Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
CD PROMOTIONAL in plic nesolicitat
Last Updated: Jun 07 2009 18:01, Started by
forised
, Sep 24 2008 14:17
·
0
#1
Posted 24 September 2008 - 14:17
buna ziua, vreau sa va cer un sfat despre o inselatorie recenta, daca exista metode de a evita si a stopa aceasta practica.
se primeste un plic la sediul unei firme, trimis de expeditor cu confirmare de primire. Nestiind despre ce este vorba, cineva din firma (secretara) semneaza postasului de primire, si trimite plicul conducerii firmei destinatare. - la deschiderea plicului se gasesc materiale publicitare si un cd despre fonduri europene. Alaturat si o factura pro-forma pt suma de cca. 145 lei - la incercarea de a contacta expeditorul telefonic, pt a cere explicatii, singurul numar de telefon este continuu ocupat. - dupa cca 2 saptamini vine si factura fiscala cu suma identica de pe proforma, si obligatia de plata - la doar citeva zile un plic cu un avertisment pentru neplata facturii Dupa apeluri insistente timp de mai multe zile, numarul de telefon firma este prins liber, si o persoana raspunde, pretinde ca cineva din partea lor a sunat in data x, ora x, la firma destinatara, a vorbit cu persoana x, si aceasta a comandat cd-ul. Evident totul este o mascarada, nimeni nu a auzit vreodata de firma si nu a comandat ceva de la acestia. Informatiile de firma pentru facturare si numele persoanei cu care se pretinde a se fi vorbit sint usor de obtinut de pe internet ( mfinante.ro + site-ul destinatarului) Solutia este ca expeditorul "iti face favorul" sa iti emita stornare, daca trimiti inapoi plicul cu cd-ul. Nu este corect sa pierzi timp si bani cu astfel de excroci, de aceea va intreb daca este ceva modalitate sa ai evitam. Ca si acesti rezon media pot aparea zeci de firme, de o a sa ajungem sa refuzam de la postasi si plicurile de care sintem interesati si le asteptam, de frica sa nu gasim cd-uri promotionale de la alta firma decit cea semnata ca si expeditor, cu facturile aferente. Am patit similar cu o firma care ne=a trimis steaguri si fanioane, insa aceia si-au trimis curierul sa isi ia marfa inapoi si totul s-a terminat amiabil. In cazul acestora insa, trebuie sa ne platim singuri expeditia de retur a coletului, si sa pierdem noi timp cu mers la posta, etc..., altfel nu ne fac "favorul" sa ne storneze factura. Chiar si daca trimitem plicul inapoi, nu avem garantia ca vor face stornarea, si "isi vor aduce aminte" anul viitor pe vremea aceasta ca este o suma in sold neplatita, pentru care ne cheama in instanta. La o adica pot aduce confirmarea de la posta, ca ai primit plicul cu cd... Cind le-am propus sa trimit cd-ul inapoi cu firma de curierat, plata la destinatie, au sarit arsi, ca ei nu accepta plic cu plata la destinatie. Dvpd legal, ce stiti Dvs, trebuie sa aiba contract sau comanda ca se ne poate emite factura? Ati mai patit la fel cu alte firme? Este o baza de date unde se pot scrie toti nesimtitii acestia care fac marketing si vinzari in stil nigerian? Multumesc , urmaresc cu interes raspunsurile Dvs.
Edited by clara_spiele, 07 June 2009 - 17:40.
|
#2
Posted 26 September 2008 - 06:19
eu stiam ca pt orice factura se emite in baza unui contract
|
#3
Posted 27 September 2008 - 15:09
da-le teapa, daca nu ai platit cand ai luat plicul. in plic nu era nici un cd, era doar o foaie de reclama...
|
#4
Posted 07 October 2008 - 20:37
Cea mai buna metoda de a contracara astfel de practici este sa anuntati Protectia Consumatorului.
Sunati la ei -ca au numere gratuite- si dati toate datele pe care le aveti despre firma respectiva. Prin lege ei sunt obligati sa verifice respectiva firma in 48 ore de la sesizare. Din cate ai spus tu acolo -ar avea nevoie de un control domnii de la Rezon. Suna la Protectia Consumatorilor si da-le numarul de telefon si adresa de pe plic. |
#5
Posted 10 October 2008 - 14:05
onamero, on Oct 7 2008, 21:37, said: Cea mai buna metoda de a contracara astfel de practici este sa anuntati Protectia Consumatorului. Sunati la ei -ca au numere gratuite- si dati toate datele pe care le aveti despre firma respectiva. Prin lege ei sunt obligati sa verifice respectiva firma in 48 ore de la sesizare. Din cate ai spus tu acolo -ar avea nevoie de un control domnii de la Rezon. Suna la Protectia Consumatorilor si da-le numarul de telefon si adresa de pe plic. La OPC pot apela si firme? Stiam ca OPC ul deserveste exclusiv persoanelor fizice! Nu are legatura cu cazul de mai sus, dar sunt curios sa stiu daca o persoana juridica poate apela la OPC pentru a depune o reclamatie. Multumesc. |
#6
Posted 10 October 2008 - 14:24
forised, on Sep 24 2008, 15:17, said: Ati mai patit la fel cu alte firme? |
#7
Posted 12 October 2008 - 18:46
pe site-ul Protectiei consumatorilor (www.anpcnet.ro) se gasesc urmatoarele informatii :
Ce este o reclamație/sesizare? “Prin petiție se înțelege cererea, reclamația, sesizarea sau propunerea formulată în scris ori prin poștă electronică, pe care un cetățean sau o organizație legal constituită o poate adresa autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, serviciilor publice descentralizate ale ministerelor și ale celorlalte organe centrale, companiilor și societăților naționale, societăților comerciale de interes județean sau local, precum și regiilor autonome, denumite în continuare autorități și instituții publice”, conform art. 2 din O.G. nr. 27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor. Cine poate depune o reclamație? „Consumatorul – persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care cumpără, dobândește, utilizează ori consumă produse sau servicii, în afara activității sale profesionale”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, republicată. De aici eu inteleg ca numai persoanele fizice pot face reclamatie, ceea ce e o prostie. Daca de exemplu eu ca persoana juridica vreau sa-mi cumpar hartie de xerox sau mobilier de birou nu ar trebui sa am dreptul sa ma plang de calitatea produselor cumparate -ca nu am facut-o in exercitarea comertului meu obisnuit? |
#8
Posted 12 October 2008 - 19:58
ANPC-ul protejeaza, intr-adevar, doar persoanele fizice. in cazul firmelor, trebuie apelat la judecata, se considera ca este vorba de un contract ai carui termeni n-au fost respectati.
|
#9
Posted 12 October 2008 - 20:22
Pai care contract? Aia au trimis un plic cu o reclama si apoi cer bani? Eu zic ca se poate face reclamatie la politie pt tentativa de inselatorie si escrocherie.
|
#10
Posted 13 October 2008 - 20:16
_Smiley_, on Oct 12 2008, 20:58, said: ANPC-ul protejeaza, intr-adevar, doar persoanele fizice. in cazul firmelor, trebuie apelat la judecata, se considera ca este vorba de un contract ai carui termeni n-au fost respectati. Nu cred ca e vorba de un contract...daca as avea un furnizor de hartie de xerox -da ,as putea actiona contractual, dar daca merg intr-un supermarket si cumpar de pe raft ca toata lumea pentru firma ,de ce sa nu ma pot plange OPC-ului? |
|
#11
Posted 15 October 2008 - 15:54
sa le trimita un refuz de acceptare a ofertei formulate si cu confirmare de primire
|
#12
Posted 15 October 2008 - 16:13
onamero, on Oct 13 2008, 21:16, said: Nu cred ca e vorba de un contract...daca as avea un furnizor de hartie de xerox -da ,as putea actiona contractual, dar daca merg intr-un supermarket si cumpar de pe raft ca toata lumea pentru firma ,de ce sa nu ma pot plange OPC-ului? |
#13
Posted 15 October 2008 - 21:15
#14
Posted 15 October 2008 - 21:27
#15
Posted 15 October 2008 - 22:27
Ideea este ca pot fi acuzati de un marketing mai mult decat agresiv. Dar produsele lor sunt insotite de niste asa zise "Conditii de vanzare" unde este precizata clar perioada de testare si faptul ca trebuie returnat. Dar observ ca nimeni nu le citeste asa cum nu le-am citit nici eu.
Trimit niste scrisori "amenintatoare", dar daca le ignorati va veni si o factura de retur. Sincer nu cred ca le trimit fara comanda (eu am descoperit in final ca secretara mea si-a "luat" aceasta atributie), asa ca mai multa atentie la intern ce sa spun. Oricum functioneaza pe baza legislatiei privind contractele la distanta asa ca nu prea este ceva de facut, decat de anuntat in mod expres si cu dovada refuzul de primire al oricarui material si facturile fiscale de ignorat (nici lor nu le convine sa plateasca impozit si TVA degeaba si cred ca ajung la o suma considerabila procedand in acest mod).
Edited by clara_spiele, 07 June 2009 - 17:44.
|
|
#16
Posted 07 June 2009 - 15:29
Si daca totul a fost o conversatie telefonica in care eu mi-am dat acceptul, insa intre timp nu mi-a venit nici un CD?
In schimb m-am trezit direct cu factura de plata. Ce e de facut? Risc ceva daca nu le platesc? Pot sa stau linistit fara sa fac nimic, sau trebuie sa incep anumite demersuri, ca sa nu ma trezesc peste luni de zile ca am si penalizari de plata? Edited by clara_spiele, 07 June 2009 - 17:51. |
#17
Posted 07 June 2009 - 18:01
blu_angel, firma cu care ai incheiat contractul telefonic trebuie sa dovedeasca existenta obligatiei de plata. Daca nu te-ai angajat expres la plata anticipata a unor produse/ servicii, nu faci nimic. CD-ul se trimite insotit de o confirmare de primire.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users