Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum accesez site-ul CNAS ?

Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024
 Intrerupator cu N - doza doar cu ...

Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!
 Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 

tehnologie militara

- - - - -
  • Please log in to reply
23 replies to this topic

#1
gi_fubar

gi_fubar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 26.12.2007
daca exista pasionati de toys for big boys , framantati zilnic de intrebari gen - " cate tinte poate urmari un F-15 in modul track while scan " va invit aici .

#2
Bbmania

Bbmania

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 54
  • Înscris: 23.01.2006
Este o mica sansa ca intr-un viitor destul de apropiat Romania sa achizitioneze si cateva avioane F-35.
Iata caracteristicile acestora:

Caracteristici generale

    * Echipaj: 1
    * Lungime: 50 ft 6 in (15.37 m)
    * Anvergura aripii: 35 ft 0 in (10.65 m)
    * Înălțime: 17 ft 4 in (5.28 m)
    * Suprafață portantă: 459.6 ft² (42.7 m²)
    * Masa (gol): 26,000 lb (12 t)
    * Masa (echipat): 42,000 lb (19 t)
    * Masa maximă la decolare: 50,000 lb (23 t)
    * Motor: 1Ś Pratt & Whitney F135 afterburning turbofan, (177 kN)

Performanțe:

    * Viteza maximă: Mach 1.6 (1,200 mph, 2000 km/h)
    * Viteza de croazieră: Mach (mph, km/h)
    * Raza de acțiune: 620 miles (1000 km)
    * Plafon operațional: 48,000 ft (15 000 m)
    * Rata urcării: ~40,000 ft/min (200 m/s)
    * Încărcarea aripii: 91.4 lb/ft² (446 kg/m²)

Armament

    * 1 tun GAU-12/U 25 mm montat în interior cu 180 gloanțe la F-35A și cu 220 gloanțe la F-35B și F-35C.
    * Armament aer-aer: rachete AIM-9 SIDEWINDER, AIM-120 AMRAAM, AIM-132 ASRAAM.
    * Armament aer-sol: Joint Direct Attack Munition (JDAM) — 2,000 lb (910 kg), Joint Standoff Weapon (JSOW), Small Diameter Bombs (SDB) , rachete anti-blindaj Brimstone , Cluster Munitions (WCMD) și AGM 88 HARM (High Speed Anti-Radiation Missile)

Avioane comparabile

    * Boeing X-32 JSF
    * Dassault Rafale
    * Jas-39 GRIPEN
    * Eurofighter Typhoon
    * Mikoyan Project 1.44
    * F-22 Raptor


Sursa: www.documentareonline.com

#3
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,629
  • Înscris: 29.03.2006
Chiar daca F35 costa mai putin decat F22, sunt totusi f. scumpe si incorporeaza tehnologie stealth de ultima generatie - extrem de putin probabil sa ajunga la noi asa ceva, si cu atat mai putin versiuni VTOL.....

Macar F16 block 50-60 sa ajunga pe aici...nu vechituri de F16 de la inceput, care era aproape la fel de periculos ca si Mig 21...
Decat vechituri care sunt si foarte scumpe si in care sa-si piarda viata pilotii romani, mai bine zboara pe Mig 29 si IAR 93 si 99.
Ar fi faine si niste SU 27 si 37, cu ultimele imbunatatiri - pacat ca nu vand rusii asa ceva....; oricum poate este mai bine - si alea se mai trantesc de pamant din cand in cand.....as spune ca si ele "se mai pun  sonda", insa am vazut ca se dau din cand in cand cu tartitza de asfalt, chiar la aterizare...:)

Edited by loock, 24 October 2008 - 12:58.


#4
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
nu se stie inca cat costa F35. programul nu este gata si nici nu se cunoaste numarul final de aparate.
su 37 exista exact 1 bucata, adica prototip.
su-27 are un radar cross-section nasol de mare, un radar de bord depasit si capabilitati air-ground reduse, deci ciuciu multirol. exact ce nu ne trebuie. decat asta, mai bine F-16.
nici unul din samalioturile astea nu ofera compatibilitatea necesara cu echipament NATO. a le cumpara in contextul membership-ului NATO ar fi o idee remarcabil de proasta.

Quote

as spune ca si ele "se mai pun sonda", insa am vazut ca se dau din cand in cand cu tartitza de asfalt, chiar la aterizare.
aia se intampla cand e fazan pilotul si nu respecta maximul pentru AoA(AngleofAttack). la F16 e 15 grade. daca depasesti, te freci cu fundul de pista.

Edited by Pengoon, 24 October 2008 - 15:29.


#5
gi_fubar

gi_fubar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 26.12.2007

View PostPengoon, on Oct 24 2008, 16:07, said:

aia se intampla cand e fazan pilotul si nu respecta maximul pentru AoA(AngleofAttack). la F16 e 15 grade. daca depasesti, te freci cu fundul de pista.

maximum AoA nu are treaba cu aterizarea ; la F-16 max AoA este de 26 de grade obtinut intr-un viraj strans cam la 400 de noduri si 8 G si de 16-18 grade sustinut in viraj prelungit ;

#6
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
maximul AoA permis la aterizare, la F16 e 15 grade. indicat e 13, minim e 11. daca-l depasesti, avionul e prea inclinat si lovesti ori cu coada sau cu vreun ordinance de pista.
are chiar foarte multa treaba cu aterizarea, deoarece descrie inclinarea avionului fata de directia de deplasare (in cazul asta, in momentul contactului cu pista).

#7
floryyn

floryyn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,663
  • Înscris: 30.07.2005

View Postgi_fubar, on Oct 17 2008, 21:13, said:

daca exista pasionati de toys for big boys , framantati zilnic de intrebari gen - " cate tinte poate urmari un F-15 in modul track while scan " va invit aici .

Există mulți pasionati de toys for big boys cum bine le-ai zis tu, dar din păcate puțini intră pe aria de știință  :huh: Majoritatea se afirmă pe Poiana lui Iocan și acolo trebuie să facem mai multă publicitate, să pună mâna să mai intre și pe la științe  ;)

Există o serie de emisiuni foarte interesante pe Discovery, sub titlul Weaponology și de aici și ideea/propunerea că ar fi foarte utilă gruparea tuturor topicelor cu subiecte militare - răspândite pe diverse arii (despre tancuri pe aria Auto, despre pistolul Carpați și alte arme de infanterie sau despre avioanele multirol, pe aria Poiana lui Iocan - într-o sub-arie numită de exemplu: Weaponology - știință și tehnică militară. Subiectul este foarte vast și de interes pentru oricine dorește să știe pe ce lume se află, din punct de vedere militar vorbind.

#8
TheoAlexa

TheoAlexa

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 31.03.2009
Posibil sa ma luati drept nebuna dar ieri fii-miu cautand o descoperire interbelica pe net a dat de o chestie foarte interesanta. In 1909 un roman Vasile Dimitrescu a obtinut brevet (fara sa proiecteze, normal) pentru primul avion invizibil. Devenea invizibil in momentul in care s-ar fi acoperit cu un nor de neutroni. Iar in anii 2000, rusii de-abia incepeau sa se gandeasca la un avion care sa nu fie vizibil radarelor, numai ca in cazul lor era vorba de un nor de plasma sau ceva de genul...

#9
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007

View PostTheoAlexa, on Mar 31 2009, 15:08, said:

Posibil sa ma luati drept nebuna dar ieri fii-miu cautand o descoperire interbelica pe net a dat de o chestie foarte interesanta. In 1909 un roman Vasile Dimitrescu a obtinut brevet (fara sa proiecteze, normal) pentru primul avion invizibil. Devenea invizibil in momentul in care s-ar fi acoperit cu un nor de neutroni. Iar in anii 2000, rusii de-abia incepeau sa se gandeasca la un avion care sa nu fie vizibil radarelor, numai ca in cazul lor era vorba de un nor de plasma sau ceva de genul...
Foarte deștept românu.
Chestia îi că neutronii au fost propuși în 1919 și descoperiți de-abia în 1932.
Avioane care să nu fie detectabile de radar au creat americanii de vreo 2-3 decenii (probabil și rușii).

#10
soarce

soarce

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,467
  • Înscris: 02.10.2008

View PostTheoAlexa, on Mar 31 2009, 15:08, said:

...fii-miu cautand o descoperire interbelica pe net a dat de o chestie foarte interesanta. In 1909 un roman Vasile Dimitrescu a obtinut brevet (fara sa proiecteze, normal) pentru primul avion invizibil.
Daca tot e pe internet, dati-ne si noua un link catre pagina respectiva !

#11
Anjin`

Anjin`

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,160
  • Înscris: 10.05.2005

View PostPengoon, on Oct 26 2008, 15:19, said:

maximul AoA permis la aterizare, la F16 e 15 grade. indicat e 13, minim e 11. daca-l depasesti, avionul e prea inclinat si lovesti ori cu coada sau cu vreun ordinance de pista.
are chiar foarte multa treaba cu aterizarea, deoarece descrie inclinarea avionului fata de directia de deplasare (in cazul asta, in momentul contactului cu pista).
Unghiul maxim de atac e o caracteristica a aripii. La unghiuri mai mari, aripa isi pierde portanta, ca si la viteza limita, doar ca la prima chestie viteza nu e asa importanta. Problema nu e ca matura cu coada pista ci doar ca pe panta de aterizare isi pierde portanta

View PostTheoAlexa, on Mar 31 2009, 16:08, said:

Posibil sa ma luati drept nebuna dar ieri fii-miu cautand o descoperire interbelica pe net a dat de o chestie foarte interesanta. In 1909 un roman Vasile Dimitrescu a obtinut brevet (fara sa proiecteze, normal) pentru primul avion invizibil. Devenea invizibil in momentul in care s-ar fi acoperit cu un nor de neutroni. Iar in anii 2000, rusii de-abia incepeau sa se gandeasca la un avion care sa nu fie vizibil radarelor, numai ca in cazul lor era vorba de un nor de plasma sau ceva de genul...
Internetul e malefic . Care neutroni? ce radar? rusii, s-au gandit ei cand trebuia, ca altfel nu construiau migu ala de generatia 5 asa repede.(am gasit un articol) Ar fi  interesant sa vorbim despre asta, din articolul ala eu nu strang mare lucru eventual ca inventatorul sau redactorul nu pricep ce e neutron si cum lucra un radar, dar e putin scris despre asta, as vrea mai multe informatii

Edited by Anjin`, 31 March 2009 - 22:04.


#12
gi_fubar

gi_fubar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 26.12.2007

View PostTheoAlexa, on Mar 31 2009, 16:08, said:

Devenea invizibil in momentul in care s-ar fi acoperit cu un nor de neutroni.

pai asta inseamna radioactivitate mare de tot - teoretic totul e posibil , practic ......

#13
Kedarlaomer

Kedarlaomer

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 209
  • Înscris: 08.03.2009

View PostTheoAlexa, on Mar 31 2009, 16:08, said:

In 1909 un roman Vasile Dimitrescu a obtinut brevet (fara sa proiecteze, normal) pentru primul avion invizibil. Devenea invizibil in momentul in care s-ar fi acoperit cu un nor de neutroni.

Neutronul a fost descoperit în 1932 de James Chadwick. Românul ăla era temponaut?


On topic: Câteva "jucării" rusești:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MnNv1PuyuPc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uY1mn1IxFs8?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] (uitați-vă la info)
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/k_C9fdT_Ay0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/8VLTFizthlA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6ane4jB35Hs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#14
gi_fubar

gi_fubar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 26.12.2007
n-am gasit altceva - SU-30 MK

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/EgdhjJfeLqs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#15
Kedarlaomer

Kedarlaomer

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 209
  • Înscris: 08.03.2009
Ce mai proiectează chinezii:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/cJgmMhLBDxM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] (ăștia vor să copieze tot, se pare)


Despre proiectele rusești căutați Sukhoi PAK FA - are și o pagină pe Wikipedia unde sînt date specificațiile proiectului.

Concluzia e că F-22 n-o să fie așa de "dominant" pe cât s-a prezis.

#16
Anjin`

Anjin`

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,160
  • Înscris: 10.05.2005
"f-22 no sa fie asa dominant"
LOL
Auzi vanjosii chinezi cu economia lor care eu o presimt destul de in rahat, or sa fie exact acolo cu avionu ala unde vor rusii sa ii trimita . Why? ca ei n-au. Ce n-au ? Motoare. D-aia. Ca sa si ceausescu-si facea avion, da n-a avut asa ca n-a facut.

Nici rusii nu cred ca vor reusi sa-si faca generatia 5
Pai ei au demult mig de generatia 5 dar nu sunt desul de bogati sa-si permita sa le construiasca, si sa fie siguri ca au bani de aviatie. In  plus au si pierdut oameni in anii de criza, asa ca eu sunt sigur ca un proiect nou va fi cumplit de greu.

Edited by Anjin`, 02 April 2009 - 11:50.


#17
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003

View PostAnjin`, on Mar 31 2009, 21:54, said:

Unghiul maxim de atac e o caracteristica a aripii. La unghiuri mai mari, aripa isi pierde portanta, ca si la viteza limita, doar ca la prima chestie viteza nu e asa importanta. Problema nu e ca matura cu coada pista ci doar ca pe panta de aterizare isi pierde portanta

http://www.fas.org/m...cs/11-F16V3.pdf

Quote

3.22.2.  Final approach will normally be flown at 11 degrees AOA.  Touchdown spacing behind an
aircraft while flying a 13 degree approach will be a minimum of 6,000 feet due to susceptibility of the
aircraft to wake turbulence and speedbrake/tail scrapes.
  Minimum pattern and touchdown spacing
between landing aircraft is 3,000 feet for similar aircraft (e.g. F-16 versus F-16), 6,000 feet for dissimilar
aircraft (e.g. F-16 versus F-15) or as directed by MAJCOM or the landing base, whichever is higher.
When wake turbulence is expected due to calm winds or when landing with a light tail wind, spacing
should be increased.
am zis 13 normal si 15 max din cap. well e 11 normal si 13 max. restul sta in picioare.

#18
gi_fubar

gi_fubar

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,502
  • Înscris: 26.12.2007
e vorba si de socul pe care poate sa-l absoarba trenul de aterizare ; oricum totul e dirijat prin ILS , aliniamentul fata de pista iar unghiul e indicat in partea stanga a HUD-ului .

http://fs2004.fsdown.../F16pnl_EM2.jpg

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate