Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Frigider in masina
Last Updated: Dec 03 2008 22:45, Started by
lokki
, Nov 27 2008 23:07
·
0
#1
Posted 27 November 2008 - 23:07
Desi a trecut timpul zilelor petrecute in natura, inca ma mai framanta aceasta problema pe care vreau sa o pun in practica anul viitor.
Cum pastram bautura si mancarea proaspata mai multe zile, in timpul unei partide de pescuit sau al unei iesiri la cort ? Lazile frigorifice pasive se incalzesc destul de repede, iar cele electrice nu au acelasi randament ca un frigider. M-am gandit sa iau in portbagaj un mini-frigider gen Mini-frigider 50 Litri, care are si avantajul ca este mai mare decat o lada frigorifica, si la jumatate de pret. De loc nu va faceti griji, intr-o Zafira incap vreo 10 cred. Problema este cum il alimentez ... intrebari: Rezista un invertor auto 220 V ? Resista priza de la masina ? Cam cat ar tine bateria de la masina cu motorul oprit? Consumul este pe undeva pe la 0.3-0.4 kW/24h (gasit la alte modele la fel de mici) , ceea ce ar insemna maxim 17 pe ora. Dar intr-o ora un frigider nu merge continuu, eu ma gandesc ca pe la undeva 20-30 min pe timp de vara, deci in sarcina cred ca ar cere pe la 35 W. Mi se pare acceptabil. Este o solutie viabila ? a incercat cineva ? |
#2
Posted 02 December 2008 - 21:15
Prizele auto sunt de obicei pe sigurante de 20A; un frigider obisnuit cu compresor "trage" cam 1A la 230V deci esti oricum la limita cu orice invertor. Mi-e teama insa de varfurile de sarcina (de exemplu la pornirea motorului), e posbil ca niciun invertor sa nu poata face fata la asa ceva. Ma gandesc si ca daca astfel de solutii ar fi usor accesibile atunci produsele dedicate pentru masini (gen frigider auto nativ cu compresor, vezi marca Waeco de exemplu) nu ar costa chiar si 3000+ ron.
|
#3
Posted 03 December 2008 - 15:04
Nu invertorul e problema - exista invertoare si de 5000W, baterie sa ai Pentru ce vrei tu insa, cred ca unul de 100W e mai mult decat suficient, si costa sub 100 ron parca.
Oricum, cam toate invertoarele suporta un varf de curent cu 50-100% peste normal, tocmai pt pornire. Nu e recomandabil sa folosesti priza masinii pentru curenti relativ mari pe timp indelungat - mai bine instalezi permanent invertorul undeva prin portbagaj, cu fire (min 3mmp sectiune) trase direct la baterie. Nu uita sa pui si o siguranta in-line, imediat langa conectorul de la + la baterie (pozitia e importanta). Nu stiu cat o sa te tine bateria, ai gresit ceva cand ai dat consumul (se masoara in kWh). Aproximativ, consumul suportat de baterie e dat de capacitate (Ah) X tensiune (V). Deci dintr-o baterie de 12V, 60Ah o sa poti "scoate" cam 0.36kWh descarcand-o la jumatate - nu o duce mai mult de atat, ca ai sanse mari sa nu mai plece masina. La un randament al invertorului plus pierderi prin fire/mufe de sa zicem 90%, o sa-ti ramana ~0.32kWh disponibili pt frigider, deci aproximativ 1 zi daca valorile date de tine erau in kWh. @DanCld: frigiderele auto in general nu sunt cu compresor, ci se bazeaza pe efect Peltier, de unde si pretul astronomic. |
#4
Posted 03 December 2008 - 22:26
da, stiu ca nu prea se poarta cele cu compresor in masina. tocmai asta incerc sa aflu, unde e baiul.
consumul pe care l-am zis cred ca e corect (e luat din mai multe situri unde au modele mici. 0.3-0.4 kW mi se pare mult sa fie pe ora).cred ca nu se scrie consumul pe ora deoarece este influentat foarte mult de mediul exterior ( temperatura, alimente calde bagate, cat de des este deschis). la unele modele am vazut ca e dat consumul anual. cred ca din cauza diferentei de temperatura iarna-vara. deci daca asta ar fi comsumul real, nu ar fi nici o problema in rest. mai ales ca o sa mai misc masina, ca sa incarc bateria. motivul banuiesc ca este spatiul care il ocupa ( aprox 45x45x45) , si formei cubice care nu se potriveste cu orice portbagaj. |
#5
Posted 03 December 2008 - 22:34
Iti spun eu ce au facut prietenii mei un pic cam nebuni. Si au tras generator. Si cand au realizat ca daca pleci cu o gasca mare se strang multe au cumparat un break cu 1500Lei si-l folosesc pe post de caraus. Practic in el sta tot timpul generatorul, frigiderul, gratarele, vesela, corturi,, doua role de cablu de 30m.
Nu stiu cat de viabila e solutia ptr. altii, dar stiu ca e a naibii de buna. |
#6
Posted 03 December 2008 - 22:45
Cauta la dezmembrari un frigider din cotiera spate de Merc S class. Macar ala a fost gandit sa raceasca niste sampanii in masina.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users