Va place opera/opereta?
Last Updated: Jan 04 2019 17:43, Started by
Prien
, Mar 11 2009 16:18
·
0
#37
Posted 27 August 2009 - 08:25
Sunt inginer, nu am nici un fel de studii muzicale. Si nici macar ureche..
Asa ca daca acolo scrie ca Rossini a compus "Aria celor 2 pisici", cine sunt eu si pe ce baza sa ii contrazic? Oricum , mie mi-ai" ramas" dator hi, hi, cu impresiile dumitale (pozitive sau negative) despre spectacolele vazute. |
#39
Posted 05 September 2009 - 23:57
Prien, on 27th August 2009, 09:25, said: Sunt inginer, nu am nici un fel de studii muzicale. Si nici macar ureche.. Asa ca daca acolo scrie ca Rossini a compus "Aria celor 2 pisici", cine sunt eu si pe ce baza sa ii contrazic? Oricum , mie mi-ai" ramas" dator hi, hi, cu impresiile dumitale (pozitive sau negative) despre spectacolele vazute. muzica lui wagner îmi place mult, dar dacă mă uit la o operă mă apucă plictisul pentru că nu suport mișcarea aia scenică extrem de rudimentară (și încă la wagner totuși se întâmplă ceva pe scenă, bine, nu în tristan ) |
#40
Posted 30 September 2009 - 00:10
Ma intereseaza sa aflu din ce opera e trilul de inceput, primele 12 secunde din asta. Ma obsedeaza de mor. Imi e foarte cunoscut si nu reusesc sa descopar. Sper sa ma ajutati voi ca deja si noaptea visez trilul lui Sumi Jo si mor de ciuda ca nu stiu din ce opera e.
|
#41
Posted 30 September 2009 - 02:08
Flautul vrajit, cand Regina noptii finalizeaza un duet cu fiica-sa, Pamina
EDIT Diana Damrau Edited by Mirovaia_Scorb, 30 September 2009 - 02:16. |
#42
Posted 30 September 2009 - 12:06
Multumesc! Da, Flautul Fermecat e. In sfarsit dorm linistita. Mersi mult.
|
#43
Posted 07 October 2009 - 16:38
#44
Posted 23 October 2009 - 13:25
De cand s-a redeschis stagiunea am vazut, recunosc cu mareeee rusinica ca e pt prima data si intaias oara, "Nunta lui Figaro".
Evident ca ii stiam povestea- inclusiv cea din "Vulpile in vie" si ariile "Fluturas" etc, dar asta e. Nu il vazusem inca, deci inchiriez cenusa -eventual- second hand.. Sincer, in memoria mea ramese"Flautul" si "Rapirea", asa ca ma asteptam la altceva, dar tot in stilul lui Mozart. Adica mult mai jucaus, spumos si haios, mda', ultimul mi se pare cuvantul cel mai nimerit. Si cand colo, lupta si dai, pardon canta si canta, muzica la greu, de ma gandeam la Wagner, care stiu ca aparut dupa circa 50 ani.. Recunosc ca uneori m-am chiar plictisit. Altfel interpretii jos palaria, de mare exceptie. Culmea e ca prima Rosina a suferit un accident in pauza si a fost inlocuita de dublura, care mi s-a parut mult mai buna. Sau era fericita ca are ocazia sa cante... Lumina, da stiu ca am ceva cu ea, doar am facut si mai fac poze, iarasi foarte bine gandita si condusa. Si pt goanga mea specatocolul a fost cam necitet. La 12 si ceva ce sa inteleaga despre dreptul primei nopti? Dar trebuie sa isi faca adunarea operelor si peste niste ani o sa priceapa... Stiu ca inainte ar fi trebuit sa il duc la "Barbier", dar cum acesta se va canta de abia peste un timp, iau lucrurile in ordinea posibila.. Chiar, inainte de asta, ambi amandoi vazuseram "Aida". Culmea e ca lui cel mai mult nu i-a placut "Marsul triumfal" desi era evident marcat, ci scena de final, din cripta, hi, hi. La varsta lui ideea de a condamna un om la moarte si a-l ingropa de viu i s-a parut cumplita. Asa ca am incercat sa ii explic ce inseamna tradarea de tara pre mintea lui. Iarasi am remarcat lumina albastra de noapte in scena de pe malurile Nilul-ui, si verde maloasa de simteai mirosul algele de pe pietre.. Despre cor, ce rost are sa mai repet. Inaltator e putin spus. Chiar, acum niste ani buni cand s-au implinit 100 ani de la inaugurarea Canalului de Suez egiptenii au sarbatorit montand o anumita opera printre piramide. Daca cineva are inregistrarea ei, pls. HELP me. Pardon, AIDE-moi, cvp. Detalii pe personala..Multam anticipat. PS. Nu cred ca e cazul sa mai spun numele operei respective. Edited by Prien, 23 October 2009 - 13:27. |
#45
Posted 27 October 2009 - 09:21
Duminica ce a trecut am vazut "Don Pasquale" lui Gaetano Donizetti.
Stiam ca e opera bufa, stiam ce inseamna asta, dar parca mi s-a parut cam prea fortata viziunea moderna a realizarii. Mi se pare ciudat sa vad pe scena mimi, macho, aparate de filmat si de proiectie cinematografica, -chiar, stiu sigur ca astea au un tacanit aparte, care ar fi trebuit sa se auda-. Voi continua. |
#46
Posted 27 October 2009 - 23:02
@prien, când treci de la flașnetăria italiană la opera serioasă (în mare, rușii și wagner) să ne-anunți și pe noi
|
|
#47
Posted 29 October 2009 - 11:14
Majestate, de ce sa VA anunt, alteta dvoastra nu poate citi si singura?
Pe de alta parte, mi se pare mie sau ati descris prea putin ce place regalitatii dvoastra? In alta orinde de idei, nu-i asa ca nimeni nu e obligat sa ii placa ce imi place mie? Vai mie, credeam ca am precizat. Si da, sunt cam flasenetar, imi place mai mult cantabilitatea decat ein zwei, drei, noch ein mal, u.s.w. Atata pot, atata scriu, si ii las pe altii (daca sunt) mai destepti, inspirati, etc sa dovedeasca (daca si) ce pot ei. Ce pretentie aveti de la unu care recunoaste singur ca e un ( parlit de) inginer cu urechi de tabla si ca nu are studii in domeniu? Revenind la montarea lui "Don Pasquale", zau ca m-am gandit la limita dintre ceva nou si kitch. Ca si chestia aia cu eroismul si idiot/tembe-lismul.. Altfel bine cantata, interpretii se distrau, desi prestau serios, asa ca o recomand cu placere. La o adica si fruntea mai trebuie descretita din cand in cand. |
#48
Posted 30 October 2009 - 14:20
afirmația cum că preferi "cantabilitatea" în detrimentul "ain țvaiului" arată, și nu mă surprinde, decât optuzitatea cu care privești lucrurile. în fapt, cei ce ascultă guță au impresia că-s dă valoare, în adevăratul sens al cuvântului. desigur, aceste impresii n-au nicio corelație cu subiectivitatea valorii artistice & șit.
fiecare-i liber să asculte ce vrea, dar ca o constatare numai, flașnetărismul italian nu e decât un soi de dan capatos sau dan senzaționescu, iar cei ce gustă asemenea "clasicisme" de regulă se cam rezumă la alta. forurile mnealor telectuale nu pot rezona cu mai nimic altceva. (recte, postromantism & șit, și nu numai) |
#49
Posted 01 November 2009 - 12:49
recunosc , nu
e singura "ramura" a muzicii clasice pe care nu o savurez la adevarata valoare |
#50
Posted 01 November 2009 - 21:05
Majesteate, atata pot, atata fac. Flasnetarie. Dar cel putin incerc sa explic, recunosc, dupa slabele mele puteri de ce imi place, cum am simtit, etc.
Asta ca sa nu poata zice nimeni ca uite ba, ala face pa dashteptu lu'' peste, dar cand intrii in el si-l zgudui, nu e in stare sa vomite nimic din el.. Morala. Cand mi-l explicati pe Wagner? Sper ca pana de Ignat, ca atunci zboara porcu'... PS. Am ales limbajul"ala face pa dashteptu lu'' peste, dar cand intrii in el si-l zgudui, nu e in stare sa vomite nimic din el"" |
#51
Posted 07 November 2009 - 14:17
Am trait sa o vad si p-asta. Unuia nu-i convine ca altuia nu-i place acelasi gen de muzica clasica care ii place primului... . Si la muzica clasica ne intepam? N-avem loc pe planeta, noi, flasnetarii, de voi, adeptii operei "serioase" si invers? Cred, de altfel, ca s-a inteles din prima ca nu-ti place Bel Canto, Donizetti and shit, nu e nevoie sa ne reamintesti la fiecare post ca noi ascultam un rahat iar tu opera serioasa.
On the other hand, @Prien, am fost si eu la Cenusereasa in varianta moderna si mi s-a parut cel putin ciudat, dar nu mi-a displacut. Insa un mos din primul rand, probabil meloman inrait si adept al variantelor clasice si atat, a strambat din nas tot timpul iar la sfarsit a plecat chiar cand au inceput aplauzele. In mod clar, opera i s-a parut mai mult decat cu un picior pe poarta kitsch-ului. In general operele comice sufera adaptari moderne si nu o vad neaparat ca pe un sacrilegiu. Am fost aici in Tm la Liliacul si, printre costume de epoca, le-a scapat si un McDonald's in libret. Pe-aia chiar nu am inghitit-o. Edited by diorama, 07 November 2009 - 14:18. |
|
#52
Posted 09 November 2009 - 19:58
Mi-am luat bilet la Traviata pentru miercuri. Nu se anunta nimic spectaculos, soprana e la debut dar nu se stie ce surpriza placuta voi avea. Revin cu impresii.
LE: Am fost aseara, sala plina. Nicoleta Colceiar a fost Violetta, cu un inceput mai cu emotii dar si-a dat drumul si mi-a placut. Parca prea tipa in anumite momente, totusi. Acuma nu toate au dulceata lui Sumi Jo . Alfredo a fost slab, iar aplauzele, pe masura prestatiei. Edited by diorama, 12 November 2009 - 16:06. |
#53
Posted 13 November 2009 - 16:03
Daca sunt sigur de ceva pe lumea asta, e faptul ca sunt convins ca nu am ureche muzicala.
Asa ca, pt a nu ma face de ras, mai ales in acest domeniu, va rog sa cititi randurile urmatoare ca doar exprimarea sentimentelor unui om care nu doreste nici sa faca pe desteptu, nici sa jignesca pe alti sau gusturile lor. Recunosc ca in marea mea cultura nu auzisem de Sumi Jo. Nu ma mandresc cu asta, dar nici nu regret. Sunt de alta meserie si stiu multe altele din afara domeniului meu, asa ca am cu ce sa compenesez. Citind ce a (de)scris diorama am youtubizat si am gasit-o pe respectiva. S-a nimerit sa cad exact peste clipul cu Traviata. Sincer, mi s-a parut atat de dulce interepretarea, incat ca un porc ce sunt, ma gandeam la tampenia aia cu ceaiul... Pe de alta parte, tot porcul de barbat care sunt se gandea ca totusi i se potrivea rolul. La cum arata, in plus fiind si asiatica in Parisul atat de vesel, era usor sa isi gasesca o bucata de paine. Ma rog, chiar cozonac, cu tort, frisca si sampanie.... Asta e, daca nu m-a dus capul sa fac bani, nu inginerie, o sa am NEVER asa ceva... Dupa ce aria s-a terminat am vrut sa ascult si alta interpretare. Prima care s-a nimerit a fost a Angelei Gheorgiu. Jur ca mi-a placut mai mult, si nu doar pt ca e romanca. Poate si pt ca fiind o tipa mai masiva decat asiatica, vocea e parca mai joasa, mai credibila pt mine. Sunt convins ca ambele cantau aceleasi note, exact cum le-a scris Verdi. Cred ca la nivelul lor, sa inlocuiasca voit un sol cu la e crima. Asa ca doar personalitatea fiecareia, plus viziunea dirijorului facea diferenta. PS. Ma bucur ca a mai aparut un scriitor in acesta discutie. Si imi place si stilul lui. La mai multe postari. PPS. Am bilete diseara. Asa ca o sa am ce "barfi" zilele urmatoare. |
#54
Posted 13 November 2009 - 21:43
Stii cum e cu placutul, e subiectiv. Nu-ti pot spune de ce imi place Sumi Jo. Imi place pentru ca imi place. Mie interpretarea Angelei Gheorghiu nu mi-a placut, chiar deloc . Un singur rol interpretat de Sumi Jo ma zgarie la urechi, si anume in Romeo si Julieta. Prefer oricand varianta Leontinei Vaduva.
Nu toate sopranele canta exact, unele mai fac floricele in functie de voce, capacitate, posibilitati etc. Sumi baga niste inalte, de obicei, la final, pentru ca poate. Eu nu-mi permit arogante in domeniul asta, nu pot sa zic ca am o cultura muzicala vasta, ci merg pe principiul "imi place cum suna, deci e frumos". PS1: Urmareste reclama la Nissan Qashqai. Oare cine canta, asta apropo de Traviata? PS2: Urmatoarea pe lista e Carmen, ca asta ne ofera opera in luna decembrie. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users