Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

oprirea motorului in intersectie

- - - - -
  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#19
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Eu zic ca n-are nimic si sa schimbi distributia cand i-o veni timpul.

#20
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006

View PostgabiT01, on Mar 18 2009, 08:35, said:

Multumesc pentru raspunsuri!
Problema mea nu mai este plecatul de pe loc (iar asta de ceva vreme - Slava Domnului) cum au inteles - gresit - unii. Eu am vrut sa stiu doar  in ce fel afecteaza motorasul neindemanarea incepatorilor. Am auzit de la cineva ca se nasoleste cureaua de distributie (care, apoi, daca se rupe iti distruge tot motorul) si, cum tin foarte mult la Matizul meu nou, m-am decis sa aflu cum stau lucrurile. In cazul in care situatia este intr-adevar atat de grava, le voi spune celor de la service, la urmatoarea revizie, sa schimbe cureaua.
Distributia nu sare asa usor, cel putin daca este intinsa corect nu are voie sa-ti sara. Daca se rupe cureaua de distributie exista riscul ca pistoanele sa loveasca in supapele deschise si o pui de o alta chiuloasa. Dar cazurile astea sunt rare si se datoreaza neglijarii consumabilelor (cei care spun "lasa ba ca mai merge asa" sunt victime sigure)

View PostgabiT01, on Mar 18 2009, 13:36, said:

Cred ca in jur de 20 de ori mi s-a oprit -- in total.



Multumesc pentru sfat! Nu-l tin apasat la semafoare, dar oricum nu stiam ca se uzeaza daca stai cu el apasat.
n-are nici pe dracu daca ti-a murit motoru de 20 de ori :)
Cat despre ambreiaj, cand il ti apasat, rulmentul de presiune tine departat discul de ambreiaj de placa de presiune. In timp acesta se uzeaza.

Edited by DarkAngelBv, 18 March 2009 - 14:09.


#21
raduhulubas

raduhulubas

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 24.02.2008

View Postmaltese, on Mar 18 2009, 13:24, said:

Nu tremura cutia, eu nu aud nimic. Golful pe care am facut scoala tremura de se zguduia masina. Nu are nici o problema masina, de pe loc pot pleca si cu a 2-a, dar in rampa ma termina. Apoi sotul e profesionist, chiar stie cu ce se mananca condusul, decat sa rada de mine prefer sa las masina acasa.
Nu caut nimic, doar ma plang  :confuzzled:
Pai fix asta inseamna sa "simti" masina; nu neaparat trebuie s-o auzi. Nu stiu de ce nu-ti place termenul.
Incearca sa mergi singura pe un drum parasit care e in rampa sau cu cineva care nu rade.
Ca o solutie extrema, cupleaza a 1a, tine ambreiajul si frana apasate, deschide geamul, ridica cam 5 cm incet de pe ambreiaj si e imposibil sa nu auzi cum motorul vrea sa porneasca si cum rotile din fata vor sa porneasca dar sunt franate, cand auzi ridici si frana si o turezi. Apoi te obisnuiesti cu jocu de pe pedale si nu mai trebuie sa auzi nimic.
Obs: Cand ai dat drumul la frana sa nu ridici ambreiajul pana nai ajuns la acceleratie; probabil ca asta gresesti.

Edited by raduhulubas, 18 March 2009 - 22:05.


#22
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006

View Postcloschkutza, on Mar 18 2009, 10:19, said:

Care, cel putin in ceea ce priveste partea cu turatiile este si falsa.
ce? vrei sa zici ca la 3000 rpm e subturat la matiz? 3000 e o turatie ok de schimbare a vitezelor, chiar si pe un motor de 0.8l. nu cred ca e cazul sa o duci pana in 4000-5000 numai de dragul de a o tura, si in plus si in oras. daca nu conduci sportiv, nu are rost..
eu la Symbol schimb la 2700 mereu, astfel ca pic in 2000
@on: eu nu reusesc la Symbol sa plec asa cum m-a invatat la scoala (facusem pe Logan), faza cu tremuratu (dau drumu la ambreiaj pana tremura, apoi trec pe acceleratie), asta mai ales in rampa. cat de oprirea motorului in intersectie, mie nu mi s-a intamplat

Edited by Talkabout, 19 March 2009 - 09:02.


#23
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Cand o sa stii caderile de turatie intre treptele de viteza si turatia de la care motorul asta trage, atunci o sa mai vorbim. Pana atunci, eu nu te-am invatat cum sa schimbi treptele la symbol.

Edited by closchkutza, 19 March 2009 - 09:13.


#24
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006

View Postcloschkutza, on Mar 19 2009, 09:13, said:

Cand o sa stii caderile de turatie intre treptele de viteza si turatia de la care motorul asta trage, atunci o sa mai vorbim. Pana atunci, eu nu te-am invatat cum sa schimbi treptele la symbol.
la matiz sa stiu? pai le stiu. la matiz cand schimbi la 3000 nu pici in 2000, pici peste, fiind motorul mic. deci nu e subturat deloc. tu daca ai avea matiz la cat ai schimba la 4000? mai gandeste-te si la consum putin

trage foarte bine de la 2600 in sus(fostul meu coleg si-a pus turometru pe matiz)

Edited by Talkabout, 19 March 2009 - 09:19.


#25
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Daca as avea matiz? Ia arunca un ochi in avatar, ce vezi acolo?

Hai sa-ti spun cum sta treaba, daca schimbi la 3000rpm:
din treapta 1->2: vei avea 1700rpm in treapta 2;
din treapta 2->3: vei avea 1900rpm in treapta 3;
din treapta 3->4: vei avea 2100rpm in treapta 4;
din treapta 4->5: vei avea 2400rpm in treapta 5;

Eh, tu singur ai zis ca incepe sa traga de la 2600rpm(incepe!!!, de tras trage bine peste 3200rpm!!!), ia gandeste-te, cat de subturat este motorasul ala si cat de repede il distrugi? Si mai ales, cat 10-11% o sa-ti consume in oras??? Avand in vedere ca este un motor de 0.8l aspirat, toata vlaga lui se trage din turatie! Este un motor ce are cuplul maxim la 4600rpm si puterea la 6000rpm si red-line la 6600rpm.

Te rog eu, nu mai da "sfaturi" legate de chestii pe care nu le cunosti.

Edited by closchkutza, 19 March 2009 - 10:43.


#26
Talkabout

Talkabout

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,688
  • Înscris: 20.09.2006
hai nu zau.. de unde stii tu ca are red line la 6600? o fi aparut vreun matiz cu turometru standard si nu stiu eu? sau e pe "estimarile" tale. dintr-antaia intr-a doua nu pica la nici un 1700 rpm ce vorbesti prostii.
vai.. cat de subturat mai e la 2600, extrem de subturat. subturat inseamna sub 2000
din partea mea poti sa schimbi si la 6000 rpm, e masina ta

gata, ca e prea offtopic

Edited by Talkabout, 19 March 2009 - 10:55.


#27
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,430
  • Înscris: 08.12.2006
Da, esti off-topic pentru ca dupa ce ca vorbesti pe langa subiect, mai vorbesti si prostii. Unde am scris eu ca e subturat la 2600rpm? Am zis ca de acolo incepe sa traga, atat. Partea cu subturatul se refera la valorile aberante pe care le spui tu, auzi la el, "e motor mic si caderea de turatie este mica" :lol:! Dar tu de unde stii care este caderea de turatie, a aparut vreun matiz cu turometru stock si l-ai vazut doar tu?

Uite coane rapoaratele din transmisie:
treapta 1: 3,818:1;
treapta 2: 2,210:1;
treapta 3: 1,423:1;
treapta 4: 1,029:1;
treapta 5: 0,837:1;

Raport final: 4,444:1;

Stiu-stiu, prea multe cifre...

Daca stii sa folosesti un calculator, poti afla caderea de turatie intre oricare trepte de viteza. Dar banuiesc ca este mai simplu sa faci pe interesantul fara nici o baza decat "ce ai vazut la colegu`".

P.S: "Red-line" inseamna "limitare". Deci, cand am zis ca are red-line-ul la 6600rpm, asta inseamna ca are limitarea la 6600rpm, asta ca sa fie totul pe intelesul tau, sa nu te confuzezi...

Edited by closchkutza, 19 March 2009 - 11:18.


#28
m0rpheus

m0rpheus

    Ză uan!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,844
  • Înscris: 26.02.2008
Maltese, ca sa iti iasa pornirea din rampa mai bine, incearca asa - du-te pe un drum drept, ca sa exersexi si incepe asa: tine piciorul pe frana si ridica usor usor de pe ambreiaj. Pe la jumatatea cursei vei simti ca masina da sa plece (ca un impuls usor, iti vei da seama - dar n-o va face pentru ca tu tii piciorul pe frana) si im momentul ala ia piciorul de pe frana si accelereaza. Dupa ce faci de cateva ori asta, pana iti dai seama de momentul in care da masina sa plece de pe loc, du-te intr-un loc cu panta (trebuie sa gasesti un drum in panta necirculat) si incearca si acolo sa faci asta. Dupa ce vei invata, vei vedea ca de fapt e foarte usor si ca te enervai degeaba.
Daca ai posibilitatea, du-te singura ca sa nu ai cu cine sa te certi si sa abandonezi  :P
Sper sa reusesti. Good luck!

@Talkabout - esti si Matiz cu turometru, am vazut eu

Edited by m0rpheus, 23 March 2009 - 23:55.


#29
C.F.S.

C.F.S.

    Jos comunismul!

  • Grup: Banned
  • Posts: 7,214
  • Înscris: 04.10.2007

View PostgabiT01, on Mar 17 2009, 08:48, said:

Salutari!
Am si eu o intrebare. Sunt un nou posesor de carnet, dar si de masina (un Matiz din 2008, euro 4). Dupa cum stiu toti incepatorii, una dintre principalele probleme de care te lovesti atunci cand conduci prin oras (ma refer aici doar la incepatori  ;) ) este aceea de a pleca de la semafor fara a ti se opri motorul. Normal ca eu nu am facut exceptie si am cam chinuit bietul motorash. Cum afecteaza asta motorul? Am cautat pe mai multe forumuri de specialitate si nu am gasit nici un raspuns la aceasta intrebare.
Cat de mult rau ii face masinii  aceasta neindemanare a incepatorului?

Mergi undeva unde gasesti un drum putin in panta, liber, si exerseaza plecari de pe loc (in urcare).
In functie de abilitatile tale practice, te vei obisnui cu masina oricum destul de repede.

#30
Hulander

Hulander

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 12.12.2008
Plecarea din rampa o fac cu frana de mana, ridic ambreiajul pana incepe sa tremure, las frana jos, masina ramane in echilibru (nu o ia la vale) apas acceleratia si in acelasi timp ridic usor ambreiajul...

#31
wizake

wizake

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,299
  • Înscris: 24.05.2003
ia incearca data viitoare sa folosesti pedala de frana, si nu frana de mana... ;)
principiul e acelasi

#32
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,466
  • Înscris: 15.06.2007
La orice plecare chiar si in rampa, iti faci un reflex , repetitia mama ei de invatatura. Dai drumu incetisor la ambreiaj, si in acelasi timp apesi incetisor acceleratia, si cand incepe sa se puna masina in miscare, dai drumu mai tare la ambreiaj, si accelerezi mai ferm. S-ar putea ca prima data sa moara, sau sa pleci cu scartait de roti. Dupa 10 incercari ar trebui sa iti intre in sange deja.
Si eu mai patesc la plecare in rampa sa dea sa moara motoru, fie el si diesel , pentru ca folosesc clima rar, si scade puterea motorului, ( ma ia prin surprindere)  iar la 80 Cp cati are motorul, se simte la o pornire in rampa daca trage si clima. In oras pe drumuri scurte nici nu mai dau drumul la clima, pt ca nu apuca sa raceasca masina pana ajung la destinatie. Si atunci ambalez un pic motorul la 1200-1500 si nu are nimic.

#33
qwayke

qwayke

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 09.02.2007

View Posttchoara, on 17th March 2009, 10:47, said:

Ce exercitii in parcare nene? Du-te la serviciu o saptamana cu masina si ai rezolvat-o cu plecarea de pe loc.  :lol:

Ca sfat - vezi ca motorasul masinii nu se chinuie asa usor precum crezi. Asta este una din marile greseli ale incepatorilor, ca merg SUBTURAT, de frica sa nu solicite motorul. Incearca sa mergi in turatie corecta si ai sa vezi ca scapi si de problema cu muritul motorului. Incearca sa mergi cu masina intre 2000 si 3000 rpm. Adica o accelerezi pana la 3000, acolo schimbi, lasi acul sa pice la 2000, mergi mai departe pana ajungi la 3000 iar, schimbi viteza din nou, acu cade la 2000 etc.

Iar la plecarea de pe loc - secretul este sa mentii ambreiajul intr-o pozitie intermediara pana prinzi putina viteza. Daca masina s-a clintit de pe loc, asta nu inseamna ca poti sa ridici piciorul de pe ambreiaj. Tine-l apasat partial pana iei putina viteza, apoi poti sa ridici piciorul complet.


Unde ai vazut tu incepatori sa mearga subturat? Nu vezi ca mor pe capete la televizor cu accidentele. M-ai inveselit si pentru restul zilei :D

#34
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
Pentru cea cu pasatul diesel. Fa un exercitiu. opreste clima, radio, lasa jos un geam apasa ambreiajul, apoi baga in viteza 1, apasa frana si incepe sa ridici ambreiajul. Si eu am TDI si urla cand tre sa pleci, o sa vezi cum se aude motorul si apoi din panta va fi floare la ureche pentru ca acolo chiar grohaie...
closckutza, mai lasa-l naibii de matiz, cred ca nu va avea o viata prea lunga la turatiile la care il chinui tu, in fond nu cred ca mergi cu el la raliu si sa mergi cu ea la peste 3000 rpm constant e chiar aiurea.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate