Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua

sugestie usa interior
 ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...

Care sunt cele mai mari regrete a...
 

infiintare SRL 3

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
mombutu

mombutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 182
  • Înscris: 01.06.2004
Va rog.
Dc a facut cineva o firma in Bucuresti in ultimile 3 luni, sa scrie pasii urmati.

Era un topic mai vechi infiintare SRL 2 care avea informatii din 2003/2004 si au aparut schimbari...

Edited by mombutu, 14 March 2009 - 14:20.


#2
uira

uira

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 700
  • Înscris: 29.01.2005

 mombutu, on Mar 14 2009, 14:16, said:

Va rog.
Dc a facut cineva o firma in Bucuresti in ultimile 3 luni, sa scrie pasii urmati.

Era un topic mai vechi infiintare SRL 2 care avea informatii din 2003/2004 si au aparut schimbari...
Eu iti dau cel mai simplu traseu: te duci la notar cu 8-12 milioane. Si ai firma in 5 zile. Nu stiu daca ti-am raspuns la intrebare, dar macar ai o optiune.

Edited by uiranejeb, 20 March 2009 - 15:52.


#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,026
  • Înscris: 24.02.2006
ce sa cauti la notar?
la avocat trebuie sa te duci, nu la notar :)

#4
uira

uira

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 700
  • Înscris: 29.01.2005

 _Smiley_, on Mar 20 2009, 16:03, said:

ce sa cauti la notar?
la avocat trebuie sa te duci, nu la notar :)
da, avocat.

#5
proto

proto

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 243
  • Înscris: 24.02.2008

 uiranejeb, on Mar 20 2009, 15:51, said:

Eu iti dau cel mai simplu traseu: te duci la notar cu 8-12 milioane. Si ai firma in 5 zile. Nu stiu daca ti-am raspuns la intrebare, dar macar ai o optiune.

Este o soluție, într-adevăr, dar dacă nu prea îți vine să dai banii ăștia, fiind dispus să faci personal alergătura, ar fi util un tutorial.

#6
SINEKT

SINEKT

    Cyber-omul

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,047
  • Înscris: 23.02.2007
Vreau sa imi fac zilele astea un S.R.L. de webdesign, viitor webhosting si eventual si altele in domeniul IT, dar in viitor asta.

Mai este valabil in prezent ce scrie mai jos ? Astazi vroiam deja sa ma duc sa rezerv numele :

Quote

Pasul 1:
1. mi-am ales o denumire pentru firma
2. m-am dus la biroul unic si am facut o cerere pentru disponibilitatea denumirii. M-a costat 308.000 lei (care include si rezervarea numelui pentru 30 de zile, parca)

Pasul 2:
3. Am achitat unei banci comerciale capitalul social (stiu ei despre ce e vorba). M-a costat 2.080.000 (80k sunt taxele de infiintare a contului). cei 2mil se recupereaza, ulterior infiintarii firmei

Pasul 3:
4. m-am dus la un notar care mi-a redactat actul constitutiv in 6 exemplare (din care unul cu timbru judiciar sau fiscal, nu mai stiu). M-a costat 700k
5. taxa de timbru pt pct. 4: 257.000 lei
6. tot la notar, specimen de semnatura: 150.000
7. taxa de timbru pt pct. 6:15.000 lei
8. notar - declaratie pe propria raspundere ca nu fac atac la hotararea instantei pentru infiintarea firmei: 150.000 (asta se face pentru a nu prelungi inutil termenul de infiintare judiciara a firmei, caci, oricum, nu faci recurs)
9. taxa de timbru pt pct. 8: 15.000 lei
10. notar - declaratie pe propria raspundere ca nu mai sunt actionar unic la alt SRL: 150.000
11. taxa de timbru pt pct 10:15.000

Pasul 4:
12. am obtinut certificatul de cazier fiscal in regim de urgenta (de pe o zi pe alta): 200.000

Pasul 5:

13. deoarece sediul social este intr-un ap de bloc, a trebuit sa fac un tabel cu locatarii scarii, unde mi-au semnat ca sunt de acord cu infiintarea firmei X, avand sediul social in ap. Y
14. intr-un dosar cu sina am pus:
- exemplarul de statut cu timbru (pct. 4)
- actul cu specimenul de semnatura (pct.6)
- cele 2 declaratii pe proprie raspundere (pct. 8 si 10)
- certificatul de cazier judiciar (pct. 12)
- tabelul cu vecinii (de la pct.13)
- dovada de spatiu pentru sediul social (act de proprietate in cazul meu, sau act de inchiriere)
- copie dupa BI/CI
- timbre fiscale sau judiciare (?) de o anumita suma (nu mai stiu cat, trebuie sa stie notarul)

Cu acest dosar m-am dus iar la Biroul Unic.
15. Mi-au trebuit 5 avize: pompieri, mediu, sanitar, sanitar-veterinar si protectie muncii. cei 5 bajetii care dau avizele resp. sunt angajati ai institutiilor respective, insa ii poti gasi la Biroul Unic. pentru sediul social nu erau necesare avizele, asa ca bajetii mi-au pus cate o stampiula cu "nu este cazul" si au semnat.
16. La Biroul Unic iti dau aia 'fo 5-6 formulare pe care le completezi (cerere de inregistrare firma, semnaturi autorizate, etc.)
17. Am platit taxa de 2.072.000 care inseamna:
- inregistrare firma
- taxa de urgenta (in 6-10 zile ai codul fiscal)
- taxa de publicare in MO a infiintarii firmei
- etc.
18. Am lasat dosarul la bajeti si vineri (2003.10.24) o sa ma duc sa-mi iau codul fiscal (insa, mi-au zis ca inainte de asta sa dau un telefon la ei ca sa vad daca e gata. nu uitati ca urgenta inseamna intre 6 si 10 zile)


Rezumat de bani:
308.000 - disponibilitate/rezervare firma+emblema
2.080.000 - capital social
700.000 - statut la notar
257.000 - taxa de timbru
150.000 - specimen de semnatura
15.000 - taxa de timbru
150.000 - declaratie 1
15.000 - taxa de timbru
150.000 - declaratie 2
15.000 - taxa de timbru
200.000 - cazier fiscal (la urgenta)
2.072.000 - taxa de inmatriculare+altele (la urgenta)

total: 6.112.000 lei, din care 2mil (capital social) ti-i iei inapoi

===========================================

pentru infiintarea unui punct de lucru va fi nevoie de avize adevarate de la cei 5 (pompieri, mediu, sanitar, sanitar-veterinat, protectia muncii), ceea ce va dura mai mult. Nu stiu inca intreaga procedura, dar am auzit ca trebuie facute tot felul de schite de amplasament, de fluxuri tehnologice (unde e cazul), etc.

Oricum, am mai auzit, ca numai cu CF+sediu social poti sa incepi sa derulezi bani prin firma.


#7
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001
Am citit celalalt thread, infiintare SRL 2 aproape pe tot.

Din cate am inteles, daca esti asociat unic, nu poti fi angajat la firma ta (nu poti sa-ti bagi cartea de munca).
Am mai inteles ca eu, ca persoana fizica, nu pot sa am ca venituri decat dividente......care se calculeaza la sfarsit de an si se impoziteaza.
Dividentele astea poti sa le iei doar daca ai profit? (parca asa am citit).
Ce am mai inteles eu (de la altii) dar nu sunt sigur de informatie e ca poti avea un fond de protocol dar daca ai profit o anumita suma (nu stiu exact cat).

Acum se pune urmatoarea problema si urmatoarea situatie (daca toate afirmatiile de mai sus sunt corecte): fac o firma in care investesc 20.000 EUR (cumpar 2 masini, inchiriez un spatiu, bag niste bani in niste mijloce fixe etc).
Eu, persoana fizica.......din ce traiesc pana ies pe profit? Adica.....cu ce-mi cumpar si eu o paine? Eu nu pot sa scot bani din firma sa ma duc sa imi iau o paine pt ca daca mi-as lua......diverse pt mine ar trebui sa le bag pe protocol si eu nu pot in momentul asta sa fac asta.

Sau sa o luam altfel: investesc la inceput 10.000 eur. In primele 2 luni prestez servicii si deci fac facturi de 3000 eur. Eu mai am bani sa imi cumpar o paine dar daca tot fac ceva bani cu firma aia, vreau sa fac cheltuieli tot de acolo. Dar eu nu pot sa cumpar diverse chestii pe care le-as cumpara pe protocol pt ca nu sunt pe profit.
Ca sa nu mai zicem ca....cei 10.000 eur nu trebuie sa-i dau inapoi nimanui si deci, practic, eu sunt pe profit facand balanta dintre urmatoarele cheltuieli si venituri.......cei 10.000eur fiind socotiti ca cheltuieli scriptic.
Sper ca ati inteles ce am vrut sa zic

Deci? Cum e? Cum se face? Eu, persona fizica.....cum ma descurc pana ajung pe profit? In acte ca in mod normal, facand balanta (personala) pe prima luna dintre venituri si cheltuieli si iesid pe plus, eu consider ca sunt pe profit. Dar in acte nu sunt pt ca la cheltuieli sunt bagati si cei 10.000eur.

Alta intrebare ar fi: se poate baga ORICE cheltuiala pe firma....necontand ce profil are firma si daca, intradevar, acel obiect (pt ca la el ne referim), acel mijloc fix ii este chiar necesar firmei?
Adica eu pot sa cumpar un TV pe firma dar sa il folosesc in scop personal, acasa.
Intrebarea e: la un control, te controleaza si la astea?
Daca firma este o spalatorie de ex......pot sa-mi cumpar pe firma o chitara? (stiu, e un exemplu deplasat dar e primul care mi-a venit in minte).
Adica vine cineva si ia facturile la lins si o sa ma intrebe la ce imi trebuie chitara?

Si mai am cateva intrebari dar dupa ce ma dumiresc cu astea :)

Multumesc anticipat!

Edited by Intel, 02 April 2009 - 23:23.


#8
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 Intel, on Apr 3 2009, 00:15, said:

Am citit celalalt thread, infiintare SRL 2 aproape pe tot.

Din cate am inteles, daca esti asociat unic, nu poti fi angajat la firma ta (nu poti sa-ti bagi cartea de munca).

Poti sa fii angajat cu carte de munca. Sau sa-ti acorzi indemnizatie.

Quote

Am mai inteles ca eu, ca persoana fizica, nu pot sa am ca venituri decat dividente......care se calculeaza la sfarsit de an si se impoziteaza.
Dividentele astea poti sa le iei doar daca ai profit? (parca asa am citit).

Dividentele reprezinta profitul la sfarsit de an repartizat asociatilor. Platesti la incasarea dividentelor 16% impozit pe persoana fizica.

Quote

Ce am mai inteles eu (de la altii) dar nu sunt sigur de informatie e ca poti avea un fond de protocol dar daca ai profit o anumita suma (nu stiu exact cat).

Poti avea cheltuieli de protocol pana in 2% din cifra de afaceri.

Quote

Acum se pune urmatoarea problema si urmatoarea situatie (daca toate afirmatiile de mai sus sunt corecte): fac o firma in care investesc 20.000 EUR (cumpar 2 masini, inchiriez un spatiu, bag niste bani in niste mijloce fixe etc).
Eu, persoana fizica.......din ce traiesc pana ies pe profit? Adica.....cu ce-mi cumpar si eu o paine? Eu nu pot sa scot bani din firma sa ma duc sa imi iau o paine pt ca daca mi-as lua......diverse pt mine ar trebui sa le bag pe protocol si eu nu pot in momentul asta sa fac asta.

Iti dai salariu sau indemnizatie.

Quote

Sau sa o luam altfel: investesc la inceput 10.000 eur. In primele 2 luni prestez servicii si deci fac facturi de 3000 eur. Eu mai am bani sa imi cumpar o paine dar daca tot fac ceva bani cu firma aia, vreau sa fac cheltuieli tot de acolo. Dar eu nu pot sa cumpar diverse chestii pe care le-as cumpara pe protocol pt ca nu sunt pe profit.
Ca sa nu mai zicem ca....cei 10.000 eur nu trebuie sa-i dau inapoi nimanui si deci, practic, eu sunt pe profit facand balanta dintre urmatoarele cheltuieli si venituri.......cei 10.000eur fiind socotiti ca cheltuieli scriptic.
Sper ca ati inteles ce am vrut sa zic

Deci? Cum e? Cum se face? Eu, persona fizica.....cum ma descurc pana ajung pe profit? In acte ca in mod normal, facand balanta (personala) pe prima luna dintre venituri si cheltuieli si iesid pe plus, eu consider ca sunt pe profit. Dar in acte nu sunt pt ca la cheltuieli sunt bagati si cei 10.000eur.

Banii investiti in firma ca persoana fizica apar in firma ca si cheltuieli. Cand vei incasa bani, iti vei recupera investitia.

Quote

Alta intrebare ar fi: se poate baga ORICE cheltuiala pe firma....necontand ce profil are firma si daca, intradevar, acel obiect (pt ca la el ne referim), acel mijloc fix ii este chiar necesar firmei?
Adica eu pot sa cumpar un TV pe firma dar sa il folosesc in scop personal, acasa.
Intrebarea e: la un control, te controleaza si la astea?
Daca firma este o spalatorie de ex......pot sa-mi cumpar pe firma o chitara? (stiu, e un exemplu deplasat dar e primul care mi-a venit in minte).
Adica vine cineva si ia facturile la lins si o sa ma intrebe la ce imi trebuie chitara?

Si mai am cateva intrebari dar dupa ce ma dumiresc cu astea :)

Multumesc anticipat!

Orice cheltuiala trebuie facuta in scopul desfasurarii activitatii firmei. Daca ai un salon de coafura poti baga la cheltuieli cosmetice, daca ai o sala de internet, nu.

Evident ca poti achizitiona pe firma, indiferent de domeniul de activitate, scaune, birou, papetarie.... dar nu poti baga factura de la operatia de implant silicoane a nevestei (cum am auzit ca vroia cineva sa faca..  :lol: )

#9
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004
1. Se mai poate deschide firma neplatitoare de TVA? Daca da, cat mai este plafonul anual?
2. La alegerea variantei cu impozit pe venit (3%) am inteles ca trebuie minim un angajat. Poti fi chiar tu ala, actionarul unic, sau trebuie un alt angajat?

Mersi.

Edited by don_dannielo, 03 April 2009 - 04:07.


#10
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 don_dannielo, on Apr 3 2009, 05:01, said:

1. Se mai poate deschide firma neplatitoare de TVA? Daca da, cat mai este plafonul anual?
2. La alegerea variantei cu impozit pe venit (3%) am inteles ca trebuie minim un angajat. Poti fi chiar tu ala, actionarul unic, sau trebuie un alt angajat?

Mersi.

1. 35000 Euro
2. Poate fi actionarul unic, chiar si cu sfert de norma.

#11
don_dannielo

don_dannielo

    Bah! Are we more than dumb sheep?

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,456
  • Înscris: 27.06.2004
TX.

Iar cele doua situatii pot fi coroborate? Adica neplatitor TVA + impozit 3%?

Exista vreun dezavantaj in aceasta combinatie care nu reiese la prima vedere? Lasand la o parte "posibila" complicare a relatiilor cu alte firme romanesti, despre care s-a tot discutat.

Edited by don_dannielo, 03 April 2009 - 04:50.


#12
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001

 TLGsoft, on Apr 3 2009, 00:55, said:

Poti sa fii angajat cu carte de munca. Sau sa-ti acorzi indemnizatie.



Dividentele reprezinta profitul la sfarsit de an repartizat asociatilor. Platesti la incasarea dividentelor 16% impozit pe persoana fizica.



Poti avea cheltuieli de protocol pana in 2% din cifra de afaceri.



Iti dai salariu sau indemnizatie.



Banii investiti in firma ca persoana fizica apar in firma ca si cheltuieli. Cand vei incasa bani, iti vei recupera investitia.



Orice cheltuiala trebuie facuta in scopul desfasurarii activitatii firmei. Daca ai un salon de coafura poti baga la cheltuieli cosmetice, daca ai o sala de internet, nu.

Evident ca poti achizitiona pe firma, indiferent de domeniul de activitate, scaune, birou, papetarie.... dar nu poti baga factura de la operatia de implant silicoane a nevestei (cum am auzit ca vroia cineva sa faca..  :lol: )

Multumesc pt raspunsuri

1. Poate ai vrut sa zici "si sa-ti acorzi indemnizatie". Poti sa-ti acorzi indemnizatie daca nu ai cartea de munca bagata? Poti sa faci contract de colaborare?
Care e dif dintre salariu si indemnizatie? Salariu se numeste doar atunci cand ai carte de munca si indemnizatie atunci cand ai contract de colaborare?

2. Deci stai sa inteleg: esti asociat unic. Profitul firmei este suma X. Acest profit se impoziteaza cu 16% (daca ai ales sa platesti impozit pe profit, nu pe venit). Dupa ce se impoziteaza, ramane suma Y care sunt dividentele. Fiind asociat unic, toate dividentele sunt ale mele. Daca mi le iau, statul mai impoziteaza inca o data, de data asta suma Y si eu, persoana fizica, pot sa bag in buzunar suma Z, cea care a ramas in urma impozitarii. Ca, din pct meu de vedere, o parte cat mai mare din profit, trebuie reinvestit....pt ca asta inseamna sa faci afaceri....e o alta mancare de peste dar eu discut ipotetic ca sa inteleg cum merge treaba.

3. Aha, deci nu trebuie sa ai o anumita cifra de afaceri ca sa ai fond de protocol. Am cifra de afaceri (pe luna) de 10.000 ron....pot sa am fond de protocol de 200 ron pe luna.

4. Deci imi bag cartea de munca si imi dau salariu. Got it

5. Asta am inteles adica era de la sine inteles ca banii pe care ii bag in firma ca pers fizica mi-i recuperez cand voi incasa bani.
Ce incercam eu sa-ti zic este ca, scriptic, voi fi pe profit atunci cand veniturile vor depasi cheltuielile facute initial + celelalte cheltuieli pana in momentul respectiv.
Dar practic, banii aia investiti la inceput sunt niste bani pe care ii am eu, nu sunt imprumutati, nu stau in ei......nu stiu cum sa-ti explic.....adica ca ii am sau ca nu e acelasi lucru (diferenta e ca, fiind in banca imi aduc o dobanda dar nu traiesc din ei)......nu stiu daca intelegi ce vreau sa zic.
Deci din pct meu de vedere, sunt pe profit de cand incasez primele facturi dar scriptic, n-o sa fiu.
Ma rog.....

6. Mda, deci e cum am presupus.....trebuie sa aiba cat de cat legatura.
Ce vroiam eu sa intreb e daca la un control ia cineva la lins facturile.
Adica am un sediu in care este un TV sau mai multe. Mai cumpar unu pe firma dar il folosesc eu, la mine acasa. Cand vine in control, ma intreba: ia da sa vad si eu TVul asta unde e aici in firma?


7. Ce mai vroiam sa mai intreb:
contul din care finantez firma trebuie sa fie neaparat pe numele meu?

8. Ce inseamna cheltuieli deductibile si cheltuieli nedeductibile?
Niste exemple puteti sa-mi dati?

9. Daca aleg sa platesc impozit pe profit, pot ca de la un moment dat sa vreau sa platesc impozit pe venit? (normal, cu conditiile ce se impun adica sa nu am venit anual mai mare de 35000 eur, sa am cel putin un angajat....si toate conditiile care mai sunt)

Multumesc inca o data!

Edited by Intel, 03 April 2009 - 12:54.


#13
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 don_dannielo, on Apr 3 2009, 05:48, said:

TX.

Iar cele doua situatii pot fi coroborate? Adica neplatitor TVA + impozit 3%?

Exista vreun dezavantaj in aceasta combinatie care nu reiese la prima vedere? Lasand la o parte "posibila" complicare a relatiilor cu alte firme romanesti, despre care s-a tot discutat.

Pot fi coroborate.

Inca o data: neplatitor de TVA inseamna ca o sa platesti TVA cand cumperi ceva (in majoritatea cazurilor), dar nu o sa il recuperezi. Nu este avantajos, decat daca majoritatea clientilor sunt persoane fizice si te ajuta in competitivitatea preturilor.

 Intel, on Apr 3 2009, 13:47, said:

Multumesc pt raspunsuri

1. Poate ai vrut sa zici "si sa-ti acorzi indemnizatie". Poti sa-ti acorzi indemnizatie daca nu ai cartea de munca bagata? Poti sa faci contract de colaborare?
Care e dif dintre salariu si indemnizatie? Salariu se numeste doar atunci cand ai carte de munca si indemnizatie atunci cand ai contract de colaborare?

Indemnizatia e prin contract de administrare. Numai ca va trebui tu ca persoana fizica sa iti platesti CAS, somaj, ....

Quote

2. Deci stai sa inteleg: esti asociat unic. Profitul firmei este suma X. Acest profit se impoziteaza cu 16% (daca ai ales sa platesti impozit pe profit, nu pe venit). Dupa ce se impoziteaza, ramane suma Y care sunt dividentele. Fiind asociat unic, toate dividentele sunt ale mele. Daca mi le iau, statul mai impoziteaza inca o data, de data asta suma Y si eu, persoana fizica, pot sa bag in buzunar suma Z, cea care a ramas in urma impozitarii. Ca, din pct meu de vedere, o parte cat mai mare din profit, trebuie reinvestit....pt ca asta inseamna sa faci afaceri....e o alta mancare de peste dar eu discut ipotetic ca sa inteleg cum merge treaba.

Dupa ce se impoziteaza profitul brut, ramai cu profitul net. Din care o parte il dai ca dividente, alta parte il reinvestesti (adica ramane in firma).

Quote

Ce vroiam eu sa intreb e daca la un control ia cineva la lins facturile.
Adica am un sediu in care este un TV sau mai multe. Mai cumpar unu pe firma dar il folosesc eu, la mine acasa. Cand vine in control, ma intreba: ia da sa vad si eu TVul asta unde e aici in firma?

Asta presupune controlul financiar. Ling tot  :lol:


Quote

7. Ce mai vroiam sa mai intreb:
contul din care finantez firma trebuie sa fie neaparat pe numele meu?

Nu sta nimeni sa verifice ca este contul tau.

Quote

8. Ce inseamna cheltuieli deductibile si cheltuieli nedeductibile?
Niste exemple puteti sa-mi dati?

Deja intram in aria contabila. Recomand conta.ro/forum

Deductibil = se poate considera cheltuiala justificata.
Nedeductibil= de exemplu daca pleci in delegatie si te intorci cu o factura de restaurant mai mare decat limita de 30RON/zi, se inregistreaza factura la toata valoarea ei insa ce depaseste limita impusa prin lege se considera cheltuiala nedeductibila.


Quote

9. Daca aleg sa platesc impozit pe profit, pot ca de la un moment dat sa vreau sa platesc impozit pe venit? (normal, cu conditiile ce se impun adica sa nu am venit anual mai mare de 35000 eur, sa am cel putin un angajat....si toate conditiile care mai sunt)

Trecerea se face doar de la micro la normal, nu si invers. La fel si trecerea de la neplatitor de TVA la platitor.

#14
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001
Cred ca discutia se schimba total dupa vestea aflata ieri si anume cu proiectul de lege sau ordonanta de urgenta prin care se modifica codul fiscal. Pt anumite domenii (in general, prestari servicii) se va plati un impozit de 0.5% pe an din venituri dar nu mai putin de 6500ron (pe an) indiferent daca esti pe profit sau pe pierdere. Nu se va mai deduce TVAul de la cumpararea masinii (sub 3,5t) si nici reparatiile la masini si carburantul.
Deci pana acum (sa ma rog, acum) banii pe care ii dai pe carburant se recupereaza? Sau in ce sens acum se deduc?

#15
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

 Intel, on Apr 4 2009, 13:50, said:

Deci pana acum (sa ma rog, acum) banii pe care ii dai pe carburant se recupereaza? Sau in ce sens acum se deduc?

Adica bagi bonurile de carburanti pe firma la cheltuieli. Mai mult, au un regim special (fata de celelalte bonuri fiscale) si poti deduce si TVA-ul de pe ele.

#16
Intel

Intel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,988
  • Înscris: 28.11.2001
Aha, deci si de acum incolo se pot baga dar nu-ti mai poti deduce TVA-ul

Btw, si deci se schimba si date problemei cu impozitul
Adica daca desfasori una din activitatile la care se aplica noua ordonata (in principiu, prestari servicii) nu iti mai alegi cum sa platesti impozitul (pe venit 3% sau pe profit 16%) pt ca de acum incolo vei plati oricum 0,5% din venituri.

#17
Master-Vyk

Master-Vyk

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 677
  • Înscris: 07.03.2006

 Intel, on 5th April 2009, 10:22, said:

Aha, deci si de acum incolo se pot baga dar nu-ti mai poti deduce TVA-ul

Btw, si deci se schimba si date problemei cu impozitul
Adica daca desfasori una din activitatile la care se aplica noua ordonata (in principiu, prestari servicii) nu iti mai alegi cum sa platesti impozitul (pe venit 3% sau pe profit 16%) pt ca de acum incolo vei plati oricum 0,5% din venituri.
Care mai sunt taxele si pasi de urmat actualizati pentru anul 2010? Si-a mai infiintat cineva de pe aici vreo firma anul asta?
Daca da, rog postati un tutorial ca cel de mai sus, cat mai explicit!

Multumesc!

#18
Bandit

Bandit

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,269
  • Înscris: 09.09.2004
Ghid actualizat: http://www.onrc.ro/d...ente/ghid/1.pdf

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate