Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

folosirea uleiului uzat la incalzire

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
865 replies to this topic

#19
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
pentru pornire poate merita facute teste cu un pistol de aer cald. Poate cele 500 de grade sunt suficiente sa incinga arzatorul a.i. sa permita autoaprinderea?

Edited by blimpyway, 04 February 2009 - 17:31.


#20
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Revin cu cateva ganduri...

Pana acum am identificat trei tipuri de arzatoare de ulei.

1.  cele care pulverizeaza fin uleiul si flacara arde "in aer".  Cam asa sunt unele sisteme comerciale sau cele tip "babington". Uleiul fie intra sub presiune (ca din spray) fie este pulverizat de aerul comprimat (sisteme venturi, babington).  Astea mi se par cele mai complicate, e nevoie de pompare cu presiune.

2. Sisteme tip teava. E o teava prin care intra (picura) uleiul, apoi e o zona fierbe in care teava sta deasupra flacarii si uleiul din ea se evapora, apoi vaporii ies mai jos, sub zona de evaporare unde se aprind si dau flacara care arde sub teava.
Pana acum am vazut 3 variante - cea pomenita de zaitzus (cu multe bucle), apoi e masina de gatit PROTOS care are 1.5-2 bucle (am atasat si patentul) si am vazut si un arzator doar cu 3 sferturi de bucla... e un "U" culcat, din teava neagra de un tol. Prin bratul de sus (care e zona de evaporare) intra uleiul si in  cel de jos e taiata o fanta prin care ies gazele si da flacara.

3. Sisteme relativ deschise, cu arzator tip oala, castron, placuta  si altele (de ex turk).  Astea par destul de simplu de realizat, dar din ce am observat pentru o ardere curata e nevoie de tiraj puternic (cos inalt sau ventilator), reglajul este si la astea delicat.

Attached Files



#21
stefbure

stefbure

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 08.02.2006
sal am si eu o intrebare unde se poate gasi o bila de alama intre 5 si 10 cm diametru ? vreau sa incerc de un arzator babington.

#22
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
Nu tin bine minte da parca aveau la mrBricolage tot soiu de accesorii la galerii pentru perdele. Parca erau si niste bile metalice decorative ce se pun in capul barei pe care sta perdeaua. Sau la feronerie de usi, poti gasi si acolo manere rotunde.

Edited by blimpyway, 07 February 2009 - 19:47.


#23
rodanny

rodanny

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,931
  • Înscris: 13.01.2004

 stefbure, on Feb 7 2009, 18:35, said:

sal am si eu o intrebare unde se poate gasi o bila de alama intre 5 si 10 cm diametru ? vreau sa incerc de un arzator babington.
Salut..
cred ca ai vrut sa zici mm nu cm....
In plus zi si mie unde ai gasit teava de inox de 6-8mm ?
danny

#24
alexandru_flueras

alexandru_flueras

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 02.02.2009

 stefbure, on Feb 7 2009, 18:35, said:

sal am si eu o intrebare unde se poate gasi o bila de alama intre 5 si 10 cm diametru ? vreau sa incerc de un arzator babington.

Poate sa fie si din aluminiu sau orice rezista la ulei si la cel putin 100 grade. Poate fi si complet goala pe dinauntru, doar sa sfie bine etansata fata de tubul de aer comprimat. Problema la arzatorul Babington e separarea de zona fierbinte, altfel ia foc cu totul. In schimb are alte avantaje: prin diuza trece doar aer, nu se infunda chiar daca uleiul nu e prea bine fitrat, picaturile sunt fine si ard complet chiar si la temperaturi mai scazute, proportia ulei-aer se mentine aproximativ constanta intr-o gama relativ larga de debite.

Ma gandesc la o configuratie ca in figura atasata. Ca si pompa de recirculare ar merge foarte bine una cu furtun flexibil strangulat de catre o bila - era folosita pe vremuri pt lichidul stergatoarelor de parbriz (la Fiat 850 in mod sigur, dar si la altele). O pompa centrifuga merge foarte greu cu lichide vascoase. Ar mai merge bine una cu surub, exista o varianta cu o spira din sarma groasa intr-un tub flexibil - cam ca cea din figura: [ http://www.flux-pumpen.de/images/funktionsschema_F550.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] doar exteriorul e un tub flexibil.

Pentru aer comprimat ajunge si un compresor auto la 12 v cu un PET de 2~3l ca si vas de presiune.

blimpyway, pistolul de aer cald e o idee foarte buna pentru arzatoarele cu injectie de ulei, pentru a incalzi totul si a porni tirajul; pentru aprindere cred ar trebui totusi o spira de nichelina incalzita la rosu. La arzatoarele cu evaporare nu e nevoie decat de un fitil (bucata de carpa) si putina motorina in loc de ulei - porneste perfect, nici nu trebuie sa cuplez rezistenta.

Attached Files



#25
alexandru_flueras

alexandru_flueras

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 02.02.2009
Iata ce am mai modificat la soba mea - am adaugat in focar o conserva goala, sprijinita pe discul superior din fonta - flacara mai iese doar printr-n spastiu de vreo 15mm intre conserva si discuri. In acest fel am marit temperatura din camera de ardere si uleiul se evapora mai bine. Flacara trece pe langa conserva incinsa aproape la rosu si arde mi bine -flacara albastrie. Nu se mai depune funingine noua, chiar si cea depusa anterior incepe sa se consume. Pe suprafata de evaporare se formeaza in continuare depuneri dar mai putine.
  Am incrcat filtrarea centrifugala a uleiului cu vechiul storcator de fructe si merge dar prea incet: la ~10 litri/ora va lua foc motorul. Neaparat trebuie sa strunjesc alt rotor care sa-mi permita un debit mai mare.

Am ajuns si eu la cateva concluzii:

1 uleiul fiind format din mai multe fractiuni nu se evapora la o temperatura ci intr-un domeniu de temperaturi. Se evapora intai fractiunile usoare iar ce ramane se ingroasa cu timpul apoi o parte se carbonizeaza. De aceea:
2 orice sistem cu evaporare, indiferent ca e turk, evaporator conic cu suprafata lichida sau teava trebuie curatat relativ des de depuneri.
3 o temperatura mai mare reduce depunerile dar nu rezolva problema - intotdeauna va exista o zona de tranzitie de la temperatura mare la temperatura mica unde fractiunile grele din ulei se vor depune. Cu cat sectiunea zonei e mai mica, se va infunda mai des; cred ca tubul spiral cu evaporare e cel mai expus, mai ales daca e de diametru mic.
4 singura modalitate de ardere completa e ca uleiul sa iasa din tub sub temperatura de evaporare si sa ajunga direct in flacara - doar asa se ard ttoate fractiunile si raman doar impuritatille - de aceea injectoarele sunt cele mai bune. Vreau totusi sa incerc un sistem cu picurare de la distanta dar picatura trebuie sa se evapore complet inainte de a ajunge la fundul focarului ........
5 nici o soba nu e etansa, si chiar daca ar fi nu trebuie sa ne bazam pe etanseitate - tirajul trebuie sa fie mai mare decat debitul gazelor generate - atentie la injectoarele cu suflanta.

Attached Files



#26
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
am mai citit pe net despre sistemele cu picurare si am inteles ca unii au ajuns la solutii la care nu-s nevoiti sa curete focarul decat la o saptamana (unul dupa 2 saptamani a oprit focul dar nu din cauza ca se infundase focarul).
Daca permite acces usor si curatare simpla poate nu-i asa mare problema, oricum e mai simplu decat cu lemne.

Imi place ca flacara ta arde albastra la putere mica, atunci e cel mai greu sa ai ardere curata. Si zici ca nu folosesti deloc tiraj fortat?

#27
alexandru_flueras

alexandru_flueras

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 02.02.2009

 blimpyway, on Feb 8 2009, 22:32, said:

am mai citit pe net despre sistemele cu picurare si am inteles ca unii au ajuns la solutii la care nu-s nevoiti sa curete focarul decat la o saptamana (unul dupa 2 saptamani a oprit focul dar nu din cauza ca se infundase focarul).
Daca permite acces usor si curatare simpla poate nu-i asa mare problema, oricum e mai simplu decat cu lemne.

Imi place ca flacara ta arde albastra la putere mica, atunci e cel mai greu sa ai ardere curata. Si zici ca nu folosesti deloc tiraj fortat?

La putere mare  e si mai frumoasa da nu prea am cum o fotografia - cum deschid capacul se deregleaza arderea; acum am pus un geam de sticla in loc de capac, cat sa pot face poza, da n-am indraznit sa dau flacara mai mare.
Prima data am curatat focarul dupa 10 zile, a doua oara dupa 3 cand mi s-a infundat jiglerul. Se curata foarte usor cu aspiratorul, doar crustele mai mari trebuie initial desprinse si maruntite cu un spaclu; din fericire nu sunt prea aderente la focar si nici nu deranjeaza la evaporare.

La puterea din fotografie consuma sub 10 litri/24ore - functionare continua. Merge chiar si mai incet si arde tot albastru.

Tirajul e 100% natural, soba are un sistem de autoreglare a admisiei cu doua clapete care atarna liber intr-o cutie de tabla; inca n-am inteles cum functioneaza dar data viitoare cand curat focarul demontez si sistemul de admisie si fac niste poze.

M-am gandit si la tiraj fortat dar la puteri asa mici nu stiu ce sa folosesc. Suprapresiune in soba nu vreau sa fac iar un ventilator de la o centrala turbo e prea puternic si nici nu am.

#28
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
foarte mic e ventilatoru de cooler de cpu (cam 5-6 cm diametru). Putin mai mari sunt cele de sursa (80-90mm) . Sunt ieftine si fiabile, sunt unele cu lagare pe aer care tin ani de zile si costa in jur de 20RON. Cam toate consuma 0.12-0.16A la 12V (sub 2watt), pot fi alimentate la baterii sau la priza cu alimentator ce poate da 12v 0,3A

Inca sunt nedumerit..
Cosul cat il ai de inalt? Soba cu totul ce dimensiuni are? Iar chestia cu doua clapete la admisie chiar m-a facut curios.

#29
zaitzus

zaitzus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 741
  • Înscris: 14.05.2004

 rodanny, on Feb 8 2009, 18:01, said:

In plus zi si mie unde ai gasit teava de inox de 6-8mm ?
danny
sau de cupru ca nu gasesc decat de 15mm cea mai mica. Am gasit doar la colaci de 50 m

#30
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007

 zaitzus, on Feb 9 2009, 17:52, said:

sau de cupru ca nu gasesc decat de 15mm cea mai mica. Am gasit doar la colaci de 50 m


Cei care se ocupa de reparatii frigotehnice au teava de cupru asa de subtire

Am gasit de curind pe la vechituri ceva care mi-a trezit curiozitatea si am luat-o pentru experiente.

La prima vedere am zis ca este o pompa de injectie pentru combustibil si dupa cautari pe net cam asta este. Este mai mult ca un hidrofor pentru ulei ce se foloseste la centrale. Asigura o presiune de 2,2 bar si un debit de 10-15 litri pe ora.

Acum ma gandesc la aplicatii practice. Din pacate nu am decat pompa aceasta , dar nu stiu ce venea conectat la ea la iesire, desi banuiesc ca era un injector.

Se poate adapta la uleiuri reziduale ?

La intrare are o sita destul de fina care totusi nu cred ca ar face fata sa filtreze pentru evacuarea pe injector pentru ca s-ar infunda. In plus uleiurile reziduale au ceva vascozitate si nu stiu iarasi daca merge.

Pentru moment am probat-o cu motorina si cu o spritiera facuta din teava de cupru turtita la capat. Pulverizeaza, dar nu ca un injector. Ma asteptam sa fie jetul ca un praf fin.

Asta-i pompa

Attached Files


Edited by keta, 09 February 2009 - 18:57.


#31
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005

 zaitzus, on Feb 9 2009, 18:52, said:

sau de cupru ca nu gasesc decat de 15mm cea mai mica. Am gasit doar la colaci de 50 m
In Bucuresti au la Hornbach de 8mm. Am vazut si la un nene pe langa piata Obor.

Dar aia de inox ma intereseaza si pe mine.

#32
alexandru_flueras

alexandru_flueras

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 02.02.2009

 blimpyway, on Feb 9 2009, 17:34, said:

foarte mic e ventilatoru de cooler de cpu (cam 5-6 cm diametru). Putin mai mari sunt cele de sursa (80-90mm) . Sunt ieftine si fiabile, sunt unele cu lagare pe aer care tin ani de zile si costa in jur de 20RON. Cam toate consuma 0.12-0.16A la 12V (sub 2watt), pot fi alimentate la baterii sau la priza cu alimentator ce poate da 12v 0,3A

Inca sunt nedumerit..
Cosul cat il ai de inalt? Soba cu totul ce dimensiuni are? Iar chestia cu doua clapete la admisie chiar m-a facut curios.

am cooler de cpu, de sursa, de sursa tip vechi (110mm), uscator de par, de imprimanta DZM (150mm aluminiu masiv) dar la centrale tirajul fortat inseamna ca se pompeaza in afara gazele arse si se creeaza o depresiune in centrala, ca sa nu scape gazele in incapere. La altele (Ariston de ex) e un tiraj fortat adaptiv si am inteles ca pe acelasi motor sunt doua turbine de dimensiuni diferite, una evacueaza gazele arse alta alimenteaza cu aer proaspat iar procesorul calculeaza debitul necesar. Din pacate pe gazele arse (care trebuie sa aiba ~120grade ca sa nu produca condens) nu pot monta un cooler, se strica. Iar alimentare fortata nu vreau sa fac la aplicatia asta, exista riscul sa afum toata casa cu gaze de ardere. In plus nu vreau flacara prea mare si nici consum exagerat. E o kestie mica si eleganta, fara zgomot si fara nici un miros si nu vreau sa o complic prea mult.
Cosul e din caramida si are cam 5 metri, dar sa sti ca nu foloseste decat foarte putin din tiraj, cred ca ar merge si cu un cos de 1 - 2 metri din tabla.
Vreau sa incerc in afara de aplicatia asta si ceva cu tiraj fotat sau injectie dar asta e altceva si va voi tine la curent.
Drept conducta pentru alimentarea cu ulei se poate folosi si conducta de frana auto; pentru evaporare e prea subtire.

#33
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
5 metri e destul, cred ca la temperaturi de peste 120 de grade pe evacuare depresiunea statica in cos e mai mare decat cea data de ventilatorul de PC. Imi imaginam ca scoti direct prin perete, ca la o centrala pe gaze.
Ca sa maresti puterea probabil trebuie sa maresti gaurile din oala turk macar in partea de sus, sau un ventilator mai teapan decat unul de pc.
Am vazut ca se folosesc la diverse sobe diy pe ulei, macar la pornire. Daca te satisface asa cum e si nu scoate fum clar ca nu se merita modificat.

Cred ca ce ai tu ar merge si ca ochi de aragaz, intr-o bucatarie semi-deschisa de vara. Daca-i vorba de facut cafeaua sau prajit ouale poate nici nu e nevoie de sistem de alimentare cu ulei. Pui doua linguri de ulei pe fund si un servetel aprins ca sa porneasca.

#34
zaitzus

zaitzus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 741
  • Înscris: 14.05.2004
Considerand ca nu am reusit sa gasesc o teava de dimensiuni potrivite ma gandesc sa folosesc sistemul din imaginea atasata. credeti ca ar functiona?
Sistemul este compus dintr-un complresor auto electric pentru umflat rotile legat la o butelie de voiaj care va avea rolul de rezervor de ulei. Din acest rezervor iese o teava cu diametrul de 14-15 mm (singura pe care am putut s-o procur din magazine), intra in camera de ardere si se termina cu o duza care are o deschidere de 0,8 mm.
Credeti ca acest compresor ar putea creea presiunea necesara in butelie, astfel incat uleiul sa iasa cu presiune si practic sa pulverizeze uleiul?
ce considerati ca ar mai trebui sa inbunatatesc la proiect?

Unul dintre avantajele acestui sistem cred ca este acela ca uleiul nefiind incins in teava de transport nu va ma polimeriza pe teava si nu o va mai infunda asa usor.
Ce opinie aveti?
Aveti idee ce consum are un astfel de compresor, sursele de energie in locatia in care vreau sa instalez jucaria fiind solare si eoliene, uneori generator. Practic stau in baterii deci nu as dori un consum prea mare.

Attached Files



#35
blimpyway

blimpyway

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,954
  • Înscris: 03.11.2005
presiunea poate s-o faca dar nu prea vad compresorul ala auto sa sufle continuu fara sa se arda.  
Deoarce debitul necesar de ulei e mult mai mic decat al compresorului ar trebui un presostat a.i. sa-l porneasca doar cand e nevoie. Pentru a impinge 3 litri de ulei cred ca nu are nevoie sa functioneze mai mult de 1 minut.

Dar am dubii ca merge. Arderea unui litru de ulei pe ora  iti da cam 7-8kwatt. O duza de la pompa de stropit cu apa da un debit de minim 300ml/min, adica 20 de litri pe ora. Duza ar fi buna pentru 150 de kwatt!
E drept ca uleiul e mai vascos, dar si mai greu de pulverizat.

Deci pentru 20-30kwatt  duza va fi probabil mult mai mica si intri in probleme de filtrare care trebuie sa fie mai fina decat diametrul duzei. Ce te faci daca vrei numai 10 sau 5 kwatt ?(daca nu-i foarte frig vrei sa mergi pe minim).

Pe la bricostoare, praktikeruri si mrbricolage-uri mai sunt si tevi de alama subtiri la 1m lungime - sunt si de 2mm daca vrei.

Edited by blimpyway, 13 February 2009 - 19:19.


#36
alexandru_flueras

alexandru_flueras

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 02.02.2009

 zaitzus, on Feb 13 2009, 12:02, said:

Considerand ca nu am reusit sa gasesc o teava de dimensiuni potrivite ma gandesc sa folosesc sistemul din imaginea atasata. credeti ca ar functiona?
Sistemul este compus dintr-un complresor auto electric pentru umflat rotile legat la o butelie de voiaj care va avea rolul de rezervor de ulei. Din acest rezervor iese o teava cu diametrul de 14-15 mm (singura pe care am putut s-o procur din magazine), intra in camera de ardere si se termina cu o duza care are o deschidere de 0,8 mm.
Credeti ca acest compresor ar putea creea presiunea necesara in butelie, astfel incat uleiul sa iasa cu presiune si practic sa pulverizeze uleiul?
ce considerati ca ar mai trebui sa inbunatatesc la proiect?

Unul dintre avantajele acestui sistem cred ca este acela ca uleiul nefiind incins in teava de transport nu va ma polimeriza pe teava si nu o va mai infunda asa usor.
Ce opinie aveti?
Aveti idee ce consum are un astfel de compresor, sursele de energie in locatia in care vreau sa instalez jucaria fiind solare si eoliene, uneori generator. Practic stau in baterii deci nu as dori un consum prea mare.

Mda, ar functiona, cu urmatoarele observatii:
- filtrrarea uleiului trebuie sa fie foarte buna pt o diuza de 0.8mm. eu am uneori probleme si pt alimentarea sistemului cu plutitor ude gaura e de 1 mm. Un filtru de ulei auto (alea de pe dacia 1300) ar rezolva problema dar nu stiu cat reziata in timp. In orice caz inainte de a alimenta sistemul e benefica o separare centrifugala - elimina apa, antigel, resturi metalice etc. iar filtrul va avea o sarcina mult mai usoara
- in mod sigur compresorul asigura o presiune suficienta, dar trebuie montat un presostat pt ca altfel merge permanent si se poate strica - e suficient sa porneasca de 4-5 ori pe ora cate 1 minut
- puterea momentan absorbita  e mare in functie de compresor intre 20 si 45W dar presostatul il va opri repede; asta inseamna ca daca ai o baterie auto ca si tampon e perfect.
- ar fi bine sa ai si un robinet de reglaj inainte de diuza, altfel va injecta prea mult ulei si va consuma imens

Blimpiway a sesizat pana aici foarte bine toate aspectele, am o singura observatie: diametrul mai mare al tevii nu deranjeaza, chiar daca e mare diuza de 0.8 rezolva problema.

Mai am cateva observatii:
- sistemul are marele avantaj ca nu face suprapresiune in soba, dar
- daca se injecteaza pre mult ulei arderea nu mai e completa si se iroseste combustibil; eu am tot incercat flacara albastara si am reusit, dar se pare ca arderea completa e la un galben pai! (la albastru ard doar fractiunile usoare si restul devin zgura)
- nu folosi acest sistem nesupravegheat, presiunea din hidroforul de ulei conceput de tine va mai injecta 10-15 minute ulei in soba chiar daca tai curentul sau se stinge flacara - neaparat un robinet de siguranta cu care sa poti opri totul (chiar inainte de diuza)

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate