Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Realizare Cablaje Imprimate
Last Updated: Feb 20 2020 18:42, Started by
Mycro
, May 05 2003 23:28
·
0
#1
Posted 05 May 2003 - 23:28
Are cineva idee cum se face @home o placutza cu trasee de cupru(PrintedCircuitBoard)? Adilk fac schema intr-un programel(apropos..ceva recomandari, in materie de soft pt. asa ceva?), si dupa aia ce fac?
THX |
#2
Posted 08 May 2003 - 10:41
Soft recomandat de mine este Eagle
Dupa ce ai terminat desenul pcb-ului te documentezi ce sa faci cu el :) sau PM la mine si ti-l fac eu |
#3
Posted 08 May 2003 - 15:47
In principiu este simplu (pentru cablaje intr-un singur strat). Ai nevoie de placa, acid (nu foarte concentrat) si vopsea care sa reziste la acid (merge si oja dar cu rezultate slabe). Vopsesti pe placa traseele si apoi ->acid.
Attn: placa trebuie degresata bine inainte de a aplica vopseaua. Soft pt circuite: batranul SPICE. |
#4
Posted 08 May 2003 - 16:05
In spice poti sa faci schema dar desenul PCB-ului ? ca doar nu
o sa-l faca in Paint (desi se poate) In Eagle faci schema si face aproape singur desenul cablajului dupa care-l scoti frumos la imprimanta si cu hartie P&P in 5 minute cablajul e gata pentru corodare, aici foloseste Clorura Ferica care este mult mai buna ca si acidul azotic (numai acest acid poate sa faca acest lucru) si nici nu-i asa periculoasa |
#6
Posted 08 May 2003 - 19:42
Nu stiu exact cum se scrie Pres&Pell cred
se tipareste desenul direct pe aceasta folie si dupa asta se pune pe placuta si cu fierul de calcat se da peste ea, tonerul ramane pe placuta si rezista la solutia de corodare. Exista pe internet o gramada de articole pe aceasta tema Last edit Se scrie Press-n-Pell |
#7
Posted 08 May 2003 - 19:48
aha. si de unde se cumpara asa ceva la noi? (preferabil bucuresti :()
|
#8
Posted 08 May 2003 - 19:56
Nu stiu
Eu o folosesc cu succes si am cumparat acu un an 100 coli dar am uitat de unde |
#10
Posted 30 May 2003 - 09:14
Eu am folosit in loc de folii p&p coala care ramane in urma dezlipirii etichetelor autocolante; Merge beton! DAR... e o arta pe care trebuie s-o deprinzi experimental (sa incingi si sa mentii fierul de calcat atat timp cat sa sa treca tonerul pe placa dar sa nu curga si sa faca scurturi; depinde si de tipul tonerului folosit)
Spor la treaba! Rugaminte: care cum reuseste sa-si rezolve problema postata sa ne spuna si noua cum a facut... |
|
#11
Posted 31 May 2003 - 12:02
Mai e o solutie (pe care nu am incercat-o) pentru rezultate deosebite:
1. scotzi la imprimanta laser pe folie transparenta 2. cumperi din comertz spray special si dai cu el pe placa 3. ashezi folia peste placa si pui la "copt" la ultraviolete 4. bagi placa in soda caustica (se curatza spray-ul) 5. bagi placa in clorura In felul asta se obtzin pcb-uri de rezolutzie 0.5 mm si chiar mai bune (depinde doar de imprimanta) |
#12
Posted 31 May 2003 - 14:02
In varianta asta le fac si eu acuma
merge super bine Spor la treaba |
#13
Posted 31 May 2003 - 16:16
pai si de unde iau spray-ul acela? ma duc la magazin si ce intreb?
in fericitul caz in care gasesc, cam la ce pret ar trebui sa ma astept? si numai cu imprimanta laser merge? inkjet nu mere? |
#14
Posted 31 May 2003 - 17:28
Pozitiv 20 asa se cheama si este c-am 500000 Lei
merge si cu imprimanta cu jet, in acest caz tiparesti pe hartie transparenta, din aia pentru proiectare (de calc se pare ca-i zice) Rectificare: Pretul e de 646010,4 Lei la Vitacom poti sa acoperi cu el aproximativ 1,5 m2 dar e foarte nasol pana prinzi putina experienta in spray-at |
#15
Posted 19 June 2003 - 08:34
Exista placi gata imprimate cu fototrezist. Sunt facute supermisto, au stratul uniform de fotorezist. cu ele si cu o imprimanta laser am reusit sa fac cablaje cu distanta intre trasee de 0.4 mm. E super. Dar si migalos...
eu am gasit la Connex Electronic pe str. Maica Domnului |
|
#16
Posted 13 August 2003 - 08:32
Pentru simplu placat poti folosi metodele specificate de ceilalti, dar nu se merita efortul, in conditiile in care pentru unicate pretul este cam 6usd/dmp. Pentru dublu placat problema se complica si mai mult, practic este imposibil de realizat in conditii de manufactura pe genunchi. Nici executia filmului pe imprimanta laser nu este precisa, centrarea celor 2 filme este foarte dificila, si cel mai adesea se observa atunci cand gaurile nu sunt centrate cu pastilele. Pretul de unicat pentru un dublu placat este de 10-13USD/dmp, nu este prea mare, si obtii calitate, solder mask si inscriptionare. Ca program de proiectare recomand OrCAD pentru ca este relativ usor de invatat si se gaseste la fel de usor deoarece este poate cel mai folosit la noi in tara. Odata cu terminarea proiectarii layout-ului, nu inseamna si ca placa poate fi executata. Mai trebuiesc cateva cunostinte referitoare la postprocesare adica la executia fisierelor gerber si fisierului de gaurire, alegerea tehnologiei (serigrafie sau fotorezist) in functie de clearance, alegerea materialului si poate in primul rand, inainte chiar de a incepe proiectarea layout-ului trebuie stiute conditiile tehnologice de executie ale fabricilor de profil astfel incat ei sa poata fi in stare sa execute placa, in caz contrar proiectarea a fost doar un exercitiu de indemanare......
|
#17
Posted 13 August 2003 - 09:20
Eu foloseam o alta metoda
Dupa ce se desena PCB in Orcad se tragea la imprimanta (matriciala) puneam foaia pe placa imprimata dadeam gaurile si dupa aceea desenam cu MANA :drac: traseele. Solutia folosita pe post de vopsea a fost o combinatie (de tata stiuta) de smoala si diluant asta pusa intr-un acc de seringa cu varfu taiat montat pe un creion. Era la fel de usor de desenat ca si pe hartie. Solutia REZISTA la acid azotic. Dupa cateva placi am ajuns la performanta sa fac placi imbacsite cu cirtuite integrate cu distanta intre trasee sub 1 mm. Cere multa rabdate, liniar bun :drac: Oh, ce vremeri ...... acuma nu cred ca as mai avea rabdare.... :cya: |
#18
Posted 13 August 2003 - 12:18
daca placuta este mica, cu cateva trasee, ce mai simpla solutie este sa desenis cu creionul pe ea traseele, cand este gata folosesti o solutie de smoala dizolvata in benzina (merge si diluant, dar benzina mi s-a parut mai buna) cu care acoperi ce ai desenat cu creionul (folosesti un bat de lemn ascutit la capat sau un ac de seringa mai gros asa cum zice in postul dinainte, dar e mai greu, cu batul desenzi pur si simplu pe suprafata de cupru..., lasi 20 min sa se usuce, bagi placuta intr-o solutie de acid azotic (diluat cu apa, in concentratie mare e rau :D) sau clorura ferica (asta e mai lenta, in acid azotic concentrat 80% dureaza 2-3 secunde :D :) ), scoti placa si o sa vezi ca tot ce nu a fost acoperit cu smoala a disparut....cureti cu benzina smoala si obtii placa cu traseele desenate de tine
ps. am facut zeci de placi in acest mod, e mult mai mare bataia de cap cu programe, coli, imprimante, fier de calcat......acelea sunt excelente cand ai placi mari, cu trasee complicate, cu multe circuite integrate..... acum depinde ce schmea vrei sa faci... |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users