Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

8 ponturi pentru ca iarna sa aveti o buna vizibilitate

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#1
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Pontul 1: Düzele de spalare trebuie reglate si curatate.
Doar stergatoarele nu au nici o sansa in fata geamurilor murdare. In special in cazul autoturismelor mai vechi, düzele adesea spritzuie prea putina apa, motiv pentru care acestea pot fi inlocuite cu unele noi de la dezmembrari auto, care chiar daca nu se potrivesc, pot fi usor adaptate. Merita deasemenea sa fie schimbate si conductele de alimentare, care pot fi procurate la metru de la magazinele DIY (Praktiker, Brico Store, s.a.), si in unele cazuri, chiar si schimbarea pompei de alimentare. Aceste schimbari vor asigura un jet de apa corespunzator pe parbriz.
Pontul 2: Incalzirea lichidului pentru parbriz
Apa calda pe timpul iernii prezinta doua avantaje importante: puterea de curatare a aditivilor de curatare creste semnificativ si dezghetarea parbrizului se petrece considerabil mai rapid. Sistemele simple folosesc in acest scop un motor. Un incalzitor electric livreaza chiar si dupa cateva secunde apa calda. Alte variante: düze incalzite sau vas de alimentare cu pre-incalzire. Costuri de montaj: aprox. 170 EUR.
Pontul 3: Curatarea geamurilor
Nicotina sau evaporarea apei din materialele plastice (scaune, mochete, etc.) cauzeaza depuneri unsuroase pe partea interioara a geamurilor. Rezultat: la apusul/rasaritul soarelui sau in cazul sofatului pe timp de noapte, vizibilitatea este serios afectata. In cazul unei curatari interioare dar si exterioare, se curata intai in jurul suprafetelor vitrate, de-abia apoi geamurile propriu-zis. Daca se procedeaza astfel, murdaria va adera mult mai greu din nou la geamuri. Pont suplimentar: geamurile se curata cel mai bine cu hartie de ziar. Buretii speciali si pielea de caprioara trebuie spalati temeinic, in caz contrar, la interior se acumuleaza treptat uleiuri minerale depe sticla, ce conduce la o curatare inadecvata a geamurilor daca acesti bureti sunt insuficient de bine limpeziti.
Pontul 4: Costurile sub control
De la Sibiu la Bucuresti, 17 lei. Poate e o suma neglijabila, fiind vorba de 273 km. Atata doar ca nu e vorba despre costuri cu carburantul, ci de amestecul dintre apa si concentrat de spalare parbriz, cu protectie impotriva inghetului de pana la -20 Grade. In conditii de drumuri murdare, parbrizul trebuie curatat temeinic la fiecare 2 kilometri. "Dusul" acesta poate deveni unul extrem de costisitor. De risipa facuta de düzele de spalare se face responsabil producatorul marcii de automobile, prin reglajul pompei de alimentare cu lichid de spalare. O adevarata risipa este spalarea concomitenta a farurilor, necesara si suficienta fiind o spalare a farurilor la a patra spalare a parbrizului.
Pontul 5: Uscarea autoturismului
In cazul in care geamurile se aburesc in mod continuu, apare situatia extrema: depuneri de gheata la interior din cauza condensului. Un caz clar de infiltratii de apa in habitaclu. Primul pas este identificarea punctului de intrare, fiindca apa intra picatura cu picatura si se depune in cel mai coborat punct. Zonele-problema sunt: chederele usilor si ale portbagajului, punctele de acces ale cablurilor din habitaclu catre/dinspre motor sau dinspre portbagaj catre stopuri. Garniturile corodate trebuie inlocuite, iar pentru punctele de trecere a cablurilor se poate folosi cu incredere silicon transparent (Bison, de exemplu). Daca ati schimbat singuri boxele montate pe portiere, este posibil ca la remontarea panourilor, garniturile sa nu fi fost stranse suficient, motiv pentru care s-au slabit, permitand infiltrarea apei in habitaclu. Aici se poate utiliza banda izolatoare pentru cabluri electrice. Deasemenea, mai trebuie controlate si scurgerile de sub usi. Daca acestea sunt infundate sau pline cu murdarie, se aduna apa in interior. Daca umezeala este prezenta in portbagaj, pe langa chedere si garniturile stopurilor trebuie verificate punctele cele mai de jos ale portbagajului pentru urme de coroziune/caroserie perforata.
Sprayurile impotriva condensului sunt o solutie nerecomandata, datorita faptului ca desi indeparteaza gheata, prin stergere se creeaza o pelicula uleioasa care ingreuneaza vizibilitatea.
Pontul 6: Incalzirea corecta
Caldura indeparteaza umiditatea de pe geamuri. Motivul: aerul cald inmagazineaza umiditatea mai rapid decat cel rece. Suplimentar: incalzirea trebuie data la maximum, düzele deschise complet si orientate catre geamuri si parasolarele coborate. Circuitul de aer este astfel fortat sa se scurteze si o parte a aerului cald este reorientat catre parbriz. Daca düzele sunt inchise, fluxul de aer indreptat catre parbriz sporeste considerabil. In cazul temperaturilor peste 5 Grade: Klima pornita, astfel se absoarbe suplimentar umiditate. Daca temperatura aerului este mai coborata, smecheria nu mai functioneaza fiindca majoritatea instalatiilor isi sisteaza functionarea.
Pontul 7: Curatarea exterioara
Lumina difuza orbeste. Vinovati pentru aparitia ei sunt farurile masinilor din sens invers sau zgarieturile fine si murdaria de pe propriul parbriz. In cazul luminilor de pe contrasens ajuta concentrarea pe linia continua din dreapta benzii de rulare, insa impotriva murdariei ajuta doar o curatare temeinica. Murdaria rezistenta se indeparteaza cu polish pentru geamuri. Atentie: nu apasati prea tare. Pot aparea zgarieturi circulare care sunt la fel de periculoase in dispersia luminii. La oprirea la benzinarii se curata si chederele exterioare, pelanga suprafata de sticla.
Pontul 8: Ingrijirea stergatoarelor
Nimic nu este mai enervant decat condusul pe vreme rea cu stergatoare proaste. Cauza este adesea un defect al lamelei stergatorului, care cauzeaza liniute in apa indepartata. Lamela imbatraneste, pe ea apar fisuri, oboseste. Singurul remediu este inlocuirea. In cazul defectelor minore ajuta o "re-intinerire" prin frecarea longitudinala cu smirghel (sandpapir) fin, care poate fi procurat de la magazinele DIY. Pe de alta parte, adesea lamela este doar murdara. In aceasta situatie, curatarea se face cu lichid de curatat geamul si cu o carpa curata. Daca in urma operatiunilor descrise mai sus, stergatorul functioneaza incorect, este necesara retensionarea arcului bratului, operatiune care poate fi dusa la bun sfarsit intr-un service cu scule profesionale.

#2
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,878
  • Înscris: 17.10.2003
Mai adaug si eu:
- cauciucul lamelelor este foarte pretentios, deoarece trebuie sa-si pastreze proprietatile intr-un interval mare de temperatura, adica sa nu se topeasca vara cand iti ramane pielea pa parbrizul incins si sa nu se sparga iarna cand cade cioara din pom.
Asta se intampla la stergatoarele gen Bosch sau Champion, dar nu si la cele de 300.000 setul din Metro. Chiar daca vara merg ca unse, iarna se poate sa-si piarda din elasticitate sa ia parbrizul in raspar de-ti vine sa mergi cu capul afara decat sa le dai drumul. In astfel de cazuri ajuta destul de mult orienatrea fluxului de aer cald spre parbriz, 10 grade Celsius sunt mai bune decat 0.

- in cazul in care iti dati din gros cu stropgelul din cauza jegului de pe strada, uitati-va din cand in cand in coltul parbrizului, acolo unde n-ajung stergatoarele. Cand zona devine opaca din cauza murdariei, tot la fel arata si farurile. Poate ca ceilalti va vad, dar voi sigur nu vedeti mai nimic din ce se intampla pe drum. Asa ca cine nu e dotat din nastere cu spalator de faruri, ar fi bine sa se dea jos din cand in cand si sa le curete.

#3
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
eu am tot timpul la indemana un pulverizator cu lichid de parbriz si in loc de raclet (sau cum ii zice) folosesc un stergator de parbriz clasic ieftin (5 lei 2 buc).
e mult mai bun decat racletul ala pt ca nu se intareaste de la frig.


dimineata, daca nu-i inghetat tare geamul se curata imediat.

#4
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
mai bine nu va zgarciti si luati sprayuri speciale pentru dezghetat. se merita 100% si sunt destul de economice. eu pana acum o saptamana am avut o dracie de sparay ieftin si am facut treaba cu el.... nu se merita sa dai cu rascheta sau cum ii zice, mai bine cu ala ca e special de geamuri.
se da doar in partea de sus a parbrizului si il lasi un pic sa se prelinga pe parbriz timp in care tu ambalezi motoru si dai aeru la maxim .in 5 min sa rezolvat!

#5
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
In perioada asta, eu va recomand o solutie de tratat parbrizul, pentru alunecarea apei. Am luat din Selgros (sper sa nu se considere reclama) o solutie RainX, e ambalata la niste flacoane galbene de 200ml (ajung pentru toate geamurile, de doua ori). Am vazut si in Carrefour ceva, dar nu e testata de mine si nu stiu cat e de buna. Oricum, cu asta RainX, ieri pe autostrada, pe o ploaie zdravana, nu am dat drumul la stergatoare decat de vreo 2 ori. La viteza mare, zboara apa singura de pe geamuri si nici nu se murdaresc asa rau. Efectul tine minim o luna....

#6
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007
Da, lichidul de parbriz e foarte important, păcat că lumea se zgârcește la el . Eu folosesc Perma Clear de la Amway, cu siguranță unt și alte soluții bune. Ștergătoarele de faruri nu mi se par interesante, eu mă dau joc și le șterg când văd că e bai. E foarte important să ai faruri curate, farurile murdare nu te deranjează doar pe tine, ci și pe cel ce vine din față, orbindu-l.
Chestia cu încălzirea lichidului e interesantă. Oricum, trebuie să fii nebun să dai 170 de euro când poți folosi un termoplonjon modificat la 12 volt și o termocuplă. Cost: Maxim 10 euro + un pic de lucru.

Edited by jafpefata, 22 December 2008 - 09:59.


#7
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,917
  • Înscris: 25.04.2006
Aveti idee cam cum s-ar face retensionarea arcului de la bratul de stergator? Am un brat care clar da semne de detensionare ca am schimbat lamele si tot sterge mai prost ca celalat. Parca n-as vrea sa schimb bratul, ca presimt ca in jumatate de an o sa oboseasca incet din nou.

#8
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006

View Postrichelieu, on Dec 22 2008, 09:48, said:

In perioada asta, eu va recomand o solutie de tratat parbrizul, pentru alunecarea apei. Am luat din Selgros (sper sa nu se considere reclama) o solutie RainX, e ambalata la niste flacoane galbene de 200ml (ajung pentru toate geamurile, de doua ori). Am vazut si in Carrefour ceva, dar nu e testata de mine si nu stiu cat e de buna. Oricum, cu asta RainX, ieri pe autostrada, pe o ploaie zdravana, nu am dat drumul la stergatoare decat de vreo 2 ori. La viteza mare, zboara apa singura de pe geamuri si nici nu se murdaresc asa rau. Efectul tine minim o luna....

Eu am facut greseala sa dau cu chestie d-asta pe geamuri. "Norocul" meu ca am dat doar pe cele laterale fata. Partea buna este intr-adevar ca la viteza mare apa aluneca pe geam si geamul se curata...singur. Partea proasta este ca in traficul din bucuresti, unde imi fac de obicei veacul, nu am unde sa prind aceasta viteza. Practic, ce este in neregula cu chestia asta? Pai, dupa ce am dat cu solutia aia pe geamuri am observat ca apa se aduna in broboane pe geamurile din fata, broboane care la viteza incep sa "fuga" pe geam. Partea proasta este ca, in cazul geamurilor laterale, daca ploua mai mult, geamurile se curata(cele din spate) si raman clare in timp ce geamurile din fata sunt pline de broboane de nu vezi mare lucru prin ele.

#9
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
Da...cam asa se intampla cu apa, dar sincer, pe mine nu m-a deranjat. Cum am prins 50km/h pe undeva...zboara toate broboanele.E posibil sa tina si de conformatia masinii....

#10
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,729
  • Înscris: 03.12.2005
Eu am acelasi lucru de la Turtle Wax, origine Metro. O sticla de <20 lei are aproape 400 ml, si dupa ce faci o febra musculara zdravana sa-l aplici nu te mai deranjeaza cu nimic, doar dupa ce imbatraneste (cand oricum ar trebui reaplicat) face un pic pacla.

#11
geopsi

geopsi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 08.09.2006
am incercat si eu din draciile alea de geamuri. mai bine luati polish de geamuri de la sonax. e mult mai bun si are un efect extraordinar. nu polisheaza efectiv dar curata foarte bine geamul. stergatoarele adera execelent si curata bine geamul iar pe timpd e noapte  nu te deranjaza farurile celor din fata! solutiile alea au si o mare problema. daca mergi pe ceata tre sa mergi cu stergatoarele date drumu iar noaptea chiar daca la prima vedere nu se sezizeaza probleme ai sa vezi ca daca vine unu cu farurile mai inspre tine se face ca o oglinda geamul de nuprea mai vezi mare lucru. mai e si faza ca e aburesc pe exterior usor. eu am patit asta ca am dat si pe luneta si se aburea pe exterior!

#12
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,878
  • Înscris: 17.10.2003
Rain repellentu' ala e teroarea vietii mele de sofer....
Am dat acum vreo doi ani (vara) cu el, si am fost superincantat: chestia cu picaturile ce fug, etc...
In schimb cum a venit toamna, am pus-o: noaptea parbrizul ramane 2 secunde alb in spatele stergatorului iar dimineata doar eu din toti vecinii aveam geamurile aburite.
M-a mancat undeva sa dau si pe interior. Rezultatul: tot timpul geamurile sunt aburite complet. Ca e de la rapellent se vede clar: acolo unde nu a ajuns carpa cu zeama, adica o banda de 1 cm pe conturul geamului, in jurul cadrului usii, acolo geamul e limpede si curat.
Partea cea mai proasta: nu se ia cu absolut nimic. E pe aici un topic de pe vremea aia cand ma plangeam si nici acum nu i-am dat de cap...

#13
sisifjunior

sisifjunior

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,215
  • Înscris: 30.10.2007
eu spun ca este utila si acoperirea pe timpul noptii a parbrizului cu o paturica sau orice altceva aveti la indemana.
in acest mod evitati sa zgariati parbrizul atunci cand dati gheata jos cu raspa. plus ca nu mai tb sa astepti si sa ingheti pe langa masina!
am vazut pe cineva care pune parasolarul! si merge si cu asta.

#14
December

December

    Liberate te ex inferis !

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 20,304
  • Înscris: 14.06.2006

View Postgeopsi, on Dec 21 2008, 14:58, said:

.... nu se merita sa dai cu rascheta sau cum ii zice, mai bine cu ala ca e special de geamuri.
Eu la una din masini am parbriz degivrabil si prefer sa merg iarna cu ea ca dureaza 2 minute pana se dezgheata complet,oricat ar fi gheata de groasa.

#15
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,407
  • Înscris: 08.12.2006

View Postsisifjunior, on Jan 19 2009, 17:33, said:

eu spun ca este utila si acoperirea pe timpul noptii a parbrizului cu o paturica sau orice altceva aveti la indemana.
in acest mod evitati sa zgariati parbrizul atunci cand dati gheata jos cu raspa. plus ca nu mai tb sa astepti si sa ingheti pe langa masina!
am vazut pe cineva care pune parasolarul! si merge si cu asta.
Da, problema este ca nenorocesti chederele.
Cel mai simplu(varianta aplicata si de mine de la sfarsitul iernii trecute, dupa ce imi zgariasem oricum parbrizul ca boul) este sa ai intr-un recipent de spalat geamurile parbrizol bun de iarna(nu prostie din aia de 4lei/5 litrii care ingheata la 0 grade) combinat eventual cu ceva alcool tehnic. Pulverizezi pe toate geamurile si se dezgheata singurele.

Edited by closchkutza, 19 February 2009 - 10:31.


#16
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006

View Postakeem, on Jan 19 2009, 14:09, said:

Rain repellentu' ala e teroarea vietii mele de sofer....
Am dat acum vreo doi ani (vara) cu el, si am fost superincantat: chestia cu picaturile ce fug, etc...
In schimb cum a venit toamna, am pus-o: noaptea parbrizul ramane 2 secunde alb in spatele stergatorului iar dimineata doar eu din toti vecinii aveam geamurile aburite.
M-a mancat undeva sa dau si pe interior. Rezultatul: tot timpul geamurile sunt aburite complet. Ca e de la rapellent se vede clar: acolo unde nu a ajuns carpa cu zeama, adica o banda de 1 cm pe conturul geamului, in jurul cadrului usii, acolo geamul e limpede si curat.
Partea cea mai proasta: nu se ia cu absolut nimic. E pe aici un topic de pe vremea aia cand ma plangeam si nici acum nu i-am dat de cap...

Ciudat...eu nu am astfel de probleme. Chiar sunt incantat de solutia respectiva....E adevarat, nu am folosit pana acum decat RainX, nimic altceva. Dar nici nu mi se aburesc geamurile, nici nu raman albe in spatele stergatorului.....
Iar pentru interior, am vazut o alta solutie :lol::lol: anti aburire :D

#17
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,878
  • Înscris: 17.10.2003
Naiba sa le ia... Rain X am folosit si eu.
Hai ca la faza cu interiorul am fost eu bolovan. Dar la exterior?
Noroc ca merg cu masina de serviciu.
Dar ce ma enerveaza e ca nu se ia cu nimic.

#18
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007
Cand am gheata pe parbriz....ori suspectez ca as avea....la iesirea din casa iau o sticla cu apa calda de la robinet...de regula 2 litri sunt mai mult decat suficienti...pe care o torn pe parbriz....in 10 secunde am rezolvat problema...nu se sgarie nimic....nu crapa parbrizul...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate