Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Yarii !

* * * * - 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
413 replies to this topic

#307
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
Am trecut si de 120.000 Km, nimic nou de raportat ... poate doar ca am platit impozitul anual, 36 lei

Lichidul de frana a trecut de 24 luni si 29.220 Km de la ultimul schimb, adica fix intervalul recomandat de producator pentru schimb. Parca nu m-as duce la service doar pentru atat. Cred ca mai astept cateva mii de Km sau, daca mai vine caldura, fac schimbul odata cu trecerea la anvelopele de vara

Attached Files


Edited by nei-k, 14 March 2018 - 22:20.


#308
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 120.657 Km

Am trecut la anvelopele de vara, au trebuit roluite doua jante si inlocuita o valva, cost total 130 lei.
Am parcat Nokian-ele cu ~13.000 Km dupa 2 sezoane, iar Dunlop-urile incep al 4-lea sezon de la ~30.000 Km

Daca tot trebuia schimbat lichidul de frana, am schimbat si filtrele si am decartat 102 lei:
18 Lei - Filtru polen carbon activ NIPPARTS J1342027
8 lei - Filtru aer ITN FA10607
21 Lei - Lichid frana Textar  9502200 DOT 4
55 Lei - Manopera

Consumul urban pe ultimii ~500 Km, cu temperaturi primavaratice si cauciucuri de iarna, a urcat la 7,9%

#309
adi_kretu84

adi_kretu84

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 24.01.2011
:) 8 lei filtru de aer și 18 lei filtrul de polen.....
Să mai zică vreunul că japonezele sunt scumpe la întreținere că mor cu el de gat

#310
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
Mai rusinos e că filtrul de polen se potrivește și la unele modele Lexus și Subaru

#311
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Este normal, cutia in care se potriveste este o piesa Denso, iar acestia au aceleasi filtre si pentru celelalte doua marci. La mine la CT am filtru de polen de Prius si Auris generatia 2.

#312
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 121.165 Km

Am reîncărcat cu freon instalația de aer condiționat a mașinii, a 2-a oară în ~10 ani. Am platit 140 lei.
Acum sunt suportabile în habitaclu perioadele călduroase ale zilei, că nu putem vorbi încă de zile călduroase...
După trecerea la cauciucurile de vară, consumul urban a scăzut la 7%, pe același traseu

#313
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006

 nei-k, on 20 mai 2018 - 12:46, said:

După trecerea la cauciucurile de vară, consumul urban a scăzut la 7%, pe același traseu
De la cât?

Nu știu cum se face, dar eu niciodată nu am observat diferențe majore de consum între anvelopele de iarnă și de vară, la drum lung. Mereu am avut consumuri între 4,7-5,5%, în funcție de vânt, traseu, chef (stil de condus).

#314
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
De la 7,9% la 7%, am scris mai sus. Calcul făcut la pompă de la plin la plin, CB arată cu 0,5% mai puțin.
Ideea era că mersul pe temperaturi de primăvară cu cauciucuri de iarnă crește consumul. Pe zăpadă și temperaturi corespunzătoare sezonului de iarnă, consumul cu cauciucuri de iarnă a fost de 7,3%

Edited by nei-k, 20 May 2018 - 13:16.


#315
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,297
  • Înscris: 02.02.2006
Ah, deci problema nu e doar folosirea anvelopelor de iarnă, ci folosirea lor pe temperaturi de vară. Ok, atunci se explică și are sens. :)

Eu merg prea puțin în oraș ca să-mi pot face o părere, mai ales iarna, când fac doar drumuri scurte cu motorul rece și am consumuri astronomice. :P

#316
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 123.900 Km

Nu prea am adunat kilometri, dar am adunat "probleme"

Saptamana trecuta, la 123.660 Km am facut revizia de toamna, pregatind masina pentru ITP-ul ce urmeaza in cateva zile.
Pe langa filtre si ulei am schimbat si ambele sonde Lambda pe motiv de Chek Engine aprins in bord cu codul P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Eroarea o avem de mult timp, eu o stergeam si la cateva sute de Km aparea iar, fara a se intruni o conditie anume: ori in mers la viteza constanta, ori la plecarea de pe loc, ori la accelerare. In afara de becul aprins in bord masina nu avea alte simptome asa ca nu  m-am stresat prea tare. Insa, treptat, am sesizat cresterea consumului de carburant, cam +1 litru %, asa ca la precedenta revizie am rugat mecanicul sa demonteze o sonda pentru verificare vizuala si era afumata. In plus am avut confirmarea ca era produsa de Bosch (si nu Denso, cum ma asteptam), asa ca acum Yarisul are 2 noi sonde lambda de la Bosch. Am remarcat ca pe noile sonde erau gravate si codurile OE ToyotaPosted Image. Imediat dupa schimb becul de eroare s-a stins din bord, am alergat masina ~240 Km si inca nu s-a aprins nimic. Urmeaza inca ~600 Km pana la sfarsitul saptamanii, sunt cu ochii pe bordPosted Image
Attached File  lambda Yaris.jpg   151.44K   13 downloads
Rezumatul reviziei:
Filtru aer ITN FA1060 - 10 Lei
Filtru polen carbon DREISSNER K0433 - 16 Lei
Filtru ulei BOSCH 0 986 452 028 - 14 Lei
Sonda lambda BOSCH 0 258 006 720 (OE Toyota 89465-0H010) - 249 Lei
Sonda lambda BOSCH 0 258 006 799 (OE Toyota 89465-0D130) - 147 Lei
Ulei motor MOBIL 1 ESP Formula 5W30 (4 Litri) - 123 Lei
Manopera - 158 Lei
TOTAL: 717 Lei

Pe elevator am constatat alte doua probleme, care sper sa nu ma afecteze la ITP:
- scurgeri pe burduful de planetara de la roata dreapta fata (OE Toyota 04437-0D030), initial era doar inelul cel mai mare al burdufului, cel dinspre roata, insa mecanicul a vrut sa "ajute" si a incercat sa stearga cu o carpa, care era murdara de ulei, in poza arata mai rau decat era initial
Attached File  burduf planetara.jpg   177.37K   14 downloadsAttached File  burduf yaris.jpg   170.98K   16 downloads
- scapari de gaze de esapament pe la imbinarea dintre galeria de evacuare si toba finala, trebuie schimbata o garnitura metalica (OE Toyota 17451-0Q020)
Attached File  garnitura toba.jpg   174.82K   22 downloadsAttached File  garnitura evacuare.jpg   97.5K   29 downloads

Pentru delectare las cateva poze din vara, cand am apucat sa spal Yarisul, din pacate acum masina circula mai mult murdara, traseul meu zilnic include si aproximativ 1 Km de drum neasfaltat, as putea spune chiar off-road.
Attached File  yaris 3.jpg   162.09K   30 downloadsAttached File  Yaris 5.jpg   157.74K   30 downloadsAttached File  Yaris 8.jpg   188.61K   26 downloads

#317
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 124.336 Km

Dupa 676 Km de la revizie toate bune, fara beculete in bord.

Am dat o fuga pana la mare, la dus viteza medie 120 Km/h, la iesirea de pe A2 aveam media 127 Km/h, dar am fost singur... La intoarcere am avut alaturi si "sitemul integrat de alerta trafic + senzor viteza + detector obstacole, meteoriti si submarine" asa ca viteza medie a fost ~115 Km/h.
Am alimentat inainte de plecare, statisca de la ultima alimentare: 451 km cu viteza medie 92 Km/h din care 364 Km autostrada la viteza medie 121 Km/h, conform CB consum 6,9% .

PS scuze pentru calitatea pozelor

Attached Files



#318
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 124.388 Km

Rezolvat si cu ITP pentru inca 2 ani, inteleg ca apoi va trebui sa il fac anual (valabil pentru masinile cu vechime mai mare de 12 ani).
Cost 80 lei.

#319
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
Rezolvat si cu RCA - 268,65 Lei/12 luni, BM8, fara decontare directa, de la GRAWE.

Nu sunt modificari la ODO, saptamana asta ma dau cu o Octavia pe tractorina. Personal, nu ma impac cu tractorina, doar extraurban e OK-ish, in oras am impresia ca imi bat joc de masina si de mine. "Yaris rules in za siti !". Ce dadeam cu Yaris ture de cartier sa gasesc loc de parcare, cu Octavia e si mai trist, ca gasesc loc liber si nu incap cu ea

Edited by nei-k, 13 September 2018 - 19:14.


#320
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
ODO 124.470 Km

Fix cu 10 ani în urmă deschideam acest jurnal de bord pentru noua (atunci) și încă actuala mașină a familiei: Toyota Yaris XP90, motor 998 cc VVT-i, ediție limitată "998" și culoare Peppermint Green, adică Verde.
După 10 ani de la achiziție pot spune că a fost o alegere bună, o mașină care a "ținut cu casa", versatilă și potrivită nevoilor noastre. E adevărat că uneori am simțit nevoia unui motor mai puternic sau a unui portbagaj mai mare, mai ales în concedii, dar 2-3 frustrări pe an le-am compensat cu eficiența zilnică. Am condus urban mașini Sedan sau break în nenumărate rânduri, de fiecare dată ajungeam la aceeași problemă: dificultăți în găsirea unui loc de parcare sau deplasare încetinită pe străduțele secundare la orele de vârf. Extraurban Yaris-ul s-a descurcat rezonabil in România și foarte bine în afara țării, pentru că sunt diferențe majore de infrastructură și respect în trafic.

Încerc un rezumat al intervențiilor majore făcute la mașină în cei 10 ani de utilizare:

~ 5.000 Km - comutatorul de reglare a temperaturii nu mai funcționează după ce am dat într-o groapă pe autostradă - rezolvat în garanție - cablul de la.schimbatorul de căldură s-au desprins în urma șocului

~ 17.000 Km - recall Toyota ca urmare a scandalului pedalei de frana ucigașe - rezolvat în garanție

~ 34.000 Km - la 4 ani de la achiziție și un an după ieșirea din garanție s-a gripat pompa de apă și a necesitat înlocuire, cost la momentul respectiv 530 lei (pompa originala + antigel + manopera) - conform documentării ulterioare pe mașină a fost montat un model de pompă cu defect de proiectare ce a dat rateuri pe mai multe modele Toyota, fiind ulterior înlocuit cu un model îmbunătățit, model ce se află și acum pe mașină - dacă mergeam mai mult cu mașina în acea perioadă se putea schimba în garanție

~ 38.000 Km - schimbat bateria originala după 4 ani

~ 43.000 Km  - schimbat plăcuțe de frână față

- 47.000 Km - după ce m-am prins înghețul cu lichid de parbriz de vară în instalație au început rateurile la motorașul stergatoarelor fata + ceva erori de proiectare la sistemul de drenaj al apei de ploaie, care se aduna fix la motoraș...

~ 50.000 Km - 5 ani de la achiziție - a cedat ambreiajul - eroare de pilotaj(nevasta la volan s-a precipitat din cauza manevrei unui TIR și n-a calcat bine ambreiajul la schimbarea de viteza in retrogradare pe autostradă + uzură accentuată pentru că și eu și soția am fost începători pe această mașină) - cost la momentul respectiv - 1256 lei (din care manopera a fost 400 lei)

~ 51.000 Km - încep să se confirme bănuielile că motorul consumă ulei, mecanicilor li se rupe, pe mine nu mă afectează prea tare

~ 60.000 Km - înainte de terminarea Leasingului și implicit a expirării  poliței  CASCO s-au reparat, îndreptat, vopsit și cosmetizat toate belele adunate în 6 ani: plafon si capotă îndoite de grindină, bari și portiere julite în parcări și trafic. Devizul a fost ~ 7000 lei, practic am recuperat ce am plătit la CASCO

~ 86.000 Km - schimbat în sfârșit motorașul de la ștergătoarele față cu unul din dezmembrări, am luat un ansamblu complet cu 230 lei, montajul l-am făcut eu

~ 87.000 Km - după 7 ani de utilizare s-au schimbat discurile de frână față, cu tot cu plăcuțe, care aveau jumătate din vârstă și km.

~ 99.000 Km - schimbat bateria a doua oara, tot la 4 ani, dar după 60.000 Km

~ 100.000 Km - recall Toyota pentru gresat contact geamuri electrice, ranforsat coloană de direcție și schimbat capsă airbag - fără costuri

~ 124.000 Km - la 10 ani de la achiziție s-au schimbat sonde lambda, cost 450 lei cu manoperă inclusă

În afara celor menționate mai sus s-a făcut doar servisare obișnuită cu schimb de consumabile: filtre, ulei de motor și cutie, bujii, lichid de frână, antigel, becuri și 2 seturi de cauciucuri iarnă-vară.

Observ și eu acum că în 10 ani de zile am cheltuit doar ~2500 lei pe intervenții, altele decât revizii: pompa de apă,  ambreiaj, motoraș ștergătoare și sonde lambda.

Consumul de benzină pentru mers la limita superioară a vitezelor legale, cu faruri, radio și AC pornite: 7% urban, 5% extraurban, 7% autostradă.
Media consumului pe cei 10 ani de utilizare o estimez la 6%
Consumul de lichid de parbriz este de ~ 0,1 - 0,2 %, în funcție de sezon.

Drumuri bune!

Edited by nei-k, 19 September 2018 - 23:09.


#321
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Misto tare, cel mai cool jurnal activ, pe locul 2 all time dupa romaximus, parerea mea!
De curiozitate cat are portbagajul si cum il compartimentai la drum lung, cwte persoane?

#322
nei-k

nei-k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,517
  • Înscris: 21.12.2006
Capacitate portbagaj (bancheta in pozitie normală/ culisată / rabatată): 272 / 363/ 737 litri

Daca ai imaginație poti găsi soluții de compensare a portbagajului mic. În poze redau "worst case scenario", acum junioru' a crescut și e mai simplu:

https://forum.softpe...ttach_id=473941

https://forum.softpe...ttach_id=912421

https://forum.softpe...ttach_id=912422

https://forum.softpe...ttach_id=912423

https://forum.softpe...ttach_id=912424

#323
corcodel10

corcodel10

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,226
  • Înscris: 12.12.2011
Atât timp cât îți faci treaba cu ea și îți este suficientă pentru familia ta, e ok.
Un prieten are Yaris, 2002 fabricație, 1.4 diesel. Mașina merge super, economică, fiabilă, însă, se pare că motorina ieftină  îi cam dăunează în sensul că e mai leneșă, trage mai greu.


#324
pielea

pielea

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,035
  • Înscris: 14.08.2010
Mama poza aia cu caruciorul e geniala, ma mir cum ai reusit. Era sport sau normal? Bloody brilliant!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate