Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Subaru Forester Boxer Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
1807 replies to this topic

#1783
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Strict din citite si din ce zic altii, nu as lua Boxer Diesel nici daca ar veni gratis. Sau bine, daca mi-ar da si motorul nou in portbagaj, poate.

#1784
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Scuze, dar acum am vazut postul tau.
E o intrebare la care nu pot sa dau un raspuns ...
Sunt destule sanse sa ai probleme, sunt sanse si sa nu ai.
E loz in plic !
Zilele trecute mi-au spus cei de la Auto Kino Brasov ca au schimbat motoare si la 260k km si la 285k km dar ca sunt suficiente masini vandute din primageneratie care nu au avut probleme ( si nu vorbesc doar de masinile vandute de ei, cat si in Germania).
Totusi, daca vrei sa fii linistit, cauta un diesel MY2011 ( produs dupa jumatatea lui 2010) care, pare-se, nu au prea avut probleme.
Sau, si mai bine, unul cu motor schimbat. Dar din astea, cu putina rabdare, cred ca gasesti mai usor si mai ieftin la noi decat in Germania.

Sau, daca dieselul nu-i o necesitate, ia un benizar 2.0 aspirat. Nu are consumul si mai ales dinamica dieselului, dar sigur-sigur nu o sa te coste decat reviziile si benzina.
Alternativa - daca vrei dinamica excelenta: cauta un XT, Da, are motor de 2.5 = taxe mai mari si consum pe masura, dar si 230 de caluti ...

#1785
ntarnea

ntarnea

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 13.02.2016

View Postmarr, on 03 august 2017 - 13:19, said:

Scuze, dar acum am vazut postul tau.
E o intrebare la care nu pot sa dau un raspuns ...
Sunt destule sanse sa ai probleme, sunt sanse si sa nu ai.
E loz in plic !
Zilele trecute mi-au spus cei de la Auto Kino Brasov ca au schimbat motoare si la 260k km si la 285k km dar ca sunt suficiente masini vandute din primageneratie care nu au avut probleme ( si nu vorbesc doar de masinile vandute de ei, cat si in Germania).
Totusi, daca vrei sa fii linistit, cauta un diesel MY2011 ( produs dupa jumatatea lui 2010) care, pare-se, nu au prea avut probleme.
Sau, si mai bine, unul cu motor schimbat. Dar din astea, cu putina rabdare, cred ca gasesti mai usor si mai ieftin la noi decat in Germania.

Sau, daca dieselul nu-i o necesitate, ia un benizar 2.0 aspirat. Nu are consumul si mai ales dinamica dieselului, dar sigur-sigur nu o sa te coste decat reviziile si benzina.
Alternativa - daca vrei dinamica excelenta: cauta un XT, Da, are motor de 2.5 = taxe mai mari si consum pe masura, dar si 230 de caluti ...

Multumesc mult pentru raspuns. In 2 zile plec si vad ce gasesc. Ne-am indragostit de Subaru si sper sa gasim, dar fiind vorba de timp scurt, ne trebuie repede, vom vedea. Daca nu, peste 2 ani tot la Subaru revenim.

#1786
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Sa mai dezmortim si Jurnalul Foresterului.
Eu ajung destul de rar la volanul acestuia, fiind utilizata proponderent de doamna mea !
A fost folosita de mine mai intens doar cand am avut de transportat labradorul la veterinar - bina ca s-a terminat cu bine !
Ne apropiem de 200k km ( acum are 199.730 km) si, de vre-o doua luni, ma tot pregatesc sa o duc la vopsit, da' nu reusesc nicicum sa ma sincronizez cu serviceul / programul doamnei / programul meu.
Trebuie neaparat (re)vopsit hayonul si cele doua portiere de pe partea dreapta.

Si, in ultimele saptamani, de cand cu canicula, am o chestie careia nu am reusit inca sa-i dau de cap !
La temperaturi exterioare ridicate ( peste 32-33 grade), dupa o vreme, la turatii ale motorului de peste 2500 rpm se aude un zgomot ciudat, ca un zanganit de tabla / vibratie destul de deranjanta, de undeva de sub masina / in partea din fata.
Nu am reusit sa identific sursa.
Am fost in service, am urcat masina pe elevator si am tinut motorul turat, ne-am uitat pe sub masina, dar  ... nimic !
Eu suspectam un colier / surub / element de fixare care, la temperaturi ridicate, se dilata si apare vibratia elementului pe care al trebui sa-l fixeze ( ma gandeam ca o fi ceva pe la esapament).
Au verificat baietii de la Trakia toate colierele de pe traseul esapamentului - nimic nu parea a avea joc.
S-au uitat si prin compartimentul motor - tot nimic nelalocul lui !
M-am gandit apoi, ca o fi de la sistemul de climatizare - normal ca la temperaturile alea, clima merge "blana" - dar nu-mi dau seama ce ar putea sa fie acolo ?
Cand a mai aparut vibratia, am oprit clima si am mers asa, in cuptor, dar zgomotul nu a disparut.
Problema este ca fenomenul este greu reproductibil si, de cate ori am fost in service, ... nu facea scandal !
Cand e mai racoare - ma rog, 24-27 grade - nu face scandal !

Are cineva o idee "salvatoare" ?

#1787
lula_canci

lula_canci

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,386
  • Înscris: 24.03.2007
Nu e esapamentul care atinge in scutul termic? Asa am patit la alta masina si l-am cautat mult si bine, pana cand am tras mai tare de esapament, cat ii permit si tampoanele, si batea in scut, ala de pe traseu, care opreste caldura sa dea inspre habitaclu. Si se intampla tot asa, la o anumita turatie, cand intra el in rezonanta.

#1788
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Merci pentru informatie !
Ceva similar sugera si un coleg pe alt forum.
Pare-se ca am avut o buna intuitie cand am presupus ca sursa zgomotului e situata undeva pe traseul esapamentului.
Acu' nu ramane decat sa identific si sa rezolv prinderea buclucasa !

#1789
wolfydRg

wolfydRg

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,016
  • Înscris: 20.06.2005
Daca e zgomotul e dependent de clima ON/OFF  , ar putea fi compresorul acesteia, se pregateste de schimb. Incearca sa faci o verificare mai amanuntita a acestuia, corelata cu turatia motorului.

#1790
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Am verificat - dupa cum am spus - si cu AC pornit si cu el oprit si tot asa face sau nu face.
Singura "constanta" - din cate am observat pana acum - este temperatura ridicata + turatia peste 2500 rpm.
Pana in 2000-2500 rpm nu face scandal.
Si nici la temperaturi exterioare sub 27-28-30 grade, indiferent daca AC-ul este pornit sau nu.
Un coleg de pe formul monomarca, mi-a spus ca a avut si el simptomele astea si problema era de la suruburile de prindere a izolatorului dintre traseul de evacuare a gazelor si caroserie. Asa cum bine spunea si colegul @lula-canci.

#1791
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Booon !
Am recuperat masina din service !
Am revopsit hayonul si portierele de pe partea dreapta - erau pline de zgarieturi de toate felurile + o mica indoitura intr-o portiera ( suspectez o intalnire, in parcare, cu o alta portiera).
De data asta, sunt chiar multumit de cum a lucrat baiatul asta !
Saptamana viitoare o ducem la spalatorie si va fi ca noua !

Am verificat si sursa zdranganitul despre care faceam vorbire !
Nici prinderile scutului termic si nici cele ale esapamentul nu erau slabite.
In schimb, s-a descoperit ca era rupta parghia mecanismului de reglare automata a farurilor ( cel din spate) !
Urmeaza schimbarea jucariei ...
Este foarte posibil ca asta sa fi fost si sursa zdranganelilor - mi-a adus aminte ca am avut o problema de zdanganeala (oarecum) similara, doar ca atunci se auzea din fata, din zona motorului ( acum fiind de undeva de sub masina, nu am facut legatura). Si atunci era rupt mecanismul de reglare al farurilor - dar cel de pe fata - iar un brat al parghiei, se balanganea si lovea in blocul motor ...

Altfel, masina merge SUPER !
ODO: 199.670 km ( are putin sub 16.000 km cu noul motor)

#1792
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Am avut la un NP300 o ciudatenie asemanatoare.
La ala a fost simplu da gasit deoarece pe o pajiste am intrat sub ea lejer si am descoperit ca batea un scut termic ce era prins de toba intermediara cu sudura in puncte.
Undeva pe la mijloc s`a rupt un punct de sudura si acolo cred ca batea.
Dupa vreo 3 incercari cu un levier am reusit sa`l strimb incit sa nu mai faca scandal deloc.

Grig

#1793
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Merci !
Dupa cum am spus si mai devreme, stiam ca asta ar putea fi o cauza. Si am rugat baietii din service, in mod expres, sa verifice (si) acolo.
Pare-se ca totusi, acolo ar fi totul in regula - asta doar daca nu au verificat "cu simt de raspundere". Dar, dat fiind faptul ca pe mecanicul care s-a uitat la masina il stiu de cand am Foresterul - adica de aproape 9 ani ... dupa cum il stiu eu, nu-mi vine a crede ca a facut ceva de mantuiala !
Oricum, nu am mai auzit nimic zilele astea ( spuneau ca au fixat provizoriu parghia ca sa nu mai balangane) - dar nici peste 30 de grade n-au fost !
Eu totusi cred ca, de data asta, de la parghia mecanismului de reglare a farurilor i se tragea ...
Mai ales ca, daca stau sa rememorez filmul evenimentelor, in perioada cu zdranganeala se si aprindea martorul din bord.
Dar atunci nu am facut legatura - ma gandeam ca o fi vreo mufa murdara / un contact imperfect.

Edited by marr, 11 September 2017 - 16:25.


#1794
aleteo

aleteo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 12.05.2007

View Postmarr, on 10 septembrie 2017 - 14:03, said:

Booon !
Am recuperat masina din service !
Am revopsit hayonul si portierele de pe partea dreapta - erau pline de zgarieturi de toate felurile + o mica indoitura intr-o portiera ( suspectez o intalnire, in parcare, cu o alta portiera).
De data asta, sunt chiar multumit de cum a lucrat baiatul asta !
Saptamana viitoare o ducem la spalatorie si va fi ca noua !

Am verificat si sursa zdranganitul despre care faceam vorbire !
Nici prinderile scutului termic si nici cele ale esapamentul nu erau slabite.
In schimb, s-a descoperit ca era rupta parghia mecanismului de reglare automata a farurilor ( cel din spate) !
Urmeaza schimbarea jucariei ...
Este foarte posibil ca asta sa fi fost si sursa zdranganelilor - mi-a adus aminte ca am avut o problema de zdanganeala (oarecum) similara, doar ca atunci se auzea din fata, din zona motorului ( acum fiind de undeva de sub masina, nu am facut legatura). Si atunci era rupt mecanismul de reglare al farurilor - dar cel de pe fata - iar un brat al parghiei, se balanganea si lovea in blocul motor ...

Altfel, masina merge SUPER !
ODO: 199.670 km ( are putin sub 16.000 km cu noul motor)
Eu am aproape 30k km cu noul motor pe Legacy 2009 si totul e in regula, consum ulei aproape zero (ca nah, e diesel), poate 100-200 ml la 10k km.

#1795
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005

View Postaleteo, on 14 septembrie 2017 - 16:08, said:

Eu am aproape 30k km cu noul motor pe Legacy 2009 si totul e in regula,

Nici nu cred sa mai fie vreo problema intr-un viitor previzibil !
In cazul meu, km putini se explica prin faptul ca masina este folosita ( cu mici exceptii) doar de sotie. De regula, pe drumuri scurte, casa-serviciu + ceva miscari prin jurul casei + cate o iesire in week-end..
Eu folosesc ( aproape) exclusiv XV-ul.

#1796
aleteo

aleteo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 12.05.2007
Atunci o sa l tin pana nu ma mai lasa astia sa merg cu el si apoi trec direct la electrica :)

#1797
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Cu o strangere de inima si un nod in gat, trebuie sa anunt faptul ca, de doua zile, Foresterul a plecat de la mine !

Ultimele poze, de adio !

Attached File  IMG_2709.JPG   146.66K   69 downloads
Attached File  IMG_2711.JPG   162.2K   63 downloads
Attached File  IMG_2708.JPG   100.09K   59 downloads
Attached File  IMG_2695.JPG   90.73K   62 downloads
Attached File  IMG_2692.JPG   114.01K   64 downloads

Sper sa-si gaseasca un stapan care sa aiba grija de ea, cel putin tot atat cat mai avut eu !
Tare mi-a fost draga masina asta !

Inlocuitorul - bineinteles ca tot un Subaru - isi va primi si el un binemeritat Jurnal de Bord !
Dar mai stau putin sa-mi "trag sufletul" !

PS: Daca este cineva curios, motivatia ce a stat la baza deciziei de a renunta la Forester si a-l inlocui cu altceva, a fost fundamentata pe necesitati si, mai ales, pe regimul de utilizare.
Dupa cum am mai spus, de la inlocuirea motorului, masina a fost utilizata aproape exclusiv de catre sotie, 99% din timp prin oras, pe distante scurte ( 12-15 km/zi).
De la ultima revizie, din noiembrie anul trecut pana acum, masina a facut putin sub 6000 km ( are ceva peste 15k km cu noul motor, facuti in aproape doi ani).
In aceste conditii, nu era nicio justificare sa chinui un motor diesel in traficul urban si sa trambalezi prin aglomeratie ditamai cutia goala.
Ca atare, am considerat optim si oportun ca sotia sa treaca la ceva mai mic, cu motor pe benzina aspirat si cutie automata.
Si cum - caz rarissim  - s-a intalnit cererea cu oferta ... de azi, Foresterul se afla la Auto Kino Brasov, in asteptarea unui nou si - sper eu - fericit proprietar !

#1798
Ion_Bumbu

Ion_Bumbu

    User asocial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,567
  • Înscris: 31.01.2010
Dieselul este pentru camioane, tractore si 4x4 grele, adica tot un fel de tractoare!
Subaru este benzinar!

#1799
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Adica ai mai luat un xv pe benzina :)) ca altceva nu vad ce au nou in gama si aspirat+automat. Ca altfel te banuiam de brz. Levorg e turbo iar legacy numai mica nu e:) iar Impreza nu am mai vazut in oferta decat sti.
Xv e modelul nou? Ca stiu ca in state a ajuns noua generatie la vanzare, motorul de 2.0 aspirat e nou, cutie de viteze noua + multe schimbari...

#1800
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,193
  • Înscris: 13.07.2005
Impreza e !
MY2016, 2.0i + CVT.
Urmeaza cat de curand un Jurnal de Bord pentru ea.

Si da, ai dreptate, Impreza nu mai este in oferta in Romania ( era insa in Germania).
Iar noua Impreza, din pacate, deocamdata nu vine in Europa decat cu motorasul de 1.6 ...
Si noul XV, va ajunge in showroom la noi, abia pe la inceputul anului viitor.
Oricum, nu aveam de gand sa mai dau peste 20k  pe o masina in viitorul apropiat.
Bugetul alocat pentru achizitie a fost de ~ 18k Euro cu tot cu Foresterul.
Initial luasem in calcul si o Mazda CX3 nou, dar cu sotia a spus ca nu vrea altceva in locul Foresterului decat tot un Subaru .... am avut noroac si cererea s-a intalnit cu oferta !

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate