Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenda in Lipsa ?

Acoperire gol extrior intre termo...

Intreprindere individuala fara ac...

Marci Biciclete - recomandari
 Lipsa Tensiune pe o Faza, bransam...

Recomandare bicicleta copil 5 ani.

Recomandare kit automat acces usa

[email][nvidia] Your GeForce NOW ...
 Site nesigur

Baghetele ornamentale intre foile...

O recomandare pentru o camera ful...

Pareri magazin online quickmobile?
 Unde gasesc banane albastre?

Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn
 

CD PROMOTIONAL in plic nesolicitat

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
forised

forised

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 13.08.2008
buna ziua, vreau sa va cer un sfat despre  o inselatorie recenta, daca exista metode de a evita si a stopa aceasta practica.

se primeste un plic la sediul unei firme, trimis de expeditor cu confirmare de primire. Nestiind despre ce este vorba, cineva din firma (secretara)  semneaza postasului de primire, si trimite plicul conducerii firmei destinatare.
- la deschiderea plicului se gasesc materiale publicitare si un cd despre fonduri europene. Alaturat si o factura pro-forma pt suma de cca. 145 lei
- la incercarea de a contacta expeditorul telefonic, pt a cere explicatii, singurul numar de telefon este continuu ocupat.  
- dupa cca 2 saptamini vine si factura fiscala cu suma identica de pe proforma, si obligatia de plata
- la doar citeva zile un plic cu un avertisment pentru neplata facturii

Dupa apeluri insistente timp de mai multe zile, numarul de telefon firma este prins liber, si o persoana raspunde, pretinde ca cineva din partea lor a sunat in data x, ora x, la firma destinatara, a vorbit cu persoana x,  si aceasta a comandat cd-ul.
Evident totul este o mascarada, nimeni nu a auzit vreodata de firma si nu a comandat ceva de la acestia. Informatiile de firma pentru facturare si numele persoanei cu care se pretinde a se fi vorbit sint usor de obtinut de pe internet ( mfinante.ro + site-ul destinatarului)

Solutia este ca expeditorul "iti face favorul" sa iti emita stornare, daca trimiti inapoi plicul cu cd-ul.

Nu este corect sa pierzi timp si bani cu astfel de excroci, de aceea va intreb daca este ceva modalitate sa ai evitam. Ca si acesti rezon media pot aparea zeci de firme, de o a sa ajungem sa refuzam de la postasi si plicurile de care sintem interesati si le asteptam, de frica sa nu gasim cd-uri promotionale de la alta firma decit cea semnata ca si expeditor, cu facturile aferente.

Am patit similar cu o firma care ne=a trimis steaguri si fanioane, insa aceia si-au trimis curierul sa isi ia marfa inapoi si totul s-a terminat amiabil.
In cazul acestora insa, trebuie sa ne platim singuri expeditia de retur a coletului, si sa pierdem noi timp cu mers la posta, etc..., altfel nu ne fac "favorul" sa ne storneze factura. Chiar si daca trimitem plicul inapoi, nu avem garantia ca vor face stornarea, si "isi vor aduce aminte" anul viitor pe vremea aceasta ca este o suma in sold neplatita, pentru care ne cheama in instanta. La o adica pot aduce confirmarea de la posta, ca ai primit plicul cu cd...

Cind le-am propus sa trimit cd-ul inapoi cu firma de curierat, plata la destinatie, au sarit arsi, ca ei nu accepta plic cu plata la destinatie.

Dvpd legal, ce stiti Dvs, trebuie sa aiba contract sau comanda ca se ne poate emite factura?

Ati mai patit la fel cu alte firme? Este o baza de date unde se pot scrie toti nesimtitii acestia care fac marketing si vinzari in stil nigerian?

Multumesc , urmaresc cu interes raspunsurile Dvs.

Edited by clara_spiele, 07 June 2009 - 17:40.
eliminarea denumirii firmei


#2
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
eu stiam ca pt orice factura se emite in baza unui contract

#3
bogdanan

bogdanan

    devoted SoftNews member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,269
  • Înscris: 02.04.2004
da-le teapa, daca nu ai platit cand ai luat plicul. in plic nu era nici un cd, era doar o foaie de reclama...

#4
onamero

onamero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 25.09.2008
Cea mai buna metoda de a contracara astfel de practici este sa anuntati Protectia Consumatorului.

Sunati la ei -ca au numere gratuite- si dati toate datele pe care le aveti despre firma respectiva. Prin lege ei sunt obligati sa verifice respectiva firma in 48 ore de la sesizare.

Din cate ai spus tu acolo -ar avea nevoie de un control domnii de la Rezon.

Suna la Protectia Consumatorilor si da-le numarul de telefon si adresa de pe plic.

#5
andc

andc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 326
  • Înscris: 21.08.2006

View Postonamero, on Oct 7 2008, 21:37, said:

Cea mai buna metoda de a contracara astfel de practici este sa anuntati Protectia Consumatorului.

Sunati la ei -ca au numere gratuite- si dati toate datele pe care le aveti despre firma respectiva. Prin lege ei sunt obligati sa verifice respectiva firma in 48 ore de la sesizare.

Din cate ai spus tu acolo -ar avea nevoie de un control domnii de la Rezon.

Suna la Protectia Consumatorilor si da-le numarul de telefon si adresa de pe plic.


La OPC pot apela si firme? Stiam ca OPC ul deserveste exclusiv persoanelor fizice! Nu are legatura cu cazul de mai sus, dar sunt curios sa stiu daca o persoana juridica poate apela la OPC pentru a depune o reclamatie.
Multumesc.

#6
Bebeluska

Bebeluska

    Bebelușka Reloaded

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,439
  • Înscris: 20.12.2005

View Postforised, on Sep 24 2008, 15:17, said:

Ati mai patit la fel cu alte firme?
Am patit si noi. Dar stam de fiecare data linistiti si asteptam sa ne sune sa ne intrebe de plata. Atunci le spunem sa vina repejor sa-si ia factura si materialul inapoi intrucat nu indeplinesc conditiile necesare sa ne devina furnizor.

#7
onamero

onamero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 25.09.2008
pe site-ul Protectiei consumatorilor (www.anpcnet.ro) se gasesc urmatoarele informatii :

Ce este o reclamație/sesizare?

“Prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poștă electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome, denumite în continuare autorități și instituții publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor.

Cine poate depune o reclamație?

„Consumatorul – persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care cumpără, dobândește, utilizează ori consumă produse sau servicii, în afara activității sale profesionale”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată.


De aici eu inteleg ca numai persoanele fizice pot face reclamatie, ceea ce e o prostie. Daca de exemplu eu ca persoana juridica vreau sa-mi cumpar hartie de xerox sau mobilier de birou nu ar trebui sa am dreptul sa ma plang de calitatea produselor cumparate -ca nu am facut-o in exercitarea comertului meu obisnuit?

#8
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,025
  • Înscris: 24.02.2006
ANPC-ul protejeaza, intr-adevar, doar persoanele fizice. in cazul firmelor, trebuie apelat la judecata, se considera ca este vorba de un contract ai carui termeni n-au fost respectati.

#9
blackcat

blackcat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 29.11.2001
Pai care contract? Aia au trimis un plic cu o reclama si apoi cer bani? Eu zic ca se poate face reclamatie la politie pt tentativa de inselatorie si escrocherie.

#10
onamero

onamero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 25.09.2008

View Post_Smiley_, on Oct 12 2008, 20:58, said:

ANPC-ul protejeaza, intr-adevar, doar persoanele fizice. in cazul firmelor, trebuie apelat la judecata, se considera ca este vorba de un contract ai carui termeni n-au fost respectati.


Nu cred ca e vorba de un contract...daca as avea un furnizor de hartie de xerox -da ,as putea actiona contractual, dar daca merg intr-un supermarket si cumpar de pe raft ca toata lumea pentru firma ,de ce sa nu ma pot plange OPC-ului?

#11
madman2711

madman2711

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,134
  • Înscris: 18.12.2003
sa le trimita un refuz de acceptare a ofertei formulate si cu confirmare de primire

#12
JJOne

JJOne

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,021
  • Înscris: 22.08.2006

View Postonamero, on Oct 13 2008, 21:16, said:

Nu cred ca e vorba de un contract...daca as avea un furnizor de hartie de xerox -da ,as putea actiona contractual, dar daca merg intr-un supermarket si cumpar de pe raft ca toata lumea pentru firma ,de ce sa nu ma pot plange OPC-ului?
Nu te poti plange la OPC. Am avut probleme cu garantia la un laptop luat pe firma de la un lant de magazine si a trebuit sa apelez la instanta.

#13
onamero

onamero

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 25.09.2008

View PostJJOne, on Oct 15 2008, 17:13, said:

Nu te poti plange la OPC. Am avut probleme cu garantia la un laptop luat pe firma de la un lant de magazine si a trebuit sa apelez la instanta.

that sux

#14
E_manuel1

E_manuel1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,478
  • Înscris: 09.12.2007

View Postforised, on Sep 24 2008, 14:17, said:


  Asta este un material de tv,am sa dau un email legat de asta si continutul textului tau acum.

#15
dayss

dayss

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 15.10.2008
Ideea este ca pot fi acuzati de un marketing mai mult decat agresiv. Dar produsele lor sunt insotite de niste asa zise "Conditii de vanzare" unde este precizata clar perioada de testare si faptul ca trebuie returnat. Dar observ ca nimeni nu le citeste asa cum nu le-am citit nici eu.

Trimit niste scrisori "amenintatoare", dar daca le ignorati va veni si o factura de retur. Sincer nu cred ca le trimit fara comanda (eu am descoperit in final ca secretara mea si-a "luat" aceasta atributie), asa ca mai multa atentie la intern ce sa spun.

Oricum functioneaza pe baza legislatiei privind contractele la distanta asa ca nu prea este ceva de facut, decat de anuntat in mod expres si cu dovada refuzul de primire al oricarui material si facturile fiscale de ignorat (nici lor nu le convine sa plateasca impozit si TVA degeaba si cred ca ajung la o suma considerabila procedand in acest mod).

Edited by clara_spiele, 07 June 2009 - 17:44.
eliminarea reclamei


#16
blu_angel

blu_angel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 306
  • Înscris: 12.10.2006
Si daca totul a fost o conversatie telefonica in care eu mi-am dat acceptul, insa intre timp nu mi-a venit nici un CD?
In schimb m-am trezit direct cu factura de plata. Ce e de facut?

Risc ceva daca nu le platesc?
Pot sa stau linistit fara sa fac nimic, sau trebuie sa incep anumite demersuri, ca sa nu ma trezesc peste luni de zile ca am si penalizari de plata?

Edited by clara_spiele, 07 June 2009 - 17:51.


#17
clara_spiele

clara_spiele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,523
  • Înscris: 04.02.2008
blu_angel, firma cu care ai incheiat contractul telefonic trebuie sa dovedeasca existenta obligatiei de plata. Daca nu te-ai angajat expres la plata anticipata a unor produse/ servicii, nu faci nimic. CD-ul se trimite insotit de o confirmare de primire.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate