Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Tahograful. il facem?!
#19
Posted 10 January 2009 - 19:06
Award, on Jan 10 2009, 07:14, said: Se face intre 12.000 si 16.000 cu varfuri de chiar 19.000 km ( rar ).La inceput faceam doar 7000-8000 . Offtopic : Apropo la voi In State , care sunt perioadele de lucru, de odihna , viteza max pe autostrazi , in orase ...? Aici in partea asta de lume nu exista tahograf ci doar un carnet log-book; pentru a-ti face o idee despre ce inseamna log-book-ul intra aici: http://www.fmcsa.dot...m#_Toc201555000 Subiectul este mai complex dar ca sa sintetizez, pe Canada ai voie sa conduci 13 ore + 1 ora "de munca" dar cela 14 ore per total sa fie intr-un interval maxim de 16 ore. Dupa un maxim 16 ore de la inceputul "muncii" obligatoriu tragi pe dreapta si dormi 8 ore (diferenta pina la 24 ore) Pe SUA poti conduce 11 ore + 1 ora de munca dar intr-un interval de 14 ore. Ora de munca inseamna timpul stat la incarcat, descarcat sau alimentat, timpul stat in vama, etc. Revin cu prima mea ideea, am sintetizat doar ce inseamna timp de munca/odihna. Subiectul este mult mai complex. In realitate conduci mult mai mult de 14 ore, sunt curse la care dormi doar 4-5 ore (boierie nu alta) din 24, diferenta o petreci la volan la fel de bine cum sunt si curse la care conduci sa zicem "normal". Oricum se conduce "in draci" c-am asta e cuvintul potrivit. Nu ai de ales. Lunar realizez in medie peste 20.000 km cu virf pe la 25.000 chiar ( de multe ori). Viteza de deplasare pe autostrazi este reglementata de fiecare stat in parte, dar ea se situeaza la o medie de 100 km/ora + un maxim 10km/ora plus. Deci daca ai limita de 100 km/ora si te prinde radarul cu 110km/ora, politaii nu-ti fac nimic. Circulind pe autostrada chiar daca esti in oras viteza se pastreaza, mai sunt si exceptii dar eu ma refer la modul general. |
#20
Posted 19 January 2009 - 15:54
teodorescucostel, on Jan 8 2009, 23:22, said: daca tot avem o sectiune a camioanelor,care este parerea voastra despre tahograf?va incadrati in program?personal,nu reusesc sa-l mentin in limite legele(sa zic)este de ajuns sa-l stric o zi si apoi ma uit in zare dupa controale o luna de zile!il mai pacalesc cu cite un formular aetr(asta ptr. linistea mea,ca la vreun control,cine stie!).spuneti-mi ce metode folositi voi Exista o portita legala. Soferul are dreptul sa prelungeasca timpul de conducere pentru a pune marfa sau pasagerii in siguranta. Pentru asta, la sf timpului legal de condus, se scoate diagrama si se noteaza pe ea motivul pentru care se prelungeste perioada de condus. Dupa care se continua drumul. |
#21
Posted 19 January 2009 - 17:37
dorus2009, on Jan 19 2009, 16:54, said: Exista o portita legala. Soferul are dreptul sa prelungeasca timpul de conducere pentru a pune marfa sau pasagerii in siguranta. Pentru asta, la sf timpului legal de condus, se scoate diagrama si se noteaza pe ea motivul pentru care se prelungeste perioada de condus. Dupa care se continua drumul. ......si daca ai card digital???? |
#22
Posted 19 January 2009 - 18:10
autohot, on Jan 19 2009, 17:37, said: ......si daca ai card digital???? Buna intrebare, nu stiu cum se procedeaza, asta ne-a zis ca trebe facut tipul de la ARR, care ne-a tinut cursul. Pentru ca prelungirea perioadei de condus este o chestie prevazuta in lege, iar tot in lege se spune ca motivul prelungirii perioadei de conducere trebuie completat "inainte de ajungerea la destinatie" (citat aproximativ), este musai sa se poata si cu card digital. Iaca, citat din regulament: http://carteletahogr....ro/doctaho.pdf Quote Articolul 12 Pentru a da posibilitatea vehiculului să ajungă la un loc de oprire corespunzător, conducătorul auto poate deroga de la articolele 6-9 în măsura necesară pentru a se garanta siguranța persoanelor, a vehiculului sau a încărcăturii acestuia, cu condiția de a nu se periclita prin aceasta siguranța rutieră. Conducătorul auto trebuie să indice manual natura și cauza derogării în foaia de înregistrare sau pe un imprimat scos din aparatul de înregistrare sau în registrul său de sarcini, până la sosirea la locul de oprire corespunzător. Edited by dorus2009, 19 January 2009 - 18:11. |
#23
Posted 24 January 2009 - 21:31
Nu ai cum sa respecti timpii de conducere in tara asta .Nu exista infrastructura , nu sunt parcari , drumurile si centurile oraselor sunt extrem de aglomerate , tractoare agricole, utilaje etc.
Intai sa ne faca conditii bravii nostrii conducatori , si dupa aia pot cere respectarea legii. Esti condamnat la faliment daca conduci legal si nu smenuiesti tahograful . |
#24
Posted 21 February 2009 - 19:11
dorus2009, on Jan 19 2009, 15:54, said: Exista o portita legala. Soferul are dreptul sa prelungeasca timpul de conducere pentru a pune marfa sau pasagerii in siguranta. Pentru asta, la sf timpului legal de condus, se scoate diagrama si se noteaza pe ea motivul pentru care se prelungeste perioada de condus. Dupa care se continua drumul. NU exista nici o portita legala !!de acea se trezesc multi soferi cu amenzi mari cand sant ,,afara" si nu te iarta nimeni , legea e clara si si nu lasa loc de portite ca nu e facuta de romani !! fa tu portite ,,afara " ca amenzile te rup ! |
#25
Posted 07 March 2009 - 09:38
crysxy-z, on Feb 21 2009, 19:11, said: NU exista nici o portita legala !!de acea se trezesc multi soferi cu amenzi mari cand sant ,,afara" si nu te iarta nimeni , legea e clara si si nu lasa loc de portite ca nu e facuta de romani !! fa tu portite ,,afara " ca amenzile te rup ! Apoi io tocmai ce ti-am dat citat din lege. Daca tu atata ai priceput treaba ta. nu te obliga nimeni sa faci cum am zis io... Dar iti mai dau odata sa citesti, ca poate n-ai inteles din prima: Quote Articolul 12 Pentru a da posibilitatea vehiculului să ajungă la un loc de oprire corespunzător, conducătorul auto poate deroga de la articolele 6-9 în măsura necesară pentru a se garanta siguranța persoanelor, a vehiculului sau a încărcăturii acestuia, cu condiția de a nu se periclita prin aceasta siguranța rutieră. Conducătorul auto trebuie să indice manual natura și cauza derogării în foaia de înregistrare sau pe un imprimat scos din aparatul de înregistrare sau în registrul său de sarcini, până la sosirea la locul de oprire corespunzător. Acuma fiecare face cum il duce capul. Drumuri bune va doresc Edited by dorus2009, 07 March 2009 - 09:40. |
#26
Posted 28 March 2009 - 07:17
dorus2009, on Mar 7 2009, 09:38, said: Apoi io tocmai ce ti-am dat citat din lege. Daca tu atata ai priceput treaba ta. nu te obliga nimeni sa faci cum am zis io... Dar iti mai dau odata sa citesti, ca poate n-ai inteles din prima: Acuma fiecare face cum il duce capul. Drumuri bune va doresc Concluzie stimati colegi: NU VA JUCATI CU FOCUL! Daca in Ro mai putem face mici gainarii, afara.... eu zic sa stati in banca voastra si sa respectati AETR-ul. Eu unul il respect (sau macar incerc) chiar si pe tara. Aveti grija de voi. Urez din toata inima: DRUMURI BUNE! |
#27
Posted 28 March 2009 - 08:00
oplaurentiu, on Mar 28 2009, 09:17, said: NU VA JUCATI CU FOCUL! Daca in Ro mai putem face mici gainarii, afara.... eu zic sa stati in banca voastra si sa respectati AETR-ul. Eu unul il respect (sau macar incerc) chiar si pe tara. In afara se respecta cu EXCEPTIA Italiei unde se condce la greu peste diagrama . Eu am intalnit colegi care MAI SI RESPECTA diagrama . Edited by Award, 28 March 2009 - 08:01. |
#28
Posted 28 March 2009 - 08:32
|
#29
Posted 04 April 2009 - 13:03
oplaurentiu, on Mar 28 2009, 07:17, said: ai perfecta dreptate in ceea ce ai scris. poti prelungi perioada de condus pentru a pune in siguranta marfa sau calatorii. Trebuie scris pe diagrama sau se scoate un print din taho digital si se scrie pe el. Sa zicem ca in Romania mai poti s-o dai la pace cu tov. inspectori arr. Aici intervine frumusetea: afara... nu prea merge... Are si colegul dreptate intr-un fel. Cunosc o firma transportatoare care si-a luat o amenda frumusica in Sp. sau F. (nu mai tin minte) din cauza ca soferii (echipaj 2 soferi autocar) au fost "baieti destepti" si au redus pauza de min. 9 ore la 8 ore. Paguba totala pentru firma: aproximativ 9000 (noua mii) euroi. OK. Aici a fost vina lor. Dar, eu mi-am luat o "teapa" de 2000 (doua mii) euroi la Mestre nevinovat. (Poveste lunga: masina inchiriata si licentiata la un alt transportator, acte in regula conform legislatiei din Ro, timpi de condus si odihna ok, tov. Tiberiu Dinu un Magar cu M mare, etc...) Concluzie stimati colegi: NU VA JUCATI CU FOCUL! Daca in Ro mai putem face mici gainarii, afara.... eu zic sa stati in banca voastra si sa respectati AETR-ul. Eu unul il respect (sau macar incerc) chiar si pe tara. Aveti grija de voi. Urez din toata inima: DRUMURI BUNE! ma bucur ca mai vad si oameni cunoscatori in domeniu ! am lucrat in belgia , germania si franta niciodata nu am scris pe diagrama asemenea prosti ,in romania asa poate te intelege dar ,,afara " nu exista asa ceva te amendeaza de nu te vezi ,oricum ai voie sa depasesti 9 ore de condus , tu scri pe diagrama dar in ce limba ? romana ? stie neamtu sau francezu romana !? nu cred !!! ei nici engleza nu cunosc ,de polititsti vorbesc ,cu mici excepti asa nu va jucati cu tahograful , un sofer cu experienta stie sa isi calculeze timpul si afara gasesti cam peste tot parcari .nu ma refer la romania !tot ce vorbesc nu se refera la romania ! pentru ca ,,afara " amenzile sant uriase ! mii de euro si o sa plangi toata viata ca a zis unu pe forum ca merge si ala da indicati din carte dar nu a trecut granita niciodata. iti iei amenzi cu adnotarile tale pe diagrama cu tot , nu trebuie sa dai niciodata motiv de interpretare la politisti !!oficial stiu ca exista aceasta precizare dar nu o folositi decat in romania !!poate acum 2 sapt. ai condus un tir cu perisabilitati si acum ai un container cu mobila garantat te amendeaza politistul german daca iti controleaza perioada de activitate !cu tot cu adnotarea ta pe diagrama [desigur scrisa in romana] |
#30
Posted 04 April 2009 - 14:29
Imi pare ca tot in legislatia romana se prevede posibilitatea prelungirii duratei pina la 10 ore max de doua ori pe saptamina, cu respectarea duratei maxime de 56 ore/saptamina sau 90 ore pt.doua saptamini consecutive. E valabil si pe comunitate ?
Edited by catalin gramada, 04 April 2009 - 14:32. |
#31
Posted 04 April 2009 - 21:13
catalin gramada, on Apr 4 2009, 15:29, said: Imi pare ca tot in legislatia romana se prevede posibilitatea prelungirii duratei pina la 10 ore max de doua ori pe saptamina, cu respectarea duratei maxime de 56 ore/saptamina sau 90 ore pt.doua saptamini consecutive. E valabil si pe comunitate ? |
#32
Posted 04 April 2009 - 21:17
catalin gramada, on Apr 4 2009, 14:29, said: Imi pare ca tot in legislatia romana se prevede posibilitatea prelungirii duratei pina la 10 ore max de doua ori pe saptamina, cu respectarea duratei maxime de 56 ore/saptamina sau 90 ore pt.doua saptamini consecutive. E valabil si pe comunitate ? ce e valabil in comunitate e valabil si la noi, da. si la aetr si la adr ce modificari apar se aplica si la noi. aetr-ul e al nostru ,aici in europa si sunt state ne europene care vor sa adopte si ei aetr-ul. peste ocean( canada, america, australia etc.... sunt alti timpi de condus( alta legislatie), poate sunt colegi care trag bice la caii peste ocean sa ne scrie cit poate sa conduca, de ex in bolivia, eu a-s fii curios. sanatate |
#33
Posted 04 April 2009 - 21:28
numai europa are aceasta legislatie , in majoritatea tarilor din lume conduci cat poti ! unele tari se rezuma la programul de 8 ore pe zi , dar ca in europa nu exista nicaieri asemenea reglementari si obligati ,nemti inventand tahograful pentru a reglementa programul de 8 ore ,sa nu fie discriminati fata de alti muncitori care aveau prog de munca de 8 ore .
|
|
#34
Posted 05 April 2009 - 12:09
am o intrebare : in cazul unui control relativ la respectarea regimului de drum, agentul ce date ia in calcul ? din ultima zi ? saptamina ? luna ? sau a ultimei curse ?... Adica in cazul unui control al cardului tachograf digital, daca ai avut incalcari de viteza sau timp in cazul unei curse in desfasurare mai vechi de ..."x" zile se mai iau in considerare, ... sau daca ai avut incalcari pe alta cursa ?
Nu stiu cum si ce date se retin pe card de aceea intreb si pe de alta parte sanctiunile aplicabile la nerespectarea regimului de mers nu stiu la ce perioada fac referire. Multumesc |
#35
Posted 05 April 2009 - 14:09
se ia in considerare toata activitatea in ultimile 28 de zile , de ex. daca acum 26 de zile ai depasit timpul de conducere , amenda ! ai depasit viteza maxima , amenda ! la orice incalcare a regulamentului se da amenda ,
|
#36
Posted 05 April 2009 - 16:33
am inteles, ...la orice incalcare depistata in 28 zile calendaristice de la producerea ei.
Dupa 28 zile calendaristice de la producere nu se mai tine cont de posibila incalcare de regulament, se prescrie de la sine daca nu a fost depistata in termen. Deci daca te simti vinovat de producerea vreunei incalcari sanctionabila cu amenda mare sau multe pct de penalizare mai bine nu te mai risti sa pleci in alta cursa si stai acasa pina la expirarea termenului de 28 zile...daca iti convine si poti... Multumesc Se poate folosi in tandem si tachogaful digital si cel cu diagrama ? Edited by catalin gramada, 05 April 2009 - 16:47. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users