Honda Insight - pareri despre masina
Last Updated: Sep 29 2021 19:31, Started by
andma83
, Mar 31 2009 20:12
·
0
#73
Posted 27 August 2009 - 10:55
Era de asteptat sa primeasca 5 stele , fiind o masina moderna construita dupa standardele actuale , Prius m-a dezamagit , ma asteptam la mai mult din partea lui fiind o masina mai mare ca Insight .
Interesanta comparatie intre cele doua . |
#74
Posted 20 November 2009 - 16:59
Am fost la TEST DRIVE cu sus numita.
Masina a fost pusa la dispozitie de Asko International, masina este un Isight de culoare albastru Cerulean Blue Metallic, o culoare placuta vederii si care "imbraca" frumos masina. La interior se afla stofa de culoare bej, cu plansa de bord albastru inchis (eu il vad gri-petrol), materialele sunt placute la atingere si dau impresia de calitate. Ca la orice test-drive, au fost necesare cele doua acte, C.I. si permis conducere si semnarea unui "contract" prin care eu trebuie sa respect anumite conditii. Traseul de test-drive a fost de la Timpuri Noi (din incinta AGIP) pana la iesirea de la Glina si retur, tot la benzinarie , cam vre-o 20 Km. Intru in masina, constat ca este un pic mai mica decat Prius, desi dimensiunile celor doua sunt apropiate. Interioriul este mai redus ca marime, dar mai comod, mai ales scaunul. Interiorul nu da un aer de OZN, fiind mai usor unui sofer care a condus masini clasice, sa o conduca pe aceasta, elemente care o fac sa para clasice, indicatoare bord analogice (mare parte), contact cu cheie clasica, fara MFD-uri cu info consum, fara animatii stresante care arata fluxul de energie, doar un indicator ECO, care este simpatic si usor de utilizat. Comenzile de bord sunt plasate convenabil, la indemana soferului, comanda de la climatizare este pe o mini consola, avand un aspect distinct. La interior ce te socheaza, este lipsa display-ului, care te-ai astepta sa il vezi,in cazul unui hibrid, doar butonul ECO, logo IMA (Integrated Motor Asist), inscris langa turometru... da ati auzit bine turometru la o masina hibrida. La pornire nu e nevoie decat de un picior pe frana si invartit cheia in contact, exact ca la o masina automata clasica, fata de Prius, unde se intra in masina, se pune piciorul pe frana, se apasa butonul Power si se asteapta aprinderea martorului Ready. La demaraj doar se tine actionata frana de serviciu, se activeza modul Drive (D) sau Sport (S) de la schimbator si se elibereaza frana . La modul sport sunt activate clapetele de schimbare a vitelelor, de la volan, exact cum au masinile cu cutie secventiala, doar ca la Insight si alte masini cu transmisie variabila (CVT), doar emuleaza schimbatul vitezei (o frectie pe scurt). Masina la mers in stil "hypermiler" (bolnav cu economia), este silentioasa, dar la condus un pic mai sportiv, este mai zgomotasa decat celalat Toyota, avand un sunet specific dat de cutia CVT, dar nu este deranjant, dand o senzatie de viteza. La nevoie, in oras, poti pleca si mai repede din loc, a fost nevoie de cateva ori sa ma infig in ea, dar vedeam cum indicatorul de la asist se duce pe albastru , in loc sa fie verde sau neutru, dar pentru cateva reprize nu conteaza. Masina desi este hibrida, este de tip serie, adica motorul electric nu functioneaza separat de cel termic, deci aceasta masina nu are mod electric la cerere (EV Mode). Franarea se face pe doua nivele, franare regenerativa la o apasare usoara a pedalei sau cand e lasata libera (fara sa atingi acceleratia), indicatorul de asistare afiseaza ca incarca acumulatorul de tractiune si se simte senzatia aceea de franare lina, la actionare mai puternica sau mai "lunga" a pedalei, masina franeaza si mecanic pentru a mari eficienta sistemului de franare, franeaza ok, nu e Citroen sa o "pui in nas" dar nici "sanie", similar cu Prius ca si forta de franare, doar ca nu este la fel de violenta la o franare de urgenta. Pe partea de manevrabilitate este ok, mai manevrabila decat NHW-20, acest lucru se datoreaza dimensiunilor mai mici si a directiei supra-asistate, care din pacate nici la 60/h nu se "intareste", deci ai sanse sa mergi in valuri, daca nu stai atent cu ochii la drum si la volan, valabil si la Prius, faza cu directia, mergi ca pi*atul boului daca o tii in dorul lelii . La capitolulul manevrabilitate, ii dau o bila mare alba pentru oglinzi, mai ales cele laterale, vezi tot ce misca in ele, cea din interior este cam mica si in combinatie cu spatele in forma Kamm si luneta din doua bucati, asezate la ungiuri diferite, te face sa injuri putin (si alte masini sufera de boala asta, Prius, Citroen C4 si Audi A2), doar ca la aceasta, bagheta de separatie a celor doua geamuri este subtire fata de C4 si Prius si nu afecteaza asa de tare vizibilitatea. Suspensia e rigida, chiar foarte rigida pentru o asemenea masina, simti cam tot ce este in sosea, da impresia de masina sport, dar din pacate este deranjata la un hibrid, dar cu toata rigiditatea ei, nu scartaie sau trancane nimic la interior. Sistemul audio este cu 6 difuzoare, are o auditie ok, redand suficient toate gamele de sunete, recunoaste formatul MP3 si WMA, are intrare USB si Aux, reda fara probleme iPod (am legat un iPod G5.5 cu cablul USB si a mers perfect, cu playlist si alte criterii), testul audio a fost compus din cateva melodii house si rock/heavy metal, receptia radio nu este cea mai grozava, dar superioara la Skoda Octavia. Portbagajul este suficient pentru o familie de doi si un copil, dar nu garantez sa intre si un carucior. Be bancheta se pot aseza si doi adulti, cu un confort relativ scazut. Consumul, punctul dureros al unui hibrid, fata de un diesel sau o benzinara clasica, este mare, socant de mare pentru o masina mai mica si mai usoara decat Prius, este de 7-9 l/100 in Bucuresti (iarna in Decembrie), agentul de vanzari a specificat ca masina inainte sa ajunga la mine, a fost cu o zi inainte pe la niste ziaristi si au cam abuzat de ea si nu era resetat CB-ul. In timpul testului nu am putut vedea cum lucreaza sistemul start-stop, bateriile erau atat de epuizate, incat motorul termic a functionat non-stop, cu climatizarea data pe minim, doar incalzire. Detalii motor(x2) : Honda Hybrid System with Eco Assist Gasoline: 1.3 L LDA series I4 (1,339 cc (81.7 cu in)) 8-valve SOHC i-VTEC 98 hp (73 kW) @ 5800 rpm 123 lb·ft (167 N·m) @ 1000–1700 rpm Electric: DC brushless motor 13 hp (9.7 kW) @ 1500 rpm 58 lb·ft (79 N·m) @ 1000 rpm ULEV/AT-PZEV In 12,6 sec atinge "suta" si viteza maxima este de 186. Acum gara cu vorbaria, sa trecem la un mic rezumat: Parti pro: Dimensiuni reduse, manevrabilitate buna Putere suficienta pentru oras, demaraj ok pentru 100 si un pic de cai (si aia din doua "grajduri" diferite), dar dezamagitoare pe autostrada. Asistent ECO usor de folosit si interpretat. Mod Eco, pentru o economie mai buna si o enervare a celor din spate . Materiale de calitate si finisaje bune la interior, mult peste Prius. Sistem audio bun cu dotari extra, in standard, mai slab ca JBL-ul de la Toyota, dar superior celui cu 8 difuzoare. Comenzi climatizare la indemana si usor lizibile. Lumina bord placuta vederii si indicatoare usor lizibile + dimmer programabil cu doua "scenarii". Lista bogata de dotari, inclusiv faruri cu sistem HID. Garantie europeana. Bile negre: Consum mare, pentru un hibrid ! (testat iarna). Pret maricel, pentru un hibrid in serie Lipsa mod EV Vizibilitate luneta Frane destul de moi Suspenii rigide O singura configuratie disponibila cu doar doua culori (la momentul testarii). Cam zgomotoasa la interior, datorita transmisiei CVT si a motorului "supraforjat". Directie precisa dar moale, incomoda, la viteze de pana la 80/h, unde se "intareste", dar nu cum trebuie. Motor termic depasit moral, comparat cu celalte masini hibride/clasice. Sistemul hibrid este in mare parte acelasi, de acum 10 ani, de la aparitita primului Insight. Ca o mica paranteza, intreb agentul de vanzari, ce parere are de aceasta masina si daca ar fi dispus sa cumpere una, parearea a fost una buna , doar ca masina personala este un Civic TypeR, nefiind genul interesat de consum mic. Parere finala: O masina interesanta pentru cel care vor sa aibe un vehicul cu un design deosebit, un consum o idee mai mic, calitatea specifica Honda. Comparatie cu Prius (stiu ca pe unii ii racaie numai acest lucru, dar alt hibrid de la concurenta nu am vazut si sa fi condus), nu pun in calcul RX450h si alte lucruri "sfinte". Diferente Insight fata de Prius : Mai mica la interior Mai "betiva" (consum sensibil mai mare) Putere mai mica Lipsa mod EV Design Prius wanabe Pret accesibil Dotari multe, inclusiv faruri XENON (Prius nu are Xenon, USB sau Navigatie, pentru Romania). Simplu de utilizat Aspect de masina normala la interior Comoda Sursa inspiratie: Test-drive. Wikipedia. Site Asko. Va asptept cu indrebari. Edited by connectorxp, 08 September 2012 - 02:50. |
#76
Posted 23 November 2009 - 16:55
maktweet, on 23rd November 2009, 12:13, said: Masina te-a convins s-o cumperi sau nu? In afara de pret, da, dar cu conditia sa uit de cealalta . De ex. o preferam in doua variante, una echipata minim care sa costa sa zicem 16K Euro si asta de 20 si un pic, care are aproape tot (mai putin navi si piele) . Cum am zis, este buna pentru cine vrea ceva diferit, dar nu radical si care sa nu le impuna un stil de condus/viata. Edited by connectorxp, 08 September 2012 - 02:35. |
#80
Posted 26 February 2020 - 05:53
#82
Posted 29 September 2021 - 19:31
Crenganes, on 21 septembrie 2021 - 11:13, said:
Ce consum are Honda insight in oras? Am avut tentative de a cumpara Prius dupa 2009 dar este jalnic la interior, repet, din punctul meu de vedere. Ceea ce nu spune nimeni aici, cu Insight poti conduce masina normal in caz de probleme la sistemul hybrid. La prius in schimb se schimba situatia, se tureaza tare si nu ai demaraj deloc, consumul rupe. Despre baterii. Sunt asa de bune bateriile de la Prius si Insight ca aproape nu au "moarte". Si acum circula Honda insight G1 si Prius G1. Multi regenereaza bateriile. La Insight am citit ca au revigorat baterii care pierdusera masiv din voltaj. Din acest motiv Toyota ofera o recompensa daca le trimiti bateriile. Ce imi place foarte mult, deplasarea prin oras se face cu 1100 RPM. Cu o insonorizare completa a usilor cred ca se rezolva si cu zgomotul la rulare. Detin si un Audi A4 1,9 tdi 2003, o mai scot din cand in cand, inca imi place, dar nu as mai cumpara niciodata altceva decat japoneze. La fiabilitate sunt exceptionali. Fiecare alege ce ii place. |
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users