ARO
Last Updated: Apr 11 2018 17:13, Started by
rexkroki
, Aug 29 2008 20:56
·
0
#37
Posted 31 May 2009 - 09:27
chiar, care dupa care a copiat?
nu stiu de ce, dar am vaga impresie ca pe vremea cand a aparut aro, defenderele aveau gaura aia in bot, cu radiatorul mai in spate. nu? |
#39
Posted 31 May 2009 - 22:20
kos_funny, on 30th May 2009, 11:49, said: Horia, eu am Aro si chiar mi-as mai lua unul pe care sa il fac strict pt Off. Cel pe care il am e imbunatatit atat pe partea mecanica cat si pe electrica. Plus de asta este si intretinut si verificat periodic. Asa ca sper sa nu am sanse sa patesc ce ai patit tu cu cele de la servici. Totusi, considerand (ipotetic si prin absurd) ca ARO ar fi fost niste masini foarte bine executate si din materiale de calitate, era ceva ce nu-mi placea: spatiul interior. Prea mic la volan si mult prea mic la cei din spate (pt. 244). Parca caroseria de 243 era mai bine gandita pentru acest tip de masina dar bineinteles, nu pentru drumuri lungi. In afar' de asta, ARO a suferit la capitolul motoare diesel: cel de Campulung era OK atat vreme cand pompa de injectie era bine reglata si bujiile in stare buna (necazu' era ca bujiile picau repede si pompa se deregla des ...), iar cel de Brasov era un model de rezistenta dar si un "campion" la vibratii si zgomot ... fiind de fapt un motor agricol. La multe ARO cu motoare de Brasov se desprindea masca din sudura din cauza vibratiilor. Aaa, si inca ceva: oricat te-ai fi caznit, nu reuseai sa le incingi ... Vara era OK, mai dureros era iarna ... Asa ca daca vrei sa ai un ARO capabil, trebuie sa-i pui alt motor ... |
#40
Posted 12 July 2009 - 23:00
De condus, nu prea, asa, prin curte. Dar ceva istorie parca imi aduc aminte. Pe vremea ailalta, pana in 89, orice succes international era trambitat. Fara prea multe detalii, ar trebui sa caut pe net, dar..., prin 60-70, a fost nu's ce concurs offroad in care aro a scos din namol toate land-uril, range-urile jeep-ri si alte chestii vestice. Ala era M461, facut dupa gaz-ul rusesc, la randul lui copy-paste dupa nu mai stiu ce... (cam asa a fost si cu SR -urile / Steagul Rosu/Roman Brasov, la origini ancestrale Leyland, rog corectii, nu mai sunt sigur, cam toate prada sau souveniruri de razboi...). Practic, renumele aro a fost facut (din cate stiu) de acest M461.
Apropo si by the way, interesanta istoria Dacia de pe Wikipedia, imi aduc aminte de Estafette, Dacia 2000, etc. Inapoi la topic. Dupa care aro, seria 24. Raliul faraonilor, catre 89. Caroseria de aro, restul parca Ford, lup in piele de oaie. Absout de acord cu cine a scris despre proiectarea lui pentru drumuri nasoale. Nu pt offroad extrem. Planificarea socialista: trebuie o masina pentru mers la tara=aro, pt sosele=dacia, dubite=tv (tudor vladimirescu), camioane=steagu rosu/roman, agricultura si aplicatii industriale=tractorul, etc. Oricum nu era pentru blondele si cocalarii de dorobantu, ma rog, echivalenul lor din vremea aia. Despre partea tehnica: prin 84-85, intr-un tren bucuresti-brasov un tip zice: tre sa subtiem tabla la masini, de la zero nustiucat la zero nustiucat la dacia si aro (nu la fel, la aro era mai groasa). Trageti voi concluziile despre fisuri. Motoare la seria 24 (cele romanesti, si astea partial): D127 ("de Brasov" doua chiulase), diesel 4 cil. din tractorul de 45 cai, trei cilindrii, de aia vibra si facea ca toti dracii. De la vibratii se ducea si caroseria, motor de tractor facut pt aratura si pt sasiu (mult mai zdravan) si cabina de tractor. Dupa asta, se face L25 sau 27, diesel din motorul pe benzina de Campulung, numa ca asta are mai putine, prima oara suruburi, dupa care prezoane. Zmulgea si indoia chiulasa (una singura) din cauza nr insuficient de suruburi/prezoane. Circ cu majorat gauri in blocul motor si cu rectificat chiulase. Mecanicii trebuiau sa aibe incarcare... Am auzit ca au facut vreo cateva bucati dupa 89 cu motor ford cosworth, vreo 2, 3 buc au fost la atom, la crenavoda. Pentru ce au fost gandite/repartizate de economia socialista, ok. Mai mult, cred ca ar avea ceva vanzare si acum, e un segment de piata marisor pe la munte si pe langa oi. Intr-o vreme se vindea lada niva in draci, dar... nu ne vindem tara, o lasam sa rugineasca sau poate o dam moca la mai stiu io ce cocalar de afara (inventat de vreun roman "baiat "mai" destept"). Imi pare rau de masinutele astea, totusi sunt roman, culmea, n-am lipsit de la nici o votare... Sanatate PS: dupa ce am scris mesajul am citit istoria aro din link-ul de mai sus cu doua postari. Sunt date exacte la balbele mele. Asta e. Prima data bag in priza si dupa aia citesc instructiunile... Cat despre mentiunile cehului referitoare la electronica, sa fim seriosi, cine drac avea calculatoare in masini la vremea cand au fost proiectate (vorbesc de seria 24)? Edited by Clipa, 12 July 2009 - 23:20. |
#41
Posted 13 July 2009 - 18:06
#42
Posted 15 July 2009 - 19:35
Am avut asa ceva, Aro 243 - motor Campulung. Era o aventura sa o conduci. Ergonomic era dezastru. Niciodata nu am reusit sa imi gasesc o pozitie comoda la volan si am 1.80m inaltime. Cand vroiai sa bagi in treapta I, trebuia sa impingi schimbatorul cu palma ( daca il tineai in pumn dadeai cu degetele in bord ). Din punct de vedere al fiabilitatii era sub orice critica. La fiecare drum mai crapa cate ceva. Caroseria se imbina....... Cand inchideam usa soferului, se vedea afara, avea un spatiu de intra un deget Cand saream de 70km/h mirosea a ars. Avea joc in volan de jumatate de tura in ambele directii ( dupa ce i-am schimbat caseta de directie, in 1000km a inceput sa faca la fel). Am scos-o de la service, reparatie capitala ( motor, transmisie, directie, caroserie ) si am reusit sa parcurg 10km pana a crapat iar Insa pe teren...... era cu totul alta treaba. Fara nici un fel de exagerare, am lasat de multe ori Toyota si Nissan-uri in urma, nu neaparat fiindca erau mai slabe ci pentru ca soferii aveau mila de ele, pe cand mie nu imi era mila de Aro Nu o foloseam zi de zi, numai in week-enduri, dar am o gramada de amintiri frumoase cu masinuta asta. Am ajuns la o stana izolata de nu le venea alora sa creada, doar cu Taf-ul mai urcase cineva pe acolo. Orice drum era ca o aventura, niciodata nu stiai cand mai crapa ceva si ramai in drum Intr-un fel imi pare rau ca nu o mai am, dar pe de alta parte ma saturasem sa stau cu mainile pana la cot in ea.
|
#43
Posted 16 July 2009 - 09:27
Tocmai de aceea majoritatea pasionatilor spun ca ARO e o masina cu suflet!
Tu poate ai fost ghinionist, adevarul ca nici motorul de Campulung nu e chiar reusit. Al meu, cu motor de Brasov, chiar nu m-a dezamagit pana acum si l-am bagat pe unde nici picior de om nu a calcat! |
#44
Posted 16 July 2009 - 15:01
kos_funny, on 16th July 2009, 10:27, said: Tocmai de aceea majoritatea pasionatilor spun ca ARO e o masina cu suflet! Tu poate ai fost ghinionist, adevarul ca nici motorul de Campulung nu e chiar reusit. Al meu, cu motor de Brasov, chiar nu m-a dezamagit pana acum si l-am bagat pe unde nici picior de om nu a calcat! |
#45
Posted 17 July 2009 - 18:44
#47
Posted 24 July 2009 - 09:56
Acum se cara la greu cu ele: lemne, ciment, nisip...
Am neamuri la Campulung si toti din zona au ARO! Acolo asta e moda. Toti regreta distrugerea ARO. |
#48
Posted 29 July 2009 - 12:41
o poza de w-e acesta.
O iesire organizata de catre ARO CLUB ROMANIA ( www.aro4x4.net ) da ... exista asa ceva in Romania .... singurul club ARO infiintat deabia de 1 an. Attached FilesEdited by Tarzy, 29 July 2009 - 12:42. |
#51
Posted 31 July 2009 - 16:42
Basarab, on 29th July 2009, 15:11, said: Au fost beton. Sa speram ca o face Dacia la loc - masina de teren romaneasca. Dacia aia de o tot lauzi n-aare ( n-o sa aiba ) nici o treaba cu offroad ul. Ultimul suv dacia (Aro 10) a fost un fiasco. Mai lasa-ne cu loganul inaltat. |
|
#53
Posted 04 August 2009 - 15:48
AcidMan, on 31st July 2009, 17:42, said: nu ca ar merita dar nu ma pot abtine. Dacia aia de o tot lauzi n-aare ( n-o sa aiba ) nici o treaba cu offroad ul. Ultimul suv Dacia (Aro 10) a fost un fiasco. Mai lasa-ne cu loganul inaltat. habar nu ai ce vorbesti 1. Aro 10 nu e SUV 2. a fost fiasco ptr ignoranti, ptr cei care stiu sa aprecieze cu adevarat o masina de teren a fost si este o alegere foarte reusita. ARO este apreciat mai mult in afara tarii decat la noi, la noi e asimilat ciobanilor si zarzavagiilor, dar nu trebuie sa ne mire, in cartierele de apartamente confort 3 si/sau 4 sunt pline vbordurile de masini ultimul ragnet. Asta e .... suntem o tara de cocalari si inca cu cascarabeta propietate personala si inca cu cascarabeta propietate personala Attached Files |
#54
Posted 05 August 2009 - 11:09
Fratilor, lamuriti-ma si pe mine: diferitele modele de Aro - atat 24 cat si 10 - au avut anumite hibe de fiabilitate, din fabricatie.
Una din hibe era directia: caseta de directie ceda usor la o utilizare mai..."intensa", jocul mare la volan era ceva obisnuit la masinile noi (!). O alta problema era transmisia fata: "ceda nervos" cutia de transfer, se duceau cuplele de la planetare, intr-un cuvant - ramaneai fara "fata". Acuma, dilema mea (sau trilema ...): am vazut numerosi pasionati de gama Aro care au cumparat / gasit niste ha^rburi si au investit in ele sute, poate mii de ore de munca si de buchiseala chinezeasca, reconditionandu-le si aducandu-le intr-o stare excelenta (bravo lor si felicitari pentru rezultatele obtinute). Insa, aceste hibe de fiabilitate se mentin ? Dupa atata munca ai "sansa" sa pice iar caseta de directie, cutia de transfer, grupul fata ? Iar desfaci, iar schimbi, iar pui la loc, te dai o tura, doua, cu masina si, iar: demontat, reparat si montat la loc ? Adica stai mai mult cu mainile "in ea" decat pe volan si schimbator ? Sau, efectiv aceste probleme de fiabilitate erau datorate unor montaje gresite in fabrica sau unei intretineri necorespunzatoare ? Lipsa ulei in grupuri, nema gresaj etc.... ? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users