Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...
 Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...

Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit
 Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 

Aveți o problemă de rezolvat, cum ar fi de exemplu un C.V.?

- - - - -
  • Please log in to reply
11331 replies to this topic

#1
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006
Postati doar AICI cereri de rezolvari ale problemelor la diverse discipline: matematica, informatica, fizica, chimie etc.








Cum se rezolva o problema de chimie de acest fel ? Am cautat prin caietele din anii trecuti dar n-am gasit nimic asemanator. Pls help!

Intr-un vas cu brom se barboteaza acetilena. Stiind ca s-a obtinut un compus cu masa moleculara de 7,153 ori mai mare decat a acetilenei determina prin calcul ce compus s-a format.

Edited by Lucian_M, 19 July 2010 - 14:58.


#2
blackcat

blackcat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 29.11.2001
C2H2Br2 cu masa 186. 186:26=7,153. Poti sa scrii o ecuatia de gradul 1 dar rezolvarea era prea vizibila pt a necesita matematica.

#3
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006
Am nevoie de niste ajutor la urmatoarea problema:

La hidrogenarea a 100 g amestec de izobutena si neopentan, in prezenta catalizatorului de platina, se constata in final o crestere a masei amestecului de hidrocarburi cu 2 g. Calculeaza compozitia procentuala masica a amestecului de hidrocarburi.

#4
blackcat

blackcat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 29.11.2001
Dar pune si tu probleme mai grele. Asta prea simpla: afli cita izobutena se hidrogreneaza cu 2 g hidrogen si gata, imparti la 100 de g. Prea simplu.

#5
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006
Ok.. una mai grea..

Se barboteaza intr-o solutie de apa de brom de concentratie 1%, 2,24 mL propina. Pentru decolorarea totala a apei de brom se mai barboteaza inca 13,44 cm cubi amestec echimolecular de propan si propena. Se cere:
a)Sa se scrie reactiile chimice care au avut loc;
b)Calculeaza masa solutiei de apa de brom.

Edited by user118, 31 October 2006 - 18:18.


#6
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006
Am nevoie da ajutor la aceasta problema:

Se supun mononitrarii 460 g toluen cu un amestec sulfonitric in care raportul molar HNO3:H2SO4 este de 1:2. Pentru obtinerea amestecului s-au utilizat o solutie de acid azotic de concentratie 63% si una de acid sulfuric de concentratie 98%. Stiind ca s-a consumat intreaba cantitate de toluen, iar acidul azotic a fost in exces cu 10% se cere:
   a. Scrie ecuatia reactiei chimice care a avut loc si calculeaza masa de nitrotoluen obtinuta;
   b. Calculeaza masa de amestec sulfonitric necesara;
   c. Determina concentratia procentuala a acidului sulfuric rezidual.

Edited by user118, 08 November 2006 - 19:12.


#7
Wireless_M

Wireless_M

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 07.11.2006
OK.Astept ceva in schimb.  :)

Attached Files

  • Attached File  IMG.jpg   1.72MB   1480 downloads

Edited by Lucian_M, 20 October 2011 - 19:12.


#8
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006
Ce sa spun.. te iubesc! :P..
Fac cinste cand vii in Buzau!

Si daca faci meditatii online.. cat costa ? :P

Edited by Lucian_M, 20 October 2011 - 19:12.


#9
Wireless_M

Wireless_M

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 07.11.2006
Era suficient un 'multumesc'.

Dar eu as fi intrebat "Cum de stii sa rezolvi probleme de chimie?Esti olimpic?Esti profesor de chimie?Esti chimist?Lucrezi in domeniu?"sau ceva de felul asta.
Pentru ca in oricare alt caz, nu trebuie sa stii sa rezolvi asa ceva.Nu te ajuta la nimic.Nu te invata sa gandesti.Nici macar nu te scuteste de o nota proasta la viitoarea tema.

Nu e vina ta, ci a sistemului care a conceput scoala in asa fel incat majoritatea elevilor sunt prea ocupati sa faca lucruri inutile si nu mai au timp sa gandeasca.
De fapt au si uitat ca pot gandi cu mintea lor.


:)

Edited by Lucian_M, 20 October 2011 - 19:13.


#10
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006

 Wireless_M, on Nov 10 2006, 12:10, said:

Era suficient un 'multumesc'.

Dar eu as fi intrebat "Cum de stii sa rezolvi probleme de chimie?Esti olimpic?Esti profesor de chimie?Esti chimist?Lucrezi in domeniu?"sau ceva de felul asta.
Pentru ca in oricare alt caz, nu trebuie sa stii sa rezolvi asa ceva.Nu te ajuta la nimic.Nu te invata sa gandesti.Nici macar nu te scuteste de o nota proasta la viitoarea tema.

Nu e vina ta, ci a sistemului care a conceput scoala in asa fel incat majoritatea elevilor sunt prea ocupati sa faca lucruri inutile si nu mai au timp sa gandeasca.
De fapt au si uitat ca pot gandi cu mintea lor.
:)

Este foarte bine ce ai spus despre gandire. Trebuie mai intai sa invatam sa gandim si apoi sa rezolvam (indiferent de ce fel de problema este.. sociala, culturala, chimie :D sau orice altceva) si nu invers pentru ca pur si simplu nu se poate! Dar cei care au conceput programele scolare... ?
Scoala a devenit un loc unde se toceste informatii si nu un loc al formarii. Singura solutie ramane studiul individual pentru care, din pacate, nu mai ramane timp. Si daca ai acorda studiului individual o parte din timpul pe care l-ai acorda scolii atunci rezultatele scolare (care in acest caz sunt lipsite de sens) ar avea de suferit ceea ce este, in functie de ceea ce se cere de la noi, in functie de ceea ce ne cer parintii, profesorii si societatea, foarte rau. Si astfel, logica a devenit ceva negativ si nonsensul ceva necesar.
Cred ca lucrurile se vor schimba in mai bine cu trecerea timpului. Dar de ce este asa acum nu inteleg.

Edited by user118, 10 November 2006 - 13:59.


#11
Wireless_M

Wireless_M

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 07.11.2006

 user118, on Nov 10 2006, 14:56, said:

Este foarte bine ce ai spus despre gandire. Trebuie mai intai sa invatam sa gandim si apoi sa rezolvam (indiferent de ce fel de problema este.. sociala, culturala, chimie :D sau orice altceva) si nu invers pentru ca pur si simplu nu se poate! Dar cei care au conceput programele scolare... ?
Scoala a devenit un loc unde se toceste informatii si nu un loc al formarii. Singura solutie ramane studiul individua pentru care, din pacate, nu mai ramane timp. Si daca ai acorda studiului individual o parte din timpul pe care l-ai acorda scolii atunci rezultatele scolare (care in acest caz sunt lipsite de sens) ar avea de suferit ceea ce este, in functie de ceea ce se cere de la noi, in functie de ceea ce ne cer parintii, profesorii si societatea, foarte rau. Si astfel, logica a devenit ceva negativ si nonsensul ceva necesar.
Cred ca lucrurile se vor schimba in mai bine cu trecerea timpului. Dar de ce este asa acum nu inteleg.

Programele scolare nu vin in intampinarea nevoilor reale ale elevilor.Sunt multe motive, obiective si subiective.

Inveti si la scoala, inveti si individual.Se completeaza.Nimeni nu te poate impiedica sa citesti si sa inveti oricat de mult poti si vrei.

Scoala perfecta nu exista si n-a existat niciodata, aici sau in alte parti, dar asta nu te impiedica sa scrii corect ("se toceste informatii" - asa nu!), ori sa te exprimi pe intelesul tuturor / sa te referi la lucruri pe care le intelegi sau care inseamna ceva (" logica a devenit ceva negativ si nonsensul ceva necesar."-din asta n-am inteles nimic!), sa prelucrezi informatiile ori sa gandesti.

Chimia e foarte interesanta si te duce catre multe domenii de activitate, aproape toate de varf.
In plus, are o 'replica' de dat unei vorbe pe care s-ar zice ca toata lumea o crede:'Nu iese fum fara foc.'
Chimistii nu sunt asa siguri ca-i asa.Au motivele lor.  :)

Edited by Wireless_M, 13 November 2006 - 13:25.


#12
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006

 Wireless_M, on Nov 13 2006, 13:24, said:

Inveti si la scoala, inveti si individual.Se completeaza.Nimeni nu te poate impiedica sa citesti si sa inveti oricat de mult poti si vrei.
Scoala este un sistem de educare al unei mase de oameni si din acest motiv este deficitara in educarea unui individ. Nu acorda studiului individual care este mult mai important prea mult timp.

 Wireless_M, on Nov 13 2006, 13:24, said:

" logica a devenit ceva negativ si nonsensul ceva necesar."-din asta n-am inteles nimic!
Autoeducarii (in citat, logica) nu-i este acordata importanta si timp, pe cand invatarea (sau toceala) unor lucruri
care nu ar trebui (nonsensul) este ceruta.

Edited by user118, 13 November 2006 - 14:05.


#13
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006
Au fost multe post-uri off topic asa ca e timpul sa ne intoarceam la subiectul acestui topic:

Intr-un reactor se clorureaza termic 210 kg n-butan. Derivatii halogenati obtinuti sunt in proportie de 29% 1-vlorobutan si 71%2-clorobutan. Acidul clorhidric rezultat neutralizeaza 400 kg solutie de NaOH de concentratie 32%. Calculeaza masa de 2-clorobutan obtinuta si masa de butan ramasa netransformata.

Edited by user118, 14 November 2006 - 14:34.


#14
Dida

Dida

    Passion for rings.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,033
  • Înscris: 25.07.2006

 user118, on Nov 14 2006, 14:34, said:

Au fost multe post-uri off topic asa ca e timpul sa ne intoarceam la subiectul acestui topic:

Intr-un reactor se clorureaza termic 210 kg n-butan. Derivatii halogenati obtinuti sunt in proportie de 29% 1-vlorobutan si 71%2-clorobutan. Acidul clorhidric rezultat neutralizeaza 400 kg solutie de NaOH de concentratie 32%. Calculeaza masa de 2-clorobutan obtinuta si masa de butan ramasa netransformata.
Tu măcar pricepi ceva din rezolvările pe care le primești? Sau contează să-ți faci tema? :P

#15
user118

user118

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 25.08.2006

 Dida, on Nov 14 2006, 16:09, said:

Tu măcar pricepi ceva din rezolvările pe care le primești? Sau contează să-ți faci tema? :P
Normal ca inteleg.. dar sunt diferite tipuri de probleme.. si nu poti invatat sa rezolvi un tip de probleme doar daca ai una rezolvata.

Si nu sunt doar pentru mine aceste rezolvari. Este un topic de probleme de chimie si cu cat mai multe rezolvate cu atat mai bine pentru cineva care cauta un anumit fel de probleme.

Edited by user118, 14 November 2006 - 17:13.


#16
Aprilia

Aprilia

    Forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,842
  • Înscris: 03.11.2005

 user118, on Nov 14 2006, 17:11, said:

Normal ca inteleg.. dar sunt diferite tipuri de probleme.. si nu poti invatat sa rezolvi un tip de probleme doar daca ai una rezolvata.

Si nu sunt doar pentru mine aceste rezolvari. Este un topic de probleme de chimie si cu cat mai multe rezolvate cu atat mai bine pentru cineva care cauta un anumit fel de probleme.

Adica tu copiezi probleme din culegeri si ni le dai noua sa le rezolvam, sa le ai gata in caz de nevoie? N-o sa inveti in vecii vecilor sa rezolvi vreo problema. Intii trebuie sa stii teoria, sa scrii reactiile chimice si mai departe, cu regula de trei simpla, se rezolva 90% din probleme.

#17
PILLS

PILLS

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 8
  • Înscris: 18.10.2006
salut ppl... sunt nou pe aici
am dat un search pe google si din greseala am ajuns aici ... am vazut ca sunt fix problemele care le-am avut si eu pt tema (acum fac cu alta profesoara, si eu anul trecut nu prea am facut probleme)
daca poate cineva sa ma ajute si pe mine cu problema asta:

Se nitreaza fenolul cu o solutie apoasa 40% acid azotic si se obtin 1,39 KG de compus ce contine 10,07%N. Daca randamentul reactiei este de 85% calculeaza cantitatea de fenol supusa nitrarii si masa de solutie de acid azotic consumata


pls cineva, mai ales cel care a facut problema aceea cu Attach ... daca s-ar putea rezolva la fel ca aceea ar fi perfect ca sa o si inteleg

PS: am inteles problema aia si iti multumesc si eu pt rezolvare

#18
Aprilia

Aprilia

    Forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,842
  • Înscris: 03.11.2005

 PILLS, on Dec 6 2006, 20:58, said:

Se nitreaza fenolul cu o solutie apoasa 40% acid azotic si se obtin 1,39 KG de compus ce contine 10,07%N. Daca randamentul reactiei este de 85% calculeaza cantitatea de fenol supusa nitrarii si masa de solutie de acid azotic consumata

reactia este : fenol + acid azotic --> nitrofenol (orto si para, dar la calcule nu ne interseaza)
MM    fenol 94     ac.azotic 63  nitro fenol 139

Nitrofenolul  are 14/139= 10,07% azot (informatia asta ti-au dat-o ca sa stii daca se obtine nitro fenol sau di-nitro fenol)

Cu regula de trei simpla  afli cantitate de fenol care a intrat in reactie 1,39*94/139=0,94 kg si cantitate de HNO3 pur 0,63 kg, asta la randament 100%.
Cu aceeasi regula afli si  cantitatea de solutie de HNO3 consumata   0,63*100/40= 1,575  kg      
La randament 85%, adica doar 85% din fenol reactioneaza cu HNO3   0,94*100/85=1.1 kg fenol
La HNO3 randamentul este 100%.

Edited by Aprilia, 09 December 2006 - 07:40.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

5 user(s) are reading this topic

0 members, 5 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate