Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

bodycam protectie personala

Studiu de caz: samuraiul Yamaha/ ...

Unde poti arunca pamant curat
 Recomandare monitor pentru citit ...

Economie gaz ca urmare a automati...

Romania vs Schengen

recomandare leptop
 Probleme la browsing pe chrome

conectare 2 monitoare

Intel management engine

Cum pot sa scot dintr-o mufa mama...
 Sotie ce refuza sa-si ingrijeasca...

Electrician in Canada

spațiu transfer

Reclamatie produs neconform
 

Dr. Strangelove (1964) & Boys from Brazil (1978)

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
snipest

snipest

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,817
  • Înscris: 02.01.2007
Nu-mi vione sa cred ca acum 30, respectiv 40 de ani s-au realizat aceste filme cu o tehnologie nu limitata, ci rudimentara fata de cea din zilele noastre, iar astazi vedem numai porcarii. Unde dracului mai vorbim de evolutie? M-am saturat de filme de duzina, de fiolme in care imi dau seama cum se vor termina dupa primele 10 minute fiindca toate sunt pline de clisee..

Uitati-va la filmele din titlu si nu veti avea nimic de pierdut. Intriga la maxim, realizare si interpretare de exceptie.
Un minus ar fi, poate, modul mult prea dramatic de interpretare specific perioadei respective, dar oricum, bun.

#2
eddie91tm

eddie91tm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,048
  • Înscris: 04.02.2007
Este tot mai evident că perioada de glorie a cinematografiei s-a stins de ceva vreme; cam din '90 încoace, zic eu. Dar ce să-i faci? Filmele ca „Wanted” au încasări astronomice, iar un film de Paul Thomas Anderson de-abia dacă ajunge la jumate din cât a încasat un film de duzină lipsit de valoare artistică. Întâi a fost televiziunea, apoi a venit și internetul, ambele au distras populația și astfel cinematografia a tot pierdut teren. Și când mă gândesc la „Dr. Strangelove”, marea comedie neagră a lu' Kubrick, îmi dau seamă că acum îi este greu chiar și lui Woody Allen să-și lanseze o comedie, darmite altcuiva care să facă ceva la fel de genial ca „Dr. Strangelove”. De Sf-uri gen „2001: A Space Odyssey”, nici nu mai vorbesc, pentru că acum să oferi așa ceva publicului care, parcă, se ferște să-și folosească organul destinat să-i ajute să gândească, riști să ai parte de un mare eșec. În final, totul se rezumă la cerere și ofertă.

#3
snipest

snipest

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,817
  • Înscris: 02.01.2007

View Posteddie91tm, on Oct 13 2008, 15:37, said:

Este tot mai evident că perioada de glorie a cinematografiei s-a stins de ceva vreme; cam din '90 încoace, zic eu. Dar ce să-i faci? Filmele ca „Wanted” au încasări astronomice, iar un film de Paul Thomas Anderson de-abia dacă ajunge la jumate din cât a încasat un film de duzină lipsit de valoare artistică. Întâi a fost televiziunea, apoi a venit și internetul, ambele au distras populația și astfel cinematografia a tot pierdut teren. Și când mă gândesc la „Dr. Strangelove”, marea comedie neagră a lu' Kubrick, îmi dau seamă că acum îi este greu chiar și lui Woody Allen să-și lanseze o comedie, darmite altcuiva care să facă ceva la fel de genial ca „Dr. Strangelove”. De Sf-uri gen „2001: A Space Odyssey”, nici nu mai vorbesc, pentru că acum să oferi așa ceva publicului care, parcă, se ferște să-și folosească organul destinat să-i ajute să gândească, riști să ai parte de un mare eșec. În final, totul se rezumă la cerere și ofertă.
Da, a fost Matrix, a fost Lord of the Rings. Cheltuieli enorme si publicitate in draci. Pentru multi astea reprezinta filmele preferate. Dar cine a vazut filme super gen "Goodbye, Lenin", "Jeux d'enfants", "C.R.A.Z.Y." si altele lipsite de mediatizare?
Misto "recenzie" a facut tonks pt ""Henry Poole is here, care e o basina expirata de film, dar, care a beneficiat de o super campanie. Dr. Strangelove si Boys from Brazil denota ca intr-adevar in acea perioada scenariul conta foarte mult, nu efectele speciale. Am ajuns sa cred ca de fapt, Spielberg nu-i un regizor bun. Nu stie sa gestioneze bine intriga, prefera sa o inlocuiasca cu efecte speciale. Drept dovada, ultimul Indiana Jones e o epava rasarita doar pentru o clipa. Crek ii mai trebuiau lu' Ford niste bani sa-si mai ai o vila inainte de pensie si au zis sa-l ajute.
"Wanted" nici macar nu merita amintit. E un film total aiurea.
Unde plm au disparut scenaristii?

#4
eddie91tm

eddie91tm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,048
  • Înscris: 04.02.2007

View Postsnipest, on Oct 13 2008, 16:01, said:

Am ajuns sa cred ca de fapt, Spielberg nu-i un regizor bun. Nu stie sa gestioneze bine intriga, prefera sa o inlocuiasca cu efecte speciale. Drept dovada, ultimul Indiana Jones e o epava rasarita doar pentru o clipa. Crek ii mai trebuiau lu' Ford niste bani sa-si mai ai o vila inainte de pensie si au zis sa-l ajute.
"Wanted" nici macar nu merita amintit. E un film total aiurea.
Unde plm au disparut scenaristii?

Spielberg știe meserie, dar, după cum îl știu toți, este cel mai comercial cineast din toate timpurile. A făcut și a patra serie de Indiana Jones, pentru că știa că, la fel ca alții, mă duc s-o văd de dragul primei serii și din curiozitatea de a vedea ce poate tânărul Shia LaBeouf.

Scenariștii? Mai sunt, dar dacă acum masele preferă filmele cât mai ultra light din punct de vedere al subiectului, pentru ca nu cumva să-și stoarcă creierii la o intrigă mai de Doamneajută, normal că Spielberg și Lucas, care, să fim serioși, știu meserie, se conformează. Ai văzut ce s-a ars Bertolucci cu ultimul lui film, pentru că a ținut mai mult la calitate decât la profit?

#5
Stan P.

Stan P.

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 368
  • Înscris: 03.10.2006

View Postsnipest, on Oct 13 2008, 16:01, said:

Am ajuns sa cred ca de fapt, Spielberg nu-i un regizor bun.

Este interesant de observat cum pana la finele anilor '80 Spielberg nu era luat in serios ca regizor de catre critici, comentatori si iubitorii de "filme de arta", pentru ca brusc dupa "Lista lui Schindler" sa fie laudat ca un mare regizor al secolului XX etc. Dupa care, avand si el o varsta, o avere etc, n-a mai scos mai nimic extraordinar, dar a ramas in top.

#6
M0n0

M0n0

    Cinefil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,146
  • Înscris: 03.09.2005
Singura sansa care o mai avem acum, in prezent e de la regizorii: Christopher Nolan, David Fincher, Q. Tarantino, Guy Ritchie si de ce nu Michel Gondry, oameni care ne-au aratat ca au talent dar cativa sunt insa loviti si de ciuma asta numita comercialism. Nu zic ca e ceva rau, pentru ca fiind si comercial, un film tot e bun, insa din cauza ca e "comercial" unii zic fara sa gandeasca ca e si prost...ceea ce e o aberatie. (ex: TDK, Batman Begins, Death Proof, Kill Bill 1 si 2). Acum ne lasam in mana lor sa ne aduca filme cu scenarii bune.
Scenariile bune sunt scrise in fiecare zi asa cum sunt scrise carti bune in fiecare zi, ei, nici chiar. Conteaza acum daca se vinde sau nu...iar asta e cuvantul de care se teme fiecare cineast sau cinefil, o poveste buna se vinde intotdeauna in timp, nu intr-o vara. Filmele bune o sa fie cautate si peste 30-40 de ani. Vedeti filmele lui Chaplin, Hitchcock si Kubrick, inca se vand, prin orice mijloace posibile.
Spielberg a fost apreciat prima si prima data cand a facut Jaws, apoi in Close Encounters of the Third Kind, urmat de E.T.: The Extra-Terrestrial, dand lovitura cu Lista si apoi a mai facut filme memorabile ca Saving Private Ryan, A.I., Minority Report si pentru unii Munich. Nu e prost ca regizor, insa nu pune accent pe detalii. Nu e un regizor perfectionist...el o face cat mai repede si nu iese intotdeauna bine. Dar daca e sa primeasca un scenariu bun in maini face o treaba buna cu el...si in unele cazuri s-a vazut.
Iar pe langa regizorii de mai sus sunt si fratii Coen, Paul Thomas Anderson, Tom Tykwer, Sam Mendes, Dagur Kari, de ce nu si Brad Bird, Chan-wook Park, Peter Jackson (si asta, daca primeste un scenariu bun stie sa-l regizeze) si fratii Wachowski (au dat-o in bara cu Speed Racer dar si lumea se astepta la altceva...ca d.p. meu de vedere l-au regizat exact cum trebuie). Deci oameni ce stiu sa regizeze insa nu gasesc substanta ce exista in scenariile bune. Deci regizori avem, scenaristi nu prea...De regizori care sa fie si scenaristi si mai putini chiar...

#7
snipest

snipest

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,817
  • Înscris: 02.01.2007
Sa nu uitam, totusi, ca Spielbreg niciodata nu a dus lipsa de fonduri. Toate filmele sale au  fost foarte scumpe si nu a trebuit sa faca compromisuri.
Eu, personal, sunt fan Robert Rodriguez. Cu cateva sute de mii a reusit sa faca filme precum "El mariachi", "Desperado". Drept dovada ca se poate ca un film sa fie si artistic si sa vanda bine, a scos "Sin City".

#8
M0n0

M0n0

    Cinefil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,146
  • Înscris: 03.09.2005

View Postsnipest, on Oct 14 2008, 09:25, said:

Sa nu uitam, totusi, ca Spielbreg niciodata nu a dus lipsa de fonduri. Toate filmele sale au  fost foarte scumpe si nu a trebuit sa faca compromisuri.
Eu, personal, sunt fan Robert Rodriguez. Cu cateva sute de mii a reusit sa faca filme precum "El mariachi", "Desperado". Drept dovada ca se poate ca un film sa fie si artistic si sa vanda bine, a scos "Sin City".
Da, am vrut sa-l adaug pe Rodriguez dar pe langa Sin City mai trebuie sa faca si altceva (ceva cu mai multa substanta si nu la fel de mult noroc in office)...e inca la inceput de drum, oricum, are timp.

#9
snipest

snipest

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,817
  • Înscris: 02.01.2007

View PostM0n0, on Oct 14 2008, 14:22, said:

Da, am vrut sa-l adaug pe Rodriguez dar pe langa Sin City mai trebuie sa faca si altceva (ceva cu mai multa substanta si nu la fel de mult noroc in office)...e inca la inceput de drum, oricum, are timp.
Vreau sa vad ce va face cu urmatoarele 2 parti. Sa speram ca ne vor placea.  ;)

#10
m3th0dman

m3th0dman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,269
  • Înscris: 03.01.2007
Dr. Strangelove este un film pur și simplu genial. Mă enervează că se fac puține filme în acest gen.

#11
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
Dr. Strangelove mi-a placut la nebunie. The boys from Brazil nu m-a impresionat foarte tare..

#12
NT87

NT87

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 31.08.2007
In "The Boys from Brazil" Gregory Peck nu exceleaza in manuirea accentului german a lui Mengele, iar Olivier nu se ridica la inaltimea sa din Sleuth, spre exemplu, insa se poate observa ca ambii actori se distreaza de minune interpretandu-si rolurile din acest film, putin comico-ridicol.

#13
dacoroman2310

dacoroman2310

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 2,745
  • Înscris: 28.05.2008
L-am vazut si eu si evident m-am dus cu asteptari foarte mari la el si m-a dezamagit.Da,e intr-adevar de un umor foarte inteligent,si cu mesaj(nu gratuit,ca astazi),genial daca vreti,dar sa-l pun pe podium cu "odiseea" si "portocala" nu ma lasa inima.Pentru ca e un film de gen(o comedie) si ce e rau in asta e ca si-o propune,cauta umorul in orice situatie,forteaza si astfel risca sa-si piarda naturalismul sau sa devina irelevant.Si mai sunt detalii(stilistice) care tradeaza faptul ca inca ii lipsea ceva lui Kubrick,cum ar fi folosirea pasajelor si a explicatiilor narative.Dar in ansamblu pentru ca nu abordeaza o tema profund artistica.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate