Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...
 

Sărbătorirea Sfintei Paraschiva

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
18 replies to this topic

#1
da-vinci

da-vinci

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 43
  • Înscris: 08.01.2009
SFÂNTA  PARASCHIVA  ȘI  ALȚI   SFINȚI



            Sfânta Paraschiva? Stefan cel Mare? Elisei? Dacă este cineva sfânt, trebuie să fie pe plan universal și nu pe plan local. La fel cum Dumnezeu este nepărtinitor și nu este numai al unui singur popor sau trib, ci este al întregului univers.
Dar ce a făcut Stefan cel Mare pentru a deveni sfânt ?. A  construit mânăstiri va spune cineva. sau a finanțat construirea lor mai bine zis. Oare acesta este un criteriu de a declara pe cineva sfânt?
În mod normal viața acelei persoane care urmează să fie declarată Sfântă, trebuie să fie o viață spirituală curată, după voia lui Dumnezeu,adică ajutând pe cei săraci, bolnavi, pe cei goi și flămânzi.
Poate garanta cineva că acest Stefan nu a curvit ca domnitor? Dar, dacă acest domnitor este sfânt pentru români, pentru alte popoare ortodoxe cum ar fi rușii, grecii etc. cum va trebui să fie, ca să-l recunoască de sfânt?
Dacă cineva crede cu adevărat în Sfânta Paraschiva, atunci ziua acestei femei sărbătorită la ortodocși, nu este justificată cu Biblia. Cum se poate ca oasele acestei sfinte să fie numai la București în ziua Sfintei Paraschiva, când sunt atâtea biserici ortodoxe în toată lumea? Dumnezeu este atât al evreului cât și al grecului. De ce este atâta discriminare? Pentru a nu fi discriminare s-a găsit soluția în articolul „Din secretele moaștelor“.
Cei săraci cu duhul stau la coada ziua și  noaptea pentru a ajunge la moaștele sfinților atunci când sunt expuse. Din cauza îmbulzelii sunt chemați polițiști pentru ordine și ambulanțele. Sunt cazuri când omul nu mai ajunge la rând să vadă moaștele, ajungând la spital sau chiar la morgă.
Dar, de ce Sfânta Paraschiva nu ia măsuri în acest sens? Atingând sau sărutând oasele unui schelet, pretinzând că este al sfântului cutare, lumea se așteaptă la minuni de mult visate. Dragi credincioși, de ce mai aveți nevoie de doctori și de medicamente? Aceste oase sunt salvarea voastră.
Elisei este menționat în Biblie cu adevărat sfânt și ca un mare prooroc, nu cum ar fi sfinții declarați peste noapte după pofta oamenilor.
Cu ocazia unei înmormântări, s-a nimerit ca mortul să împartă aceeași groapă cu proorocul Elisei. În grabă, mortul a fost aruncat în groapă peste scheletul lui Elisei. În urma acestui contact, mortul a înviat. 2 Imp. 13:20, 21. Elisei a fost făcut prooroc la porunca lui Dumnezeu de câtre Ilie și nu a fost inventat de către oameni. 1 Imp. 19:16. Totuși nimeni nu s-a gândit ca să valorifice oasele lui Elisei chiar după ce groparii au văzut minunea cu ochii lor. Deci Elisei nu se poate compara cu Paraschiva care a fost făcută sfânta la dorința unui grup de oameni.
În această idee vin cu alte versete din Biblie, în care arăt că omul simplu, odată mort nu mai are putere să mai facă ceva. Este mort și este gata să se transforme în țărână. Isaia 26:14; Ecles. 3:19 și 29; Ecles. 9:5 și 10.
Dumnezeu a lăsat ca omul mort să se întoarcă în țărână dar bisericile încalcă voința Lui, oprind cadavrul pe pământ și din procesul lui de transformare în țărână. Unde este liniștea și odihna mortului? A spus Dumnezeu să se facă profanări sau astfel de lucruri ? (moaște)
Profanarea este pedepsită de lege. Cum se poate atunci ajunge în posesia cadavrelor și a scheletelor fără ca legea să intervină ? Cum știți de unde se aprovizionau fabricanții de moaște ? Articolul următor va dezvălui secretul.

DIN  SECRETELE  MOAȘTELOR

Răsfoind Magazinul *Almanah 84*, am spicuit niște idei din articolul „Un secol întunecat și moda relicvelor sfinte“, semnat de Gh. Brătescu, unde el spune că: „După perioada Renașterii întreaga lume creștină cunoaște un fenomen bizar, nebiblic. Era vremea când fiecare biserică sau așezare omenească trebuia să facă rost de moaște. În acest scop a început să se dezvolte un comerț care nu avea nimic sfânt. S-a ajuns până acolo ca să se plănuiască uciderea sfinților pentru a se ajunge sigur și rapid în posesia moaștelor lor.
Trupul Sfintei Elisabeta din Turingia a fost profanat de credincioșii care asistau la înmormântarea ei. Fiecare dorea să-și însușească o bucată din giulgiu și din raclă. Acest act barbar s-a încheiat cu: morți, răniți și invalizi pe viață. Sfânta decedată a ajuns în final fără păr, cu unghiile smulse și cu sânii tăiați.
Călugării din Fossanuova l-au decapitat și l-au tăiat în bucățele pe Sfântul Toma d’Aquino. și pentru că comerțul cu moaște era foarte profitabil s-a ajuns ca moaștele aceluiași sfânt să ajungă în același timp în mai multe locuri. Erau fabricanți de relicve care mumificau
corpul uman prin uscarea lui la curenți puternici de aer, prin sărare sau uscare cu aer cald. Ca urmare a acestor falsuri, moaștele Sfântului Grigore și ale Sfântului Gheorghe sunt în peste 30 de biserici. Moaștele Sfântului Ignație sunt în peste 20 de biserici, ale Sfântului Ioan Gură de Aur în 10 locuri. Capul lui Ioan Botezătorul se afla în 13 biserici și trupul său în 10 lăcașuri sfinte. Sfântul Andrei avea la un moment dat 5 corpuri, 6 capete, 17 mâini și picioare, fiecare piesă
separat în altă biserică.“
Acest articol ne descrie despre mai multe acte îngrozitoare făcute în numele sfinților, punându-ne pe gânduri de ce este în stare să facă biserica pentru bani și toate în numele lui Dumnezeu.

#2
monokeros

monokeros

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,074
  • Înscris: 11.11.2003

Quote

Acest articol ne descrie despre mai multe acte îngrozitoare făcute în numele sfinților, punându-ne pe gânduri de ce este în stare să facă biserica pentru bani și toate în numele lui Dumnezeu.

Dap, de ex. te-au ferit sa fii taiat imprejur cu forta si sa vorbesti turceste.

Quote

Sfânta Paraschiva? Stefan cel Mare? Elisei? Dacă este cineva sfânt, trebuie să fie pe plan universal și nu pe plan local. La fel cum Dumnezeu este nepărtinitor și nu este numai al unui singur popor sau trib, ci este al întregului univers.

Fraza manipulatoare tinzand sa defaime pe proorocul Elisei cu intentie, intrucat paragraful despre oasele lui care au inviat un mort le sta in gat tuturor jigodiilor neoprotestante care mananca sfinti si caca draci.

Quote

Dacă este cineva sfânt, trebuie să fie pe plan universal și nu pe plan local.

Interesant. Dupa aceasta teorie la anul 50 e.n. Iisus era un sfant oarecare pe plan local.

Quote

Poate garanta cineva că acest Stefan nu a curvit ca domnitor?

Mah ce este mai simpatic e ca Biblia garanteaza statutul de profet al lui David desi ala a facut si ucidere pentru preacurvie, iar despre Maria Magdalena face precizari chiar suprafiresti.
Conform logicii burtosului onanist Luther, daca el nu putea rabda sa nu si-o frece, dar in acelasi timp avea nevoie sa fie recunoscut ca ereziarh, gata, decretam ca nu mai exista sfinti. Au fost atunci, candva.

Quote

Dar, de ce Sfânta Paraschiva nu ia măsuri în acest sens?

Da de ce Iisus nu ia masuri sa se faca pietrele paini ?

Quote

Elisei este menționat în Biblie cu adevărat sfânt și ca un mare prooroc, nu cum ar fi sfinții declarați peste noapte după pofta oamenilor.

Jeg tipic lutheran. Daca nu e in Biblie, gata, n-avem voie. Scrie undeva in Biblie ca Luther e smecheru' pus sa inchida catastifu' cu sfinti ?

Esti jalnic la modul amuzant. "Va rog, va rog, credeti-ma pe cuvant ca specialistii mei in Biblie explica rational ca..."
Poate specialistii tai in onanie biblica ne explica rational si universul dinainte de big bang.

Edited by monokeros, 26 March 2009 - 21:38.


#3
gigel de hohențolărn

gigel de hohențolărn

    am merțan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,692
  • Înscris: 07.07.2006

 monokeros, on 26th March 2009, 22:32, said:

Dap, de ex. te-au ferit sa fii taiat imprejur cu forta si sa vorbesti turceste.

deci dacă turcii reușeau să-i dovedească pe vlahii din românia era nașpa. în schimb, când romanii i-au dat-o lu decebal ca să se nască poporul român a fost de bine :lol:
adică pp că d-aia decebal n-a fost decretat sfânt, că nu i-a împiedicat pe păgâni să pună mâna pe idealurile strămoșești

#4
Dhaukos

Dhaukos

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 26.05.2008
Sfânt, nesfânt... Religie monoteistă, neh? Cam mulți sfinți pentru asta!

#5
Versus76

Versus76

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 23.05.2008
Cu toate astea, simțim adesea nevoia să fim protejați de moaștele sfinților.
Avem protector al țării (chiar Sf.Paraschiva, dacă nu mă înșel), ne rugăm în sesiunea de examene mai mult decât învățăm iar când e să deliberăm între doi candidați la o funcție politică, îl alegem pe ăla care face  mai multe mătănii și suportă cu stoicism 10 minute din slujba de duminică.

#6
adrian19

adrian19

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 262
  • Înscris: 13.07.2007
Balciul cu moastele e la fel de necrestinesc ca si multe alte subiecte legate de ortodoxie. Ce-i in Iasi toamna cand se aduna plebea sa atinga moastele sf. Parascheva :bouncey: :worthy:  Iti faci cruce, nu alta.

#7
zexelica

zexelica

    Nebisericos relaxat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,859
  • Înscris: 30.01.2007

 Versus76, on 12th July 2009, 17:18, said:

Cu toate astea, simțim adesea nevoia să fim protejați de moaștele sfinților.
Avem protector al țării (chiar Sf.Paraschiva, dacă nu mă înșel), ne rugăm în sesiunea de examene mai mult decât învățăm iar când e să deliberăm între doi candidați la o funcție politică, îl alegem pe ăla care face  mai multe mătănii și suportă cu stoicism 10 minute din slujba de duminică.
Cum poate o mana moarta sa faca orice? Sunteti sanatosi? Daca protejeaza, atunci de ce mor copiii? De ce se nasc cu malformatii? De ce protejeaza cioanta aia moarta? De moarte, boala, sau ce? Bunica-mea avea numai icoane "facatoare de minuni" si se inchina la cioante. Si, tot a murit. Si tot a suferit.
Voi nu sunteti sanatosi, serios!!!!

Edited by zexelica, 30 August 2009 - 19:47.


#8
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006
Cea mai faimoasă, mai respectată și mai vizitată sfântă de pe teritoriul României (da, ați ghicit, e vorba de Sf. Paraschiva) a fost în realitate o creație 100% a evului mediu balcanic.
Cândva, în veacul al 12-lea, pe malul Mării Marmara, nu departe de Constantinopol, în satul Epivates, cu ocazia înmormântării unui marinar bătrân, oamenii au dezgopat oasele unei femei. În efervescența profund religioasă a epocii, cumva, s-a dus vestea că au fost găsite oasele unei Sfinte. Probabil că la răspândirea veștii au contribuit și preoții locali care au intuit potențialul. Într-o epocă a Cruciadelor și a negustoriei cu moaște, orice biserică își dorea să devină loc de pelerinaj datorită unor relicve sfinte. Câștigurile erau enorme. Iar dacă nu aveai niște relicve autentice, le inventai. Legenda scrisă ulterior spune cum Cuvioasa i s-a arătat într-un vis miraculos unui localnic și a cerut să îi fie deshumate oasele de lângă ale bătrânului, un păcătos, și să fie duse în Biserică.
Numele i-a fost adăugat mai târziu. Înseamna ”VINERI” în limba greacă (Παρασκευή). Vineri este o zi sfântă atât în iudaism cât și în creștinism: este ziua de pregătire de dinaintea Sabatului (Paraskevi=pregătire), ziua Răstignirii, cea mai respectată zi de Post săptămânală.
Inițial, scheletul unei necunoscute fără nume, găsit întâmplător, Sfânta a ajuns în biserica din Kalikratea, cu hramul Sf. Apostoli unde au stat aproximativ 175 de ani. Iar în 1231 mai marii Bisericii de la Constantinopol, au hotărât ca moaștele Sfintei să fie transferate în marele oraș, în Catedrala Patriarhală. Deveniseră mult prea importante pentru o bisericuță provincială!
Din considerente politice și diplomatice, moaștele Cuvioasei au ajuns apoi în capitala Țaratului Bulgar, la Târnovo (azi Veliko Târnovo). Țarul Ioan Asan al II-lea tocmai ajunsese cel mai puternic lider militar din Balcani. Pentru prestigiul noului Țarat avea nevoie de un sfânt patron al Capitalei (aflată în plină reconstrucție) și al țării, iar conducerea latină de la Constantinopol le era datoare. Pentru consolidarea relațiilor, împăratul a oferit bulgarilor moaștele Sfintei Vineri de la Kalikratea.
Țarii Bulgariei au luat treaba foarte în serios. În primul rând au organizat moaștelor o primire plină de solmenitate la Târnovo, una demnă de un împărat. Înalte fețe bisericești din Balcani în frunte cu patriarhul bulgar Vasile, familia țarului, aristocație, popor au participat la festivitățile aducerii moaștelor Sf. Vineri de la Constantinopol. Pentru ca ele să fie depuse în chiar centrul Puterii politice a Țaratului: în biserica din curtea palatului țarilor din Târnovo de pe colina Țareveț (vezi ilustrația). Pentru că bulgarii zic zilei de vineri ”petka”, de la ( pet=cinci, a cincea zi), Sfânta a ajuns să fie cunoscută în lumea slavă ca Sveta Petka (Света Петка ).
Apoi i-au construit Sfintei o ”poveste”, o hagiografie. Patriarhul Eftimie de Târnovo s-a apucat și a scris viața Sfintei Petka și a ales serbarea ei la 14 octombrie. Abia acum s-a răspânit o variantă oficială și detailată a faptelor Sfintei.
Ca sfântă patroană a Bulgariei, asociată cu puterea politică de la Târnovo, Paraskivei îi crește enorm faima. Este numită Sf. Paraskeva/ Petka a Bulgariei sau de la Târnovo (Sv. PetkaTârnovska)
Moaștele au stat la Târnovo timp de 160 de ani. În 1394, capitala Târnovo, laolaltă cu întreaga țară a căzut sub ocupația otomană. Sfintele moaște ale orașului - Petka, Philothea și Teofan au fost transferate la Vidin, apoi trimise peste Dunăre lui Mircea cel Bătrân al Țării Românești, unde timp de câteva luni au fost adăpostite la Craiova (la sugestia lui Nicodim de la Tismana). Apoi s-au întors iar la Vidin, devenit temporar, sub țarul Strațimir, capitala ultimului bastion bulgar neocupat de turci. Trei ani mai târziu, când țaratul de Vidin a căzut sub otomani (1396), moaștele au fost trimise despotului Stefan Lazarevic al Serbiei și duse într-o biserică din cetatea Belgradului, unde au rămas 125 de ani, până în 1521, când turcii au ocupat orașul. Capturate, moaștele Sfintei au fost răscumpărate de patriarhia Constantinopolului pentru 12.000 de ducați de aur și aduse în catedrala din Fanar.
În 1641 domnul Vasile Lupu al Moldovei a donat o importantă sumă patriarhiei Constantinopolului, care reprezenta tributul anual impus de turci patriarhilor din Constantinopol și Ierusalim. Ca recunoștință, Patriarhul Partenie îi oferă lui Vasile Lupu moaștele Sf. Paraskiva a Balcanilor spre a fi depuse în noua biserică Trei Ierarhi ridicată la Iași.
Asta este pe scurt povestea adevărată a osemintelor din satul Epivates. Nu am insistat pe povestea Cuvioasei imaginată de preoți, deoarece este o fantezie în întregime.
Cultul Sfintei Vineri a fost uriaș în Balcani, în Bulgaria, Serbia, Grecia și țările valahe.
Ceea ce este ciudat, este faptul că BOR nu vrea ca povestea acestor moaște să fie asociată cu Bulgaria sau Serbia. În limba română, pe mai nici un site religios, nu găsești informațiile istorice de calitate. Peste toată epopeea balcanica a Sf Paraschiva se trece foarte ușor ca și cum ar fi informații de mica importantă. Parca BOR vrea ca poporul să o asocieze pe Sf. Paraschiiva doar cu Moldova și ortodoxia românească, sugerând subliminal că Sf. Vineri e cumva doar a noastră.
Vezi mai multe în acest articol: https://art-historia...la-tarnovo.html

#9
JJackFLASH

JJackFLASH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,049
  • Înscris: 18.06.2010
Zeci de mii de ignoranti venereaza o "sfanta". fara sa stie cel putin ca ea provine din Bizant.
Ce gandesc ei atunci cand afirma ca niste oase protejeaza Moldova ?

#10
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
Răspunsul dumitale se vrea a fi un solilocviu, cred.

#11
JJackFLASH

JJackFLASH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,049
  • Înscris: 18.06.2010

 mario_bril, on 02 ianuarie 2020 - 12:59, said:

Răspunsul dumitale se vrea a fi un solilocviu, cred.

Cum iti imaginezi ca un schelet poate proteja Moldova ?
Care Moldova, mai ?

#12
l_dan

l_dan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,321
  • Înscris: 05.09.2006
Domnu' mario_bril, in afara ca iti place sa zici solilocviu in loc de monolog (probabil inspirat de scrierile Sf. Augustin, mai putin probabil Mircea Eliade), ai vreo parere despre aceasta falsa sfanta?

#13
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010

 l_dan, on 02 ianuarie 2020 - 17:45, said:

Domnu' mario_bril, in afara ca iti place sa zici solilocviu in loc de monolog (probabil inspirat de scrierile Sf. Augustin, mai putin probabil Mircea Eliade), ai vreo parere despre aceasta falsa sfanta?
Nu am o alta, alta  decât cea pe care o are ortodoxia.

#14
heart_of_ice

heart_of_ice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,551
  • Înscris: 12.11.2011

 mario_bril, on 02 ianuarie 2020 - 21:51, said:

Nu am o alta, alta  decĂąt cea pe care o are ortodoxia.

Ahha, deci d-ta accepți prostia că așa zice ortodoxia (na că și rimează)! :)

#15
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
În primul rând, faptul că accept o anumită părere nu înseamnă că o accept doar că așa zice cineva, nu rezultă deloc din afirmația mea, asta. Pune-te la punct cu logica, te-am mai invitat la aceasta.
În al doilea rând, ar trebui dumneata să demonstrezi de ce este o prostie, ceea ce în mod evident nu vei putea, din punct de vedere argumentativ, logic.

#16
heart_of_ice

heart_of_ice

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,551
  • Înscris: 12.11.2011

 mario_bril, on 03 ianuarie 2020 - 13:33, said:

În primul rĂąnd, faptul că accept o anumită părere nu Ăźnseamnă că o accept doar că așa zice cineva, nu rezultă deloc din afirmația mea, asta. Pune-te la punct cu logica, te-am mai invitat la aceasta.
În al doilea rĂąnd, ar trebui dumneata să demonstrezi de ce este o prostie, ceea ce Ăźn mod evident nu vei putea, din punct de vedere argumentativ, logic.

D-ta îmi ceri să-ți dovedesc că anumite dogme ale bisericii sunt greșite?! E oablă treaba! :)

#17
mario_bril

mario_bril

    Hermetic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,421
  • Înscris: 13.05.2010
Orice abderit poate spune asta, este imposibil să o și demonstreze, însă.

#18
belemistul

belemistul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,485
  • Înscris: 03.06.2020

 da-vinci, on 08 ianuarie 2009 - 08:25, said:

Sfânta Paraschiva? Stefan cel Mare?
ce asociere aiurea.
In primul rand sfanta Paraschiva a fost adusa ca sfant patron al Moldovei de domnitorul Radu Lupu,
la vreo 150 de ani de la moartea lui Stefan cel Mare.

 da-vinci, on 08 ianuarie 2009 - 08:25, said:

Dacă cineva crede cu adevărat în Sfânta Paraschiva, atunci ziua acestei femei sărbătorită la ortodocşi, nu este justificată cu Biblia.
pai nu e justificata cu biblia.
Este justificata cu istoria,
cu menirea ei in istoria Moldovei.

 da-vinci, on 08 ianuarie 2009 - 08:25, said:

Răsfoind Magazinul *Almanah 84*, am spicuit nişte idei din articolul „Un secol întunecat şi moda relicvelor sfinte“, semnat de Gh. Brătescu, unde el spune că: „După perioada Renaşterii întreaga lume creştină cunoaşte un fenomen bizar, nebiblic. Era vremea când fiecare biserică sau aşezare omenească trebuia să facă rost de moaşte
fenomenul asta a avut loc si inainte de anul 1000.
In final a dus la fenomenul "Cruciadele".

hai sa invatam putin din istorie, inainte de a ne arunca in gol

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate