Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Amenintat cu moartea de un numar ...

La multi ani @AndReW99!

Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...
 Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...

orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul
 A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus

Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?
 transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...
 

Bicicleta Electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1
q-s3r

q-s3r

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 146
  • Înscris: 14.06.2008
As avea o intrebare ?! Un motor de masina de gaurit care merge de 12 V 1.2 Ah ar putea sa fie pus pe o bicicleta...si incat sa faca ceva treaba ?! macar vreo 20 km/h !!! Sa fie pus in Loc de pedale sau sa-l pun langa sea si psete el sa strag un lant si sal pun pe rotile alea cu zimti de la pedale...!!! Vreau niste raspunsuri .Daca motoru nu are atata putere .Daca as pune o baterie de mai multi volti si cu o intensitate mai mare !!  ;)

#2
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Bormasinile cordless au acumulatori de la 3V la 36V, si o capacitate care variata de la 1,2 A la 3,2 A, poate si mai mult, insa doar prin inmultirea lor nu se afla decat puterea in W / 1 ora a unui astfel de acumulator.
Motorul bormasinii poate sa consume mult mai mult - rezistenta electrica mai mica, etc....evident insa, daca suporta un curent de mai multi amperi, acumulatorul este descarcat tot de atatea ori mai repede fata de o ora intraga, cu cat amperajul cerut este mai mare.

12 V x 1,2 A = 14,4 W ora.
Cred ca motorul este mai puternic de atat, chiar si la o pocnitoare chinezeasca (apropo de 1,2 A...:))
Forta lor se masoara in Nm

O bormasina cu o singura treapta mecanica de viteza, hobby ieftina, ajunge la 7 Nm, si rar 8, f rar 9 sau mai mult.
Daca are si doua trepte mecanice, in prima - cea cu turatie mai mica, poate ajunge la 11-12, si f rar la 17-18-20 Nm la cele deja destul de pricopsite.
Makita 6270 - cea mai slaba Makita de 12 V, ajunge la 30 Nm in treapta I si 20 Nm in a II-a.
Se livreaza in prezent cu 2 acc de 2 Ah NiCd !, si se poate upgrada la NiMh de 2,4-2,6 Ah cu acelasi incarcator, si chiar la acc cu Li de 3 -3,2 Ah, cu alt incarcator insa.
Nu este necesar insa - tin super-arhi arhisuficient cei de 2 Ah - sute si sute de gauri sau insurubari cu un singur acc, si sunt 2 !
In anii trecuti, acest model a fost livrat si cu acc de 1,3 V, si era f buna si atunci.
Nu se compara deloc cu o chinezarie ieftina, sau chiar de marca dar hobby, chiar daca tot in China este si ea facuta.
Sunt altele care ajung la 37, altele la 60 Nm..., si mai mult la alte marci industriale.
Nu mai zic de cele cu strangere in impulsuri care ajung la 140-160 Nm la cele mici, si pana la peste 600 Nm la cele f serioase.

Revenind la bicicleta electrica, nu cred ca este buna solutia cu motorasul de bormasina cu acc, deoarece acesta NU este facut pt utilizare cotinua - in sensul cel mai propriu.
Sigur ca o Makita sau Hilti se poate utiliza 10 h/zi timp de mai multi ani, insa de la un surub/gaura la altul/alta, nu mers chiar non-stop in sens strict ;) , si au variator de viteza controlat de apasarea tragaciului, deci motorul si electronica sunt protejate bine la socuri.

Incearca cu un alternator de masina, eventual unul modificat in motor, daca nu merge utilizat direct.
Sau alt motor f fiabil, realizat pt utilizare indelungata, sau macar un motor proiectat pt o tensiune/curent sensibil mai mare decat cea la care il utilizezi.
Ar fi preferabil sa fie un motor brushless, daca se poate....

Acumulatorul poate sa fie evident unul mai mare - de motocicleta sau chiar de masina, de 40 Ah, sau char mai mult - se gasesc cel putin pana la 300 Ah.
Daca nu vrei acc cu plumb, o sa trebuiasca sa scoti mult mai multi bani pt ei si pt incarcator.
Acumulatorii cu litiu, mai au cativa ani pana ajung la preturi rezonabile.

Edited by loock, 03 September 2008 - 21:26.


#3
prometeu30

prometeu30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 25.10.2007

 loock, on Sep 3 2008, 22:14, said:

Forta lor se masoara in Nm

Din cite stiu eu la toate masinile sau motoarele se vorbeste de putere nu de forta!..... iar puterea se masoara in Watti sau Cp! Cred ca pe multi dintre noi ne-ai bagat in ceata cu ''Nm''!
1Nm cati cai putere are?

Edited by prometeu30, 05 September 2008 - 08:19.


#4
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Se specifica si CP sau KWh, dar si cuplul la masini.

Unitatea de masura a fortei in SI este N (Newton), si este egala cu forta necesara pt accelerarea unei mase de 1 Kg cu o rata de 1m/s radical sau  kg x m x s la minus 2, sau 1 kg x m/s la patrat.

O alta unitate de masura a fortei scoasa in prezent din SI, depasita, dar care inca se mai foloseste in special pt exprimarea cuplului - la chei/suruburi, motoare cu reactie/rachete, etc., este kgf (kg forta) este egala cu forta exercitata de gravitatia standard, asupra unei mase de 1 Kg.

1 kgfm = 9,80665 Nm

Puterea se masoara in kgf x m/s sau in Nm/s sau in W

1 kW = 1000 N  m / s

1 kW = 1.34 CP

1 CP = 75 kgf x m / s

1 CP = 0.7457 kW (variaza in f de domeniu...poate sa fie si 736 W )

1 CP = 44741 N  m / min

Edited by loock, 05 September 2008 - 09:15.


#5
prometeu30

prometeu30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 25.10.2007

 loock, on Sep 5 2008, 10:02, said:

Se specifica si CP sau KWh, dar si cuplul la masini.

Unitatea de masura a fortei in SI este N (Newton), si este egala cu forta necesara pt accelerarea unei mase de 1 Kg cu o rata de 1m/s radical sau  kg x m x s la minus 2, sau 1 kg x m/s la patrat.

O alta unitate de masura a fortei scoasa in prezent din SI, depasita, dar care inca se mai foloseste in special pt exprimarea cuplului - la chei/suruburi, motoare cu reactie/rachete, este kgf (kg forta) este egala cu forta exercitata de gravitatia standard, asupra unei mase de 1 Kg.

1 CP = 75 kgf sau 736 W

Intrebarea maea e alta!:   1Nm cati cai putere are?
Eu stiu citi watti are un cal putere dar nu stiu citi Nm are un cal putere!

#6
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Am adaugat informatia dorita la sfarsit.
Formula presupune exprimarea pe unitatea de timp
Pt 1s se imparte la 60 - evident...

1 CP = 745,68 (33) Nm/s

Edited by loock, 05 September 2008 - 09:26.


#7
prometeu30

prometeu30

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 272
  • Înscris: 25.10.2007

 loock, on Sep 5 2008, 10:24, said:

Am adaugat informatia dorita la sfarsit.
Formula presupune exprimarea pe unitatea de timp
Pt 1s se imparte la 60 - evident...

1 CP = 745,68 (33) Nm/s
Deci in continuare...    cati watti ar trebui sa aiba un motor pentru a transporta  o persoana de 70Kg cu o viteza de 4 Km/h?Sau la 12 volti cati amperi ar trebui sa consume bateria ?

#8
bonobo

bonobo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,465
  • Înscris: 23.09.2004

 prometeu30, on Sep 5 2008, 10:09, said:

1Nm cati cai putere are?
N-are. Ala-i cuplul (T). Ca sa obtii puterea (P), trebuie sa inmultesti cuplul cu viteza unghiulara (ω in radiani / secunda):
P = T * ω

 prometeu30, on Sep 8 2008, 12:27, said:

cati watti ar trebui sa aiba un motor pentru a transporta  o persoana de 70Kg cu o viteza de 4 Km/h?
Depinde de rezistenta (frecarea) intampinata.

#9
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Un om - mai sportiv, dezvolta cu aparatul locolotor -picioarele, pedaland, in jur de 500 W, destul cat sa prinda chiar si 50 km/h cu o bicicleta relativ normala.
Daca bicicleta este carenata aerodinamic, joasa, etc, se poate atinge sau depasi recordul stabilit prin anii '70, de peste 105 km/h, fara vant spate sau fata, si nici lateral :), fara teren inclinat ascendent sau descendent, si fara cusca aerodinamica externa.
Cu o cusca aerodinamica - tir sau masina cu ecran in fata, tot prin anii '70 s-a ajuns la 225 km/h, utilizand o bicicleta absolut normala ca aerodinamica !!!!!!!!, dar cu foaia (pinionul de la pedale) mult mai mare, cu mult mai multi dinti.

#10
jafpefata

jafpefata

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,700
  • Înscris: 26.09.2007
Dar se găsesc în Publitim bicicltete electrice, a îți face una nu e ușor, e nevoie de multă electronică, mai ales la partea cu frânarea regenerativă.

#11
q-s3r

q-s3r

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 146
  • Înscris: 14.06.2008

 jafpefata, on Sep 9 2008, 05:30, said:

Dar se găsesc în Publitim bicicltete electrice, a îți face una nu e ușor, e nevoie de multă electronică, mai ales la partea cu frânarea regenerativă.
Deci faza cu motorul de bormasina nu credecti ca ar functiona sa mearga macar cu 10 km/h !12 V 12.Ah avanad acumulatoru care alimenteaza motorasul , Dar daca i adu o tensiune si o intensitae mai ridicata la motor ar avea mai multa forta?

#12
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,662
  • Înscris: 29.03.2006
Am amintit mai sus, ca de regula motorul bormasinilor portabile, are o rezistenta interna mai mica, si consuma un curent de mai multi Ah decat are specificat acumulatorul pe o ora intreaga.
Specificatile variaza semnificativ de la model la model.
Fara masuratori de precizie, este mai greu....
Se poate incarca acumulatorul, si apoi se cronometreaza timpul de utilizare pana la descarcare, dar cu bormasina in sarcina !, deci nu invartire in gol !!!
Dau un ex.: daca se descarca dupa 15 min de utilizare absolut continua, la utilizare exclusiv in sarcina !, inseamna ca motorul consuma un curent de 4 X mai mare. adica 1,2 Ah x 4 = 4.8 A
Ex. : 12 v x 4.8 A = 57,6 W

Posibil sa varieze f mult in f de model !, si posibil sa existe modele care consuma sensibil mai putin, insa care au angrenaje care maresc cuplul la mandrina, scazand insa turatia.
In mod sigur, exista si modele care au motoare mai puternice, si mult mai puternice.

Utilizat in sarcina pe perioade indelungate, motorul bormasinii se va arde prematur, si ma refer in primul rand la o eventuala incercare de utilizare pt locomotie...:)

Cum aminteam mai sus, un ciclist viguros dezvolta ~ 500 W, adica ~ 0,67 CP, si reuseste sa atinga o viteza de 50 km/h si peste, cu o bicicleta necarenata, iar cu una f speciala, superaerodinamica, carenata complet si f joasa, poate atinge cel putin 105 km/h.

Am recomandat mai sus chiar subvoltarea motorului, pt o viata mai lunga.
Varianta inversa, nu poate tine prea mult....
Am amintit alte variante de motoare utilizabile.

Edited by loock, 16 September 2008 - 22:41.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate