8 ponturi pentru ca iarna sa aveti o buna vizibilitate
Last Updated: Nov 13 2019 17:09, Started by
Bwwlan
, Oct 26 2008 16:54
·
0
#37
Posted 28 October 2009 - 22:46
#38
Posted 28 October 2009 - 22:53
el_bandito, on 28th October 2009, 22:46, said: pai cum sa il umple .. nu are gaura ? Doar e crapat Chiar azi am vazut din nou cum se face. Da cu un burghiu o gaura unde se termina crapatura ca sa nu mai aiba margini ascutite ca sa zic asa pe urma baga o pasta de polimer ceva de genu. Oricum asta e treaba de mantuiala. Parbrizu e dupa parerea mea consumabil ca si stergatoarele, vopseaua etc asa ca cel mai bine e sa ai casco si odata la 2 ani schimbi parbrizu, stergatoarele si vopsesti integral masina. Decat sa dai bani inutili pe nu stiu ce polish (care e o mare prostie - eu pot sa recunosc asta pentru ca a platit casco mai multe nu eu), reparat parbrize , reparat jante zgariate cel mai bine iti faci casco si gata. |
#39
Posted 28 October 2009 - 22:59
momentan am rca .. m-ai convins in legatura cu casco (cand expira rca-ul imi iau casco)
Cam cat costa manopera pt reparat ? |
#40
Posted 28 October 2009 - 23:07
Habar nu am sa iti spun exact pentru ca nu am platit in viata mea nimic pentru reparat la masina. Traiasca garantia si casco.
Totusi din ce stiu costa cam 35 de lei depinde unde o faci. Se face treaba asta in foarte multe locuri intreaba si pe la spalatorii. Dar repet nu e o treaba de durata parbrizu odata la 2 ani trebuie schimbat fie pentru ca se zgarie de la stergatoare sau ca sar pietre dotorita tehnicilor unice de "moderinizare" a drumurilor a la romani. Sa ai grija la iarna sa nu dai drumu imediata la caldura pentru ca altfel o sa vezi cu ochii tai cum crapatura se intinde pe tot parbrizu si asta in cateva secunde. |
#41
Posted 29 October 2009 - 12:50
el_bandito, on 28th October 2009, 22:59, said: momentan am rca .. m-ai convins in legatura cu casco (cand expira rca-ul imi iau casco) Cam cat costa manopera pt reparat ? Cum cand iti expira RCA iti faci Casco? RCA tot va trebui sa faci si cand ai Casco. Casco e pt. tine, RCA e pt. despagubirea tertilor pt. pagubele provocate de tine, din vina ta intr-un accident si e obligatoriu. |
#42
Posted 29 October 2009 - 20:29
ticodriver, on 29th October 2009, 12:50, said: Cum cand iti expira RCA iti faci Casco? RCA tot va trebui sa faci si cand ai Casco. Casco e pt. tine, RCA e pt. despagubirea tertilor pt. pagubele provocate de tine, din vina ta intr-un accident si e obligatoriu. nu stiam treaba asta .. sunt inca incepator |
#43
Posted 30 October 2009 - 10:04
Daca crapatura are deja 5 cm eu cred ca e cam mult, nu stiu daca se mai poate repara, dar merita sa intrebi... eu am avut ciupituri de la criblura in parbriz si au fost reparate fara problema. Dupa mine parbrizul nu e consumabil.
Daca e gheata groasa folosesc un spray de dezghetare. E rapid si comod doar ca unele din ele mai lasa geva grasime pe geam si se vede mai ales noaptea. Daca e doar putin inghetat parbrizul indrept aerul cald spre el si in doua trei minute se inmoaie gheata si o pot indeparta cu stergatoarele. Cand aveam Dacia 1310 era intradevar o problema iarna, mai ales cand se abureau geamurile pe inauntru si inghetau. Dar am gasit atunci un spray contra aburirii si nu am mai avut probleme. |
#44
Posted 01 November 2009 - 10:22
rexkroki, on 30th October 2009, 10:04, said: Daca e gheata groasa folosesc un spray de dezghetare. E rapid si comod doar ca unele din ele mai lasa geva grasime pe geam si se vede mai ales noaptea. o intrebare: cum se numeste respectivul polimer de 'chituit' ciupitura la geam? |
#45
Posted 01 November 2009 - 10:41
el_bandito, on 28th October 2009, 22:28, said: Ca tot vine gerul .. in urma cu o saptamana imi puneam niste stergatoare noi la SuperNova , vine buni pe langa masina si atinge cu mana fierul ala cu arc - care evident s-a dus direct in parbriz . Acum il am crapat .. pot sa il tin pe timpul iernii sau sa il schimb ? Mentionez ca are o crapatura ce aproape 5cm Ai putea sa te interesezi si cat costa un parbriz nou in loc sa dai acum bani pe reparatie si dupa o perioada de timp sa trebuiasca sa cumperi un parbriz nou. |
#46
Posted 01 November 2009 - 14:11
Mai oameni buni,
cel mai simplu de protejat si parbrizul, si stergatoarele, este sa aplicati pe perioada stationarii masinii o folie pe parbriz, care se prinde in habitaclu prin inchiderea usilor. Stergatoarele se pozitioneaza peste folie sa sa nu inghete dedesubt. Deasemenea, e bine sa aveti asa ceva in masina; costa intre 7,90-10 lei in magazin si e super-bun. Restul, incalzirea parbrizului si indepartarea ghetii cu stergatoarele, zgreptanarea cu racleta sau aruncarea de apa fierbinte sunt metode care mi se par prea agresive, fie cu sticla, fie cu stergatoarele de parbriz. |
|
#47
Posted 01 November 2009 - 19:03
salut
de cinci ani folosesc numai două ingrediente pentru dezghețat parbrizul și luneta. zăpada o dau cu măturica și apoi, stropesc cu lichid de spălare de parbriz. d-ăla de iarnă, pus într-un pulverizator, care stă în porcbagaj, deci are aceeași temperatură ca și parbrizul. Stropeala se face de sus înspre jos și mai puternic pe centru - eu așa fac pur și simplu... pornesc apoi motorul - nu mă ating de ștergătoare - și dau imediat tot aerul, la maxim, spre parbriz, cu parasolarele coborâte. motorul fiind rece, și aerul e rece, dar se încălzește treptat și odată cu el, și parbrizul. deci nu provoc șocuri termice. cinci ierni am traversat așa cu o solenza, fără nicio problemă. nu folosesc nimic din casă, ci numai ce a fost în mașină peste noapte și așa voi face și cu meganul în continuare. în 5 minute, oricât de groasă ar fi gheața, se lasă, motorul/aerul se încălzește. Nu-i voi înțelege niciodată pe cei care freacă de zor parbrizul înghețat, în looc să mai aștepte încă 5 minute. făr supărare, dragi forumiști. Acum, leac la crăpături și "pușcături" de pietre. Mi-am luat-o și eu și am avut la solenză o gaură - pe bune- în parbriz, adâncă, dar nu cât să trecă înăuntru. din păcate, mașina e vândută, nu am poze, dar rămâne povestea. deci: pietroi din camion, urmă aproape ca de glonte, în mod inexplicabil nu s-a lățit în crăpătură. am luat un pic de șmirghel și, cu vârful unei surubeșnițe ca suport, am frecat un pic gaura să o curăț. apoi, am aplicat picătura, ștergând succesiv. am consumat două flacoane de picătura pentru o gâgâlice de gaură, dar ștergerea a avut rolul de a crea straturi de adeziv. dădeam cu picătura, ștergeam ușor, stăteam 2-3 minute, iar dădeam și tot așa. Am mers cu urma de "glonte" încă doi ani și așa am vândut-o. pentru crăpătură: trebuie împiedicată "desfacerea" în continuare a straturilor de securit din parbriz. eu aș încerca să strecor în crăpătură niște picătura, în stilul descris mai sus. cum îți faci front de lucru? aș încerca să curăț crăpătura cu un vârf de cui. nu ar strica o pompă de aer de mână, să cureți "frontul de lucru" și apoi, dai cu picătura și ștergi, dai și ștergi. Această procedură din urmă nu am testat-o, pentru că nu am avut de ce, dar așa aș face , în caz de Doamne-feri. Înainte de a te lua după mine, gândește-te bine! |
#48
Posted 01 November 2009 - 19:11
el_bandito, on 29th October 2009, 20:29, said: nu stiam treaba asta .. sunt inca incepator reparatul este in jur de 50 de lei,dar vezi ca dupa un timp, o sa se intinda iar(testat tot la mine,de la o pietricica sarita in geam s-a intins fisura vreo 10 cm, au sudat parbrizul ,iar dupa, a trecut si peste sudura). In total sa schimbi parbrizul cu tot cu manopera este in jur de 400 de lei. |
#49
Posted 03 November 2009 - 19:45
Nicu90, on 1st November 2009, 19:11, said: Ref la pb ta ,stai linistit va mai dura ceva pana trebuie sa schimbi parbrizul,asa am facut si eu cand am schimbat stergatorul,mi-a alunecat din mana si a fisurat parbrizul jos in dreapta ,si asa sta de vreo 6 luni ,sau mai intins pana la marginea parbrizului si atat ,deocamdata merge si asa . reparatul este in jur de 50 de lei,dar vezi ca dupa un timp, o sa se intinda iar(testat tot la mine,de la o pietricica sarita in geam s-a intins fisura vreo 10 cm, au sudat parbrizul ,iar dupa, a trecut si peste sudura). In total sa schimbi parbrizul cu tot cu manopera este in jur de 400 de lei. cam scump .. cred ca asa o sa ramana |
#50
Posted 09 November 2009 - 18:38
#51
Posted 03 December 2011 - 15:23
nu a mai dat nici un semn colegul cu parbrizul crapat .era bine de stiut cum au evoluat lucrurile in timp...
referitor la dezghetarea parbrizului ,eu iarna ,dau zapada de pe parbriz si luneta si aplic apa RECE de la robinet ,pe care o iau din casa cand cobor . oricat de ger e afara ,gheata se topeste instantaneu .atentie NU APA CALDA ! .apa rece ,la robinet are 13-15 grade ,suficient de calda cat sa topeasca gheata ,dar si suficient de rece ca sa nu provoace un soc termic...daca e ger mare ,si gheata e groasa ,acest lucru fiind ca oun strat protector ,pana ajunge la parbris se raceste suficient .in prealabil ,pornesc motorul ,ca sa nu inghete ulterior .in 5 -10 minute ,cat dureaza operatiunea se incalzeste suficient .mai folosesc si lichid de spalare ,nediluat .e ok ,dar dureaza mai mlt pana isi face treaba... am incercat si cu sprayuri de dezghetare... la a treia folosire ,deja e gol .pai in conditiile actuale ,un spray= trei litri de carburant . referitor la micile zgarieturi de pe parbriz(cele care produc reflexii) ,am mai citit pe undeva ,ca e bine sa adaugi in lichidul de spalare putin sampon cu ceara .cu riscul de a imbacsi geamurile ,de asta vara ,adaug un dop de cola plin cu sampon cu ceara ,la un bidon de 5 litri de solutie . chiar merge...ramane un pic albicios parbrizul ,pe acolo pe unde nu trec stergatoarele ,dar unde ele sterg ,vorba aia :"laser frate"...nici picaturile de apa nu mai stu acolo...poate e efectul placebo ,dar mie mise pare ca e cam acelasi efect ,ca la polishurile de parbriz... verificati instalatia de climatizare ,curatand sau inlocuind filtrul de habitaclu .grila de admisie a aerului ,sa fie in permanenta libera .nu mergeti cu geamurile deschise ,aerul din afara masinii e foarte umed.daca va e cald ,comutati pe aer rece .cei care nu au clima pe masina ,sa nu se teama si sa porneasca aerul conditionat ,chiar daca e pornita caldura .asa se face o dezumidificare a aerului ,mai ales cand sunt multe persoane in masina . in rest ,atentie sporita ,ca deh "IARNA NU-I CA VARA" .si drum bun! Edited by 2hot4you, 03 December 2011 - 15:24. |
|
#52
Posted 14 November 2013 - 14:44
Parbriz cipuit sau cu o gaura am si eu... Mi a sarit o piatra pe autpstrada.
Ebay , 6 lire, kit parbriz... A durat 2 minute aplicarea , juma de ora sa se usuce... S a inchis gaura , nu se mareste , e mai putin vizibila. Job done ieftin si simplu. |
#53
Posted 21 December 2013 - 15:44
Am urmatoarea problema: Opel Astra Caravan 2001 aer conditionat manual. De iarna trecuta se abureste de genul apa pe geamuri la interior.
Cu caldura la maxim/la mijloc (aer conditionat oprit) geamuri fleasca. Daca dau drumul la aer si la caldura (pe rosu) este ok. Nu stiu daca este sanatos pentru masina sa mearga si caldura si aerul conditionat in acelasi timp. Suspectez ca a ramas blocata recircularea. Nu sesizez nicio diferenta cand apas pe buton. Alte idei? Edited by mircea812, 21 December 2013 - 15:50. |
#54
Posted 21 December 2013 - 20:46
N-are nimic cu AC + caldura pornite, asa le folosesc de cand am masina cu AC, urasc sa vad geamuri aburite iarna (mai ales ca pana se incalzeste putin motorul tin pe recirculare, trebuie sa usuce ceva aerul ala). Verifica recircularea, ma indoiesc ca ai pe undeva atat de multa apa incat sa iti faca problemele astea. Daca nu se aude nimic, pune ventilatia pe turatie maxima, si incearca sa actionezi butonul de recirculare repetat. Daca se schimba sunetul auzit (in mod normal, cand comuta pe recirculare se aude putin mai puternic vajaitul aerului), e ok recircularea, daca nu trebuie verificata.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users