Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
PFA sau microintreprindere ?
Last Updated: Nov 03 2008 18:28, Started by
slay3r04
, Oct 17 2008 11:44
·
0
#1
Posted 17 October 2008 - 11:44
Hello, numele meu este Trocea Alexandru. Locuiesc in Bucuresti dar pe acte sunt domiciliat in judetul Bacau. lucrez de 4-5 ani cu grafica 3d , chiar sunt angajat in domeniu de mai bine de un an la o firma mare. Recentele proiecte de freelance au adus in discutie necesitatea de a da facturi clientilor pentru banii primiti. M-am interesat putin si am aflat ca solutia la problema asta ar fi sa-mi fac Persoana Fizica Autorizata sau microintreprindere. Ma intereseaza care varianta ar fi mai comvenabila pentru mine in situatia asta , in principal principala preocupare fiind impozitul pe care ar trebui sa-l platesc...
Totodata pot apela la un avocat sa ma rezolve cu o astfel de problema ? Chiar nu dispun de timpul necesar sa umblu dupa adeverinte , sa stau la cozi ... Multumesc anticipat. |
#2
Posted 17 October 2008 - 11:51
slay3r04, on Oct 17 2008, 12:44, said: Hello, numele meu este Trocea Alexandru. Locuiesc in Bucuresti dar pe acte sunt domiciliat in judetul Bacau. lucrez de 4-5 ani cu grafica 3d , chiar sunt angajat in domeniu de mai bine de un an la o firma mare. Recentele proiecte de freelance au adus in discutie necesitatea de a da facturi clientilor pentru banii primiti. M-am interesat putin si am aflat ca solutia la problema asta ar fi sa-mi fac Persoana Fizica Autorizata sau microintreprindere. Ma intereseaza care varianta ar fi mai comvenabila pentru mine in situatia asta , in principal principala preocupare fiind impozitul pe care ar trebui sa-l platesc... Totodata pot apela la un avocat sa ma rezolve cu o astfel de problema ? Chiar nu dispun de timpul necesar sa umblu dupa adeverinte , sa stau la cozi ... Multumesc anticipat. Desigur ca poti angaja un avocat. Ia-l pe cel mai ieftin, nu-i o chestie dificila, oricine stie sa infiinteze o firma. |
#3
Posted 17 October 2008 - 13:11
nu vreau sa angajez pe nimeni si nici sa-mi fac firma , vreau doar sa continui sa lucrez ca freelancer dar cu acte in regula , chair un client mi-a sugerat PFA sau microintreprindere.
Daca angajez un avocat cam la cat s-ar ridica costurile ca el sa se ocupe de tot ? In cazul asta el o sa umble dupa adeverinte , acte , nebunii , nu ? |
#4
Posted 17 October 2008 - 13:14
slay3r04, on Oct 17 2008, 14:11, said: nu vreau sa angajez pe nimeni si nici sa-mi fac firma , vreau doar sa continui sa lucrez ca freelancer dar cu acte in regula , chair un client mi-a sugerat PFA sau microintreprindere. Daca angajez un avocat cam la cat s-ar ridica costurile ca el sa se ocupe de tot ? In cazul asta el o sa umble dupa adeverinte , acte , nebunii , nu ? Edited by aleksutzu07, 17 October 2008 - 13:16. |
#5
Posted 17 October 2008 - 13:25
slay3r04, on Oct 17 2008, 14:11, said: nu vreau sa angajez pe nimeni si nici sa-mi fac firma , vreau doar sa continui sa lucrez ca freelancer dar cu acte in regula , chair un client mi-a sugerat PFA sau microintreprindere. Daca angajez un avocat cam la cat s-ar ridica costurile ca el sa se ocupe de tot ? In cazul asta el o sa umble dupa adeverinte , acte , nebunii , nu ? |
#6
Posted 17 October 2008 - 13:52
Nu e vorba de incredere aici , ca in domeniul meu vorbeste portofoliul , au incredere si fara nici o forma legala , dar trebuie chestia asta ca sa pot elibera facturi , incheia contracte...
L.E.: Snipest, asa am auzit si eu , si de asta m-am si interesat , ca sunt venit dintr-un oras mic din... poate pot face acolo.. Edited by slay3r04, 17 October 2008 - 13:53. |
#7
Posted 17 October 2008 - 15:58
Pana la urma de ce sa dai bani pe o chestie care poti sa o faci si tu singur? Te duci la Registrul Comertului si de acolo o sa primesti toate informatiile despre cum sa iti infiintezi PF-ul/microintreprinderea.
|
#8
Posted 17 October 2008 - 20:01
pentru ca nu dispun de timpul necesar si sunt ferm comvins ca trebuie adunate o serie de adeverinte , acte , pt care trebuie umblat.
Asta cu faptul ca depinde de oras din ce am aflat in decursul zilei este unul din cele doua tipuri de PFA. si anume cel cu valoare fixa , care din ce am inteles se obtine pe baza unor atestate , deci nu e chiar asa simplu. Mai ales ca aproape sigur o atestare in domeniul in care lucrez nu e recunoscuta de statul roman. Am inteles ca mai este un alt tip , dar pt acesta se calculeaza un impozit de 16% din banii castigati.... nu exista nici o varianta mai buna ? |
#9
Posted 18 October 2008 - 12:47
pt PFA iti trebuie asa:
-dovada ca te pricepi in domeniul respectiv. (dovada poate fi: un atestat, diploma de la o scoala de profil, dovada ca esti angajat sa efectuezi activitatile respective la o firma, articole din ziar care dovedesc o recunoastere locala/nationala/internationala a priceperii tale) -actele sediului social(copie legalizata) +eventual contract de comodat/inchiriere intre tine si proprietarul spatiului (daca nu esti tu proprietar) -cateva formulare de completat (se gasesc la registrul comertului) -pt PFA cu norma fixa de venit, adeverinta de la firma cum ca esti angajat, pt a beneficia de reducerea normei la jumatate nici la SRL nu sunt acte mai complicate. |
#10
Posted 19 October 2008 - 14:23
mersi de informatii Smiley.
Din ce am reusit sa aflu pana acum initial se opteaza pt platitor sau neplatitor de tva, asta daca venitul depaseste ( sau nu ) valoarea de 35000E. Apoi se opteaza pt modul de impozitare , si anume pe venitul efectiv sau pe norma ... care ar fi conditiile pentru fiecare din ele ? Din cate am inteles la cel cu norma fixa platesc 16% impozit din norma trimestrial plus 6,5% norma de sanatate. La cel pe venitul efectiv , 16% din tot venitul plus aia 6,5 la sanatate. Diferenta ar fi la faptul ca la primul tip nu trebuie contabila... DAR , daca eu depasesc acea norma ce se intampla ? Ambele tipuri necesata atestare sau dovada ca sunt capabil sa practic ceea ce vreau eu ? Daca da , o adeverinta de la munca este de ajuns ? Si inca o chestie , trebuie contract de comodat sau ceva de genu la amandoua ? Ca ultima intrebare ... daca apelez la o firma specializata cu infiintari firme/pfa ei se ocupa de tot , stat la cozi , completat chestii , obtinut aprobari ? M-ar ajuta foarte mult asta, pentru ca e de scos Cazier, si multe alte chestii... |
|
#11
Posted 19 October 2008 - 17:00
snipest, on Oct 17 2008, 12:51, said: Fa-ti un SRL cu asociat unic, e cel mai avantajos, daca merge treaba, poti angaja mai usor oamnei. In plus, firmele nush cate incredere au in PFA, si poti sa prctivci si tarife mai mari. Desigur ca poti angaja un avocat. Ia-l pe cel mai ieftin, nu-i o chestie dificila, oricine stie sa infiinteze o firma. Nu sunt de acord ca firmele nu au incredere in PFA -in general expertii sau liber profesionistii sunt organizati asftel in profesie deci e ok E adevarat ca profesii liberale au si coafezele si avocatii,dar nu cred ca e vreo problema sa fii PFA. un SRL cu asociat unic ,in parerea mea nu e mai avantajos. Sunt avocati specialziati in infiintari de firme...te-ar costa intr 500 si 1000 lei |
#12
Posted 19 October 2008 - 18:18
@slay3r04
-exista un nomenclator al activitatilor care pot fi impozitate la norma. serviciile IT sunt pe pozitia 104. poti face PFA si cu impozit pe venitul real, daca iesi mai bine asa la calcule. daca doresti, poti ulterior sa treci de la un tip de PFA la celalalt (mi se pare ca o data la 2 ani poti chimba) -la inregistrarea PFA-ului, decizi daca vrei sa fi platitor de tva sau nu. daca decizi sa nu fi platitor de tva si depasesti 35.000 euro, o sa fi trecut automat la platitor de tva (asta inseamna, in p[rincipal, hartogaraie mai multa) -daca esti PFA cu norma de venit (adica te incadrezi in nomenclatorul de care am zis mai sus) atunci indiferent cat castigi in timpul anului, platesti 16% din norma. limita e 100.000 euro/an, din ce stiu eu dincolo de asta trebuie sa-ti faci SRL. sub limita asta, poti depasi linistit norma, nu platesti nimic in plus. exista si un dezavantaj, evident: daca intr-un an venitul tau e mai mic decat norma, tot 16% din norma o sa platesti drept impozit -ambele tipuri de pfa necesita dovezi ca esti calificat; adeverinta de la serviciu, cum ca esti angajat tocmasi pt a presta acele activitati, ar trebuis a fie suficienta -indiferent de forma aleasa (pfa/srl) trebuie sa ai un sediu social; pt sediul ala ai nevoie de acte (act de proprietate sau contract de inchiriere sau contract de comodat) -da, firmele "specializate" se ocupa ele de tot. dar nu-ti recomand sa apelezi la ele pt PFA, intrucat nu-ti trebuie deloc cazier (nici fiscal nici de la politie) |
#13
Posted 20 October 2008 - 18:56
Mersi mult Smiley , intre timp am stat de vorba cu un avocat si mi-a spus exact ce mi-ai zis si tu. O sa ma ocup personal de toata treaba pentru ca nu e mare lucru. Profesia mea se incadreaza pentru PFA cu norma de venit ? Ar fi bine , pentru ca ies foarte comvenabil la impozit.
|
#14
Posted 20 October 2008 - 19:32
dap, ti-am spus mai sus, pozitia 104 din nomenclator.
cauta codurile CAEN pt IT si vezi ce-ti alegi de acolo. |
#15
Posted 20 October 2008 - 21:23
o ultima intrebare... cam cat ar fi norma in Bucuresti ? nu de alta dar cred ca pe termen scurt ar renta mai mult sa platesc impozit pe ce castig efectiv ...
|
|
#16
Posted 20 October 2008 - 21:57
sorry de dublu-post , am tot cautata prin codurile CAEN si nu am gasit mai nimic care se potriveste cu ceea ce vreau eu sa practic , si anume Grafica 2d/3d pentru media, entertainment, jocuri... ceva sfaturi ?
|
#17
Posted 21 October 2008 - 10:55
cred ca ce faci tu intra la fostul cod 2224 (lucrari de creare a documentelor, editare pe calculator si toate celelalte lucrari de conceptie) care se regaseste (nu stiu daca partial sau complet) in actualul cod 18.13 (Servicii pregatitoare pentru pretiparire).
nu stiu nici daca aceasta activitate e in nomenclatorul ala ( http://clau.sparetim.....de venit).doc ). vezi ce gasesti pe acolo. in caz ca nu gasesti nimic relevant, poti cerceta codurile caen de la Activitati de servicii In tehnologia informatiei (62.0x) ,Activitati de servicii informatice(63.xx) sau Activitati de editare a produselor software (58.2x). astea intra, cam toate, la norma de venit, pozitia 104 din nomenclator. |
#18
Posted 21 October 2008 - 11:33
cand completez actele respective eu trebuie sa stiu din timp aceste coduri CAEN ? sau mi le spun ei ? asta cu codurile este obligatorie ? Eu oricum voi opta pentru varianta cu impozitare pe venit real, nu pe norma...
O problema ... am fost azi dimineata sa depun cererea de verificare si rezervare a numelui , doamnele de la ghiseu mi-au spus legat de sediul social ca trebuie pe langa contractul de comodat si o copie legalizata dupa actul de proprietate, fapt ce nu coincide cu ce mi-a spus avocatul ieri , si anume ca nu trebuie decat contractul de comodat semnat de proprietar si legalizat de avocat... doamnele mi-au spus ca pot depune dosarul asa dar sigur nu mi se va aproba. Pe cine sa cred ? Edited by slay3r04, 21 October 2008 - 11:35. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users