Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

ATV-uri si Quad-uri

- - - - -
  • Please log in to reply
97 replies to this topic

#1
bertone

bertone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 22.01.2007
Salut
Incep acest topic dupa ce am verificat si am observat faptul ca n-avem inca un topic dedicat atv-urilor
Banuiesc ca sunt ceva pasionati de atv-uri printre noi si ma gandesc ca ar fi folositor si celor care doresc sa-si cumpere un atv

Incep eu cu informatiile deprinse in timpul plimbarilor facute pe coclauri si dupa ce am condus mai multe modele de atv . Ma voi referi exclusiv la modelele 4X4 , inmatriculabile la Politie cu care am mers sau pe care le-am avut

1. Linhai
Cred ca este cel mai accesibil atv , prin prisma faptului ca este omologat pentru inmatriculare la Politie . Totodata piesele sunt destul de accesibile , iar pt un incepator puterea oferita de acesta este destula , pana prinde experienta pt a trece la o clasa mai sus
Linhai 300 Aniversar 4X4 impresii :
- piese ieftine
- doua persoane cam inghesuite , iar pe off road ala din spate pica tot timpul peste tine nefiind spatiu suficient
- motor slabut atat demaraj cat si pentru frana de motor
- plasticul bunicel , destul de casant , dar nu ca la CF Moto de ex
- motorul este pe carburatie din pacate
- ca bube principale : pica ambreiajul destul de repede si comutarea 4X4 se face la buton electric si face condens tot timpul si cand ti-e lumea mai draga , eventual infipt in zapada pana la genunchi ai surprize si nu poti trece pe integrala
- alt defect din punctul meu de vedere este ca treci pe 4X4 doar de pe loc , iar treapta de LOW merge in siguranta pana la maxim 20 de km / h
- pe spate nu are suspensie independenta
- pret bun ( 4400 cu TVA )

Linhai 520
- acelasi plastic de mai sus omniprezent
- motor in V cu doi cilindrii dar pe carburatie mult mai puternic
- i-au pus portbagaj cu cheie
- suspensie independenta pe spate
- l-au retras dupa lansare din cauza unor probleme la motor
- pret de 5700 cu TVA

2. CF Moto de 500 , varianta lunga
- prea lung ca sa fie excelent pr off road
- diferential blocabil la buton , electric
- toata lumea se plange de calitatea plasticului care-i penal rau
- foarte atractiv designul ... ceasuri digitale , in genul optitronului de la Toyota , fitza nu alta
- motor pe carburatie... de auzit se aude destul de frumos
- suspensie independenta pe spate
- suspensia foarte moale
- cutia de viteze groaznica care asigura schimbarea vitezelor ca le celebrele TV-uri comuniste sau ca la Raba
- pret de 5500 cu TVA
Ce ma ingrijoreaza la acest ATV este ca are o gramada de sisteme , toate electrice , cu suspensie independenta spate , la cel mai mic pret de pe piata , facut de chinezi

3. TGB de 400
- produs de taiwanezi
- design atractiv cu doua tevi de esapament si alte fitze
- carburatie , fara suspensie independenta spate
- plasticul pare mult mai inchegat decat la cele de mai sus
- motorul este destul de fortos cand ai nevoie
- 4X4 se cupleaza din mers ca la ATV-urile adevarate
- cutia de viteze merge ca unsa
- din ce am inteles cam fara probleme intampinate si remediate pe garantie
- motorul se aude superb
- este incaltat cu cauciucuri de off road din fabrica ( numai alea costa 600 de euro / 4 buc la liber )
Una peste alta cand m-am suit pe acest ATV parca mi-a lasat o alta impresie fata de celelalte de mai sus . Pare mult mai bine lucrat , iar pretul este pe undeva pe la 6200 cu TVA

4. Suzuki Kingquad - nu cred ca are nevoie de mare prezentare , atv-ul asta e smecher rau . Motorul este de 750 sau 700 la vechiul model , pe injectie . Are diferential autoblocant , treapta de forta este o incantare
Partea proasta este ca pt modelul 2009 este echipat cu servo directie
Partea si mai proasta este pretul de achizitie foarte piperat

5. Yamaha Grizlly
De ATV-ul asta , pe langa pretul mare si fiabilitatea pe masura , n-am auzit decat ca are servo directie , ceea ce e foarte gresit pt off road

6. Bombardier Can-am Outlander de 800
Si-a luat un prieten de al meu . Ce pot spune ... Hai sa incerc :
- putin peste 5 sec suta
- motor in V , doi cilindrii , injectie
- Visco lock , o chestie care asigura schimbatul pe 4X4 la orice viteza sau mersul cu 4X4 permanent la orice viteza
- treapta de LOW.....o incantare ; am coborat o panta naspa rau cu noroi pe LOW si atv-ul mergea la 3 km / h fix
- de putere nu mai comentez ca e deja motocicleta
- suspensia foarte buna , independenta spate
- diferential auto blocant
- plasticele de calitate zic eu , din moment ce am vazut unul infipt intr-un copac fara avarii majore la plastice
Una peste alta , m-am suit pe acest ATV direct de pe Linhai 4X4 . Si unde nu visam sa ajung cu Linhaiul , pt Can-am a fost o joaca . Pe mine unul m-a impresionat


Nu am mers niciodata cu un Polaris si as fi curios de diferente intre el si Can-am , ca la pret sunt pe acolo

#2
loveatv

loveatv

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 432
  • Înscris: 10.05.2009
sa stii ca Visco-Lock nu e chiar asa de bun
Cupleaza numai dupa cateva rotatii

#3
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006
Bine ca deschiserati topicul acesta cu ATV-uri.

Ma macina o intrebare: pentru uz agricol (tractare remorca, umblat prin coclauri), daca facem o analiza scurta de pret si utilitate, este mai avantajos un ATV sau un tractoras de 35-45 CP face treaba mai buna ?

Am vazut multi fermieri din occident care au cate un ATV pe langa casa.
Puteti recomanda cateva marci (stiti vorba aia "ieftine si bune ..."), nu de fit(z)e, nu cu un design deosebit, ci t(z)pene, trainice si sa tina la tavaleala ?

Apropo (nu m-am urcat inca pe un ATV), cam cati CP are un ATV, si cam ce sarcina utila poate tracta la carlig ? Trage 2-3 tone ?

In privinta carburantului, am vazut pe net un singur model diesel (se laudau ca e unic pe piata).

Cele pe benzina cam cat consuma ? (Nu prea stiu la ce sa raportez consumul - cred ca la ore de functionare, ca la km nu prea e realist, nu ?)

Multumesc mult de raspunsuri ...

#4
fussyd3vil

fussyd3vil

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 949
  • Înscris: 21.10.2008
La un motor micut nu prea e ok cel diesel, e si mai scump decat unul pe benzina si nu exista o diferenta majora de consum.  Vad ca au in jur de 20-30-40 cp, daca vrei mai mult trebuie sa si scoti din buzunar. De tras 2-3 tone nu stiu daca au suficienta aderenta, fiindca sunt usurele. :)

#5
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,453
  • Înscris: 04.05.2006

 bertone, on 16th December 2008, 11:26, said:

Salut
Incep acest topic dupa ce am verificat si am observat faptul ca n-avem inca un topic dedicat atv-urilor
Banuiesc ca sunt ceva pasionati de atv-uri printre noi si ma gandesc ca ar fi folositor si celor care doresc sa-si cumpere un atv

Incep eu cu informatiile deprinse in timpul plimbarilor facute pe coclauri si dupa ce am condus mai multe modele de atv . Ma voi referi exclusiv la modelele 4X4 , inmatriculabile la Politie cu care am mers sau pe care le-am avut

1. Linhai
Cred ca este cel mai accesibil atv , prin prisma faptului ca este omologat pentru inmatriculare la Politie . Totodata piesele sunt destul de accesibile , iar pt un incepator puterea oferita de acesta este destula , pana prinde experienta pt a trece la o clasa mai sus
Linhai 300 Aniversar 4X4 impresii :
- piese ieftine
- doua persoane cam inghesuite , iar pe off road ala din spate pica tot timpul peste tine nefiind spatiu suficient
- motor slabut atat demaraj cat si pentru frana de motor
- plasticul bunicel , destul de casant , dar nu ca la CF Moto de ex
- motorul este pe carburatie din pacate
- ca bube principale : pica ambreiajul destul de repede si comutarea 4X4 se face la buton electric si face condens tot timpul si cand ti-e lumea mai draga , eventual infipt in zapada pana la genunchi ai surprize si nu poti trece pe integrala
- alt defect din punctul meu de vedere este ca treci pe 4X4 doar de pe loc , iar treapta de LOW merge in siguranta pana la maxim 20 de km / h
- pe spate nu are suspensie independenta
- pret bun ( 4400 cu TVA )

Linhai 520
- acelasi plastic de mai sus omniprezent
- motor in V cu doi cilindrii dar pe carburatie mult mai puternic
- i-au pus portbagaj cu cheie
- suspensie independenta pe spate
- l-au retras dupa lansare din cauza unor probleme la motor
- pret de 5700 cu TVA

2. CF Moto de 500 , varianta lunga
- prea lung ca sa fie excelent pr off road
- diferential blocabil la buton , electric
- toata lumea se plange de calitatea plasticului care-i penal rau
- foarte atractiv designul ... ceasuri digitale , in genul optitronului de la Toyota , fitza nu alta
- motor pe carburatie... de auzit se aude destul de frumos
- suspensie independenta pe spate
- suspensia foarte moale
- cutia de viteze groaznica care asigura schimbarea vitezelor ca le celebrele TV-uri comuniste sau ca la Raba
- pret de 5500 cu TVA
Ce ma ingrijoreaza la acest ATV este ca are o gramada de sisteme , toate electrice , cu suspensie independenta spate , la cel mai mic pret de pe piata , facut de chinezi


3. TGB de 400
- produs de taiwanezi
- design atractiv cu doua tevi de esapament si alte fitze
- carburatie , fara suspensie independenta spate
- plasticul pare mult mai inchegat decat la cele de mai sus
- motorul este destul de fortos cand ai nevoie
- 4X4 se cupleaza din mers ca la ATV-urile adevarate
- cutia de viteze merge ca unsa
- din ce am inteles cam fara probleme intampinate si remediate pe garantie
- motorul se aude superb
- este incaltat cu cauciucuri de off road din fabrica ( numai alea costa 600 de euro / 4 buc la liber )
Una peste alta cand m-am suit pe acest ATV parca mi-a lasat o alta impresie fata de celelalte de mai sus . Pare mult mai bine lucrat , iar pretul este pe undeva pe la 6200 cu TVA
Pana aici e bine :)

Quote

4. Suzuki Kingquad - nu cred ca are nevoie de mare prezentare , atv-ul asta e smecher rau . Motorul este de 750 sau 700 la vechiul model , pe injectie . Are diferential autoblocant , treapta de forta este o incantare
Partea proasta este ca pt modelul 2009 este echipat cu servo directie
Partea si mai proasta este pretul de achizitie foarte piperat
De aici incep afirmatiile nefondate :)

1. Suzuki nu are diferential autoblocant, are diferential blocabil manual.  In afara de Can-Am nici unul nu au nimic "auto"
2. Servo directia pe un ATV..nu este deloc "parte proasta". Doar noobie cred contrariul :)

Quote

5. Yamaha Grizlly
De ATV-ul asta , pe langa pretul mare si fiabilitatea pe masura , n-am auzit decat ca are servo directie , ceea ce e foarte gresit pt off road
Din nou..... servo directia nu e deloc gresita in offroad...este chiar excelenta, mai ales la trasee lungi.
Yamaha Grizzly, este considerat ATV-ul cel mai bun pentru concursuri de extrem. Este puternic, manevrabil si scurt (asta e un dezavantaj la urcari/coborari, daca nu-l cunosti te rastorni foarte usor)

Quote

6. Bombardier Can-am Outlander de 800
Si-a luat un prieten de al meu . Ce pot spune ... Hai sa incerc :
- putin peste 5 sec suta
- motor in V , doi cilindrii , injectie
- Visco lock , o chestie care asigura schimbatul pe 4X4 la orice viteza sau mersul cu 4X4 permanent la orice viteza
- treapta de LOW.....o incantare ; am coborat o panta naspa rau cu noroi pe LOW si atv-ul mergea la 3 km / h fix
- de putere nu mai comentez ca e deja motocicleta
- suspensia foarte buna , independenta spate
- diferential auto blocant
- plasticele de calitate zic eu , din moment ce am vazut unul infipt intr-un copac fara avarii majore la plastice
Una peste alta , m-am suit pe acest ATV direct de pe Linhai 4X4 . Si unde nu visam sa ajung cu Linhaiul , pt Can-am a fost o joaca . Pe mine unul m-a impresionat

Bombardierul, atat Outlander cat si Renegade de 800cmc, sunt intr-adevar impresionante.... Asta..pana cand se strica (repede) sau pana cand le atingi puutintel mai tare de un copac (au cele mai fragile cadre din cate mi-a fost dat sa vad). Sasiul ala este o gluma proasta.. Motorul este foarte performant, dar nu e deloc fiabil.
Treapta Low, este o incantare la orice ATV mai in firea lui.

Singurul avantaj al acestui atv, este sistemul 4x4 apelabil din mers.
Restul.... e tacere. Sunt atv-uri foarte performante, dar fiabilitatea le descalifica. Nu-i placut ca in mijlocul unui concurs, sa ti se strice atv-ul.

@horia66: Depinde ce vrei sa faci. E bun sa lucrezi cu el ....un hectar sa zicem. Te descurci si sa ari si sa faci alte operatiuni. E mic si agil, dar are dezavantajul greutatii reduse. ATV-urile brand, se invart  cam toate pe la 50 de cai, ceea ce e suficient. In treapta low, au si cuplu la roata foarte bun. Dar, la tractare, mai mult de 400-500 kile nu e prea indicat sa tragi cu ele, din cauza transmisiei CVT pe curea care va ceda relativ repede.
Oricum, cel mai bine la operatiuni agricole, sta producatorul Arctic CAT. Ei au si dieselul de care ziceai...

#6
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

 richelieu, on 2nd October 2009, 10:47, said:

....@horia66: Depinde ce vrei sa faci. E bun sa lucrezi cu el ....un hectar sa zicem. Te descurci si sa ari si sa faci alte operatiuni. ...

Multumesc frumos pentru lamuriri. Nu tin neaparat sa ar cu el. Aratul cere mai multa putere, aderenta si cuplu si tractorul este singurul care ara eficient.

Era ideea de a tracta o remorcuta la vreo 2-3 tone (lemne, fan, baloti etc) sau de a trage o freza sau o cositoare dupa el.

O intrebare: sunt ATV-uri care au priza de putere la spate ?

Priza de putere (scuze, pt. cine nu stie) este un ax canelat care este in legatura cu motorul si poate fi pus in miscare printr-o maneta proprie. Aceasta priza de putere antreneaza mecanismele utilajului agricol tractat (sistem de stropire viticol / pomicol, freza, cositoare etc) si se cupleaza printr-o cupla cardanica la echipamentul tractat.



 richelieu, on 2nd October 2009, 10:47, said:

...Oricum, cel mai bine la operatiuni agricole, sta producatorul Arctic CAT. Ei au si dieselul de care ziceai...
Aaa, si inca ceva: Arctic CAT ce motoare folosesc ? Le fac singuri sau le iau de la un alt mare producator ? Si cum stau cu fiabilitatea ?

#7
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,453
  • Înscris: 04.05.2006
N-am vauzut vreunul sa aiba priza de putere.
Cat despre motoare..arctic cat le cam folosesc pe ale altora, dar folosesc motoare bune. La benzina folosesc Suzuki sau unele Hemi americane, la diesel nu stiu ce folosesc, dar e posibil sa fie Vmmotori. La fiabilitate stau foarte bine.

#8
bertone

bertone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 22.01.2007
@Richelieu

Ai dreptate cu Kingquad e blocabil manual . Insa toti pasionatii de off road nu aprecieaza servo-directia pe teren accidentat .
Treapta LOW la Can-am e altceva fata de aceeasi treapta la Linhai sau la CF Moto . Sa fim seriosi ca alea-s glumite , nu atv-uri
Din nou zic , motorul la Can-am mi se pare foarte echilibrat .
Ai dreptate cu sasiul , pt ca vineri am vazut un BRP cazut de la 2 m pe niste stanci si pagubele mi s-au parut foarte mari . Se pare ca ar avea si sasiul stramb
Outlander nu se compara cu Renegade pt off road , ultimul fiind net superior prin prisma dimensiunilor .

#9
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,453
  • Înscris: 04.05.2006
Pai...sa stii ca, odata ce te obisnuiesti cu servo directia, e super tare. Rezisti mult mai mult in teren, in special pe 4x4...iar concurentii seriosi , adica, candidatii uzuali la podiumuri la concursurile de ATV-uri, din care pot aminti, Oliver Renzel, Mihai Concioiu sau Petre Stanescu, utilizeaza cu succes Yamaha Grizzly, care are EPS.
Iti spun eu..faza cu directia servo, e mai mult un mit urban....sau mai precis o reactie conservatoare complet aiurea a unora. Dar tehnologia respectiva te ajuta in concursuri si in trasee lungi.

Treapta Low nu se compara cu Linhai , e adevarat..dar nici nu avem ce sa comparam aici. Ma refeream la ATV-uri brand :). Si sa stii ca, CF Moto e un ATV chinezesc...dar ca si performante nu e deloc rau. Poti termina (fara pretentii de performanta) orice circuit de extrem cu el. Doar ca-i foarte casant plasticul si...te costa ceva sa-l intretii.

BRP-ul face, repet, atv-uri foarte performante. Outlanderul este intr-adevar foarte echilibrat, varianta lunga fiind foarte stabila in plan longitudinal. Problemele BRP-urilor nu tin de performanta...ci de fiabilitate. Si ...nu in ultimul rand, de preturi :).

Renegade e poate cel mai performant ATV existent in prezent....dar sufera de aceleasi bube...

Edited by richelieu, 05 October 2009 - 12:33.


#10
bertone

bertone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 277
  • Înscris: 22.01.2007
Revin cu o chestie . Cel putin la ultimele concursuri nationale organizate de romanianextremeadventure , primele doua locuri sunt castigate de posesori de Renegade . Acuma or fi si altii , insa sunt trei concursuri nationale oficiale , iar unul dintre alea este organziat de acest club de la buzau

#11
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,453
  • Înscris: 04.05.2006
O parte din cele de care zici tu, sunt concursuri tip Rally Raid, unde Renegade este cam ..cea mai buna varianta, fiind un ATV mai apropiat de quad. La Rally raid, ai nevoie de viteza mare, deoarece se fac 400-500km/zi. Dar inca o data: Nu contest performantele Renegade-ului, ci fiabilitatea lui. Ca sa intretii un renegade la nivel de concurs, costa.

#12
ChromeRazoR

ChromeRazoR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 05.12.2009
Servo-direcția la ATV mi se pare cea mai tîmpita chestie..
Dețin o Yamaha Raptor 450,nu are servo și se manevreaza chiar ușor pana și in curbe..chiar zilele trecute am condus pe la munte un ATV cu servo-direcție ( nu am idee ce marca era și chiar nu ma interesează ),mi s-a părut mult mai greu de manevrat..deci rămîn la Raptor-ul meu. :P

Edited by ChromeRazoR, 05 December 2009 - 18:46.


#13
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,453
  • Înscris: 04.05.2006
Se vede ca ai muuulta experienta in ATV-uri, daca ai ajuns sa compari un ATV 4x4, cu un Quad. Normal ca la Raptor ai directia usoara, e o jucarie de 150kg cu suspensia fata minimizata.  Ia sa faci tu 50km prin padure cu un ATV 4x4, cu tractiunea fata cuplata...si mai discutam.

Quote

nu am idee ce marca era ?i chiar nu ma interesează

Pai tinand cont ca ATV-urile dotate cu servo  le numeri de degetele de la o mana, nu cred ca era asa greu sa stii ce marca era ala. Putea fi ori Grizzly, ori BRP, ori Suzuki dar nou .

Edited by richelieu, 14 December 2009 - 12:22.


#14
shadow_in_the_dark

shadow_in_the_dark

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 103
  • Înscris: 06.02.2009
atvuri.go.ro
sunt in cautare de un atv mai micut.....si am gasit firma aceasta pe net
are atv-uri de 125cc la 500 si 600 euro
mie mi se pare un pret super mic, tinand cont ca un atv ajunge si la 8000 euro
pe alte siteuri, un atv de 125 cc este 1500 euro
ce parere aveti despre baietii ashtia?
a luat cineva de aici un atv?

#15
Skizo

Skizo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,406
  • Înscris: 28.11.2001
da, a luat ipse :D
urla foamea :D

#16
shadow_in_the_dark

shadow_in_the_dark

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 103
  • Înscris: 06.02.2009

 Skizo, on 10th January 2010, 19:30, said:

da, a luat ipse :D
urla foamea :D
ce a luat/
/?

#17
Marius995

Marius995

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 542
  • Înscris: 15.11.2009
Frate daca cumperi , cumpara unul serios , cu astea ai cele mai mult sanse sa mergi pe langa el pana acasa .
Nu am incredere si nu recomand chinezarii .
Nici un scuter bun nu gasesti la banii astia , de abia gasesti un Piaggio SH din 2007-2008, ce sa mai vorbim de ATV ?

Am mai citit si am vazut ca la unele modele scrie : "replica ...." , tine in mana o replica de n95 si tine un n95 sa vezi care e diferenta .

#18
shadow_in_the_dark

shadow_in_the_dark

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 103
  • Înscris: 06.02.2009

 Skizo, on 10th January 2010, 19:30, said:

da, a luat ipse :D
urla foamea :D

daca ai luat, este bun? merrge bine? de cat timp il ai?
thx

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate