetul siteului. Conteaza scopul siteului. Eu zic ca aceasta experienta o vei castiga in timp, nicidecum de pe un forum citind ce scrie fiecare.

#9
TazzY

TazzY

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 13.11.2006

View PostOwidiu, on Apr 10 2009, 16:57, said:

Fiecare nisa are specificul ei. Conteaza carcterul siteului: infomativ,personal,business,etc. Conteaza targetul siteului. Conteaza scopul siteului. Eu zic ca aceasta experienta o vei castiga in timp, nicidecum de pe un forum citind ce scrie fiecare.

Cum vezi tu un site informativ?

#10
Owidiu

Owidiu

    ***

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,358
  • Înscris: 11.08.2008

View PostTazzY, on Apr 10 2009, 20:34, said:

Cum vezi tu un site informativ?
Un site unde gasesti informatii utile: meteo, hroscop, diverse articole

#11
TazzY

TazzY

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 13.11.2006
Ma refer la design, culori, titlu etc..

#12
again

again

    WEB DUDE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,068
  • Înscris: 21.10.2005
conceptia asta de culori/design difera de la om la om, niciodata n-o sa zica toata lumea ca site-ul tau e MISTO

#13
Owidiu

Owidiu

    ***

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,358
  • Înscris: 11.08.2008

View PostTazzY, on Apr 12 2009, 13:43, said:

Ma refer la design, culori, titlu etc..
Pentru un site dedicat copiilor, vei foosi mai multe culori, il vei face curcubeu, dar acelas lucru nu poti sa-l faci pentru siteul unei banci, sau a unui ziar. Siteul unui club nu o sa arate ca un site de anunturi, samd

#14
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
hai sa nuantam putin!

Din experienta mea - si n-as vrea sa ma laud, pen'ca sunt destui maestri pe-aici care produc lucruri mult mai valoroase desi au ani mai putini in bransa - stiu cateva lucruri esentiale in ce priveste designul referitor la categoriile de site-uri:

Daca faci un site "adult oriented", culoarea care se foloseste cel mai des este rosu-grena, rosu-purpuriu (orice radient accentueaza efectul sangelui in vene - ca la taurii din arena); Se pare ca pe unele femei le excita maro-ul (asa ca daca va faceti un site de gigolo, musai sa fie maro - a nu se citi cacaniu);

Daca vrei sa-ti faci un site despre animale, e bine sa folosesti verde si galben (verdele fiind mediul organic, galbenul fiind gradul de atentie pe care il acorzi pet-ului - desi la galben putem vorbi si de vioiciune, miscare, viteza, agresivitate - uneori);

Daca iti vei face un site despre afaceri - sau care sa prezinte o firma generic (corporatie, investitii, solutii, credite, banci, consultanta) e bine sa predomine albastrul; albastru stimuleaza vointa, creativitatea (de-aia scriu mai mult si mai frumos aici decat pe blogul propriu - Softpedia Forum e un site albastru); reactii adverse: albastru este o culoare rece (nu folositi albastru la desenarea unui site despre un restaurant);

Promit sa ma documentez si sa revin cu o lista completa a categoriilor de site-uri si culorile recomandate;

#15
TazzY

TazzY

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 265
  • Înscris: 13.11.2006

View Postsoul4blade, on Apr 25 2009, 11:27, said:

Daca faci un site "adult oriented", culoarea care se foloseste cel mai des este rosu-grena, rosu-purpuriu (orice radient accentueaza efectul sangelui in vene - ca la taurii din arena); Se pare ca pe unele femei le excita maro-ul (asa ca daca va faceti un site de gigolo, musai sa fie maro - a nu se citi cacaniu);

Promit sa ma documentez si sa revin cu o lista completa a categoriilor de site-uri si culorile recomandate;

Ah africanii astia  :lol: :lol:  

Asteptam lista :D

Asta am gasit eu...

Rosu

Personalitatile 'rosii' sunt pline de viata si pasionale, constituind o sursa de inspiratie pentru ceilalti. Pe de alta parte, aceste persoane sunt adesea nestatornice si pot parea ca fiind 'atotcunoscatoare'. Ii sperie ideea de a parea prosti in fata celorlalti, ceea ce ii determina uneori sa recurga la tot felul de mijloace pentru a impresiona si a ajunge in centrul atentiei. Atunci cand vrei sa ai parte de mai multa energie si simti ca ea te cam paraseste, solutia ideala este culoarea rosie.
Analizat din punct de vedere emotional, rosul este asociat caracterului hotarat si pasiunii. La nivel fizic, expunerea la o lumina rosie accelereaza bataile inimii si creste circulatia sangelui. Alimentele de culoare rosie ( ardei gras si iute, pepene si tomate ) sunt sarace in calorii si pline de elemente nutritive.


Galben

Cei 'galbeni' sunt, de obicei educati si detin un spirit creativ bine dezvoltat. Sunt metodici si pot fi conducatori excelenti. Stiu foarte bine cum sa isi stabileasca emotiile si, de aceea, adeseori par impasibile. Daca ai probleme cu articulatia sa stii ca galbenul este solutia. Efectele stimulate ale galbenului pot fi benefice in artritele usoare sau in reumatism. Galbenul trebuie purtat aproape de piele, pentru ca efectul sa fie maxim. Culoarea galbena induce inspiratie si optimism si este ideala pentru a zugravi dormitorul copiilor sau o camera de studiu. Alimentele galbene, cum ar fi ardeii, fructele de mango, grepfruturile, lamaile si ananasul sunt excelente detoxifiante.

Verde

Personalitatilor 'verzi' le place sa-i ajute pe ceilalti. Prietenii lor ii considera oameni de incredere, insa si 'verzii' pot fi victime, asa ca, uneori, ar trebui sa acorde prioritate problemelor proprii. In cazul in care aveti tensiunea arteriala mare, solutia este 'verde'. Este culoarea de care ai nevoie cand simti nevoia de a te destinde, de a te relaxa, mai ales, fiind atat de utila cand suferi de probleme ale inimii sau de hipertensiune.


Portocaliu

Personalitatile 'portocalii' adora spatiile deschise, pentru ca sunt oarecum speriati de orice ingradire de natura fizica sau mentala. Ajutorul lor este oferit celor slabi. In cazul in care te simti deprimata, nu ezita de a purta ceva portocaliu. Aceasta este culoarea veseliei, a caldurii si senzualitatii.Util ca un intaritor si stimulent emotional, portocaliul este folosit in tratamentul depresiilor si este de mare ajutor la revenirea dupa un soc emotional. Are si efect antispastic, putand fi de folos in tratamentul spasmelor musculare si crampelor.


Roz

Culoarea preferata a mai tuturor fetitelor... Persoanele 'roz' sunt inteligente, atente cu ceilalti si optimiste. Lor le 'pasa' si de ceea ce este in jurul lor. Le place sa ii binedispuna pe cei care ii inconjoara si adesea au un aer mai tanar decat sunt. Un dezavantaj al lor ar fi faptul ca adesea sunt nehotarate. Asociat cu dragostea si romantismul, rozul te poate consola dupa o despartire. De asemenea, in cazul copiilor s-a observat ca stimuleaza creativitatea.


Albastru

'Albastrii' sunt sensibili, emotivi si singuratici. Intuiesc cu usurinta starile oamenilor, dar au tendinta de a nu se increde in ceilalti. Persoanele 'albastre' adora ordinea, devotamentul si compasiunea. Pentru a scapa de stres si a fi mai calma, solutia este 'albastru'.
Albastru reprezinta culoarea pacii, de asemenea, autoritatea si increderea - de aceea uniformele sunt, deseori, albastre. Este o culoare ideala pentru a fi purtata la un interviu pentru angajare. Este utila si in cazul in care ai probleme de hipertensiune, stres, insomnie sau anxietate.


Purpuriu si Violet

'Purpuriii' sunt persoane marcate de spiritualitate. Le place sa invete din experiente si sa citeasca despre vietile altora. Daca este nevoie de mai multa incredere in sine, solutia este 'purpuriu si violet'. Purpuriul si violetul sunt culori regale - asociate, in general, cu luxul, creativitatea, spiritualitatea si tot ceea ce este sofisticat. Amanadoua sunt considerate de a avea un efect benefic asupra starii mentale si sunt cunoscute drept culori care sporesc increderea in sine si forta spirituala. Aceste culori sunt intotdeauna pozitive!

Sursa: www.ele.ro

Edited by TazzY, 25 April 2009 - 11:38.


#16
softandy

softandy

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 73
  • Înscris: 20.08.2013
@soul4blade: ziceai mai sus sa angajezi pe cineva care se pricepe intr-adevar. Cum descoperi pe cineva cre se pricepe? Ajunge sa te uiti la portofoliu? Nu prea cred. Ii dai teste? Sa fim seriosi - daca tu nu stii programare, cum o sa-l testezi pe el? Il crezi pe cuvant ca e profesionist? :)

#17
mishpowerpuff

mishpowerpuff

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 324
  • Înscris: 12.04.2007
@softandy: tu știi ce ai nevoie, altfel e prea devreme să cauți un om (trebuie întâi să îți faci ție foarte clar ce ai nevoie).

Apoi îl testezi pentru ce ai tu nevoie, nu dacă știe programare.
Dacă îi trebuie programare ca să îți livreze ce ai tu nevoie, e problema lui să se asigure dacă știe programare, nu a ta.
În plus, poate să știe cea mai tare programare, dacă nu îți livrează ce ai nevoie nu te ajută cu nimic.

Ce ai putea face: în primul rând înțelege că e și interesul lui să faceți treabă împreună, dar și al tău.
Deci fii pregătit să cheltui un pic de timp (și poate și bani). Și el face la fel.

Apoi găsește din tot ce ai tu nevoie o mică parte, ceva care te poate lămuri dacă omul știe ce face, și dă-i să facă lucrul ăla.
Împărțiți efortul la jumătate: nici tu nu trebuie să plătești prețul întreg pentru acest test, dar nici el.
Aici este discutabil, poate el are deja ce face și nu are nevoie să îți demonstreze și ție că e capabil, sau poate dimpotrivă sunt foarte mulți care pot face ce ai tu nevoie și atunci unii dintre ei sunt dispuși să îți demonstreze gratuit.

#18
mishu6969

mishu6969

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 520
  • Înscris: 04.03.2011
Interesant subiectul dar, din pacate, prea putin discutat.
In ultima vreme au aparut webmasterii in Romania ca ciupercile dupa ploaie si toti se jura ca au cele mai bune site-uri, ca au cel mai bun continut (de fiecare data unic) si ca au mii de vizitatori zilnic. Bune si frumoase, dar eu nu le-am prea vazut site-urile alea minunate sau cand le-am vazut s-au dovedit a fi proiecte nefinalizate in care sunt atrasi copii de pe facebook cu poze frumoase sau promisiuni tentante. Psihologie curata, nu? :D

View PostTazzY, on 03 aprilie 2009 - 04:40, said:

................
Stim cu totii ca nu e usor sa faci un site perfect. Poate impreuna ne punem apropia.

Incercati sa faceti un mic experiment. Imaginati-va siteul dorit, online. Acum imaginati-va ce ati dori de la un site si postati diferenta aici.
.......

In opinia mea cel mai important element la un site este informatia bine structurata, spusa explicit si in vorbe putine. Fac asta? Nu, ca (cica) nu ma lasa Google.
Al doilea ca importanta este limbajul folosit si modul de adresare. Adica ce ma simt eu pe acel site: musafir poftit, musafir nedorit, client sau un fraier adus cu zaharelul? Asta e mai usor de facut.
Insa, vreau nu vreau, inaintea celor doua este aspectul site-ului. Daca este o sorcova sunt sanse mari sa nu il iau in serios. Daca ma invadeaza cu publicitatea voi iesi imediat. Daca imi oboseste ochii il voi evita data viitoare.

Personal nu folosesc mai mult de trei culori principale in site, am foarte putina publicitate, nu incerc sa exploatez curiozitatea vizitatorului si incerc sa ii las acestuia impresia ca este un musafir poftit. Dar oare, este suficient pentru a-l determina sa revina?

As fi foarte incantat daca s-ar reinvia acest topic si ar aparea mai multe pareri, sugestii, experiente.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate