Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sa construim o casa
Last Updated: Jan 16 2007 10:14, Started by
cdan
, Dec 17 2004 22:50
·
0
#109
Posted 15 May 2005 - 23:02
inginerum, on May 15 2005, 00:43, said: problema cea mai mare este cea a ignifugarii , a tratamentului antidaunatori si a prevenirii putrezirii. in zona mea natala , de fapt cred ca peste tot la munte, sunt case care au zeci de ani si nu prezinta probleme asa cum prezinta multe case moderne construite din caramida samd. am vazut ca pentru exterior exista acele solutii cu polisteren expandat (daca asa se cheama materialul).acel polistiren peste care se aplica tencuiala cu plasa din fibra de sticla , oare nu opreste "respiratia" lemnului ? lemnul pe exterior se poate trata foarte usor, exista impregnanti , care au si culoare in ei. nu tb decat sa dai odata cam la 4 ani, functie de cat de bun e impregnantul. daca ai putea sa faci casa din barne, ar fi superok, alea sunt cel mai bun izolant termic si fonic. la interior poti merge linistit pe varianta vata minerala+rigips. atentie la instalatia electrica, trebuie prin tubulatura metalica. normativele la lemn sunt foarte aspre, ai probleme si cu asigurarea daca nu e ok si nu ai un proiect de electrice beton. |
#110
Posted 16 May 2005 - 00:08
normal ca nu folosesc copex din plastic.
instalatia de curenti tari este facuta in tubulatura metalica care la randul ei este pozata pe o banda de tabla de fier astfel incat contactul termic in caz de scurt sa fie redus la minim. oricum instalatia va fi facuta cu sigurante diferentiale peste tot , totul cu merlin gerin si schneider. cu amperii nu poti sa te joci. never ever. si instalatia de curenti slabi va fi facuta prin tubulatura de protectie metalica,chiar daca normele nu previn , dar este mai sanatos asa si din punct de vedere al perturbatiilor si sigurantei mecanice.centura de masa prin toata casa pentru tubulatura si prize. priza de pamant cu tarusi de fier galvanizati, sudati si ingropati in bentonita la baza burlanului cel mai nordic. sigurante pe fiecare circuit.10 A pentru luminat,16 si 25 pentru prize.(25 circuit pentru masina spalat). diferentiale de 25 mA pentru fiecare coloana. cablarea cu impamantare obligatoriu.cabluri de Cu 1,5 lumina, 2,5 priza. prize shucko cu protectie mecanica la intrare. separator (heblu) la intrarea in tabloul principal pentru intreruperea de urgenta a intregii case. eventual unul afara la racordul de la renel dar este cam riscant ca mai vine un hot sau unul pus pe glume si iti taie curentul cand iti este lumea mai draga. pe holuri instalatie de iluminat de urgenta (f simplu de facut = nu cu lampi standard ci cu un circuit general , alimentat la 12 V cu acumulator de back-up) - ma gandesc la nevasta/copii in cazul in care apare vreo surpriza de la renel. pe exterior proiectoare cu senzor de prezenta incorporat. priza de exterior cu clasa de protectie IP cat mai mare (poate vreau sa alimentez o masina de tuns iarba samd). in fiecare camera 2 prize universale de semnal mic (TV,tel,RJ45) situate in colturi diametral opuse.toate cablele stranse intr-un singur loc (220,TV,tel,RJ45,alarma) pentru o buna gestionare a lor. ideea este ca recomand pentru cei care isi vor face casa sau isi fac sa proiecteze de la inceput si inglobarea in constructie a tuturor acestpr retele de cable pentru va facilita ulterior folosirea lor. din punctul asta de vedere nu imi trebuie meseriasi sa ii platesc ca munca asta o fac eu cu instalatiile sanitare nu este asa de greu iarasi. izolare termica pentru fiecare circuit pentru a preveni inghetarea instalatiilor si a pierderii de caldura. pentru centrala termica cred ca este mai bine de lucrat cu instalatie aparenta din cu (desi aspectul poate lasa de dorit). acum ca intreb eu ceva pe voi. ce stiti de tamplaria de tip termopan din lemn stratificat. este buna de ceva?sau raman la pvc sau aluminiu sau poate pe tamplaria clasica din lemn. Edited by inginerum, 16 May 2005 - 00:08. |
#111
Posted 16 May 2005 - 07:36
inginerum, on May 16 2005, 00:08, said: normal ca nu folosesc copex din plastic. instalatia de curenti tari este facuta in tubulatura metalica care la randul ei este pozata pe o banda de tabla de fier astfel incat contactul termic in caz de scurt sa fie redus la minim. oricum instalatia va fi facuta cu sigurante diferentiale peste tot , totul cu merlin gerin si schneider. cu amperii nu poti sa te joci. never ever. si instalatia de curenti slabi va fi facuta prin tubulatura de protectie metalica,chiar daca normele nu previn , dar este mai sanatos asa si din punct de vedere al perturbatiilor si sigurantei mecanice.centura de masa prin toata casa pentru tubulatura si prize. priza de pamant cu tarusi de fier galvanizati, sudati si ingropati in bentonita la baza burlanului cel mai nordic. sigurante pe fiecare circuit.10 A pentru luminat,16 si 25 pentru prize.(25 circuit pentru masina spalat). diferentiale de 25 mA pentru fiecare coloana. cablarea cu impamantare obligatoriu.cabluri de Cu 1,5 lumina, 2,5 priza. prize shucko cu protectie mecanica la intrare. separator (heblu) la intrarea in tabloul principal pentru intreruperea de urgenta a intregii case. eventual unul afara la racordul de la renel dar este cam riscant ca mai vine un hot sau unul pus pe glume si iti taie curentul cand iti este lumea mai draga. pe holuri instalatie de iluminat de urgenta (f simplu de facut = nu cu lampi standard ci cu un circuit general , alimentat la 12 V cu acumulator de back-up) - ma gandesc la nevasta/copii in cazul in care apare vreo surpriza de la renel. pe exterior proiectoare cu senzor de prezenta incorporat. priza de exterior cu clasa de protectie IP cat mai mare (poate vreau sa alimentez o masina de tuns iarba samd). in fiecare camera 2 prize universale de semnal mic (TV,tel,RJ45) situate in colturi diametral opuse.toate cablele stranse intr-un singur loc (220,TV,tel,RJ45,alarma) pentru o buna gestionare a lor. ideea este ca recomand pentru cei care isi vor face casa sau isi fac sa proiecteze de la inceput si inglobarea in constructie a tuturor acestpr retele de cable pentru va facilita ulterior folosirea lor. din punctul asta de vedere nu imi trebuie meseriasi sa ii platesc ca munca asta o fac eu cu instalatiile sanitare nu este asa de greu iarasi. izolare termica pentru fiecare circuit pentru a preveni inghetarea instalatiilor si a pierderii de caldura. pentru centrala termica cred ca este mai bine de lucrat cu instalatie aparenta din cu (desi aspectul poate lasa de dorit). acum ca intreb eu ceva pe voi. ce stiti de tamplaria de tip termopan din lemn stratificat. este buna de ceva?sau raman la pvc sau aluminiu sau poate pe tamplaria clasica din lemn. esti bine pregatit eu as merge pe lemn stratificat, dar de la o firma serioasa. eu lucrez cu niste tipi din beius, foarte buni. daca tot faci ceva fain, macar sa fie pana la capat pt curenti slabi e adevarat, ii aduni intr-o doza mare langa tabloul electric. incerc sa iti trimit niste poze, sa vad daca le gasesc, cum arata sanwichul lemn+vata minerala+rigips. |
#112
Posted 16 May 2005 - 07:48
Vad ca va pricepeti.
Am o intrebare. Putin off-topic. Care e cea mai buna vopsea lavabila de interior? O sa fac curatenie in apt si vreau sa dau cu alb si peretii si tavanele dar vreau 2 nuante de alb. Unde gasesc si ce marci. Merci. |
#113
Posted 16 May 2005 - 11:30
...si eu am o intrebare:
cam cat ma costa un put american pana la doua panza freatica??? |
#114
Posted 16 May 2005 - 12:08
am uitat sa zic, vad ca lucrezi cu gewiss
cum e putul american? oricum , preturile sunt la ml, asa ca tb vazut unde e a doua panza freatica in zona voastra la vopsele lavabile, mai ales daca e alba, ia oricare. cea mai buna pt mine e caparol, dar e si cea mai scumpa. oricum, fiecare zona foloseste alte tipuri, care se vand pe acolo. de ce nu dai culoare pe pereti si lasi numai tavanele albe? Edited by zen, 16 May 2005 - 12:12. |
#115
Posted 16 May 2005 - 15:09
nu dau cu culoare ca nu prea imi place. As vrea sa le fac albe. Dar vreau 2 nuante de alb. Cum gasesc 2 vopsele albe diferite?. Se face tot cu colorant?
|
#116
Posted 16 May 2005 - 19:27
cu colorant.
daca vrei spre crem, pui pigment maron, spre gri - negru, etc. fii atent la cata vopsea iti va trebui pentru acoperirea in doua maini a peretilor/tavanelor. asta pentru ca odata facuta o nuanta este destul de dificil sa o mai nimeresti (presupunand ca o prepari acasa si nu intr-un centru specializat). |
#117
Posted 16 May 2005 - 19:39
diesel, on May 16 2005, 15:09, said: nu dau cu culoare ca nu prea imi place. As vrea sa le fac albe. Dar vreau 2 nuante de alb. Cum gasesc 2 vopsele albe diferite?. Se face tot cu colorant? nu te sfatuiesc cu pigment. nu exista 2 nuante de alb poate alb si crem f deschis,eventual mergi la unii care fac culorile pe computer si , eventual, alege-le de pe un paletar de culori. sau mai bine, da un ban la un designer, ca nu o sa iti mai recunosti apartam dupa. apropo, un litru acopera cam 3 mp, in medie Edited by zen, 16 May 2005 - 19:40. |
#118
Posted 17 May 2005 - 20:22
Am făcut un studiu de piață (preturi pentru diferitele paliere de lucru) referitor la ceea ce am eu de construit. Adică: am de demolat o cameră in suprafață la sol de aprox. 30 mp. Ăn locul ei vreau să ridic un living.
Deci doresc să fac următoarele lucrări: -săpătură; turnat fundație, turnat stâlpi, turnat placă, ridicat 4 pereți. - astereală, pus tablă pe casă; Astea ar cam fi la roșu. Suprafața de zidit este de 30 mp, deci tot atât și de tencuit. Tencuiala o fac numai pe interior deoarece ceilalți pereți sunt înconjurați de alte ziduri. Deci pentru lucrarea la roșu fără astereală și pus tabla pe casă mi-au cerut următoarele prețuri: 20 mil, 40 mil, 60 mil, 1.500 E, 2.000 E, 120 mil., 140 mil., 190 mil. Pentru zidărie de la 550.000/mcub până la 1.150.000 mcub tencuit interior și exterior 115.000 mp turnat șapă 80-100.000 Pus tablă pe casă 100-120.000 mp astereală 80-100.000 mp fierărie la placă și fundație 8-10.000 / kg cofrat 80.000 mp glet 80.000 mp pus polistiren pe tencuială 60.000 Mi s-a cerut chiar și 330.000/mp pe zidărie 80.000 Acestea sunt doar o parte din prețurile pe care le-am găsit pe piață. Ele oscilează cam cu 10-20.000 /mp. Prețul cerut de firme mai mici, nu cele de top se ridică undeva la 65 E / mp la roșu. Părerea mea este că este foarte bine să prospectați piața foarte bine și să nu vă grăbiți. Toți cer prețuri care să-i avantajeze pe ei și nicidecum pe tine. Mă uimește pur și simplu decalajele mari dintre prețuri, ceea ce înseamnă că majoritatea constructorilor pun un adaos fabulos la suma finală. Ăn momentul în care le-am cerut să nu îmi mai facă calculul per toată lucrarea și le-am cerut pe etape, atunci au început să dea din colț în colț și să ceară niște prețuri astronomice. Eu vă îndrum să faceți mai înti un studiu de piață, să vă documentați foarte bine, pentru ca în momentul când discutați cu ei să fiți la curent cu ce aveți de făcut dar și cu prețurile pieții. Altfel te jupoaie. Chiar și pe forum am observat că cei care dețin firme de construcții se feresc să dau prețuri sub diferite pretexte. Nu îmi vine să cred că ei nu au un calcul pe diferite etape de lucrări. Sper ca datele pe care le-am postat să vă fie utile și să comparați cu ceea ce cunoașteți și voi. Vă urez succes. |
|
#119
Posted 17 May 2005 - 23:26
zen, on May 16 2005, 12:08, said:
din cate stiu eu, putul american este un put de diametru mai mic (50 cm? cat sa intre o galeata...) fata de fantanile obisnuite, traditionale romanesti si sunt construite din tuburi de beton prefabricate. de ce ii zice american, nu stiu... Cat costa? pai terbe sa stii la ce adancime este a II-a panza freatica la tine in zona (intraba oamenii din zona ca ei stiu), vorbeste c niste muncitori si vezi cat iti iau pe sapatu putului - preturile difera f mult si vezi cat te costa prefabricatele!
Edited by c_cris85, 17 May 2005 - 23:29. |
#120
Posted 18 May 2005 - 14:51
Am nevoie de un sfat: cum e mai bine sa facem peretii casei? cu porotherm de 38 sau cu porotherm de 30 si izolat cu polistiren expandat de 5? Daca-i facem cu poro de 38, mai trebuie aplicat polistiren pe exterior?
|
#121
Posted 18 May 2005 - 20:35
mona, on May 18 2005, 14:51, said: Am nevoie de un sfat: cum e mai bine sa facem peretii casei? cu porotherm de 38 sau cu porotherm de 30 si izolat cu polistiren expandat de 5? Daca-i facem cu poro de 38, mai trebuie aplicat polistiren pe exterior? polistiren poti pune si pe zid de 72, daca ai chef eu as face zid de 38 fara polistiren. de fapt, asa fac. |
#122
Posted 18 May 2005 - 23:30
parerea mea am exprimat-o mai acum vreo doua pagini.
38.fara. |
#123
Posted 19 May 2005 - 15:09
1) referitor la constructia unei case ...
Nu este mai bine ca sa apelam la o firma pt constructia "la rosu", dupa care sa "schimbam macazul" si sa continuam in regie proprie?! 2) un pret de 140 euro/mp (porotherm 38) "la rosu" este okay sau prea mare? |
|
#124
Posted 19 May 2005 - 15:34
criscos, on May 19 2005, 15:09, said: 1) referitor la constructia unei case ... Nu este mai bine ca sa apelam la o firma pt constructia "la rosu", dupa care sa "schimbam macazul" si sa continuam in regie proprie?! 2) un pret de 140 euro/mp (porotherm 38) "la rosu" este okay sau prea mare? 1. ba da, dar te pricepi la finisari? ai masina si timp sa cari materiale? 2.pretul e ok, din ce e acoperisul?? |
#125
Posted 19 May 2005 - 15:52
zen, on May 19 2005, 15:34, said: 1. ba da, dar te pricepi la finisari? ai masina si timp sa cari materiale? 2.pretul e ok, din ce e acoperisul?? 2.pai nu e , ca la rosu e doar cu astereala si izolatia |
#126
Posted 19 May 2005 - 17:16
eu prin "rosu" inteleg structura completa, pereti, instalatii sanitare si electrice plus "caciula" acoperisul complet, mai putin jgheaburi, burlane, sageac si pazie.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users