Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Va rog recomandati echipa serioa...
 Termostat frigider - verificare

Mai au PC-urile vreun viitor?

Centrala termica immergas

Amenda in Lipsa ?
 

Suzuki Grand Vitara - my love

- - - - -
  • Please log in to reply
186 replies to this topic

#1
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005
Am comis-o!

M-am lasat tarat de val si mi-am dat frau liber dorintelor de a ma echipa cu un auto pe care il admiram de mult timp.
Suzuki Grand Vitara ii spune si l-am luat de nou.
Are motoras de 2 litri injectati cu benzina care necheza 140 de cai, destul de multi pt. mine (care am mai avut un diesel de 80 de CP si un benzinar nemtesc de 150 de cai, dar batrani si care cred ca nu mai trageau ca armasarii acestuia).
Are culoare neagra (eu am voit un bej frumos, dar n'a implinit toate cerintele).
Transmisia este integrala permanenta si sta in curbe ca o berlina bine reglata.
Achizitia a fost facuta din Nemtia (de pe stoc) iar masina a fost facuta in Japonia, si pana acum a facut drumul in tara si cateva plimbarici nesemnificative nationale. Adica cam 1500km. Trei sferturi pe autostrazi vestice, unde m-am chinuit sa o tin sub 3500 de ture (cam 120km/h maxim), avand in vedere ca motorul era proaspat consumator. Consumuri de 7,3 out si 11,3 inside in cartea tehnica si par apropiate si in realitate.
Or cam strambat nevasta si fiica din nas, ca e mult ban, ca ce ne trebe, adica am avut cate un pic de furca pana m-am ales cu un auto caruia ii place si balaceala prin namol, si pe asfalt.
Dupa ce am intrat cu ea in RO a inceput adevarata placere; masina parca e facuta pt. drumurile din RO, sta superb in curbe, are acceleratii bune si franari la fel (desi frana imi pare cam moale fata de am condus inainte; noroc ca masina nu are decat o tona si jumatate si se opreste ca o berlina). Am mers si pe ceva serpentine si pante destul de abrupte, cei 140 de cai se simt f. fain.
Pozitia la volan imi pare f. inalta, vad totul in jur si chiar si mai departe, de, daca am si eu 1,9metri... Bordul imi place f. tare, are gust si nu e kicios, nu e exacerbat ca la RAV 4 si nici sarac ca la Mitsu. Plastice de calitate, din cate ma pricep, dar nu is tare fitos in ast domeniu.
Dotari: trapa electrica sticla, jante aliaj pe 17'', climatic, oglinzi incalzite si reglabile electric, geamuri electrice, captuseala din piele Alcantara intoarsa f. fain (sper ca nu se strica iute, pare f. sensibila), ESP cu posibilitate de scoatere, alte optiuni din cele cu 3 litere, dar nu stiu sa vi le spun ca nu m'or interesat, 5 viteze cu blocare diferential si reductor de raport aproape 2:1 (puse pe un buton in bord), CD/MP3/radio bunicel integrat in consola cu comenzi pe volan, 6 difuzoare, 6 airbaguri, calculator de bord care calculeaza cati km fac cu 1 litru de benzin :), cotiera cu depozit, locuri de depozitat sticle in buzunari de scaune si pahare langa cotiera samd..., nu mai imi aduc aminte, mai zic la cerere. Incaltaminte vara Bridgestone Dueler 225x65x17 facute in Japan.
Mie mi-au parut optiuni destule si indestulatoare, mai ales pt. gusturile mele si mai ales pt. banii cheltuiti pe auto.
Foarte odihnitoare la drum lung si incapatoare pt. o camila ca mine.

Puncte oarecum slabe:
directia nu e din cea care se intareste la viteza mare, si cu drumurile din RO tre sa tin tot timpul un ochi pe drum si o mana pe volan :) Oricum nu e facuta pt. vitezomani (atinge suta dupa 12 sec. si un pic, din ce scrie in carte).
nu are luminate butoanele de muzica din volan, le gasesti cam greu noaptea (probabil cel putzin pana te obishnuieshti cu ele)
Parca mai era unul pe care eram suparat, dar am uitat, va zic mai incolo.

Momentan locuieste in Bucuresti; cel mult la primavara sper sa ii schimb domiciliul in muntii Olteniei de nord-vest, sa leg o rulota de ea si sa imi fac de cap cum mi-am dorit toata viata. Am fost cu ea in parc, am fotografiat'o (pe dinauntru am uitat) si v-o asez.

Attached Files



#2
Visatoru'

Visatoru'

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 673
  • Înscris: 30.05.2006
Sa o stapanesti sanatos, arata foarte bine. Cat te-a costat?

#3
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007
E luata de la dealer,noua? Sau e S-H?

#4
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
Felicitari, atat pentru masina, cat si pentru veleitatile de prozator ...cu vadite tente sadoveniene :lol:. O achizitie buna, desi ar fi fost de preferat un motor diesel, pentru  "ii schimb domiciliul in muntii Olteniei de nord-vest, sa leg o rulota de ea si sa imi fac de cap cum mi-am dorit toata viata."

#5
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005

Quote

Sa o stapanesti sanatos, arata foarte bine. Cat te-a costat?

A costat f. bine. Mie mi se pare o super-afacere. De banii respectivi nu găseam în RO o berlina de clasă medie decentă cu aceleasi dotari. Cauta referințe financiare pe site-urile nemțesti consacrate pt. vanzări de mașini.

 From Oct 29 2008, 16:05:

E luata de la dealer,noua? Sau e S-H?

Am luat-o nouă. Avea 15 km. Dar de la un dealer din Germania, că în RO e mai complicat, la noi timpul curge altfel.

richelieu said:

Felicitari, atat pentru masina, cat si pentru veleitatile de prozator ...cu vadite tente sadoveniene . O achizitie buna, desi ar fi fost de preferat un motor diesel, pentru "ii schimb domiciliul in muntii Olteniei de nord-vest, sa leg o rulota de ea si sa imi fac de cap cum mi-am dorit toata viata."

Mersic de urari si aprecieri poeticești; tot timpul am considerat că îs subapreciat :). Am avut diesel, nu îmi place la zgomot și că se încălzeste în masina în jumatatea friguroasă a fiecarui an doar după ce ajungi la destinație, dacă ai de mers până în 10-15 km. Si am uitat să menționez că posed si o bebelușă de 2 luni jumătate cu nevoi termice. Iar considerentele economice is urmatoarele:
costurile de întretinere per total îs minim cu 1/3 mai mari la diesel, iar de calitatea motorinei/depuneri pe injectoare/să stai atent tot timpul să o ții turată nu mai vorbesc. Motorul diesel e cel de Renault (din propria experiență, un motor bun, deși am înteles că în RO se rupe în draci filtrul de particule, iar eu de service nu prea am timp și nici placere). Am ințeles ca asta motorina slab calitativă este și cauza pt. care Renault nu produce pt. RO mașini cu filtru de particule.
Eu am preferat benzinakele de la Suzuki, să îmi scrie mie pe turometru că roșu înseamnă de la mai multe ture încolo și să am zvac în pedala și nu turbo-lag și motorul să fie făcut de producător cu tradiție în reglaje pt. performanta.
Singurul lucru admirabil la motorul de tractoraș este cuplul, dară pt. cățărări pe treburi abrupte cu benz, există reductor care dublează forțele dihaniei.
E într-adevăr mare modă în RO cu diesel, dar pt. mine 3-4000 de euro în minus îi o economie foarte semnificativă. Iar la consumuri, comparativ, 6,7% diesel fata de 7,3 benz în ceea ce privește drum intins (deci la bani, având în vedere actualele prețuri și tendințele de mărire, cam 26 lei pt. 100km la ambele motoare), iar în oraș 9,4% diesel față de 11,3% benzină, adică cu 2 litri în plus, deci cam 5 lei la sută în plus. Însa mie nu îmi trebuie în oras decât ocazional.
Deci, nu îmi par semnificative sau determinante calitățile unui diesel. Că altfel luam un tedeii de 1,9 cu o sută de cai sau chiar mai bine și stăteam cu privirea pe consumul instantaneu. Dacă am să vreau să fac economii, îi pun o instalatie de GPL, și am redus costurile dramatic, sub un tedeii.


Am uitat să menționez printre dotari că are și încălzire în scaunele fața, testată și apreciată cum se cuvine în diminețile estea de toamnă.

Ca minusuri, am uitat să zic că are cartea de utilizare în limbi necunoscute, dacă se ofera un coleg vitarist peste 2006 să mă împrumute pt. o fotocopiere, dau o țuikă. Am gasit undeva un topic unde se facea recensământ pt. modelul meu si rezulta că suntem sub 10 mașini identificate în București. Nasol.

Edited by woe, 30 October 2008 - 10:00.


#6
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
Este perfect adevarat ce spui tu. Nu ti-am recomandat dieselul din motive de "moda" :). Aceleasi motive pe care le-ai invocat tu, m-au determinat si pe mine sa trec de la diesel la benzina, pe berlina. Dar la SUV...benzina...no way din punctul meu de vedere. As lua benzinar, daca mi s-ar parea ok sa dau banii pe un motor de minim 3-3.5 litri cu un cuplu pe masura la turatie joasa. Asta, bineinteles pentru situatiile in care am ceva de tractat...si eu am, ATV-ul pe platforma :). Nu e prea placut sa tragi 500 de kile in plus, peste greutatea masinii, cu un motoras de 2 litri pe benzina ...

#7
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005
Nu am experiență în tractări și banuiesc că te descurci mult mai ușor cu un diesel care tractează 1/3 din greutatea masinii, mai ales în demaraje. Dar planul a fost să iau o mașină all-in-one - chestie de gust și economică.
În carte scrie că tracteaza până la două tone dacă are sistem de frânare, o să văd cum mă descurc la accelerări. Să îi iau mai întâi cârlig.

#8
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,447
  • Înscris: 04.05.2006
De descurcat te vei descurca. Motorul are destula putere pentru tractare.....cuplul e mai saracut, in concluzie o sa trebuiasca sa mergi destul de turat. Asta se va traduce printr-o lipsa de comfort si un consum mult marit. Dar...in rest, e super ok. Afterall....cat de des tractezi ceva? :)

#9
kork

kork

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,078
  • Înscris: 24.01.2003
Sa-ti traiasca masina !
Totusi, cat a costat ?

#10
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005

 kork, on Nov 1 2008, 07:55, said:

Sa-ti traiasca masina !
Totusi, cat a costat ?

Mersi. In jur de 20 de mii, cum ar spune nevasta-mea.

Azi am luat-o incetinel prin ulita de la tara, cu rampa mare, ingust, bolovani scosi de camioane si santuri de la apa, ca n-a mai fost de mult un buldozer. N-o cracnit nimic, doar cand s-a agravat rampa la cam 10% frontal a mai voit ceva cuplu. Deh, urcam precum cu dieselul, cu 1500 de ture, curios sa vad cand moare, ca nu m-am mai dat cu motor de benzina pe dealuri.

Edited by woe, 01 November 2008 - 20:24.


#11
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007

 woe, on Nov 1 2008, 20:16, said:

Mersi. In jur de 20 de mii, cum ar spune nevasta-mea.

Azi am luat-o incetinel prin ulita de la tara, cu rampa mare, ingust, bolovani scosi de camioane si santuri de la apa, ca n-a mai fost de mult un buldozer. N-o cracnit nimic, doar cand s-a agravat rampa la cam 10% frontal a mai voit ceva cuplu. Deh, urcam precum cu dieselul, cu 1500 de ture, curios sa vad cand moare, ca nu m-am mai dat cu motor de benzina pe dealuri.
fara TVA?Daca e noua la0 km, ciudat pret.

#12
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005

 lucianer, on Nov 1 2008, 20:55, said:

fara TVA?Daca e noua la0 km, ciudat pret.

Imi plac preturile ciudate. Nu mai e noua; avea 15 km cand am luat-o, iar acum 2500. Fara reprosuri, numa directia ma enerveaza, in continuare. Volanul imi pare prea sport/mic si trebuie sa stau mai tot timpul cu un ochi pe drumurile pline de denivelari/curbe. Eu is mai visator, ma mai uit dupa una, alta, deh.

Consumuri rezulta pe la 8% in regim de 90>120 si include si depasiri cat pot, accelerari samd. Viitorul suna bine.
In oras (Bucuresti) nu prea merg cu masina, ca nu stau bine cu nervii (am vandut o masina si m-am mutat langa servici pe treaba asta). De obicei pe la magazin mergeam, de preferat in weekend si pe la cate o nevoie, de preferat tot seara/noaptea/weekend. Asa ca nu pot oferi date concludente.
Aceasta este oferta de la vanzatorul de la care am cumparat eu, pt. persoanele interesate de socoteli.

#13
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005
5000 de km la bord si nici o problema yet.

Am gasit carte de utilizare; in ea scrie ca trebuie sa ii verific regulat (saptamanal) uleiul la motor si ca in primii 5000 de km sa ii completez, ca e noua si consuma motorul.

Hmmm, nu ma gandisem... m-am uitat si nu pare nimic problematic, uleiul pare sa stea catre limita superioara pe joja, dar nu is de meserie. Nici nu stiu ce marca de ulei prefera.

Am vorbit sa ii pun carlig in vederea tractarii de rulote si ce-o mai fi, after market, ca la reprezentanta costa un sfert din masina :)

Am venit mai ieri la un drum destul de intins de 350 km cu ceata si viteze rezonabile (70 > 100%) si am scos un consum mediu nemaivazut :) de 7,5%. Iata ca se poate, dar necesita multa rabdare.

In rest 8>9%, in functie de cat de incarcata e sau cat de tare ma grabesc.

Am aflat cum se reseteaza afisajul calculatorului de bord ca sa arate litri la suta de km. ura

#14
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007
nu tre sa-ti bati capu' cu ce ulei merge.Nu o sa ai nevoie.Exista service,iar daca nu ai doamne fereste vreo buba din fabricatie , doar la revizie ai sa-ti cunosti mecanicul, in rest....freedooommmmm :arigato:

#15
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005
Si eu stiam la fel ca tine. Dar cartea de intretinere de ce au mai scris-o, atunci?

#16
floraur

floraur

    pitic insignifiant

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,267
  • Înscris: 22.07.2005
Sa iti fie de bine sper sa te bucuri de ea la iarna. Mergi la Vatra Dornei unde poti urca pana la 1300m cu masina, adica cam tot pana unde urca telescaunul.

Pune si tu ceva poze din interior, caci de afara arata bine...

#17
lucianer

lucianer

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 688
  • Înscris: 30.12.2007

 woe, on Dec 9 2008, 18:54, said:

Si eu stiam la fel ca tine. Dar cartea de intretinere de ce au mai scris-o, atunci?
La cete referi?Daca la ulei, spre exemplu , la Jimny la motor scrie recomandarea Suzuki(adica cu ce vine din fabrica)"5w30 Shell Helix" :coolspeak:

#18
woe

woe

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 473
  • Înscris: 16.11.2005

 floraur, on Dec 9 2008, 21:00, said:

Sa iti fie de bine sper sa te bucuri de ea la iarna. Mergi la Vatra Dornei unde poti urca pana la 1300m cu masina, adica cam tot pana unde urca telescaunul.

Pune si tu ceva poze din interior, caci de afara arata bine...

M-am bagat deja cu dansa prin noroaie, ca eram interesat; se tine bine. N-am apucat sa ii iau cauciucuri de iarna, vreau sa ii iau unele mai aderente care sa se descurce bine si pe suprafete mai noroioase decat zapada si n-am timp sa fac analize sa vad ce e mai potrivit. Ar trebui sa ii pun si ceva jante de tabla cu ocazia asta...deh...


lucianer said:

La cete referi?Daca la ulei, spre exemplu , la Jimny la motor scrie recomandarea Suzuki(adica cu ce vine din fabrica)"5w30 Shell Helix"

Ma refeream la pasajul din cartea de intretinere ref. la intretinerea regulata:

O data pe saptamana sau la fiecare
alimentare cu combustibil, verificati
urmatoarele aspecte:
1) nivelul uleiului de motor
2) nivelul lichidului de racire
3) nivelul lichidului de frana
4)nivelul lichidului din rezervorul spalatorului
de parbriz
5) nivelul electrolitului din baterie
6) sistemul de inchidere a capotei
........
Consumul de ulei de motor
Este normal ca motorul sa consume o anumita cantitate de ulei in timpul functionarii normale.
Cantitatea de ulei consumata depinde de viscozitatea uleiului, calitatea uleiului si conditiile in care este condus vehiculul.
Se consuma mai mult ulei, atunci cand conduceti cu viteza mare sau cand accelerati si reduceti frecvent viteza in timpul drumului.
De asemenea, se inregistreaza un consum mai mare de ulei atunci cand vehiculul transporta greutati mari.
Un motor nou va consuma, de asemenea, mai mult ulei, deoarece pistoanele, inelele pistoanelor si peretii cilindrului nu s-au rodat inca. Un motor nou ajunge la nivelul de consum normal de ulei doar dupa aproximativ 5.000 km de rulare.
Consum de ulei : max. 1 L la 1000 km
Atunci cand masurati consumul de ulei, tineti cont de faptul ca uleiul poate fi diluat si nu veti putea face o masuratoare corecta.
De exemplu, daca un vehicul este folosit pentru calatorii scurte repetate si consuma o cantitate normala de ulei, e posibil ca joja sa nu indice nici o diminuare a nivelului uleiului,
chiar peste 1.000 km sau mai mult de conducere.
Acest lucru se datoreaza faptului ca uleiul se dilueaza treptat, in amestec cu combustibilul sau umezeala, facand ca nivelul uleiului sa nu sufere nici o modificare.
Trebuie, de asemenea, sa fiti constient de faptul ca substantele diluante se evapora atunci cand vehiculul este ulterior condus cu viteza ridicata, determinand un consum
ridicat de ulei dupa conducerea vehiculului cu viteza foarte mare.


Si mai scria undeva, daca imi amintesc bine, ca daca nu papa nimic ulei in perioada de rodaj e anormal. Hmm, atunci de ce nu scrie sa ma duc in pana mea la service dupa 5 mii de km?
Eu conduc destul de mult la drum lung (nu prea mai am rabdare sa stau la cozile interminabile din intersectii) si daca viteza foarte mare inseamna oscilatii intre 90 si 120, ma simt cam vizat. :(
M-am uitat la joja, arata ulei la 1/4 fata de punctul maxim, dar nu is prea bun specialist.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate