Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn
 

problema focus Tamron 28-75

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
alexbitzu

alexbitzu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 17.12.2007
Dap, recunosc am luat tzeapa. Nu ma prea pricep deci, am meritat-o pot spune. Numai ca acum, trecand peste frustrarile aferente, as vrea totusi sa vad daca as putea sa ies cu bine din aceasta problema.
Treba sta cam asa. Am luat un Tamron 28-75 f2.8. Nu ma prea pricepeam, recunosc, m-a atras pretul si l-am cumparat.
Cand i l-am dat unui profesionist nu a fost nevoie decat de un singur cadru pt a vedea ca are backfocus, sau frontfocus (nu mai tin minte exact). si acum intrebarea.
Stie cineva cum as putea rezolva aceasta problema?
Va multumesc anticipat...

#2
Taxon

Taxon

    Cârcotaș nesuferit

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,092
  • Înscris: 19.01.2004
profesionist si un singur cadru?
as zice sa fii calm deocamdata si sa mai studiezi problema.
burta pe carte si la treaba: http://regex.info/bl...ech/focus-chart

Edited by Taxon, 30 March 2009 - 13:14.


#3
nicolaie

nicolaie

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,158
  • Înscris: 07.03.2006
Salut, nu ai luat teapa, front/back focus e destul de comun in lumea obiectivelor third party. Solutia cea mai evidenta e sa faci focus manual.
Solutia nr. 2 cere un body de genul lui D300, ce stie AF micro adjustment. Adica ii spui tu unde  e focusul corect, nu unde crede el.

Solutia numarul 3. propune focalizarea adaptata, de exemplu, daca ai focus in spate, si vrei focus pe ochi, atunci focalizeaza pe varful nasului sau pe sprancene.

Solutia numarul 4. propune o vizita pe la service.

Oricum, inainte sa te alarmezi, fa un test de focalizare ca sa vedem cat de grava e problema. Poate fi nesemnificativa, sau poate fi foarte mare.

Downloadeaza asta

Attached File  focus_tesst_chart_copy.jpg   1.39MB   165 downloads

, tipareste-l in format A4. Apoi inclina-l la 45* fata de axa optica a obiectivului, pune pe punctul de focus din mijloc, focalizeaza pe linia neagra din mijloc, si fa poze.

La mai multe focale, diafragme. Apoi pune aici pe cele mai rele ca sa ne dam cu parerea.

Toate cele bune.

Edited by nicolaie, 30 March 2009 - 13:21.


#4
alexbitzu

alexbitzu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 17.12.2007
ok ok mersi de sfaturi. inca o rugaminte, stie cineva vre-un service care sa repare ceva fara nici o hartie...?
Ma refer la faptul ca nu am nici un act pt obiectiv, nici garantie nici factura, nimic...10x again

Edited by alexbitzu, 30 March 2009 - 13:56.


#5
grig_jr

grig_jr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,846
  • Înscris: 14.01.2005
Faptul ca lensul face fron/backfocus nu indica un DEFECT al acestuia ci doar o NEPOTRIVIRE cu aparatul tau.

Am si eu un Tamron din asta, luat prin 2006 parca, pe 20d e soft pe 350d/400d e MAI sharp decat multe alte L-uri pe care le mai am. 3rd party, asta e.

N-ai cum sa arunci vreo vina pe vanzator, doar pe tine ca nu te-ai interesat cum se testeaza un obiectiv inainte de cumparare. (si un search pe acest forum te ajuta).

Orice service face reparatii fara nici un fel de acte, PE BANI.

Edited by grig_jr, 30 March 2009 - 15:45.


#6
alexbitzu

alexbitzu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 17.12.2007

 grig_jr, on Mar 30 2009, 16:39, said:

Faptul ca lensul face fron/backfocus nu indica un DEFECT al acestuia ci doar o NEPOTRIVIRE cu aparatul tau.

Am si eu un Tamron din asta, luat prin 2006 parca, pe 20d e soft pe 350d/400d e MAI sharp decat multe alte L-uri pe care le mai am. 3rd party, asta e.

N-ai cum sa arunci vreo vina pe vanzator, doar pe tine ca nu te-ai interesat cum se testeaza un obiectiv inainte de cumparare. (si un search pe acest forum te ajuta).

Orice service face reparatii fara nici un fel de acte, PE BANI.
Nici prin cap nu mi-a trecut sa dau vina pe vanzator, greseala este 100% a mea. Cateva linkuri de serivce-uri care se ocupa cu asa ceva m-ar ajuta foarte mult. Multumesc...

#7
alexbitzu

alexbitzu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 17.12.2007
Credeti ca daca il duc la service Nikon (acela de la pasajul baneasa), s-ar uita baietii la el?
Multumesc...

#8
monicutzica2001

monicutzica2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 369
  • Înscris: 23.08.2008
"N-ai cum sa arunci vreo vina pe vanzator, doar pe tine ca nu te-ai interesat cum se testeaza un obiectiv inainte de cumparare. (si un search pe acest forum te ajuta)"

"Nici prin cap nu mi-a trecut sa dau vina pe vanzator, greseala este 100% a mea. Cateva linkuri de serivce-uri care se ocupa cu asa ceva m-ar ajuta foarte mult. Multumesc..."

Nu sunt deloc de acord. Te lasi prea usor calcat in picioare.

Vanzatorul era obligat de lege sa-ti spuna toate caracteristicile obiectivului ( plusuri si minusuri ). Tu l-ai cumparat in considerarea faptului ca nu are front sau back focus. Daca stiai asta, l-ai mai fi cumparat? Eu cred ca nu ... Asadar consimtamantul tau a fost viciat, fiindca tu ti-ai dat acordul pentru cumpararea unui obiectiv fara probleme de functionare. E un contract de vanzare cumparare si teoretic ai putea sa ceri desfiintarea lui si restituirea banilor pentru omisiunea lui de-ati spune defectul obiectivului. Dar ... mai greu cu probele ...
Oricum, in nici un caz nu poti afirma ca " saracul vanzatorul nu are nici o vina ... " ... Una peste alta, el te-a inselat. Daca mergi la magazin, cumperi un produs si ajungi cu el in casa si vezi ca-i expirat sau are un soarece inauntru, te resemnezi si-ti spui " vai ce prost sunt ca nu m-am uitat ce cumpar " ? Sau te intorci si le ceri alt produs, banii inapoi, reclamatie OPC ?

#9
Lucatas

Lucatas

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,478
  • Înscris: 08.02.2007
Mereu la orice brand se vor gasi probleme de back sau front focus. Cu predilectie la cele 3rd party. Vanzatorul nu e obligat de nimeni sa furnizeze informatiile astea nimanui, daca vrea iti zice, de nu... :)
Eu nu inteleg oamenii care cumpara lucruri fara sa se informeze. Am impresia ca devenim un neam de plangaciosi, copiem leit fratii mai mari de peste ocean.
Traim in sec XXI , avem acces la informatie cum nici nu visam inainte de revolutie, iar lumea tot cumpara fara sa fi citit putin inainte. Eu pana si la un amarat de card tot caut sa vad care-s cu probleme, care nu, doar nu ma astept la vanzator sa fie baiat bun si sa-mi zica mie tot si toate, el nu e platit pentru asta. Daca il intrebi totusi, s-ar putea sa-ti si raspunda. Iar unii vanzatori chiar nu le stiu pe toate, intra tu intr-un magazin foto sa vezi cate si mai cate sunt pe acolo, e imposibil sa stii fiecare produs ce background si istorie are.
Hai sa fim rezonabili, iar tu Monica nu-i mai da apa la moara. Nu costa o mana si-un picior o recalibrare.

Edited by Lucatas, 30 March 2009 - 22:53.


#10
grig_jr

grig_jr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,846
  • Înscris: 14.01.2005
Nu poate nimeni sa vieseze pe ce aparat va merge bine un lens sau altul. Sunt mii de lensuri pe lume si zeci de modele de aparate, plus ca totul poate sa difere de la copie la copie. Un vanzator n-are cum sa testeze in lens inainte de vanzare pe TOATE aparatele din lume si sa informeze orice potential cumparator lista pe care copia lui a mers bine.  

Fiecare doritor trebuie sa incerece sa vada daca marfa i se potriveste, simplu.

#11
nicolaie

nicolaie

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,158
  • Înscris: 07.03.2006
am cumparat acum ceva vreme un hard extern pentru compul meu, sa am unde sa depozitez raw-urile care se tot inmulteau.

l-am luat de nou, sigilat, acte. l-am desigilat si nu mergea. am incercat tot, l-am dus la garantie la teste, am reinstalat windows,  am facut debug dupa ce scria pe net, resetat bios. nimic. nu mergea, se bloca, dar pe orice alt comp mergea perfect.

si am zis sa il vand, am ajustat pretul corespunzator, inca intrebandu-ma daca nu e defect, si am propus ca la orice problema sa ii fie returnati banii cumparatorului.

la el a mers perfect, si inca merge si azi, si l-a luat de la mine ca nou, cu un pret sensibil mai mic decat in magazin.

asa stau lucrurile, cateodata nu se poate altfel.

ce sa fi facut, sa fi dat vina pe firma de la care am luat hardul sau pe firma producatoare de harduri ?, sa fi facut scandal, si sa le fi facut reclama negativa pana i-as fi vazut la faliment ? dupa intamplarea asta am cumparat alt model, merge fara cusur.

Edited by nicolaie, 30 March 2009 - 23:23.


#12
alexbitzu

alexbitzu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 17.12.2007
Se pare ca am deschis un subiect sensibil care vad ca a dus la destul de multe discutii mai mult sau mai putin aprinse, DAR nimeni nu mi-a raspuns, practic, la ce am intrebat eu. Poate face cineva asta?
Multumesc....;)

#13
andrei_0

andrei_0

    fishy

  • Grup: Moderators
  • Posts: 3,990
  • Înscris: 15.02.2006

 monicutzica2001, on Mar 30 2009, 22:52, said:

Daca mergi la magazin, cumperi un produs si ajungi cu el in casa si vezi ca-i expirat sau are un soarece inauntru, te resemnezi si-ti spui " vai ce prost sunt ca nu m-am uitat ce cumpar " ? Sau te intorci si le ceri alt produs, banii inapoi, reclamatie OPC ?
Analogia corecta e: "Te duci la magazin si cumperi o pereche de pantofi, iar cand ajungi acasa constati ca te strang.". E vanzatorul vinovat pentru aceasta situatie?

#14
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007
Cei in masura sa te ajute in cazul tau, este reprezentanta din Romania pentru Tamron, adica F64. Nu in toate cazurile, un lens 3rd party, este un lens de aruncat, pentru ca probabilitatea de a te alege cu probleme ar fi foarte mare. Exemplu Sigma, reprezentata in ro de Focus 94, rezolva astfel de probleme.

  Desigur, un lens 3rd party, produs pentru o anumita montura, poate sa prezinte probleme de compatibilitate cu sistemul la care se adreseaza. Fiecare brand, care-si produce propiile lensuri, Nikon, Canon, Pentax, Sony, Olympus...etc, acorda o mai mare atentie, compatibilitatii si respectarii parametrilor acelor produse si nu am facut referire numai la tipurile de top.

  Service-ul, unui lens, nu e foarte simplu, demontarea lui, trebuie OBLIGATORIU urmata, de masurarea si calibrarea acelui lens. NU umblati la nici un surubel al lensului, asta poate sa duca la alterarea parametrilor optici. Sunt mai multe etape in servicele unui lens, sunt tool-uri specifice, pe care numai o reprezentanta le poate detine, nu are sens sa insist asupra lor, am mai spus, verificarea si calibrarea, nu costa o avere.

  Si ca sa-ti raspund la intrebarea de mai sus, numai service-le reprezentantei brandului respectiv, rezolva problema ta.

Bafta :)

#15
grig_jr

grig_jr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,846
  • Înscris: 14.01.2005
Eu din cate stiu "calibrarea" unui lens se face impreuna cu aparatul pe care are probleme si toate modificarile sunt facute soft aparatului. Din ce lensuri am vazut desfacute pana acuma n-am vazut nici un fel de posibilitati de reglaj prin ele (si-am vazut destule desfacute si montate la loc care merg perfect).

#16
alexbitzu

alexbitzu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 40
  • Înscris: 17.12.2007
ok, multumesc pt sfaturi. Am trimis ieri un mail la cei de la f64, astept acuma raspunsul lor.

#17
digioptic

digioptic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 30.10.2007

 grig_jr, on Mar 31 2009, 08:51, said:

Eu din cate stiu "calibrarea" unui lens se face impreuna cu aparatul pe care are probleme si toate modificarile sunt facute soft aparatului. Din ce lensuri am vazut desfacute pana acuma n-am vazut nici un fel de posibilitati de reglaj prin ele (si-am vazut destule desfacute si montate la loc care merg perfect).


  Daca te referi la calibrarea de BF si FF la un lens cu motor incorporat, da, asa se face. Daca vorbesti de calibrarea optica si anume, coincidenta punctului mecanic electric si optic de infinit, plus pozitiile relative ale grupurilor optice, precum si masuratul la diverse focale, nu se mai face cu un body, ci pe un stand optic. Sti foarte bine, ca neperpendicularitatea axei optice, pe planul bayonetei, influenteaza rezolutia, desigur e greu sa-ti dai seama pe o poza... :) . Unii mai incerca o reparatie "pe acasa" si intelegi de ce m-am referit la surubele. washerele de reglaj, de sub bayoneta sau grupurile optice, pot avea grosimi de sub 0.1mm, realizezi ca strangerea subansamblelor, daca nu este facuta cu scule calibrate, poti usor altera acele distante.
Eu m-am referit la cum se face, nu la...merge si asa... :D

  :)

#18
grig_jr

grig_jr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,846
  • Înscris: 14.01.2005

Quote

aca te referi la calibrarea de BF si FF la un lens cu motor incorporat, da, asa se face.
Pei despre ce vorbim aici? Ai citit problema omului? BF si FF,  restul sunt off-topicuri/"sa vedeti cate stiu eu".

Edited by grig_jr, 31 March 2009 - 11:45.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate