BOILER cu serpentina, Gaz-Boiler, Boiler pe Lemne..
Last Updated: Aug 14 2022 13:06, Started by
ruler
, Aug 18 2008 09:08
·
0
#1298
Posted 09 August 2020 - 19:19
radurus, on 25 iulie 2020 - 18:36, said:
Vasul de expansiune trebuie pus pe apa rece nu calda. Se demonteaza supapa aceea de la intrare in boiler si se monteaza un teu. Apoi in acel teu (jos) se monteaza supapa iar in lateral de racordeaza vasul de expansiune (cu ajutorul unei tevi/furtun desigur) ( momentan inca nu am montat reductorul de presiune insa am reglat hidroforul sa plece la 2,4 si sa se opreasca la 2,8 bar , aproape insesizabila fluctuatia presiunii si cred ca nici nu-l mai montez ) Attached Files |
#1299
Posted 08 October 2020 - 21:36
Salut, la o centrala vu oe 356-7 cu boiler 150l, am mutat boilerul de sub centrala de pe parter in subsol si am incarcat boilerul fara sa am informatii corecte si imi afiseaza starea S. 54, probabil aer in boiler. Cum pot face aerisirea corect va rog? Mulțumesc!
|
#1300
Posted 29 January 2021 - 14:42
Salut,
Am si eu o problema cu un boiler de 120 litri cu 2 serpentine, pe care acum il incalzesc cu cazanul cu lemne. Ambele serpentine sunt legate in paralel si prin ele circula apa care vine de la un cazan. Problema este urmatoarea; creste foarte mult presiunea pe teava de apa calda,care merge spre robinetele din casa , peste 6-7 bari de fiecare data. Am pus un manometru pe teava de apa calda pentru a vedea presiunea, vara, cand apa calda imi vine de la panoul solar. Interesant este faptul ca atunci cand boilerul merge pe curent presiunea nu creste mai mult de 3 bari. Mentionez ca pe intrarea de apa rece in boiler dupa supapa de suprapresiune, am un vas de expansiune rosu de 18 litri cu presiunea de 1.5 bari. Ce as putea face? Acum de fiecare dat cand fac foc in cazan, deschid un robinet din casa de la apa calda sa picure pentru a nu creste presiunea. Edited by morley, 29 January 2021 - 14:46. |
#1301
Posted 30 January 2021 - 08:31
Poate ca nu mai ai aer in vasul de expansiune, sau poate ca i sa dus membrana.Oricum, 1,5 bari este prea putin.
Ce presiune ai in mod normal in boiler ? Deschizi un robinet de apa calda la un debit normal si te uiti sa vezi ce presiune ai in boiler. Daca spre exemplu ai 3 bar, bagi in vas 2,8 bari de aer. Daca ai 2,5 bar de apa, bagi in vas 2,3 bari de aer. Atentie ca vasul se masoara cu apa la presiune zero. Inchizi apa rece ce intra in boiler si deschizi la maxim apa calda din casa ca sa scada presiunea de apa la zero. Masori si completezi cu aer si dupaia deschizi apa rece ce intra in boiler si inchizi apa calda din casa |
#1302
Posted 30 January 2021 - 18:05
#1303
Posted 30 January 2021 - 18:38
71cristian, on 30 ianuarie 2021 - 18:05, said: Sigur sunt in paralel ???? Si cum le-ai legat in paralel de la acelasi cazan ? ce iese în partea de jos, ar trebui să intre în a doua serpentină după care să meargă la retur. Am pus și o poză. florin71_skoda, on 30 ianuarie 2021 - 08:31, said:
Poate ca nu mai ai aer in vasul de expansiune, sau poate ca i sa dus membrana.Oricum, 1,5 bari este prea putin. Ce presiune ai in mod normal in boiler ? Deschizi un robinet de apa calda la un debit normal si te uiti sa vezi ce presiune ai in boiler. Daca spre exemplu ai 3 bar, bagi in vas 2,8 bari de aer. Daca ai 2,5 bar de apa, bagi in vas 2,3 bari de aer. Atentie ca vasul se masoara cu apa la presiune zero. Inchizi apa rece ce intra in boiler si deschizi la maxim apa calda din casa ca sa scada presiunea de apa la zero. Masori si completezi cu aer si dupaia deschizi apa rece ce intra in boiler si inchizi apa calda din casa Attached FilesEdited by morley, 30 January 2021 - 18:42. |
#1304
Posted 31 January 2021 - 09:43
Este bine . Parerea mea este ca asa trebuie sa fie cam la toate boilerele/pufferele . Nu sunt deacord cu aproape jumatatea superioara pe serpentina cu centrala termica si peste jumatatea inferioara cu serpentina pentru PS. Nu stiu de ce au adoptat cam toti ineficienta asta constructiva , exceptie alea tank in tank .
|
#1305
Posted 31 January 2021 - 09:51
... pentru ca:
Stratificarea boierului face ca în partea de jos sa fie mai rece. Transferul de căldură e direct proporțional cu deltaT dintre ACM și agent termic serpentina. Daca ai 2 surse de căldură cu diferența mare de temperatura a agentului termic (termosemineu vs PS), atunci sursa mai calda merge pe serpentina de sus și cea mai puțin calda pe serpentina de jos. Daca ai 2 serpentine in paralel, și încălzești cu o sursa una din ele (șemineu, cazan lemne), panoul solar va avea aport mic deoarece deltaT între agentul lui și ACM din boiler va fi mic, apa fiind încălzită de serpentina cealaltă. Edited by radurus, 31 January 2021 - 09:53. |
#1306
Posted 31 January 2021 - 10:17
O porcarie cu teoria si cu delta T si alte rahaturi de variabile si invariabile . In acest fel se pierde o gramada de energie termica . Ineficiente serpentinele puse una deasupra celeilalte indiferent de sursa de caldura .
Sau cel putin o serpentina ar trebui sa aiba intrarea sus si iesirea pe jos . Edited by 71cristian, 31 January 2021 - 10:18. |
|
#1307
Posted 31 January 2021 - 10:28
Cum zici tu...
Si eu gandeam la fel (paralel e mai bine). Vezi ca serpentinele alea paralele nu sunt identice ca suprafata in toate cazurile. Am facut niste termotehnica prin facultate si am citit si aplicat ce am gasit pe forum de 4 ani incoace pe topicurile de profil. Iti ramane sa faci tu experimentul cu 2 sisteme identice, 2 boilere cu 2 serpentine identice ca suprafata plasate paralel si sus/jos in aceleasi conditii. Apoi vii cu concluziile. |
#1308
Posted 01 February 2021 - 11:01
Revin cu ce am facut :
-verificat presiune in vasul de expansiune , valoare 0 -incarcat aer in vasul de expansiune cu robinetul de apa rece inchis si cel de apa calda deschis ,cu 2 bari. Mi s-a parut ca scade incet presiunea din vas, l-am incarcat cu 3 bari Dupa 15 minute cu robinetele din pozitia pe care am scris-o mai sus presiunea a scazut la 1.5 bari. In momentul cand am inchis robinetul de apa calda si deschis cel de apa rece, presiunea din vasul de expansiune s-a stabilizat ce cea a retelei de apa calda la valoarea de 2.2 bari. Intrebarea mea este trebuie schimbat vasul de expansiune? |
#1309
Posted 01 February 2021 - 11:14
Este sparta membrana. Trebuie alt vas.
(sper ca ai verificat sa nu scape pe la ventil) |
#1310
Posted 05 February 2021 - 10:43
florin71_skoda, on 01 februarie 2021 - 11:14, said:
Este sparta membrana. Trebuie alt vas. (sper ca ai verificat sa nu scape pe la ventil) |
#1311
Posted 19 March 2021 - 00:59
În locul la 4 boilere electrice de 130 litri (total 520 litri) care sunt ținute aproape de temperatura maximă și care asigură necesarul fără probleme ajunge să pun un singur boiler pe gaz de 300 de litri? Bănuiesc că nu am nevoie de unul de 500 de litri deoarece se produce mult mai repede apa caldă prin flacăra de la gaz comparativ cu rezistența electrică. Nu doresc instant sau altă invenție, doar boiler pe gaz.
|
|
#1312
Posted 19 March 2021 - 08:35
Ce fel de boiler pe gaz ?
Daca este vorba de boilerele la care ma gindesc eu, pe linga faptul ca ai nevoie de cos, puterea arzatorului nu este neaparat mai mare fata de rezistenta electrica. Singurul avantaj ar fi ca-i mai ieftin gazul. Daca ai gaz, mai bine montezi o centrala cu care sa incalzesti indirect boilerul cu serpentina. |
#1313
Posted 19 March 2021 - 14:38
Pe mine mă interesează să am cantitate mare de apă încălzită și care să se încălzească repede. Cu siguranță este mult mai ieftin pe gaz decât pe electric și din câte înțeleg eu pe electric nu poți încălzi atât de repede 300 sau 500 de litri cum ai încălzi cu flacără, nu contează de sursa flăcării.
Coșul nu este problemă pentru că boilerul va fi montat la etaj. Când eram copil, la bunici era un cazan în baie pentru apă caldă, încălzit cu gaz. Un cazan făcut de un nene în garaj, fără nicio protecție, dacă puneai mâna pe cazan te ardeai. Din ce mă uit acum pe net un boiler de 300 litri e cam 5000 lei iar unul de 500 litri e cam 9000 lei. De la cazanul lui tataie la cazanul din 2021 cred că e o diferență de 90% mai scump cazanul din 2021. Eu nu aș fi vrut să dau dublu pe un cazan de 500 de litri dacă fac față cu unul de 300 de litri. Din ce m-am uitat pe diferite tabele, timpul de încălzire la unul electric față de unul pe gaz este de 3,5 ori mai mare. Sau 350%! Adică una e să încălzești boilerul la 45 de grade în 1,20 ore, alta e în 4,50 ore. Nu știu cum se fac calculele asta, dar eu m-am gândit că un boiler de 300 de litri care produce apă caldă la 45 de grade în 1,20 ore poate fi echivalent cu unul care face aceeași apă caldă dar în 4,50 ore. Un boiler pe gaz de 300 litri asigură 460 litri apă caldă în mod continuu la 40 de grade. La un electric de 300 sau 500 nu am găsit. Edited by XrainX, 19 March 2021 - 14:40. |
#1314
Posted 19 March 2021 - 15:40
In ce priveste timpul de incalzire, conteaza puterea sursei de caldura.
Un boiler pe gaz (sau o centrala pe gaz) de 30 kW va incalzi apa la fel de repede ca o rezistenta electrica de 30 kW. Dar la gaz poti usor sa scoti 30 kW (ai nevoie de 3 mc/h debit de gaz ceea ce se poate obtine de la majoritatea bransamentelor rezidentiale). Pe curent e cam greu sa scoti 30 kW in aplicatii rezidentiale. Si energia costa de 4 ori mai mult. Boilerele cu incalzitor pe gaz nu sunt foarte raspandite la noi. Poti sa obtii acelasi rezultat si daca iei un boiler de 300 de litri cu serpentina cu suprafata foarte mare (minim 3 mp) si legi la o centrala pe gaz de 30 - 35 kW si programezi centrala sa dea agent termic la 75 - 85 gr. C https://www.westech-...dura-300-L.html Edited by kolfleading, 19 March 2021 - 15:46. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users