Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

French Drain+ Turnat Alei casa

Instalatie electrica apartament

Vremurile imperiilor
 amenda ISU

Magazine macbook pro

Fața nevazuta a vestului civ...

The Sandman (2022- )
 Curatare jante aluminiu bicicleta

Plafoniera led cu backlight

Am pierdut contractul de munca, a...

Certificat TVA pentru Auto SH de ...
 Sectorul 4 ridica masini abuziv?

N-are vlaga in a 5 a

Motorul se supraincalzeste?

Monitor max 24 inci , programare...
 

PFA - Persoana Fizica Autorizata

- - - - -
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#37
Pisboy

Pisboy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 741
  • Înscris: 06.02.2007
Salutare baieti

Sunt noob in ale birocratiei si ale PFA-ului

Mi-am facut PFA neplatitor de TVA avand domeniu de activitate Comert cu amanuntul inafara pietelor ...... adica face home delivery.De curand mi-am scos si 2 autorizatii de functionare ,una pentru activitatea de birou de la sediul social,si a2 a pentru desfasurarea activitatii pe raza municipiului,si cam atat am facut.

Pana acum nu am avut nici un fel de activitate,iar PF-ul e facut prin martie,deci acum se implinesc 3 luni.

Nelamuririle mele sunt :

1.Am inteles ca trebuie sa depun niste declaratii trimestriale in care declar ca nu am avut activitate.Cum se numesc aceste declaratii si unde trebuiesc depuse.

2.Daca nu am avut activitate ,trebuie sa platesc totusi un impozit pe perioada asta?

3.Sunt obligat sa am casa de marcat ? prefer sa reduc costurile care le-as da pe o casa de marcat si fiscalizarea ei ,si sa fac facturi cu tot cu chitanta pe factura de la sediu social din calculator.Cum pot sa fac asta ?Ce imi trebuie de la stat ? Cum procedez ? am inteles ca sunt registre de numere sau ceva de genu pe care le pot cumpara.
Daca puteti sa imi explicati ce pasi trebuie sa urmez,pentru ca nu pot sa vand daca nu dau ceva la mana.

4.Daca nu am activitate tot anu ,ce impozit o sa platesc la stat (impozit forfetar ?)

]5.Daca o sa am activitate cum pot sti ce impozit o sa platesc ,cum se calculeaza ? impozit pe profit sau cum ?

6.Am vazut mai sus PFA cu norma de venit si PFA in sistem real,eu de care am,ce inseamna asta ?
Momentan doar astea sunt nelamuririle care ma nelinistesc.Chiar sunt noob,iar decat sa ma duc la o ocritura de cucoana la vre-un ghiseu care sigur nu consiliaza ,am zis sa intreb aici mai intai.

Edited by Pisboy, 28 May 2009 - 11:02.


#38
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,138
  • Înscris: 24.02.2006
numai tu poti raspunde la majoritatea intrebarilor, intrucat nu stii/poti sa ne dai toate informatiile necesare. de exmeplu, nu avem de unde sa stim noi daca tu esti PFA cu norma de venit sau cu sistem real. depinde de tine ce ai scris in declaratia 200 (sau 220, nu mai stiu care e) la administratia financiara.

primul lucru: te-ai inregistrat doar la registrul comertului, sau si la administratia financiara? daca doar la RC, atunci treci si pe la administratia financiara, ai si acolo de completat acte.


1. declaratiile trimestriale cum ca n-au activitate depun, din ce stiu eu, doar firmele, nu si PFA-urile.
2. depinde de tipul pfa-ului. daca e la norma, atunci da, trebuie sa plateasca impozit si pt perioada fara activitate. daca e in sistme real, impozitul se plateste anticipat, iar la regularizare isi primeste banii inapoi.
3. nu stiu
4. PFA nu plateste impozit forfetar. platesti impozitul normal, in functie de ce am scris la punctul 2.


daca deja ai trecut pe la administratia financiara, cel mai probabil esti PFA impozitat in sistem real. in cazul asta, trebuie sa depui o declaratie estimativa de venit (cam cat crezi tu ca o sa incasezi) si platesti impozitul aferent, iar la sfarsitul anului(ma rog, inceputul anului viitor) depui o declaratie cu venitul realizat efectiv si regularizezi impozitul (platesti sau primesti impozitul pe diferenta).

#39
Pisboy

Pisboy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 741
  • Înscris: 06.02.2007
Mda,problema e ca nu am mai trecut pe la administratia financiara,am fost doar la registru comertului,e vreo problema daca ma duc de acum ?

De asta nu stiu in ce sistem sunt ,real sau norma pentru ca nu am despus declaratiile nu ?

Eu vreau sa nu platesc in avans nici un impozit iar in caz ca nu am venituri sa nu platesc impozite.Trebuie sa vad ce fel de norma mi se potriveste care sunt avantajele si dezavantajele ambelor sisteme.

Sa inteleg ca daca aleg sistemul real,platesc impozit in avans in functie de profitul pe care il estimez si il declar,dar daca la sfarsit de an nu am facut nici un profit atunci imi voi recupera banii integral platiti pe ipozit ?

Am putea declara suma de 1000 ron profit (o suma mica)iar la regularizare sa platesc diferenta (mare,mica) in functie de realizari ,asta pentru ca nu am buget pentru a plati acu in avans sume mari.

#40
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,138
  • Înscris: 24.02.2006
nu stiu daca exista vreun termen pt inregistrarea la administratia financiara.

teoretic, poti declara si venit zero, nu stiu sa existe vreo limita inferioara.

#41
Pisboy

Pisboy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 741
  • Înscris: 06.02.2007
aha mersi ,totusi mai astept niste lamuriri la punctul 3 din primu post de mai sus.

#42
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View PostPisboy, on 28th May 2009, 12:01, said:

3.Sunt obligat sa am casa de marcat ? prefer sa reduc costurile care le-as da pe o casa de marcat si fiscalizarea ei ,si sa fac facturi cu tot cu chitanta pe factura de la sediu social din calculator.Cum pot sa fac asta ?Ce imi trebuie de la stat ? Cum procedez ? am inteles ca sunt registre de numere sau ceva de genu pe care le pot cumpara.
Daca puteti sa imi explicati ce pasi trebuie sa urmez,pentru ca nu pot sa vand daca nu dau ceva la mana.


Esti obligat sa ai casa de marcat doar in cazul in care efectuezi prestari de servicii/vanzari catre persoane fizice. Catre pj poti emite chitante si facturi de la orice sediu vrei tu atata timp cat ai stampila la tine :D.  Pentru a face asta ai nevoie de un formular de factura si chitanta (le gasesti chiar si pe net), le completezi cu datele tale, ale clientului, etc. Nu iti trebuie nimic de la stat. Factura o emiti in 2 exemplare, unul pt tine si unul pt client. La fel si chitanta. Inserierea poti s-o stabilesti tu, de ex. intialele tale: Popescu Ion, deci seria PI, nr. 0001, sa zicem. Nu exista registre cu numere iar facturile nu mai sunt documente cu regim special.

Obligatia inscrierii la Administratie e cam de 10 zile de la infiintare.

#43
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,158
  • Înscris: 23.06.2004
Am tot citit si rascitit tot ce s-a scris. Cateva lucruri nu imi sunt insa clare.
1. Cand si cum alegi daca platesti impozit la norma sau la venitul real? Intreb asta ca sa nu fac vreo greseala si sa ajung sa fiu impozitat la venit real daca pot alege norma care m-ar avantaja mult.
2a. In principiu, e vorba de codul CAEN 6202 (Activitati de consultanta in tehnologia informatiei). Am vazut ca sunt destule persoane pe forum care activeaza pe baza de norma in IT. Ati putea sa-mi confirmati ca acest cod se incadreaza la impozitarea la norma, la servicii informatice?
2b. Se pare ca o corespondenta clara intre activitatile care pot fi impozitate la norma si codurile caen nu exista(eu nu am gasit si am vazut ca mai sunt discutii pe tema asta), cine decide daca pot sau nu opta pentru plata la norma?
3. Presupunand ca ajung sa fiu impozitat la norma, pot exista surprize dupa aceea la un eventual control, sa mi se spuna ca nu e corect ca am fost impozitat la norma, ca nu ma incadram? Adica, sunt eu raspunzator pentru modul in care platesc impozitul, la norma sau venit real? Sau din start mi se spune, poti/nu poti si dupa aia nu mai ai treaba?

Va multumesc pentru rabdare si pentru toate celelalte raspunsuri care mi-au clarificat deja o multime de alte intrebari.

#44
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postaladdin2k, on 1st June 2009, 10:57, said:

Am tot citit si rascitit tot ce s-a scris. Cateva lucruri nu imi sunt insa clare.
1. Cand si cum alegi daca platesti impozit la norma sau la venitul real? Intreb asta ca sa nu fac vreo greseala si sa ajung sa fiu impozitat la venit real daca pot alege norma care m-ar avantaja mult.
2a. In principiu, e vorba de codul CAEN 6202 (Activitati de consultanta in tehnologia informatiei). Am vazut ca sunt destule persoane pe forum care activeaza pe baza de norma in IT. Ati putea sa-mi confirmati ca acest cod se incadreaza la impozitarea la norma, la servicii informatice?
2b. Se pare ca o corespondenta clara intre activitatile care pot fi impozitate la norma si codurile caen nu exista(eu nu am gasit si am vazut ca mai sunt discutii pe tema asta), cine decide daca pot sau nu opta pentru plata la norma?
3. Presupunand ca ajung sa fiu impozitat la norma, pot exista surprize dupa aceea la un eventual control, sa mi se spuna ca nu e corect ca am fost impozitat la norma, ca nu ma incadram? Adica, sunt eu raspunzator pentru modul in care platesc impozitul, la norma sau venit real? Sau din start mi se spune, poti/nu poti si dupa aia nu mai ai treaba?

Va multumesc pentru rabdare si pentru toate celelalte raspunsuri care mi-au clarificat deja o multime de alte intrebari.

1. Cand depui declaratia la Finante, bifezi "la norma"
2.a Da
2b. Finantele locale
3. Din start.

#45
katti

katti

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,942
  • Înscris: 16.09.2008

View Postaladdin2k, on 1st June 2009, 10:57, said:

2b. Se pare ca o corespondenta clara intre activitatile care pot fi impozitate la norma si codurile caen nu exista(eu nu am gasit si am vazut ca mai sunt discutii pe tema asta), cine decide daca pot sau nu opta pentru plata la norma?

Din cate stiu, posibilitatea de a opta pt norma este pe categorii de activitati, nu pe coduri CAEN. Deci toate codurile CAEN din categoria informatica (62xx ?) pot opta pentru norma. Eu am 6201 CAEN principal si inca vreo 3 CAEN-uri secundare, tot cu 620x, si am ales norma.
Azi mi-am platit impozitul pe tot anul :D Sper sa n-am treaba cu finantele pana la anu' ;)

#46
sosow

sosow

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 28.06.2007
Salutare tuturor
Doresc sa infiintez PFA ptr a desfasura activitate de comert cu legume-fructe in piete, iar intreberile mele sunt:
1.Daca infiintez pfa cu aceasta activitate, ma pot trece cu norma de venit, la care sa platesc imp fix/an, care este de 16% din norma?
2.Cat este norma de venit ptr astfel de activitati?
3.Trebuie sa platesc cotizatie la sanatate, pensie, somaj?
4.Am nevoie de casa de marcat, sincer nu am vazut pe nimeni in piete sa aibe asa ceva.
5.Pot angaja una-doua persoane care sa se ocupe de vanzarea legumelor in aceste piete?
6.Contabilitate am inteles ca nu se face, si nu se tine intrarile/iesirile, deci nu am de depus nimic la finantele locale?
7.Unde pot gasi pe net formulare ptr PFa, si documentatia cu tot ce-mi trebuie ptr infiintare, sa nu mai trec pe la RC si sa ma plimb pe la toate birourile.

Va multumesc

Edited by sosow, 10 June 2009 - 10:03.


#47
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,158
  • Înscris: 23.06.2004
Raspund doar la ce cunosc, de curand am trecut si eu prin aceste lucruri.
La 1 si 2 nu stiu.
3. Sanatate 5.5% din norma/venit real, depinde cum esti impozitat; Pensie - daca nu esti angajat, trebuie sa faci contract cu ei, dar alegi tu cat sa platesti; somaj - optional
4. Nu stiu, dar inclin sa cred ca da deoarece prestezi servicii catre populatie
5. Ca PFA nu poti angaja pe nimeni
6. Daca platesti impozitul la venitul real trebuie sa tii contabilitatea in partida simpla. Daca esti la norma, nu tii nicio contabilitate.
7. Vezi in privat, daca pun link-ul aici se considera reclama.

#48
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,138
  • Înscris: 24.02.2006

View Postsosow, on 10th June 2009, 10:57, said:

.........
7.Unde pot gasi pe net formulare ptr PFa, si documentatia cu tot ce-mi trebuie ptr infiintare, sa nu mai trec pe la RC si sa ma plimb pe la toate birourile.
.........


poti gasi in multe locuri, dar cand o sa ajungi la RC o sa ai surprize. tin minte ca si eu m-am dus cu formulare deja completate si a trebuit sa refac mai bine de jumatate din ele.

fa-ti timp si du-te la RC. nu sunt o mie de birouri, e unul singur (doua, daca-l iei in calcul si pe cel la care depui rezervarea de nume).

#49
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View Postsosow, on 10th June 2009, 10:57, said:

Salutare tuturor
Doresc sa infiintez PFA ptr a desfasura activitate de comert cu legume-fructe in piete, iar intreberile mele sunt:
1.Daca infiintez pfa cu aceasta activitate, ma pot trece cu norma de venit, la care sa platesc imp fix/an, care este de 16% din norma?
2.Cat este norma de venit ptr astfel de activitati?

3.Trebuie sa platesc cotizatie la sanatate, pensie, somaj?
4.Am nevoie de casa de marcat, sincer nu am vazut pe nimeni in piete sa aibe asa ceva.
5.Pot angaja una-doua persoane care sa se ocupe de vanzarea legumelor in aceste piete?
6.Contabilitate am inteles ca nu se face, si nu se tine intrarile/iesirile, deci nu am de depus nimic la finantele locale?
7.Unde pot gasi pe net formulare ptr PFa, si documentatia cu tot ce-mi trebuie ptr infiintare, sa nu mai trec pe la RC si sa ma plimb pe la toate birourile.

Va multumesc

1. Cauta nomenclatorul de activitati acceptate la norma de venit.
LE. Nu-l mai cauta, iata aici: http://bv.finantepub..... 2008.123.pdf
2. depinde de la oras la oras...
5.Potrivit OUG44/2008:

Quote

Art. 24 Pentru organizarea și exploatarea întreprinderii sale, întreprinzătorul persoană fizică, în calitate de angajator persoană fizică, poate angaja terțe persoane cu contract individual de muncă, înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă, potrivit legii, și poate colabora cu alte PFA, cu alți întreprinzători persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanți ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activități economice, fără ca aceasta să îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei secțiuni.

Edited by Bebeluska, 10 June 2009 - 22:23.


#50
sergiu37

sergiu37

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 13.11.2006
Stie cineva cat este norma de venit IT in baia mare, ca tot caut peste tot si numa nu aflu.

#51
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostBebeluska, on 10th June 2009, 23:20, said:

5.Potrivit OUG44/2008:

Art. 24 Pentru organizarea și exploatarea întreprinderii sale, întreprinzătorul persoană fizică, în calitate de angajator persoană fizică, poate angaja terțe persoane cu contract individual de muncă, înregistrat la inspectoratul teritorial de muncă, potrivit legii, și poate colabora cu alte PFA, cu alți întreprinzători persoane fizice titulari ai unor întreprinderi individuale sau reprezentanți ai unor întreprinderi familiale ori cu alte persoane juridice, pentru efectuarea unei activități economice, fără ca aceasta să îi schimbe statutul juridic dobândit potrivit prezentei secțiuni.


Nu cumva se refera la II (Intreprinderi individuale) si nu la PFA?

#52
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View PostTLGsoft, on 11th June 2009, 12:27, said:

Nu cumva se refera la II (Intreprinderi individuale) si nu la PFA?

Da, ai dreptate, mea culpa. Mereu am fost convinsa ca acel art. se refera la PFA. Acum ca mi-ai spus tu, am deschis mai bine ochii si am gasit articolul pt PFA in care scrie ca NU poate angaja. Merci. :)

Quote

Art. 17. - (1) PFA nu poate angaja cu contract de munca terte persoane pentru desfasurarea activitatii pentru care a fost autorizata si nici nu va fi considerata un angajat al unor terte persoane cu care colaboreaza potrivit art. 16, chiar daca colaborarea este exclusiva.


#53
aladdin2k

aladdin2k

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,158
  • Înscris: 23.06.2004
@sergiu37, din pacate nu toate finantele locale fac publice normele pe internet. Cel mai sigur te duci la ei si intrebi. In Galati asa a trebuit sa fac, n-am gasit nimic pe net, m-am dus la ei si am intrebat, mi-au raspuns pe loc.

#54
4picai

4picai

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 05.09.2009

View Postdjxhouse, on 23rd February 2009, 16:33, said:

ms pt raspuns...
2. deci la PFA pot sa am rulaj oricat si raman NEplatitor de TVA (am citit ca "P.F.A. se poate incadra in categoria persoanelor impozabile in situatia in care in anul fiscal 2008 realizeaza o cifra de afaceri anuala, declarata sau realizata, superioara plafonului de 35.000 euro, al carui echivalent in lei se stabileste la cursul de schimb comunicat de B.N.R. la data aderarii (3.3817 lei/euro)" adica 118.359lei trebuie sa fiu OBLIGATORIU platitor de TVA)
acuma nu mai stiu ce sa cred... sunt in ceata

Buna,
nu s de acord cu raspunsul primit de la Luke mai jos. M am interesat si eu ceva mai "oficial" si am primit urmatorul raspuns scris..care se confirma in normele la codul fiscal:
"Pana la momentul inregistrarii in scopuri de TVA, persoana impozabila (PFA) se considera ca aplica regimul special de scutire reglementat prin articolul 152 din Codul fiscal, mentiune care trebuie inscrisa obligatoriu pe facturile emise.
In calitate de persoana impozabila, chiar daca nu este inregistrata in scopuri de TVA, respectiva PFA este obligata sa organizeze evidenta fiscala a operatiunilor de vanzari si achizitii pe baza jurnalului pentru vanzari si a jurnalului pentru cumparari. Aceasta obligatie este impusa la punctul 62 alineatul 1 din normele de aplicare ale articolului 152 din Codul fiscal. "

Pfa care atinge plafonul de 35 mii eur la cursul de la data aderarii este obligata sa se declare platitor de tva....cu tot ce decurge de aici,declaratii si restul.
Adriana

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate