Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Curentul consumat de un motor trifazic
Last Updated: Jul 01 2016 19:02, Started by
flotip
, Sep 28 2008 19:29
·
0
#1
Posted 28 September 2008 - 19:29
am un motor de trifazic 25 Kw si m-ar interesa cum calculez cati amperi ia sa pot s-l verific cu ampermetru cleste daca merge in parametri sau are anumite defectiuni
|
#2
Posted 28 September 2008 - 20:08
I faza = P/(U*sqrt(3)) daca tensiunea de functionare este 0,4kV curentul de faza e 36 A
|
#3
Posted 29 September 2008 - 15:50
Iti Multumesc f mult !!!!
te rog inlocuieste in formula cu valorile date de mine sa inteleg mai bine! curentul este 380V 0,4kv cum ai pus tu e ok Edited by flotip, 29 September 2008 - 15:55. |
#4
Posted 29 September 2008 - 17:16
Quote curentul este 380V 0,4kv cum ai pus tu e ok Tensiunea electrica dintre faze este 380V sau 0,4kV. Aceasta se numeste tensiune de linie (U_l) Intre fiecare faza (R, S, T) si nul (N) vei avea 220V sau 230V. Aceasta se numeaste tensiune de faza in sistemul trifazat (U_f). Formulele pentru determinarea curentului nominal considerand factorul de putere egal cu 1 sunt: I faza = P/(sqrt(3)*U_l) sau I faza = P/(3*U_f) In realitate, orice consumator, cu atat mai mult un motor electric trifazat, are propriul sau factorul de putere, notat cu cos_Fi, unde in general: cos_Fi = 0,5 ... 1. Valoarea acestui factor o gasesti trecuta pe placuta cu datele tehnice caracteristice aflata pe motor (daca mai este). Formulele pentru determinarea curentului nominal luand in considerare factorul de putere sunt: I faza = P/(*sqrt(3)*U_l*cos_Fi) sau I faza = P/(3*U_f*cos_Fi) |
#5
Posted 29 September 2008 - 17:31
Este o formula empirica utilizata in practica de electricieni, de regula curentul este dublul puterii. Deci la 25 kW curentul poate ajunge pana la 50A. Metoda mai precisa este cea data de @donpetru, deci obligatoriu si cu factorul de putere. Dar de regula curentul nominal cat si alte caracteristici sunt stantate pe o placuta prinsa in nituri de carcasa motorului.
|
#6
Posted 29 September 2008 - 19:46
Am inteles in sfarsit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Va multumesc mult pentru ajutor! |
#7
Posted 30 September 2008 - 11:33
Pe tine probabil te intereseaza curentul nominal al motorului, curent care se calculeaza cu formulele scrise mai sus. Factorul de putere este foarte important ca sa poti calcula curentul nominal, niciodata in practica nu este egal cu 1. Daca motorul are placuta indicatoare gasesti pe ea si valoarea curentului nominal si valoarea factorului de putere.
Din cate stiu eu nu exista motoare de 25 kw, eventual de 22 kw sau de 30 kw. In pentru motorul de 22 kw curentu nominal este de 41 A, iar pentru cel de 30 kw este de 55 A. Intradevar in practica daca nu ai tablita cu valorile nominale ale motorului se poate lua de 2 ori puterea pentru a afla curentul nominal. In mod normal tu trebuie sa ai un releu termic care sa-l protejeze, daca te uiti pe el ar trebui sa fie setat la o valoare egala cu curentul nominal. Ca sa-ti poti da seama daca functioneaza in parametri, motorul in sarcina ar trebi sa mearga la 75-95 % din valoarea curentului nominal. Ce aplicatie ai cu acest motor? |
#8
Posted 30 September 2008 - 11:50
Curentul depinde de modalitatea de conectare a motorului: stea, triunghi (delta), dubla stea, etc. Factorul de putere este in general o,8.
Verifica placuta atasata. Daca nu este, verifica conexiunile la borne pentru a vedea cum sunt legate infasurarile. L.E. Motoarele de puteri mai mari sunt facute sa mearga in stea/triunghi pentru a limita curentul de pornire. Edited by lucian2retec, 30 September 2008 - 12:08. |
#9
Posted 30 September 2008 - 20:59
Motorul este de 25 kw , 800 rot/min este un motor ciudat fabricat in italia si este montat pe un compresor (MATEI). De unde l-am cumparat i-a scos toate protectile (termo, sigutante etc.) are in tablou doar contactoarele si releul de timp care face trecerea din stea in triunghi in rest tot e anulat si pus pe direct. Am pus intrebarea pe forum ca la montare i-am pus in tabloul o siguranta tripolara de 50 A si la pornire de multe ori o decupleaza.
|
#10
Posted 30 September 2008 - 22:39
Trebuie sa pui mai mare ca aici e vorba de curentul de pornire. Acesta depinde de tipul de pornire: directa , stea->triunghi, in sarcina, ...etc. Siguranta tripolara la pornire decupleaza instantaneu prin releul electromagnetic incorporat.
Edited by Sir_Vaska, 30 September 2008 - 22:42. |
|
#11
Posted 01 October 2008 - 06:31
Pentru a face fata curentului de pornire trebuie sa pui o siguranta de 80 A tinand cont ca face pornire stea-triunghi, daca facea pornirea directa trebuia sa pui una de cel putin 100A. Problema este ca aceasta siguranta nu iti va proteja motorul la suprasarcina. Trebuie sa montezi obligatoriu un releu termic. Sau un sa demaror de pornire Moeller, Siemens, Telemecanique, etc. Daca se intampla sa iti dispara o faza din sistemul trifazat motorul tau ramane in doua faze si ai toate sansele ca o sa se arda si fiind un motor special o sa fie greu sa ti-l rebobineze la aceleasi caracteristici.
Apeleaza la un electrician bun si o sa-ti rezolve problema. |
#12
Posted 04 February 2016 - 11:01
Va salut,
Ce siguranta as putea pune eu pt acest motor trifazic ? [ http://s10.postimg.org/iehmytpgl/3_Motor_Ventilator.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Va fi cu un Interupator + contactor avand bobina de 24v cc, ar trebui sa-i pun si protectie termica ? Edited by Ingerik, 04 February 2016 - 11:07. |
#13
Posted 04 February 2016 - 11:31
eu stiu ca puterea trecuta pe placuta e aia mecanica, la arbore, nu cea absorbita, la care mai intervine si randamentul
apoi exista protectii de tip motor, cu curba D sau K, care stiu sa sara curentul de pornire si protejeaza motorul la curentul de functionare, ala nominal la 25 kw pornirea e ori stea-triunghi, ori cu softstarter sau convertizor de frecventa, depinde de aplicatie sau poti porni si direct daca ai trafo tau si nu te deranjeaza curentul mare la pornire + zgomotul! daca pui siguranta de 100A trebuie corelat cu cablul de alimentare deci totul va fi supradimensionat Ingerik, on 04 februarie 2016 - 11:01, said:
Va salut, Ce siguranta as putea pune eu pt acest motor trifazic ? Va fi cu in Interupator + contactor avand bobina de 24v cc, ar trebui sa-i pun si protectie termica ? http://www.klocknerm...ic/2008/pkz.pdf linkul e mai vechi dar gama de curenti cam e la fel acum e Eaton firma te uiti dupa puterea motorului Edited by mihnearau, 04 February 2016 - 11:27. |
#14
Posted 04 February 2016 - 12:00
Ingerik, on 04 februarie 2016 - 11:01, said:
Va salut, Ce siguranta as putea pune eu pt acest motor trifazic ? [ http://s10.postimg.org/iehmytpgl/3_Motor_Ventilator.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Va fi cu un Interupator + contactor avand bobina de 24v cc, ar trebui sa-i pun si protectie termica ? @mihnearau Ai putea sa te abtii totusi, daca nu poti fii ON. Edited by iancuMIC, 04 February 2016 - 12:00. |
#15
Posted 04 February 2016 - 12:28
Am adaugat poze la cele 2 motoare in speta;
Ele sunt folosite sa circule aerul cald produs de cateva rezistente electrice intr-un cuptor; zilnic sunt pornite/oprite de aprox 8-10 ori, avand o durata de functionare de aprox 30min Pot fi legate la o singura siguranta trifazica? Se recomanda legarea a 2-a motoare pe un contactor + 1 intrerupator?, ele pleaca amandoua in acelasi timp, sau merg pe varianta de 2 contactoare cu 2 intrerupatoare? [ http://s21.postimg.org/wy3fkaxtf/IMG_5461.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si [ http://s14.postimg.org/hgbufx2b1/IMG_5464.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Up-date post: Vorbesc prostii daca spun ca: primul - 1.51A si al 2-lea are : 1.63A; in sarcina, astfel incat o siguranta tripolara de 6 sau 10A, imi tine fara probleme? la fel si contactorul Edited by Ingerik, 04 February 2016 - 12:51. |
|
#16
Posted 28 June 2016 - 20:59
am un motor trifazat cu care alimentez un compresur de aer pentru vopsit. cum il pot face sa functioneze atat prin presostat cat si pe direct . multumesc !
nelutup65, on 28 iunie 2016 - 20:59, said:
am un motor trifazat cu care alimentez un compresur de aer pentru vopsit. cum il pot face sa functioneze atat prin presostat cat si pe direct . multumesc ! mentionez ca acasa am retea trifazata ! |
#17
Posted 01 July 2016 - 19:02
nelutup65, on 28 iunie 2016 - 20:59, said:
am un motor trifazat cu care alimentez un compresur de aer pentru vopsit. cum il pot face sa functioneze atat prin presostat cat si pe direct . multumesc ! Pui in paralel pe contactele presostatului o cheie cu doua pozitii, ON-OFF. Cand vrei sa mearga pe presostat dai cheia pe OFF. Cand vrei sa merga direct, dai cheia pe ON. Cand cumperi cheia sa ceri sa fie cu un contact NO. Daca vrei mai mute detalii, intreaba. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users