Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP

Se opreste motorul in mers Golf 5
 Probleme cu instalator Casa verde

Linie vinetie mana stanga

Opriri și reporniri dese

Protectie soare/vizuala in interior
 Tratament pt piele..canapea

Buget 19k-masina noua-sfaturi

Grosime adeziv gresie

TVA doar la valoarea adaugata sau...
 Inregistrare ecran

M-am inregistrat in e-factura. Ca...

Voi cum faceți fața ava...

Spital stomatologic sector 4 grat...
 

Suzuki Grand Vitara - my love

- - - - -
  • Please log in to reply
186 replies to this topic

#37
coq

coq

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 15.07.2008
Sa inteleg ca te-ai hotarat la diesel pana la urma? Felicitari si sa fie intr-un ceas bun!

Quote

Cineva imi spunea ca daca ai 4x4 permanent, atunci se tocesc mai repede. Probabil ca nu mai ai posibilitatea sa le muti pe cele din spate pe fata.

Practic mda... la 4wd permanent se tocesc mai repede, dar crede-ma diferenta nu este de luat in seama si se practica rotatia anvelopelor si la 4wd (in 4 sau chiar 5 incluzand si rezerva).

Quote

Sint totusi ingrijorat ca este precizat cuplul maxim la o singura valoare a turatiei. La alte masini apare o plaja. Sa inteleg ca la Grand Vitara se simte scaderea cuplului dupa 2000 rpm? Probabil nu are turbina cu geometrie variabila cum am avut la Megane si cum am la Corolla 2007. La cea din urma am 90 CP pentru 1350 kg si, conform producatorului, prindea 100 km in 12 sec. La Grand Vitara voi avea 129 CP pentru 1600 kg si prinde 100 km in peste 13 sec. Sper ca in reprizele de depasire sa fie mai nervoasa, adica can cresti de la 80-90 la 120-130. Ce parere aveti?

Nu prea stiu ce sa-ti raspund aici avand in vedere ca viteza maxima sau puterea, cuplu si acceleratia sunt lucruri diferite...
Probabil cum sti si tu cuplu urca pana in punctul lui maxim (ex. la GV 300Nm la 2000 rpm), dupa care scade... dar totusi si el are o plaja care este mai scurta decat la benzina dar este.
Nu ma prea pricep sa explic dar cuplu este momentul de forta care te ajuta sa atingi puterea maxima a masinii (sau cum se transmite lucru mecanic la roata), si care "cuplu" este relationat cu "rpm" adica creste odata cu el (pana la un punct). Acum ma intorc tot la GV daca avem 129 CP la 3750 rpm eu zic ca plaja se situeaza undeva intre 2000-3000rpm.
Ma rog eu aproximez (un inginer m-ar pune la zid insantaneu  :naughty: ).

Cutia... iarasi nu este etajata pentru viteza. Mentionai ceva despre depasiri la un moment dat, eu zic ca te multumeste...
in sensul ca urca destul de bine de la 90 sa zicem la 130 km/h, dar per total nu este o masina conceputa pentru asa ceva (ma refer la viteza),
trebuie sa ne gandim ca are totusi un motor mic... 1870cc.

Despre limitari in perioada de rodaj nu-ti pot spune ceva (am luat-o second hand), dar nu este nimic diferit fata de alte masini oricum diesel-ul nu mai este de mult ce a fost
odata... in sensul ca trebuie sa te porti cu manusi cu el doar sa nu fi exagerat. Iti doresc sa te bucuri de masina... hai ca nu mai ai mult pana pe 16  :peacefingers:

Sa auzim de bine!

Edited by coq, 09 February 2009 - 12:43.


#38
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Multumesc. Abia astept sa vina ziua de 16.

#39
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
nu vad de ce s-ar toci mai repede. poate daca nu ai dif central. sau mergi pe lock pe asfalt.

in rest de acord cu colegu'.

legat de demaraj, daca este asemanator cu o cel al unei compacte pana la 100 de km/h, dupa acea viteza intervine aerodinamica care mai tempereaza gipurile. partea buna este ca daca mai iei cativa pasageri nu se va simti o diferenta notabila la distanta de franare sau demaraj ca in cazul unei comnpacte.

legat de cuplu, daca e data o valoare maxima la o val fixa a turatiei, stai linistit ca la TD mai ai cel putin 700 de ture cu macar 90% din cuplul maxim si vreo 1200 de ture cu 90% din cuplul maxim adica plaja de turatie exploatabila economic si cu performante bune. deci pe ~1900-~3200rpm ar trebui sa traga bine.

despre limitarilele in perioada de rodaj,
sa eviti sa pui atat brane bruste cat si frane kilometrice. deci ferm dar fara sa bruschezi.
sa eviti mersul subturat sau sarcina mare(adica greutae sau treapta superioara) mai ales cu motorul rece. e mai rau decat cel turat pt ca dupa ce ca e marmelada grosa in motor nu ai nici presiune la ulei.
cat e rece mergi primul km cu a 2a cu 2000 rpm. dupa aia poti sa cresti la si la 2500 sau sa schimbi a 3a tot asa pana in 2500.
am impresia ca ai si filtru de particule deci in tr 3,4 si 5 nu ai ce cauta sub 2000 rpm deci va trebui sa schimbi la peste 2500 sau chiar mai mult daca ai cutia lunga.

#40
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Masina o iau printr-o firma din Bucuresti care o aduce pe rampa de la dealerul Suzuki din Austria. Este versiunea de top cu piele, navigatie Clarion cu DVD player cu 30 GB etc si costa 19800 EUR fara TVA. Sint putin mahnit pentru ca este modelul din 2008. Vad ca si pe site-urile din Romania a aparut modelul din 2009 care are doar putin modificat bordul.

#41
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Gata, de luni seara am masina, Suzuki Grand Vitara.
Primele impresii. Masina cam te zdruncina pe drum cu asfaltul putin valurit, viteza intai cam scurta si te cam zmuceste, simt ca agata putin cand bag in viteza a 2-a.
Ma speriasem cand vedeam cum creste consumul mediu, desi iesisem din Bucuresti. Cand ma uit mai atent era setat pe km/l. Am modificat si acum arata consumul la 100 km.
Sper sa ma obinuiesc mai repede cu motorul si cu pozitia la volan si sa se mai lase suspensiile.

#42
coq

coq

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 15.07.2008
La cati mai multi kilometri!
Deci se pare totusi ca nu sunt singurul caruia i se pare ca agata a doua...

#43
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Multumesc.
Plec astazi la Brasov ca sa mai fac kilometri si sa se bucure copii de zapada. O iau pe Ploiesti-Valenii de Munte-Cheia pentru ca e mai liber.

#44
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Am testat masina in zapada. E minunat sa ai 4x4. Era o panta destul de abrupta si nu mai puteam urca cu 4H, practic rotile nu se invarteau si mi-a murit motorul. Asa se intampla, cand pierde aderenta nu se mai invart rotile? Apoi am pus 4H Lock si a pornit fara probleme.
Nu stiu unde gresesc, dar cand o forjez mai tare miroase a ambreiaj incins, chiar si cand dadeam cu spatele ca sa o urc pe o bordura sau cand o parcam pe lateral si era un mal de zapada.
Nu reusesc sa ma obisnuiesc inca cu cutia de viteze. Uneori in a 3-a pare subturata si tremura, retrogradez in a 2-a si da in nas putin.

#45
kranegsm

kranegsm

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 24.02.2008
Si eu am o GV 2006 luata din Germania, motor 2.0i, cutie automata. Consuma cam mult mi se pare, poate fi din cauza cutiei automate sau jantelor pe 18"? La viteze mai mari (pt un suv) cum ar fi 140km/h arata instant de 13-14%. In rest foarte multumit de ea, putin cam rigida dar compenseaza capabilitatile offroad. Un minus ar mai fi faptul ca este 4x4 permanent, prin oras cred ca ajuta la consum comutarea 2x4.

#46
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Consumul instant nu spune prea multe, pare putin intarziat. Eu cred ca trebuie urmarit consumul mediu eventual pe un drum mai lung si cu o viteza maxima de 120-130 km/h.  Eu cred ca asta ar fi viteza la care se poate conduce mai in siguranta.
E drept ca mie mi s-a parut ciudat consumul mediu, in sensul ca varia prea rapid. Adica am mers 100 km cu viteze destul de reduse, imi arata 7,5% consumul, dupa care cand am inceput sa merg cu 110-120 a crescut destul de brusc la peste 8%.
Masina mea are 1500 km, asa ca mai astept sa se mai rodeze. Astept un drum uscat spre Bucuresti sau Constanta ca sa merg in conditii normale si sa compar consumul cu a altor SUV-uri.
Ceva probleme cu masina ai avut? Cum ti s-au parut mecanicii si unde ai facut reviziile?

#47
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007
Consumul o sa se aseze dupa primii 8000-10000 km.Acum e" strans "motorul ...

Edited by lucianer, 05 March 2009 - 21:58.


#48
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Cat de mult poate scadea consumul? De la 9 la 8?

#49
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005

View PostPDPDPD, on Mar 10 2009, 08:29, said:

Cat de mult poate scadea consumul? De la 9 la 8?

Al meu consum combinat, dar mai mult pe afara din oras, s-a asezat in vreme racoroasa la 9% Dar eu merg smucit si cu viteza mare (100-120), cand se poate.
Chiar ma intrebam de ce da cartea tehnica 7,3% extern si am avut si eu posibilitatea sa il masor: am insotit cu GV un auto care cara ceva lemne grele si am fost nevoit sa merg regulamentar (50-60km/h loco si 80% extern si a reiesit cam pe acolo consumul mediu. Dar de cand am avut un Renault Megane care avea 4% consum mediu si recupera diferenta pana la 9% actuali in service, la revizii, am ajuns la concluzia ca nu intotdeauna cat consuma e important la o masina.

Nu prea am  circulat in ultimul timp, asa ca am facut numai 10.000 pana acum. Masina buna. Cloncane ceva la amortizorul stanga fata cand dau cu roata in gropi adanci la viteze sub 15km/h. O sa intreb in service.

Edited by woe, 17 March 2009 - 14:37.


#50
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Eu am facut un drum Tulcea -Constanta cu viteza maxima 110 kmh si mi-a consumat 7,7%.
Am mers Tulcea-Bucuresti cu vit max 140 kmh, dar si cu accelerari bruste, inclusiv in panta si mi-a consumat 9,5%. Drumul are 280 km, din care 100 km sunt pe autostrada unde am pus cruise control la 140 kmh.
Masina are 2500 km.
Consumul este influentat mult si de modul cum accelerezi cand vrei sa ajungi de la 60-70 kmh cand iesi din localitate spre 110-140 kmh.

Edited by PDPDPD, 18 March 2009 - 16:36.


#51
coq

coq

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 47
  • Înscris: 15.07.2008
Da adevarul ca este foarte sensibila la fluctuatii de viteza, spre exemplu eu pe Buc-Pitesti am obtinut un minim de 7,8 la 120-130km/h, si a ajuns
la acest consum scazand in timp destul de usor.

#52
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005

View PostPDPDPD, on Mar 18 2009, 17:26, said:

Am mers Tulcea-Bucuresti cu vit max 140 kmh, dar si cu accelerari bruste, inclusiv in panta si mi-a consumat 9,5%. Drumul are 280 km, din care 100 km sunt pe autostrada unde am pus cruise control la 140 kmh.
Masina are 2500 km.

Recomand grija la turatii, eu nu m-as duce la 140 km/h cu masina care are doar 2500 km facuti. Pistoanele inca nu si-au asezat cursa. Sa nu ai surprize ulterioare.

La a mea GV pe benzina n-am fortat peste 3500 ture pana cand am facut 5000 km decat daca am fost obligat de imprejurari.

Ai verificat pana acum sa vezi daca papa ulei motor? A mea are 10.000 km si tot nu m-am dumirit daca e in regula sau mai trebuie sa il completez (musai, zice in cartea tehnica, dar joja pare sa indice nivel normal).

Edited by woe, 01 April 2009 - 10:45.


#53
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003
Am vrut intr-o zi sa verific uleiul, dar, spre rusinea mea, nu am gasit joja. O sa ma uit in cartea tehnica.

#54
PDPDPD

PDPDPD

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 332
  • Înscris: 02.09.2003

View PostPDPDPD, on Apr 2 2009, 08:30, said:

Am vrut intr-o zi sa verific uleiul, dar, spre rusinea mea, nu am gasit joja. O sa ma uit in cartea tehnica.
Am gasit si joja. Este atasata de buson.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate