Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?
 

Adwords Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
88 replies to this topic

#1
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
Dupa cum exista un topic "oficial" despre Adsense, cred ca e bine sa avem unul si despre Adwords...
iar asta ii va ajuta si pe publisheri pentru ca vor intelege - macar o parte - din interesele si mentalitatile celor care doresc sa-si faca publicitate prin acest serviciu...

Voi incepe cu cateva reguli de inscriere in sistemul Adwords - unde gresesc sunteti invitati sa faceti corecturile de rigoare...
Nu sunt un expert in Adwords, insa, conduc cateva campanii personale si ale catorva clienti de aproximativ 4 ani (in ultimii 2 ani si in limba româna);

Pentru un cont in limba româna e bine sa intri pe www.google.ro/adwords
Daca intri pe www.adwords.com sau pe www.google.com/adwords iti poti crea un cont care NU va avea ca moneda LEUL si nici ca limba de administrare limba româna...

Asadar, presupunem ca ai un site si ca vrei sa-i faci reclama prin sistemul de publicitate pus la dispozitie pe Google.
Ce trebuie stiut?

Pai sa citim putin de pe site:

Quote

Indiferent de bugetul de care dispuneți, vă puteți afișa anunțurile pe Google și în rețeaua noastră de publicitate. Plătiți numai dacă utilizatorii fac clic pe anunțurile dvs.
Asadar, e un sistem Pay per click - platesti la clic.

Quote

Dvs. creați anunțurile Dvs. creați anunțurile și alegeți cuvintele cheie, care sunt reprezentate de cuvinte sau expresii asociate afacerii proprii.
Astfel, trebuie sa ai o serioasa strategie de publicitate (si nu-ti tin acum lectii de marketing online, ca stii si tu care sunt cele 3 scopuri ale publicitatii: 1. popularizarea unui brand, 2. sporirea numarului de vanzari, 3. atragerea de noi vizitatori); Daca nu esti sigur ca te descurci, pentru a face o strategie de publicitate poti apela la o firma sau poti chiar sa angajezi oameni specializati in marketingul online - trebuie sa-ti alegu atent si reprezentativ cuvintele cheie, avand in vedere ca tu vei fi cel care va plati pentru fiecare din ele (daca site-ul tau este destinat vanzarilor de camioane, nu poti pune cuvinte cheie despre chiloti)

Quote

Anunțurile dvs. apar pe Google
Atunci când utilizatorii efectuează căutări pe Google utilizând unul dintre cuvintele dvs. cheie, anunțul propriu poate apărea lângă rezultatele căutării. Acum faceți publicitate pentru o audiență care este deja interesată de dvs.
Cred ca ai observat pana acum ca la anumite cautari Google afiseaza deasupra cautarilor sau pe coloana alaturata un numar de "Linkuri sponsorizate"...
Eh, acolo poate sa apara si reclama ta...

Quote

Acoperire vizată
Acum puteți afișa publicitate persoanelor care efectuează căutări pe Google. Chiar dacă apăreți deja în rezultatele căutării Google, AdWords vă poate ajuta să vizați noi segmente de public pe Google și în rețeaua noastră de publicitate.

Un grad mai mare de control
Puteți modifica anunțurile și puteți ajusta bugetul până la obținerea rezultatelor dorite. De asemenea, puteți afișa diverse formate de anunț și puteți chiar direcționa anunțurile spre anumite limbi și locații geografice.

Valoare care poate fi măsurată
Nu există cheltuieli minime impuse sau un angajament privind durata. Iar cu ajutorul opțiunii cost-pe-clic, sunteți taxat numai dacă utilizatorii fac clic pe anunțurile dvs. Aceasta înseamnă că fiecare leu din bugetul dvs. vă ajută să obțineți noi clienți potențiali.
iata numai cateva sfaturi date de G inainte de a-ti face un cont la Adwords...

Pe parcursul discutiilor vom avansa incercand sa-i invatam pe advertiseri cand e bine sa inceapa o campanie, cum sa o inceapa, cate anunturi sa-si faca, cate formate de anunturi poate sa-si faca, unde poate plasa si cum poate plasa reclamele lui, etc

Asadar, nu pot sa-i doresc acestui topic decat sa fie STICKY - si stie multa lume de ce trebuie sa fie asa :)

Succes!

Edited by soul4blade, 16 March 2009 - 18:32.


#2
mstanciu

mstanciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 24.04.2007
Foarte laudabila initiativa - si cred ca multi o vor gasi utila.
Observatie: desi Adwords este in esenta (peste 90%) un sistem PPC (pay per click), exista la campaniile pe Content Network posibilitatea de a plati in sistem CPM (cost la mia de afisari) sau CPC (cost per click) la alegere.
Dupa mine, cel mai important lucru la Adwords este posibilitatea sa de customizare: pentru fiecare cuvant cheie se poate licita o suma diferita, se poate afisa un anumit text (anunt), se poate duce utilizatorul care da click pe orice pagina din site.
Deloc de neglijat, exista cateva tooluri gratuite care ajuta foarte mult pentru eficienta unei campanii.
Ca revers al medaliei, cine doreste sa faca pe cont propriu o campanie (fara a apela la specialisti) isi asuma un risc considerabil - sa nu uitam ca aici se cheltuiesc bani cu fiecare click primit! Se pot cheltui foarte usor sume de ordinul a sute de euro fara nici o eficienta numai din cauza unei greseli de setare.

#3
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Soul, trebuia sa-mi dai un PM sa-l fac sticky.

#4
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
nu dau - bre - PM-uri la moderatori, ca ma baneaza :)

sa continuam:
Cum incep?

1. Trebuie sa ai un cont la Google (de preferat un cont gmail).
Asadar, hai sa ne inscriem si sa vedem ce pasi trebuie parcursi

https://www.google.ro/adwords
si apasam butonul "Incepeti acum"


2. Alegeți soluția care vi se potrivește
daca ati apasat butonul de care vorbeam mai sus, vi se deschide o pagina in care vi se cere sa alegeti o varianta:

Versiunea pentru începători
Faceți publicitate unui singur produs sau serviciu, cu opțiuni simplificate. Recomandată începătorilor în publicitatea pe Internet. Puteți trece oricând la versiunea standard.  
Versiunea standard
Folosiți-ne întreaga gamă de funcții și opțiuni: opțiuni avansate de licitare, campanii multiple, urmărirea conversiilor și multe altele. Recomandată pentru persoanele cu experiență în publicitatea pe Internet și pentru afacerile medii sau mari  

personal recomanda varianta standard; stiu ca unii dintre voi vor fi curiosi sa aleaga "versiunea pentru incepatori", insa, la un momentdat tot la versiunea standard veti ajunge, chiar daca acum va sperie cuvantul "avansat"...

asadar, dupa alegerea versiunii standard ne ducem pe butonul "Continuati"

Ni se afiseaza o pagina in care ni se cer datele de conectare de la gmail, sau sa cream un nou cont - pentru cei care au gmail e mai simplu

Creați contul Google
Pentru a începe crearea contului AdWords, alegeți numele de utilizator și parola pe care doriți să le utilizați pentru AdWords.

Ce vă descrie cel mai bine pe dvs.?
(*) Am o adresă de e-mail și o parolă pe care le utilizez deja cu servicii Google ca AdSense, Gmail, Orkut sau iGoogle.
(  ) Nu folosesc aceste servicii.
bifati prima optiune (cei care detineti deja un cont google)

V-ar plăcea să aveți un singur cont pentru toate serviciile Google?
Vă puteți folosi la fel de bine și pentru AdWords adresa de email și parola contului Google existent. Sau puteți alege unele noi, doar pentru AdWords.  
(*) Mi-ar plăcea să folosesc pentru AdWords contul meu Google existent.
(  ) Mi-ar plăcea să aleg un nume nou de login și o parolă nouă, doar pentru AdWords
bifati prima optiune (cei care detineti un cont google)

daca bifati ce recomandam mai sus o sa vi se afiseze casuta de login unde introduceti datele de login de la gMail
pana aici cred ca totul a fost foarte simplu

Edited by soul4blade, 17 March 2009 - 19:50.


#5
giovanni22ro

giovanni22ro

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 19.09.2005
Care este bugetul total minim (cu taxa de activare, cu tot) de care trebuie sa dispun pentru a incepe o reclama a unui site? 40 lei? 100 lei? Nu stiu exact si nu am gasit. Sunt pe primul loc cu anumite cuvinte cheie, dar vreau sa incerc pentru 2 - 3 saptamani o reclama cu minimum de bani.

Edited by giovanni22ro, 30 March 2009 - 10:04.


#6
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
Taxa de activare: 20 lei
Peste aceasta suma, nu exista un minimum sau un maximum...
Tu hotarasti in functie de ce rezultate vrei sa obtii.

Iata un calcul simplu:
Minimum bid: 0,03 lei
cu 30 lei poti obtine - teoretic - 1000 de clicuri

#7
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
10$ (sau echivalentul) e minimum acceptat ca plata (de pornire) + taxa de activare

hai sa dezvoltam putin discutia ca vad ca se sta pe loc aici...

ce campanii aveti?
la ce faceti reclama? (nu ma intereseaza site-ul, si produsele, ci doar categoria de activitate);
cati vizitatori obtineti?
care e rata de conversie?
care e bugetul zilnic?
care e bugetul lunar?

sa incep eu?
momentan avem 2 campanii in derulare: una pe servicii telefonice, una pe servicii de hosting;

va dau statistica de pe luna trecuta:
Last month
Clicks  78,530
Impressions  19,920,371
CTR  0.39%
Avg. CPC  €0.06
Avg. CPM  €0.23
Total Cost  €4,504.83

#8
soundbites

soundbites

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 18.08.2005
Momentan am si eu 2 campanii: una sanatate/nutrition, una onlineshopping

Klicks: 6.789
Impressionen: 864.100
CTR : 0,79%
Durchschn. CPC : 0,11 €
Durchschn. CPM : 0,83 €
Gesamte Kosten: 713,60 €

soundbites

#9
mstanciu

mstanciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 24.04.2007
1. Ar trebui sa precizati si tara pe care faceti advertising. Un CPC de 0.40E sa zicem inseamna un lucru in Ro si altul in Germania.
2. Nu ati pomenit nimic de rata de conversie.
Soul, tu probabil ai Content Network active; soundbites - la tine probabil nu.

#10
soundbites

soundbites

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 87
  • Înscris: 18.08.2005

Quote

soundbites - la tine probabil nu.
exact ;-)

#11
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
la mine e activ Content Network iar campania se desfasoara in Romania

#12
MariusCristian

MariusCristian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 10.06.2005
E interesant de studiat din logurile site-ului si cuvintele de pe care s-a intrat (si cel mai probabil s-a si platit) si apoi de a interzice combinatiile ce nu sunt in target..
De exemplu o firma gen Eurocor ce detine o multime de cursuri are setate cuvintele "curs" si "cursuri". Totusi probabil au filtrat cuvantul "dans", daca au observat ca s-a intrat si de pe combinatii gen "cursuri de dans".

#13
mariusblk

mariusblk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 26.04.2007
Putin derutat, chiar nu inteleg sistemul. Eu ma pozitionez cu 3 cuvinte cheie sa zicem in google search. Sistemul din cate am observat e PPC, deci daca cel care a dat search-ul si m'a gasit in prima, a doua ... pozitie da click si intra pe site-ul meu eu platesc, in caz contrar nu? Acum daca si un alt site se pozitioneaza cu aceleasi cuvinte cheie ca si mie se va face un bid ? care da mai mult e mai sus ?

#14
mstanciu

mstanciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 24.04.2007

View Postmariusblk, on May 4 2009, 20:36, said:

Putin derutat, chiar nu inteleg sistemul. Eu ma pozitionez cu 3 cuvinte cheie sa zicem in google search. Sistemul din cate am observat e PPC, deci daca cel care a dat search-ul si m'a gasit in prima, a doua ... pozitie da click si intra pe site-ul meu eu platesc, in caz contrar nu? Acum daca si un alt site se pozitioneaza cu aceleasi cuvinte cheie ca si mie se va face un bid ? care da mai mult e mai sus ?
Da, platesti numai daca se da click pe anuntul tau. In caz ca sunt mai multi e un fel de licitatie, unde conteaza mai multi factori, printre care si MaxCPC. Sistemul e destul de clar, si mult mai flexibil decat altele.

#15
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
Hai sa mai explicam o data:
Adwords este un sistem de plasare de reclame in motorul de cautare Google sau in site-urile din sistem (sunt acele saituri care afiseaza reclame google);

Sa spunem ca tu ai un site de vanzari auto;
iti faci un cont Adwords si iti fixezi si bugetul zilnic, si costul maxim pe click, si tot, da?
sa spunem ca la expresia "cumpar mercedes", fara sa faci reclama, in mod normal, saitul tau e indexat dar apare pe pagina 2 a 5-a pozitie...

apoi vine vizitatorul in Google si cauta in Google "cumpar mercedes" si vede AFISATA reclama ta sus sau pe coloana din dreapta la "linkuri sponsorizate" si ii frige un click: in cazul asta ti-a luat bani
daca se duce pana in pagina a 2-a acolo unde esti tu indexat si da click in lista, evident ca nu platesti nimic...

ai inteles?

#16
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
cu riscul de-a ma repeta, voi pune cateva fraze si aici pentru cei care chiar sunt interesati de atitudinea advertiserului;

voi exemplifica un calcul simplu de conversie a vizitatorilor in cumparatori:
2000 de click-uri la 1 cent/click = 20$;
Din cei 20 dolari cheltuiti nu mi-a venit decat 1 cumparator (si ala cu noroc).
Am ridicat costul pe click, bugetul meu a fost ceva mai mare,
si am avut DOAR 250 de click-uri la 8 centi/click = 20$;
Din cei 20$ mi-au venit 4 cumparatori.

Eu ca advertiser vreau cumparatori, tu ca publisher vrei vizitatori...
Da-mi niste cumparatori si o sa fii mai castigat !
Pune continut calitativ pe site, fa teasingul de care am nevoie si pe urma trimite-i la mine pe pagina sa cumpere si vom avea toti bani.

Toti publisherii spun: "cum sa fac mai multi vizitatori"...
Pai si ce ti-aduc vizitatorii aia? Ce cumparator de calitate obtin eu din saiturile cu avatare?
ce cumparator obtin eu din saiturile cu manele?
sau din saiturile cu lincuri catre torente si empetreiuri?

Tot ce vreau e sa constientizez putin piata si oamenii care chiar fac asta:
1. cel care are banii e cel care dicteaza!
asadar, eu dictez: vreau saituri de calitate, restul LA GARA! le exclud de la afisari - sa-i plateasca aia sub 1 cent pe clic;
2. cel care face publicitate pe saitul lui e cel care ma avantajeaza
asadar, il respect pentru timpul acordat saitului, pentru ca are cuvinte de calitate si care ma intereseaza,
ca informeaza vizitatorii si ca-i trimite la mine cu un scop clar: sa cumpere :)

#17
soul4blade

soul4blade

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,144
  • Înscris: 28.04.2006
Se observa un fenomen destul de bizar in Adwords -> Adsense.
Daca un advertiser (sau mai multi) din Adwords iti adauga site-ul la "Placements", CPC-ul din Adsense creste cu aproximativ 100% (se dubleaza) fara ca sa fi incasat vreun click pe reclama acelui advertiser. Se pare ca Google face o clasificare a site-urilor si pe baza acestor "placements" care-i recomanda pe publisheri ca facand parte din categoria site-urilor de calitate. Am observat ca si anunturile se rafineaza fara sa fi facut vreo filtrare "pe baza de categorii de interes"...
Sa fie doar o supozitie?
A mai experimentat cineva asta?

#18
mstanciu

mstanciu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,222
  • Înscris: 24.04.2007

View Postsoul4blade, on May 15 2009, 21:24, said:

Se observa un fenomen destul de bizar in Adwords -> Adsense.
Daca un advertiser (sau mai multi) din Adwords iti adauga site-ul la "Placements", CPC-ul din Adsense creste cu aproximativ 100% (se dubleaza) fara ca sa fi incasat vreun click pe reclama acelui advertiser. Se pare ca Google face o clasificare a site-urilor si pe baza acestor "placements" care-i recomanda pe publisheri ca facand parte din categoria site-urilor de calitate. Am observat ca si anunturile se rafineaza fara sa fi facut vreo filtrare "pe baza de categorii de interes"...
Sa fie doar o supozitie?
A mai experimentat cineva asta?
Cum adica se dubleaza CPC fara a fi incasat vreun click ? atunci de unde stii ?

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate