Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...
 Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...

De unde cumparati suspensii / gar...

[UNDE] Reconditionare obiecte lemn

Infiltratii casa noua
 sugestie usa interior

ANAF si plata la selfpay

Imprimanta ciss rezista perioade ...

Garmin fēnix 7 / PRO / Saphi...
 

Subaru Forester Boxer Diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
1807 replies to this topic

#1765
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005

View PostdanX, on 15 ianuarie 2017 - 09:19, said:

Am citit doua zile forumul monomarca si m-am crucit.
Aparent singurul motor care merita cumparat ca sa dormi linistit e 2.0 benzina.
....

Si 2.5 benzina aspirat !
In State a iesit prin 2014 cel mai fiabil motor de pe piata nord-americana din ultimii 10 ani.
Il gasesti, de regula, pe Outback. Forester cu acest motor nu (prea) s-au adus in Europa.

Dar fiabilitatea net superioara a unui motor aspirat fata de unul turbo ( chiar de la acelasi producator) nu cred ca mai este o noutate ...

Edited by marr, 15 January 2017 - 15:43.


#1766
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View Postmarr, on 15 ianuarie 2017 - 15:42, said:


Si 2.5 benzina aspirat !
In State a iesit prin 2014 cel mai fiabil motor de pe piata nord-americana din ultimii 10 ani.
Il gasesti, de regula, pe Outback. Forester cu acest motor nu (prea) s-au adus in Europa.

Dar fiabilitatea net superioara a unui motor aspirat fata de unul turbo ( chiar de la acelasi producator) nu cred ca mai este o noutate ...
Pai tocmai 2.5 aspirat cica e gaunos rau la garniturile de chiulasa si pica repejor si costa o reparatie vreo 3k eur. Ma miram ce-s asa ieftine.

#1767
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
La orice masina costa relativ mult o reparatie a chiulasei, dar 3k euro mi se pare exagerat, sincer. In fond, cele doua garnituri costa sub 100 euro ambele. Bine se mai adauga simeringuri de supape, distributia, simeringuri supapa, facut planeitatea daca e cazul dar tot nu ajungi la 1k euro.
O sa ma uit maine la giob cat costa piesele si o sa vorbesc cu mai multi mecanici sa vedem cat e manopera.
Cu scuzele de rigoare pentru @marr pentru poluatul topicului.

#1768
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005

View PostdanX, on 15 ianuarie 2017 - 17:11, said:

Pai tocmai 2.5 aspirat cica e gaunos rau la garniturile de chiulasa si pica repejor si costa o reparatie vreo 3k eur. Ma miram ce-s asa ieftine.

Acu' m-am uitat si eu pe topciul dedicat si intr-adevar, pare-se ca, in functie de generatie, garniturile de chiuloasa cad intre 130.000 si 200.000 km.
Dar ma mira tare pretul despre care faci vorbire !
Si eu, cand s-a schimbat motorul, am achitat contravaloarea garniturilor de chiuloasa si rectificarea capacelor. Nu tin minte cat a fost toata distractia, dar din moment ce nu tin minte inseamna ca nu a fost ceva "memorabil" !

PS: Acum am vazut pe forumul celalat - 3000 de Euro a fost investitia TOTALA a unui coleg intr-un Outback cumparat cu destule probleme pentru a-l aduce in starea de "nou" - adica asa cum a iesit de pe linia de fabricatie in urma cu 9 ani !

#1769
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
mda...deci mi-a trecut de 2.5 si de Soobie in general. Probleme cu duiumu, motorul ala zici ca e blestemat din ce imi dau seama de pe forum.
Ajung sa cred ca Outback cel putin e mai putin fiabil mecanic decat o frantuzoaica la electrice. Si sa dau 7-8k pe o masina ca sa mai tin deoparte inca 5k "just in case" pusca chiulasele, sare de la punct, ramane fara ulei, etc nu mi se pare intelept. Mai bine iau ceva mai popular la 13k EUR.

Marr, scuze de offtopic, dar pe threadul tau se plimba cativa avizati si eu personal dau sfaturi cu placere pe jurnalele mele cand mai posteaza lumea.

Edited by danX, 16 January 2017 - 18:03.


#1770
subylover

subylover

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2016
Pacat ca ti-a trecut. 2.5i, 2.5xt sunt motoare superbe. Elastice, cuplu bun, liniare. Tot ce vrei. Plus avantajele incontestabile a unui motor boxer.
Asta cu fiabilitatea e general valabil la toate marcile. Stiu exemple clare de "franceze" luate de noi care papa apa sau ulei, injectoare picate in garantie.
Sa nu crezi ca Subaru face motoare de paie ! Nu te lua dupa forumuri ca asa nu iti mai cumperi nimic.
Din pacate common rail urile nu le mai poti abuza asa ca vechile motoare cu pompa rotativa sau pompenduse. Aici ai nevoie de un ulei bun (liqui molly par example are in gama niste uleiuri simpatice :) )si motorina de calitate.
La fel dc o respecti te respecta ca la femei ! Daca e rece nu te urca pe ea din prima ....si talpa. Incalzeste o, preludiu...si apoi talpa!
Si vei vedea minunea !!!! Te va tine mult si bine chiar si un boxer diesel.
Si dupa ce conduci un subaru....nu mai vrei altceva ! Trust me !

#1771
evamihai

evamihai

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 27.06.2016
Uite ca eu am avut Subaru si mi-a trecut repede. Intradevar este o masina solida si confortabila dar cam atat.
E de neconceput sa se rupa arborele cotit la 100k de km si sa stai 4 luni pe bara, filtru de particule sa se infunde non stop, schimb de ambreiaj sa coste 4000 de lei, consumabile foarte scumpe etc, etc.
Trebuie sa fi masochist sa iti iei un Subaru.

#1772
subylover

subylover

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2016
S-a rupt vilbrochenul la o Skoda Octavia 1.9 tdi a unui amic acu o luna. Un piston a spart blocul motor. S-a dus la dezmembrari si cu 800 de eur a luat un motor nou. La fel la BMW ul unui amic i-a puscat lantul de distributie pe autostrada. La Passat dc te lasa un injector se opreste masina. A patit-o cineva in mijlocul Budapestei.
Toate marcile auto au bolile lor. Se intelege ca odata cu cp, cuplu, electronica multa vin si probleme. Asta e din pacate.
Dar eu spun ca Subaru nu e mai slab ca alte marci. Multe piese au preturile umflate de reprezentante si garajisti.
Pe ideea ca de japonezele sunt scumpe.
Nu e chiar asa. Exista si la noi un importator care aduce 3-5 zile cam orice piesa la pret rezon.
Plus mai exista un importator in polonia cu preturi accesibile.
Din pacate multe piese subaru nu exista pe producator decat oe.
Daca vrei pe un VW, Audi etc sa pui piese OE vei vedea ca sunt cel putin la fel de scumpe.

#1773
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Inteleg ca Outback e o masina mai rara, dar totusi, discutam despre japoneze care in general si in experienta mea particulara, nu au nevoie de altceva in afara de revizii facute corect si consumabile de calitate.
Cum pe forumul monomarca TOATE 2.5-urile au avut probleme si preturile derizorii la care pot fi gasite pe mobile.de deduc ca nimeni nu le vinde de imbecil pe doi lei.
Poate sunt masini de pasionati, care apreciaza ceva ce eu nu pot percepe, dar pentru nevoile mele, obiectiv vorbind, masina nu trebuie sa fie sursa de stres si nervi, batut site-uri pentru comenzi de te miri ce piese de prin japonia si US, sau modalitate de a-mi tine locul de parcare rezervat catre trei-patru luni pana vine vaporu', etc.

Sa nu fiu inteles gresit, apreciez rabdarea si pasiunea unora si apreciez ca totusi Subaru si-a recunoscut prostia si inlocuieste motoarele diesel cand crapa, dar pare-se ca si cele mai noi au in continuare probleme.
Eu cautam masina benzina aspirat ca sa nu ma complic cu turbine si chestii complicate si cum japonezele cunostintelor vad si cate 3-400k km fara interventii majore privesc cu tristete spre subaru. La 13-14k EUR deja se poate discuta de modelul mai nou, cu 2.0 benzina si echipat decent, pacat ca, in opinia mea, e urat cu spume. Si la generatiile noi Soobie ajunge sa semene cu ceea ce acum 15 ani se numea "Korean Generic". Dar macar alea erau fiabile.

Gata cu off-topic-ul, marr, sa ai muuuulti km fara sa mai schimbi motoare la ale tale doua masinute.

#1774
paul_kelso

paul_kelso

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,983
  • Înscris: 08.08.2005
Salutare,

Motoarele de 2.0 benzina de pe modelul atasat au probleme la motor? M-ar bate un gand. Mi se pare ca au pretul bun la SH in comparatie cu alte 4x4 din aceeasi perioada.

Nu stiu daca am voie sa postez linkul de pe OLX dar pretul se invarte la 3000 euro.

Attached Files



#1775
bbogdanmircea

bbogdanmircea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,254
  • Înscris: 14.02.2007
Toate motoarele boxer dupa un nr mare de km incep sa curga pe la garnitura de chiuloasa, cauta pe youtube si o sa gasesti o tona de filmulete cum se schimba .

#1776
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
problemele cu ganitura de chiulasa sunt un fel de fanta roz, observ.

#1777
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005

View Postevamihai, on 16 ianuarie 2017 - 21:07, said:

Uite ca eu am avut Subaru si mi-a trecut repede.......
Trebuie sa fi masochist sa iti iei un Subaru.
Cu toata dragostea, dar pare-se ca tu nu ti-ai ales masina potrivita ...

View PostdanX, on 19 ianuarie 2017 - 21:39, said:

problemele cu ganitura de chiulasa ....
Sa schimbi - preventiv - garniturile de chiulasa ( ca la Subaru sunt doua chiulase / doua garnituri) la 120-130k km nu-i chiar un cap de tara !
Am mai spus ca si eu, la inlocuirea motorului, am schimbat aceste garnituri si am rectificat capacele chiulaselor.
Daca tin minte corect, toata factura achitata de mine la Autokino ( ce, pe langa garniturile de chilasa, rectificarea capacelor de chiulasa, ulei si filtru de ulei, a mai inclus si alte rahatisuri pe care nu mi le amintesc acum) a fost undeva in jur de 3000 lei. Deci nimic de speriat.
Si, cel mai probabil, operatiunea asta o faci o singura data cat timp ar sta masina la tine. Ca sa fii linistit  ( daca totusi te mai tenteaza un Outback,) o poti face imediat dupa achiztie cand oricum - ca la orice masina SH achizitionata - este recomandat a fi executata o revizie serioasa si "aprofundata".

#1778
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
marr, taica, cum imi bagi tu mie mortu'n casa iara....ma apuca iara doru de outback!

#1779
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Hai sa mai dezmortim oleaca si Jurnalul Foresterului !
Asta deoarece zilele astea am "dezmortit" si machineta cu o tura scurta pana la Cluj !
Chiar a avut nevoie de o "aerisire". Si s-a simtit in modul in care raspunde la acceleratie dupa ce am ars calamina de pe supape, pe autostrada, cu 140-150-160 km/h !
Noul motor si-a "dat drumul" si trage frumoooooos si rotund !
Desi nu este mai rapida decat XV-ul, modul mai "brutal" in care raspunde la acceleratie da aceasta senzatie.
Si da, vizibilitatea este mult mai buna decat la XV ( nu ca la acesta din urma ar fi proasta !). Este pur si simplu masina care ofera cea mai buna vizibilitate dintre toate cele cu care am fost - atat ca si sofer cat si ca si pasager.

Nu am facut consumul la drumul asta - pur si simplu scopul a fost sa o dezmortesc, nu sa-i verific consumul !

Am trecut cu putin peste 197.000 km la bord si avem cca. 12.000 km cu noul motor.

PS: Saptamana trecuta s-a busit firul de la senzorul de temperatura al diferentialului spate ( clipocea martorul in bord).
Initital am crezut ca, din cauza mizeriei adunate peste iarna, e o problema la contactul mufei senzorului respectiv. In realitate, era o problema cu firul. Pur si simplu s-a rupt !
Rezolvat rapid si elegant in service.
Si, cu ocazia asta, am schimbat si uleiul din cutie si cel din diferentialul spate. Cred ca fusese schimbat si la inlocuirea motorului, in urma cu mai bine de un an, dar nu eram 100% sigur.
Asa ca, daca tot s-a umblat pe-acolo, am zis sa-l schimb - rau sigur nu-i face !

#1780
sionita

sionita

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 30.06.2007
De doua luni am luat masina cu motorul cel nou, dupa marea inlocuire japoneza. A durat vreo 8 luni operatiunea nesfarsita.
Am observat ca intre timp coada la SMT a crescut, adica au mai multe masini in ograda care asteapta reparatia decat cand am lasat-o eu.
Zilele viitoare ma duc la revizia de 5k, isi termina rodajul, de fapt s-au facut vreo 7k. In total, ma apropii de 240.000 km.
S-au inlocuit (pe banii mei) injectoarele si alte cateva fleacuri, daca tot dadusera motorul jos, altfel pare un cosmar de umblat pe acolo, neajunsurile pozitionarii orizontale a motorului boxer.
Pare ok, merge bine, n-am observat nici o chestie suspecta. Sper sa ma tina inca o data pe atata Posted Image

#1781
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,198
  • Înscris: 13.07.2005
Sa nu uiti ca si motorul asta-i nou !
Ca atare, isi va "da drumul" dupa ce treci binisor de 10k km.
In ultima perioada, din motive de dus una-alta, m-am plimbat destul de mult cu Foresterul.
Si nu incetez sa ma minunez cat de bine si smooth merge cu noul motor.
Si cat de solida este masina - la cei aproape 200k km ai ei, se comporta exemplar si nu prezinta absolut niciun greieras !
Ce am in plan vara asta, cand va fi sotia in concediu si ne putem descurca cu o singura masina, este sa-i fac o toaletare cum scrie la carte !
Trebuie revopsita toata partea din spate ( hayon, bara, aripi si portiere). Ce-i pe fata a mai fost revopsit pe CASCO dupa diverse intalniri cu obiecte contondente !
In spate a fot vopsit (prost) doar hayonul.
Portierele, aripile si bara spate sunt pline de zgarieturi ( primele de la diversi binevoitori si/sau crengi intalnite in cei aproape 9 ani de viata, iar bara fata de la ghearele cateilor la urcarea / coborarea din masina).
Si e pacat ca, la starea tehnica impecabila a masinii, aspectul sa lase de dorit ....

#1782
ntarnea

ntarnea

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 13.02.2016
Buna tuturor,

Ma pregatesc sa devin si eu posesor al unui Subaru Forester si anume :2.0 Diesel fabricatie 2009, inmatriculat 2010 in Germania, fara motor schimbat, 175.000 km. E super OK din toate punctele de vedere - doar ca la aspectul motor sunt deja mai mult decat circumspect.

Sa ma pun pe drum? :)

Va multumesc.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate