Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

La multi ani @liviu_np!

Opel Insignia sau Renault Talisman

Parintii si cariera copiilor - ca...
 Stand up sau autoironir,concetate...

Antene gsm Medgidia

Criza alimentara, criza apei, cri...

achizitie auto nou de la dealer
 Contor trifazic/pompa de caldura

Prima masina - 0 experienta la vo...

e-distributie Muntenia s-a "m...

Livrare Hyundai i30 2022 cu DCT
 Brother - Eroare scanare A9

Achizitie auto

Procedura Preschimbare nr verzi p...

Copiii si obezitatea
 

Chile

- - - - -
  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#37
euu

euu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 307
  • Înscris: 25.11.2005

View Postjhonhope14, on 20th January 2010, 08:51, said:

Imperator are dreptate .Un low-cost dus intors in jur de 100-200-euro dus -intors Santiago -Hanga Roa.Iesi ieftin.

Ce low-cost ? :huh:  
Noua ni s-a spus ca LAN are exclusivitate pe zborurile spre Insula Pastelui, iar cu LAN-ul ne-a costat  500 euro/pers, si asta pt ca am cumparat de pe lan.cl , si nu de pe lan.com, unde erau si mai scumpe [cam 800 euro]. :mellow:

Oricum, merita cu prisosinta, oricit ar costa ! :peacefingers:

#38
Imperator

Imperator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,959
  • Înscris: 07.02.2007

View Postjhonhope14, on 20th January 2010, 08:51, said:

A fost scump deoarece am plecat din Londra si sejurul a fost luat de la Thomson.In schimb ajunsi in Chile nu ne-a mai preocupat de cazare,legaturi intre orase,legatura Santiago de Chile -Hanga Roa.Am stat linistiti in privinta organizari.
Imperator are dreptate .Un low-cost dus intors in jur de 100-200-euro dus -intors Santiago -Hanga Roa.Iesi ieftin.
In Anglia sunt scumpe.
Am cerut o oferta in Decembrie 2009 pentru Peru 2 persoane prin Peru Turism si a iesit scump .
Pentru Peru la Machu-Pichu 13zile prin Inka trail in jur de 2300 euro de persoana fara transport. Fara ghid la Machu.
Incercati si voi la aceasta adresa.Noua ne-a raspuns .Am primit oferta.
Intrati pe PeruTourism.
Dar va spun dinainte ca sunt scumpi.

Maria Nuñez
Travel Specialist
PeruTourism
Phone: (51 1) 241-4724
Fax: (51 1) 444-0015
E-mail: [email protected]

Imperator are dreptate in privinta transportului si a cazari .Gasesti in Peru si ieftin .In 2009 aprilie un zbor Luton-Madrid-Lima -era in jur de 1100 euro.Un Hostel( ca cel din imagine) 12 $ /noapte.
Intrare la Machu era in 2005- 28$.
La fel am ales Thomson .Am avut tour operator cu noi si am ales Inka Trail . Am fost si al 2 an prin Aguas Caliente care este mai usor.
Pentru sejur ieftin si legaturi intre orase si cazari Imperator este baza.
Baza  este el .
Noi am mers prin agentii care  se ocupa de tot.

Habar n-am de nici un low cost in Chile :( Exista asa ceva ? Ca mi-ar trebui si mie, ma gandesc sa ma duc la iarna

#39
Pitzifelnic

Pitzifelnic

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,409
  • Înscris: 06.03.2009

View PostImperator, on 22nd January 2010, 19:00, said:

Habar n-am de nici un low cost in Chile :( Exista asa ceva ? Ca mi-ar trebui si mie, ma gandesc sa ma duc la iarna
Da, si eu as fi curios. Cand am cautat ultima data zburau cei de la LAN si costa vreo 400 EURO round-trip. Deci nu s-ar putea spune ca sunt low cost. Cine zboara cu 100 EURO?

#40
JuliusdinBrasov

JuliusdinBrasov

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 22.01.2010

View PostPitzifelnic, on 22nd January 2010, 19:56, said:

Da, si eu as fi curios. Cand am cautat ultima data zburau cei de la LAN si costa vreo 400 EURO round-trip. Deci nu s-ar putea spune ca sunt low cost. Cine zboara cu 100 EURO?
Servus,
Si eu as pleca la banii astia.Poate numai dus 200.

#41
Morosanul

Morosanul

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,228
  • Înscris: 12.12.2006
O intrebare pentru cei care ati fost in Santiago: am gasit o fotografie care m-a impresionat, si as vrea sa stiu daca mai exista aceasta zona si unde anume se afla. (daca se poate si o logcalizare pe Google maps ar fi binevenita).

[ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/8b/Santiago_de_Chile_1930.jpg/800px-Santiago_de_Chile_1930.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

(http://en.wikipedia....Santiago,_Chile)

#42
R.E.M

R.E.M

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 292
  • Înscris: 31.01.2005
salut
asta seara am ajuns in santiago
o sa caut acest loc si o sa te anunt daca am sa-l gasesc

numai bine

Edited by R.E.M, 24 November 2010 - 02:52.


#43
Morosanul

Morosanul

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,228
  • Înscris: 12.12.2006
Mulțam frumos :)
Sa ne spui si cum e pe acolo.

#44
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 974
  • Înscris: 23.01.2007
Am ajuns cu bine in Puerto Natales dupa un drum de 6 ore, am petrecut cca 1 ora in vamile celor doua tari. Cladirile sunt la kilometri buni distanta una de alta. Soferul si insotitorul de bord ne-au insotit si ne-au aratat circuitul pe la ghisee.
Nu este o idee buna sa treci dintr-o tara in alta duminica, mai ales daca a doua zi pleci devreme. Noroc ca am mai gasit supermarket deschis in oras pentru a cumpara mancare pentru cele cinci zile ce aveam sa le petrecem in parcul Torres Del Paine. Am gasit si magazine deschise cu echipament de camping pentru a cumpara o butelie cu gaz, am avut ceva emotii dar in final au deschis si la Excange Office pentru ca banii gheata sunt singurii valabili in parc. Cursul de schimb este mai prost in sud, 610, 620 pentru un dolar, pe cand in San Pedro de Atacama am schimbat la 640, 650.
Majoritatea autobuzelor pleaca la ora 8 si 14 spre parc, drumul dureaza 1:30 h si toata lumea coboara la intrarea in parc pentru a plati si a fi instruit cu privire la ce nu ai voie sa faci in parc. Exista amenzi si pedeapsa cu inchisoarea mai ales pentru foc in locuri nepermise si incendii provocate sau nu intentionat. De aici drumurile se despart, se poate lua un microbus/autobus spre hotelul Las Torres si de acolo pe jos spre chempingul Chilian cu tinta finala locul de belvedere la faimoasele turnuri sau inapoi in autobuzul cu care ai venit si acesta te va duce la debarcaderul de unde vei lua un vaporas ce traverseaza lacul Pehoe.
Soferii chilieni sunt destepti si invita toti turisti intr-un singur autobus care va face acest transfer, pentru ce sa mearga 5-6 autobuze cand au loc intr-unul?  Si ei merg in cu autobuzul norocos pentru a fi recunoscuti de clientii care se intorc, biletul il iei dus- intors.
Informatiile despre ce ne asteapta in parc le-am obtinut de pe bloguri: lumeamare.ro, 8 luni.ro, cartea Ralucai Feher – America dezgolita de la brau in jos, din discutiile cu Radu Vatcu de la Extreme-travel ce organizeaza tururi in aceasta zona, din fotografiile lui Doru Oprisan, Nicolae Cosniceru si Mihai Moiceanu. Si totusi am avut surprize.
Noi am optat pentru circuitul W alocand cinci nopti de cazare in parc. Cunoscatorii spun ca daca este soare in primele zile e bine sa mergi la turnuri sa le vezi chiar daca ai rucsacul plin cu mancare. Prognoza meteo nu arata grozav pentru saptamana noastra asa ca am decis sa mergem la celalalt capat cu speranta de a se indrepta vremea. La ora 11:30 coboram de pe vaporas  in apropiere de Refugiul Paine Grande  ( Refugiu Pehoe pe hartile vechi) si am plecat spre Refugiul Grey. Traseul are 11km estimat in 3,5 ore , noi am facut sub 4 ore cu pauzele de fotografiat si pana cand ne-am intrat in ritmul de mers. Ce nu am stiu pana acolo a fost cum arata traseul ce fel de teren este si cat de abrupte sunt pantele, cat de intretinute sunt potecile si marcajele. In primul rand nu ai voie sa parasesti poteca, se admite in zonele cu belvedere si de obicei este stanca, pe poteci se formeaza baltoace, se satureaza si turba de la atata ploaie si sunt puse pietre, scanduri, ramuri de copac, si podete pentru a feri incaltamintea de apa. Pantele nu sunt abrupte si se merge destul de mult prin padure.
Am ajuns la Refugiul Grey si infrastructura este la superlativ. Pe langa refugiu, lodge pe limba englejilor, foarte bine camuflat, abia l-am vazut de la 200m, exista chempingul, cu de toate, magazine ( scump ) toalete, sala de mese cu zona de gatit, terasa acoperita unde sa-ti aranjezi lucrurile in rucsac si sa te adopostesti. Trepiedul meu a dormit pe aceasta terasa, pe motiv ca l-a uitat stapanul. In sala de mese exista chiuvete cu apa calda, detergent lichid si bureti de vase.
Mergem la receptive sa ne cazam, adica sa platim si sa ne arate unde sa punem cortul. Tipu’ ne cere numarul rezervarii. Eu stiam ca pentru cortul propriu nu ai nevoie de rezervare cum este cazul pentru corturile lor montate deja sau camera in cabana. Auzisem eu la intrare in parc ca nu este permis ramanerea peste noapte fara rezervare, dar cine sa bage de seama si zarurile erau aruncate. Cu acesta ocazie am aflat ca parcul era rezervat 100% de doua luni. Am inceput sa spun povestea de dor si jale de incepuse sa se topeasca si ghetarul de mila noastra. Noi venim din Romania, ai auzit de aceasta tara, ai mai intalnit romani pana acu’, uite ce ploaie e afara si unde sa mergem noi acu uzi pana la piele? Bun, ne-am trecut in registru, am platit, cel mai putin din cele cinci nopti si am plecat sa alegem loc curat , ca uscat de unde, pentru pus cortu. Prima data dupa 30 de ani in cazul meu si prima data in viata sotiei cand avea sa dormim in cort si ne alesem si locu’. Il montasem de proba in sufragerie acasa parca prevazand ca o sa-l montez pe ploaie si vant. Dupa ce am terminat am mers in cabana sa bem ceva cald, si sa captam ceva caldura.
De-a lungul orelor de mers incepi sa te cunosti cu cei care au aceeasi tinta ca si tine asa ca ne-am imprietenit cu un cuplu de americani, care ne-au spus razand in hohote ca ei sunt in luna de miere si a fost alegerea ei. Deja eram cel mai fericit om din lume, gasisem altii mai nebuni decat noi si au jumate din varsta noastra. Daca acu sunt asa, mai tarziu ce vor mai face!?
Afara s-a oprit ploaia sa am decis sa mergem sa vedem ghetarul Grey la o ora de mers. Este un loc extraordinar si daca voi mai avea ocazia sa mergem vom sta mai multe zile. Se organizeaza iesiri pe apa cu caiacul pana aproape de ghetar, escalada si alte cateva activitati.
Dimineata am strans repede palatul intre doua reprize de ploaie si am dat o fuga scurta sa revedem bucatele de gheata ce mai fac. Acum stiam cum arata jumatate din drum, nu mai aveam emotii. Cum ma taram eu la deal a aparut langa mine o capra, parca era capra neagra dar nu se potriveau culorile si a disparut  rapid. Noroc ca aveam aparatul in mana si am reusit o declansare. La iesire din parc am aflat ca se numeste Huemul si peste cateva zile in desert de la un ghid care in trei ani petrecuti in parc n-a avut sansa sa vada animalul, ca este tap.
Prima jumatate de zi a fost frumoasa.

.

..

Attached Files



#45
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 974
  • Înscris: 23.01.2007
Dupa ce am trecut de cabana Paine Grande am inceput sa urcam si cu ajutorul vantului care a inceput sa bata din ce in ce mai tare. A inceput si sa ploua, deja eram obisnuiti. Am ajuns la campamento italiano si ne-au directionat mai departe spre cel francez, de care habar nu aveam. Pe harta noastra nu exista. La cel italian se poate sta numai cu rezervare, numai pentru o noapte si gratuit. Dupa 7 ore de mers cand zici si tu ca ai ajuns, ti se spune ca mai trebuie sa mergi inca o jumatate de ora si abia acolo s-ar putea rezolva problema cazarii. Daca e obligatoriu, atunci cu placere. Ajungem la campamento frances, spunem povestea pe jumatate pentru ca fetele ne ajuta si mai mult si obtinem un loc pentru urmatoarele doua nopti. Ce conteaza ca este intre doua poteci si o radacina este prezenta prin dreptul salelor. Se simte si prin salteluta, dar fac schimb de locuri cu sotia si rezolvam si aceasta problema.
A doua zi ne plimbam pe valea francezilor. Cand in fata cerul se intuneca si incepe vantul si ploaia este suficient sa intorci capul sa vezi ce este in vale si gasesti energie sa mergi mai departe. Am iesit trei patru metri din poteca pentru a fotografia o cascada cat de cat fara copaci in cadru si am si fost atentionat de un ghid ca nu este bine ce fac si ca anul trecut un turist a cazut din acel loc si murit. Am facut poza si m-am retras. Mai tarziu stand pe poteca si uitandu-ma prin aparat am primit o pala de vant in spate ce m-a dezichilibrat destul de serios si mi-am adus aminte instantaneu de  admonestarea ghidului.
Am revenit cu bine in champing si trecut la lenevit in fata a catorva sticlute de bere pentru ca a doua zi aveam un alt drum lung.In Patagonia se face bere buna, apa este de vina. Ei zic ca avem de mers 8,5 ore dar deja nu mai conteaza. Cat este lumina mergi, noaptea mergi,dormi sau asculti ploaia si vantu'.

.

Attached Files



#46
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 974
  • Înscris: 23.01.2007
Si am mers cale de opt ore jumate. Refugiu apare numai cand este aproape rau de el, dar traficul pe poteca creste datorita apropieri de poarta de intrare in parc si hotelului Las Torres. Aici am primit ultimul loc din camping( nr.25) si cred ca 5-6 platforme nu aveau corturi preinstalate. La nr.23, la acelasi nivel cu noi, poposesc un cuplu de belgieni, or fi avut rezervare. Campingul este pe o panta, in padure si pentru a putea ajunge la locurile de sus baietii au intins printre copaci corzi pe post de mana curenta. Asa ca trebuia sa fi atent cat bei ca sa nu dormi sub cerul liber. La Campamento Chileno nu exista zona pentru prepaparea hranei, focul fiind interzis asa ca te abonezi la masa pregatita la cabana.Daca un amarat de sandvis costa 5000 pesos, cina pentru doua persoane 2 seri este 40000 de pesos si rasufli usurat.
Dimineata ne-am trezit la 4:30 si la 5 faceam primi pasi spre zona de belvedere a turnurilor. Ploaia mocaneasca ne-a insotit tot timpul ca pe final sa se transforme in ninsoare. Am urcat cu speranta ca va veni o pala de vant si ne va dezvalui chiar si pentru scurt timp faimoasele turnuri. N-am avut noroc. Am urcat 2:30 ore si am coborat in acelasi timp. La cabana am intrebat cum este prognoza pentru ziua urmatoare si au zis ca este ca cea de azi, adica nor si ploaie. Belgieni stiau altceva de la un prieten care s-a uitat pe un radar. Asa ca ziua urmatoare a avut acelasi tipar, trezit si plecat pe traseu dis de dimineata si dupa o ora de mers a inceput sa ploua. Cum cerul era tot inorat, am decis sa ne intoarcem pentru ca era ziua de iesit din parc, programul era la minut foarte strans si parea ca cei de la cabana au avut dreptate. Cand am ajuns inapoi la cort vecinii isi strangeau cortul si urmau sa plece sa vada turnurile. Am strans si noi cortul si am inceput sa coboram spre locul de intalnire cu microbuzul care avea sa ne duca la autobuzul de Puerto Natales, unde dupa ce ne recuperam rucsacul lasat la hotel urma sa luam autobuzul de Punta Arenas. Vremea a inceput sa fie din ce in ce mai frumoasa si in sfarsit am vazut soarele. La autobuz ne-am intalnit cu belgienii, fericiti ca au vazut turnurile neacoperite de nori. Asa ca avem motiv pentru a ne intoarce in parcul Torres del Paine. Seara am pertecut-o in Punta Arenas de unde a doua zi aveam sa luam avionul spre Calama cu tinta San Pedro de Atacama.

.

Attached Files


Edited by sil200, 09 May 2017 - 15:59.


#47
valentinag

valentinag

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 539
  • Înscris: 10.08.2007
De vis! ce culori, gheata albastra!

#48
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 974
  • Înscris: 23.01.2007
Punta Arenas este un oras care merita o vizita mai indelungata. In apropiere este o ferma deasupra careia zboara condorii si ademenindu-i cu ceva hrana coboara destul de aproape de pamant. Se pot face excursii  pentru a vedea pinguini ( Magelan ) pe o insula din apropiere, dar cum seamana cu Ushuaia am taiat de pe lista. Am iesit dimineata pe faleza intr-o scurta plimbare si am dat de un oras adormit, era duminica si cafenelele deschideau la pranz. In fata terminalului de unde plecau si navele spre Antartica mi-a fost zgandarat orgoliu de roman. Da, din cand in cand se mai intampla, cam rar, dar se intampla.
In ultima fotografie este casuta cu care am intrerupt sirul noptilor dormite la cort.

Attached Files



#49
sil200

sil200

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 974
  • Înscris: 23.01.2007
San Pedro de Atacama
Am plecat la aeroport cu un taxi chemat de gazda, pretul a fost in jur de 8000 pessos, zburat la Calama cu escala in Santiago cu cei de la SkyAirline. O companie low cost buna cu A320 in dotare. Am ajuns pe aeroportul din Calama dupa ora 22 si dupa ce ne-am recuperat rucsacii am cautat transport spre San Pedro.  Am ales o firma de transport dintre cele din aeroport, si am optat pentru serviciul dus-intors. Pentru a nu aparea erori de comunicare le-am aratat biletul de avion de intoarcere la Santiago. Insist asupra acestui aspect pentru ca peste cinci zile aveam zborul spre Buenos Aires cu escala in Santiago tot cu Sky-ul la 9 dimineata si peste o zi zburam de la Buenos Aires spre casa. Ne-au spus ca ne vor lua de la cazare la ora 6:30 in ziua respectiva si asa s-a intamplat, la 6:25 microbuzul era in fata portii cu inca doua persoane in el si am plecat spre aeroport.
San Pedro de Atacama este la o ora de mers cu masina fata de aeroport si drumul dureaza cca. 1 ora. Exista masini de inchiriat la aeroport, sunt cam scumpe pentru ca majoritatea sunt camionete 4x4 ( cu bena in spate) si data viitoare aceasta va fi alegerea mea.
Am ajuns la hotel pe la 11:30 si antrenati fiind am reusit in liniste si la lumina frontalelor sa montam cortul inainte de miezul noptii. In timpul noptii am iesit afara din cort sa merg la toaleta si am ridicat capul spre cer. A fost ceva uluitor, chiar daca sunt obisnuit cu cerul noptii, imi place sa fac fotografii cu Calea Lactee tot am ramas impresionat cat de clar se vedeau stelele printr coroanele pomilor. Nu am putut pastra momentul doar pentru mine asa ca i-am aratat si sotiei ce vom vedea noptile urmatoare.
Satul se trezeste destul de greu asa ca pe la 8 dimineata era pustiu si noi aveam pofta de cafea si croissante. Am gasit restaurantul altui hotel deschis la acea ora si am savurat cafeaua in linistea diminetii. Intre timp a facut ochi si receptionerul nostru si ne-a putut recomanda o agentie de turism pentru excursiile din zona.  Am luat 4 excursii si prima avea sa inceapa la ora 16 in aceasi zi si cuprindea:
- Valle de la Luna, mers direct la pietrele ce poarta numele de Tres Marias ( ramas doua jumatate dupa ce un destept s-a urcat pe una din ele) apoi plimbat pe jos prin zona pe poteca marcata si urcat pe o duna de nisip de unde se vedea destul de bine valea.
- Vallea de la Muerte care a fost initial valea lui Marte.
- Vazut apus de soare la Pietra del Koyote cu degustare de vinuri, ceva empanada la care am lipsit pe motiv de poze. Am avut in plan sa ramanem acolo sa continuam sa fotografiem, luna avea sa apuna undeva la miezul noptii si puteam vedea bine Calea Lactee. De acolo pana la cazare era de mers 1:15 ore. Am renuntat temporar la idee pentru ca aveam a doua zi excursie la 7:30, urcam la altitudine mare > 4000m si in ultima zi aveam excursie dupamiaza.
A fost primul moment in care am simtit lipsa unei masini, dar informatiile de care dispuneam inainte de a ajunge acolo au condus la aceasta alegere. Data viitoare clar voi inchiria masina.

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   1.26MB   14 downloads
  • Attached File  2.jpg   1.32MB   14 downloads
  • Attached File  3.jpg   1.3MB   14 downloads
  • Attached File  5.jpg   1.16MB   16 downloads
  • Attached File  6.jpg   1.35MB   17 downloads
  • Attached File  7.jpg   1021.93K   20 downloads
  • Attached File  8.jpg   1.38MB   22 downloads
  • Attached File  9.jpg   1.62MB   20 downloads
  • Attached File  11.jpg   2.1MB   20 downloads
  • Attached File  12.jpg   1.59MB   20 downloads
  • Attached File  13.jpg   1.27MB   21 downloads
  • Attached File  14.jpg   1.51MB   22 downloads
  • Attached File  7476.jpg   973.87K   20 downloads


#50
avenirv

avenirv

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,554
  • Înscris: 01.05.2009
scriu pt cine va avea nevoie.

am urcat la Mirador Base Las Torres (MBLT) la inceputul lui Decembrie. am avut noroc, a fost soare si nici vantul nu a fost turbat.
cum am facut ?
pe 3 Dec am plecat din PN spre Refugio Chileno (autobuz la 12:00) si am ajuns la Refugio inainte de 18:00 (printr-un noroc, prin august am gasit un pat la Refugio).
la 04:30 pe 4 Dec am plecat spre MBLT unde am ajuns pe la 7-7:30. cum s-a si spus ultima panta, cea cu bolovani, a fost foarte grea. am prins si soare, si varfuri rosiatice, etc.
pe la 8 si ceva am inceput coboratul, care a fost mai greu decat urcusul. pe la 13:45 eram la Centrul de Primire (fara oprire la Refugio) de la Las Torres si am prins naveta de 14:00. restul e banal, adica aveam bilet pt PN la 14:30.
pt mine a fost extrem de greu (acum mai am 8 luni si implinesc 70 de ani). dar am fost foarte multumit ca am facut-o.
daca nu puteam sa  dorm la dus la Refugio Chileno cred ca nu puteam fara sa dorm si la intoarcere la Refugio.

am vazut turisti care s-au intors din drum, am vazut foarte multa lume pe langa care eu paream fit pt urcat, multe femei si chinezi parca se mutasera in zona.

va doresc bafta.

Edited by avenirv, 10 February 2020 - 17:45.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate