Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...
 Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font
 problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...
 

Tutorial: instalare subwoofer+amplificator+kit instalare

  • Please log in to reply
163 replies to this topic

#1
Crysty Gye

Crysty Gye

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 05.11.2005
Salutare.Am creat un tutorial de montare subwoofer+amplificator+folosirea kitului de instalare, pe o masina care nu a mai avut asa ceva inainte.Acest tutorial este creat cu ajutorul domnului Marius3k.

Produse folosite in tutorial:
http://www.be-loud.r...ack_Mutant_CST/
Subwoofer JBL CS 1204T
Amplificator Mutant NW280SP
CADOU: Kit de instalare amplificator Dietz
Acesta este un pachet cumparat la oferta

Celalalte componente deja montate in masina mea:
mp3 pioneer deh-2000mpb
front speakers coustic cs502
back speakers coustic cx693

Avem pe amplificator urmatoarele mufe (are mufe pe 2 parti):
Pe prima parte:
Categoria "POWER" care cuprinde 3 mufe: GND , REM , B+ (se baga fire in gaurile astea 3 si se strang cu surubul => asta este modul de prindere)
[ http://img168.imageshack.us/img168/6657/fata1qa9.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Ce fac fiecare:
B+ = se duce prin toata masina pana la borna de la baterie + ! Si se pune siguranta aceea ciudata care a venit kitul de instalare , cat mai aproape de borna; Cablul folosit din acest kit, este cablul rosu.Siguranta se monteaza! Nu este deja pe fir!
GND = impamantarea.se face prin cablul acela scurt de 1 metru din kit (langa amplificator, unde gasiti impamantare; cu un papuc din kitul de instalare)
REM = se connecteaza printr-un fir la mp3player.Mp3playerul are in spate firul albastru numit rem/remote. (are functia de pornire odata amplificatorul cu mp3playerul...eu o sa ii pun si un intrerupator pe drum, ca sa dau drumu la subwoofer cand doresc).Acolo se trage acest cablu.Normal aveti o mufa iso, connectati acolo, in dreptul firului corespunzator


Apoi langa "POWER" este o siguranta de 40, si urmeaza categoria "BRIDGE" (ea cuprinde urmatoarele):
[img]http://img440.imageshack.us/img440/9575/speakermg8.png[/img -scrie deasupra la toate mufele "SPEAKER FRONT" -are -R+ (2 mufe acelasi sistem de prindere ca mai sus)(1 mufa + una -) -mai are -L+ (2 mufe acelasi sistem de prindere ca mai sus)(1 mufa + una -) Aicea connectem subwooferul.Stanga de tot punem - (minus) de la subwoofer si in dreapta de tot punem + (plus) de la subwoofer Acuma trecem pe partea celalalta a amplificatorului [b]Asta este prima parte:[/b] [img]http://img120.imageshack.us/img120/9231/inouttl3.png[/img]
Mufele RCA nu le folosim, deoarece amplificatorul are adaptor incorporat.
De retinut! Eu la mp3player nu am mufe rca in spate, si de aceea folosesc metoda asta.Daca aveti adaptor high-low sau mufe rca in spate la mp3player connectati prin cablurile rca venite in kitul de instalare, daca doriti


Acuma in dreapta la aceste 4 mufe RCA avem urmatoarele:
Mufa "HIGH IN" in care intra un cablu cu o mufa cu 4 pini.Mi-a dat la amplificator acel fir dar are 30-40 cm maxim.Acesta mufa o connectam in amplificator si celalalt capat (la care sunt doar firele fara mufa) legam la boxele din spate (exact cum trebuie +/- la +/- si L/R la L/R)(foarte important este sa lasam connectate boxele din spate la mp3player.Fostele fire dintre boxe si mp3player raman!!.Practic adaugam acele 4 fire din mufa HIGH IN).Asta e intrarea amplificatorului in mp3player.
Daca folositi mufele RCA, acest cablu/mufa (HIGH IN) nu o mai folositi!!
[ http://img92.imageshack.us/img92/9237/langarcant7.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Acum celalalte reglaje de pe amplificator:
-SuperBASS: 6dB
-X-over: LPF
-LPF: cresti usor pana ajunge sageata aproape verticala, dar usor inclinata spre stanga. -HPF: ignori.
-Gain-ul: il cresti treptat cu volumul playerului dat destul de tare si il lasi la un nivel care-ti convine.


Kitul de instalare contine:
-5 metru cablu pentru + la baterie
-1 metru cablu impamantare
-5 metri de cablu RCA (2 mufe rca intr-un cap, 2 mufe rca in celalalt capat) , lipit de acest fir de 5 metri, unul subtire "with remote wire" (asa scrie)
-4 papuci(2 gen borne de baterie si 2 gen furci => pentru impamantare si ce mai trebuie)


Mai trebuie achizitionat un intrerupator (buton dala gen avarii la dacie) (eu doresc sa pun unul pentru pornire/oprire la amplificator.nu este necesar) si un cablu foarte gros ca sa facem legatura dintre amplificator si subwoofer (2 cabluri groase.unu pentru + si altul pentru -)

Acest tutorial a fost facut in special pentru acele componente, dar majoritatea pieselor au aceleasi denumiri/mufe/connectari.Deci poate ajuta pe toata lumea ;)

Edited by Crysty Gye, 23 July 2008 - 22:42.


#2
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Ar mai fi de spus faptul ca firele de semnal (cele 2 RCA-uri + firul remote) se trag pe o parte a caroseriei si firul de alimentare se trage pe cealalta parte.
In functie de puterea instalata poate fi necesara achizitionarea unui condensator de 1 milifarad sau mai mult, care se monteaza cat mai aproape de amplificator/amplificatoare.

#3
Crysty Gye

Crysty Gye

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 05.11.2005
Cine are cunostinte sa mai adauge.
Sa fie cat mai complet si detaliat posibil pentru toata lumea si tot felul de sisteme ;)
Mersi darkangelbv pentru sfaturi ;)
Eu folosesc metoda pe HIGH IN, nu RCA, iar cablul de alimentare cred ca il voi instala prin mijlocul masini (printre scaune tocmai din portbagaj), ca sa ajunga firul sigur.Iar la firul remote, am deja tras cablu pe langa stalpi usilor.Cablu trebuia sa foloseasca la altceva,dar a ramas acolo aiurea.Il folosesc pentru remote ca e cablu nou si bun :)
Mai putina munca  ^_^

#4
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006

 darkangelbv, on Jul 24 2008, 00:20, said:

Ar mai fi de spus faptul ca firele de semnal (cele 2 RCA-uri + firul remote) se trag pe o parte a caroseriei si firul de alimentare se trage pe cealalta parte.
In functie de puterea instalata poate fi necesara achizitionarea unui condensator de 1 milifarad sau mai mult, care se monteaza cat mai aproape de amplificator/amplificatoare.

Si cam ce faci tu cu un milifarad ?  :thumbup:

Pai haideti sa ne apropiem putin de realitate : tema fiind instalare subwoofer + amplificator , totul incepe sa se gandeasca de la puterea statiei si a amplificatorului .
Este un "pachet cu cantec"  , deoarece , tinand cont de faptul ca acel amplificator se va folosi NUMAI pentru subwoofer , adica pentru un singur canal , nu are rost sa se aleaga unul pe doua canale , ci unul pe un canal . Apoi amplificatorul pus in punte , abia are 210 W rms si asta in zilele lui bune , fiind un Mutand si nu un JBL sau alte marci mai bune si stabile in putere si subwooferul este de 250 W rms , adica este ceva mai mare decat statia care-l amplifica , ceea ce inseamna ca nu va fi folosit si amplificat corect si la adevarata lui valoare niciodata cu acea statie . Dar sa trecem peste toate astea si sa consideram ca astia au fost banii , asta s-a cumparat , cu astea intram in hora .
Deci statia are 2 x 80 w rms , sau 210 w rms in punte . Asta inseamna ca mai mult de o siguranta de 30 A nu are nevoie statia , kitul avand una de 60 A si fiind de ajuns pentru aceasta putere . Sa nu uitam ca statia a fost gandita in primul rand ca statie de doua canale si are 210 w in punte , deci acea optiune de a instala si un condensator de minim 1 Farad nerezolvand nici o problema , ba chiar complicand circuitul si ingreunand masina fara motiv .
- ca regula : siguranta din fata , de langa baterie trebuie sa fie aproximativ dubla ( sau chiar mai mare ) fata de cea a consumatorilor alimentati din cablul protejat !

Este de preferinta sa se foloseasca iesirile NEAMPLIFICATE din spatele HU ( head unit / mp3 player / cd plyer ... ) , astfel incat semnalul sa fie cat mai curat , fara brumul amplificatii finalului din HU . Cu cat semnalul vine mai "virgin" cu atat statia are o functie mai usoara si semnalul amplificat de ea va fi mai fidel sursei .
Se poate intampla ca la unele masini , cand se instaleaza prin semnalul HI Level sa auda in difuzoare zgomotul / frecventa de lucru a motorului si asta inseamna ca impamantarea nu este facuta corect si problema se rezolva prin instalarea pe traseu a filtrelor Hi-Low , care transforma semnalul amplificat in semnal ne-amplificat , bun de bagat intr-o statie care nu are intrare decat pentru RCA-uri , adica semnal ne-amplificat .
Niciodata sa NU conectati vre-un difuzor de subwoofer direct la HU ! Indiferent ce super-putere scrie pe HU , nu este bine si in cel mai bun caz nu auziti nimic , dar in cel mai rau caz ardeti difuzorul si finalul HU .
Ca lege universala : cu cat cablurile de alimentare ( PLUS si MINUS ) sunt mai GROASE si mai scurte , cu atat puterea si randamentul kitului de alimentare va fi mai mare .
Deci in situatia amplificatorului de 210 w in punte nu are rost sa va faceti probleme de randament si cablu cat mai gros , dar multi fac cea mai mare greseala : SUBDIMENSIONEAZA kitul de alimentare si astfel apar alte probleme :
1. statia nu are destula putere si poate intra in protectie sau chiar se arde ;
2. palpaie farurile si au de suferit alti consumatori ;
3. motorul se tureaza mult mai mult pentru a suplimenta nevoia de putere ;
4. masa nu se realizeaza corect si poate apare scurt-circuit , incalziri ale circuitului electric al masinii sau altele mai grave ;
- nu puteti pune statii de 400 - 600 w fara protectii si alimentare serioase .
- multi aloca statiei , subwooferului si altor prostii sa spunem 15 milioane , dar se zgarcesc si da pe un kit de alimentare 1,2 mil . E calr ca acel sistem nu se va alimenta si nu se va auzi corect in viata lui , indiferent ca pe urma vrea sa-i puna si 10 condensatoare pe langa el .
- o alta parere : un condensator de 1 F isi are rost la statii peste 350 w , dupa ce kitul de instalare deja depaseste 20mm - 30 mm grosime . Mai intai faci tot posibilul sa aduci maximul de putere la statie si apoi iti faci griji ca va "suge" prea mult din baterie deodata .
- la statii peste 450 w , un condesator de 1 F    nu are NICI un efect , ba chiar "balbaie" alimentarea statiei cu curent "proaspat" din baterie sau alternator . De la astfel de statii in sus 500 - 750 W rms abia au un rost cele de 3 F - 5 F . Peste 1000 W rms in statii deja iti trebuie inca o baterie si cea a masinii sa fie Deep-cycle ( baterie uscata sau pe gel , costa mai mult , dar merita )
- odata cu consumul suplimentar , chiar si in cazul unui Logan , mai ales cel fara A/C ( are alternatorul de capacitate mai mica putin decat cel cu A/C ) trebuie sa va ganditi la o baterie mai buna ( Varta , Bosch ... ) , dar cu tehnologie mai noua , gen elementi din argint , putere la pornire sporita cu 30% ... , altfel nu va trece de iarna bateria ;
- niciodata nu dati mai tare de jumatate din puterea statiei fara motorul pornit !!! Statia intra in protectie ( sau mai rau ) , bateria se poate decala , motorul poate sa nu mai porneasca odata ce aveti mai putin de 9 V in ea . Condensatorul va ajuta numai pe o perioada mica de timp , un fel de tampon / buffer intre baterie si sistemul de incarcare si statie , care are nevoie de burst-uri pentru a misca bine un subwoofer .
- legea mea este ca niciodata nu cumperi un subwoofer mai puternic decat poate sa-ti ofere statia ta in regim maxim ! Orice statie se regleaza pe puterea difuzorului , in functie de puterea semnalului primit de la HU , DAR una e sa pui o statie de 200 w sa impinga un woofer de 250 , adica sa mearga numai la maxim , chinuindu-se sa-ti ofere un semnal cu cat mai putine distorsiuni , desi acel nivel care-l are ea este masurat la o anumita putere si NU la cea maxima , astfel incat acel difuzor NICIODATA NU va primi puterea si semnalul puternic si curat pentru a functiona la parametrii lui ,
Si alta este sa pui o statie de 250 w sa impinga in difuzor de 200 w , astfel incat statia NU se va stresa , functionand la 80 % din capacitate , fiind capabila sa-ti ofere un semnal si putere buna , apropiata de cea specificata in manual si apoi cu reglaje sa poti aduce difuzorul sa-ti functioneze la capacitatea maxima .
- trebuie inteles ca statia se REGLEAZA inainte sa-i dai "bice" . Trebuie sa o pui in concordanta cu maximul nivelului de semnal primit de la HU si cu maximul puterii inghitite de woofer , astfel incat nici ea sa nu dea putere mai mare decat are nevoie subwooferul pt a functiona in parametrii , dar nici sa fii cu volumul la maxim si ea sa nu are un GAIN satisfacator .
- trebuie apoi sa va ganditi cum pozitionati subwooferul si statia , ce forma au , cum sunt cel mai bine protejate , PRINSE / STABILE ( nu-l omoara pe cel din spate in cazul unei franari puternice si nici nu se zbenguie prin portbagaj ) si cum mai ai loc si in portbagaj . Statia are nevoie de racire , subwooferul are nevoie de spatiu cel putin 20 cm in dreptul gaurii de bass-reflex si in fata difuzorului . Orice repozitionare a subwooferului va schimba tonalitatea si modul in care se aude acesta !

Crysty - nu am inteles ce ai facut cu firul de remote !
Deci vrei sa tragi cablul de alimentare prin mijlocul masinii ? Pai 5 m de cablu nu este toata masina , deci iti va ajunge , dar eu nu-ti recomand sa-l tragi prin mijloc , ci prin laterale si trage odata cu acel cablu de alimentare si pe cel de remote , ca e tot plus 12 V . Cablul ala tras prin mijloc poate fi calcat in picioare de cei din spate , julit / zgariat / frecat cu frana de mana si altele si face scurt f repede .

Edited by eugen_foxy, 12 August 2008 - 23:38.


#5
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Era vorba de un farad, nu stiu ce mi-a venit cu milifarad-ul :)

Un condensator este binevenit ORICAND, dar este necesar doar la bass puternic.
In cazul masinilor benzinare, e mai bine sa ai un condensator sa ajuti bateria care e si asa destul de mica. Eu la diesel am baterie noua de 80 Ah si 850 A (DIN), deci nu ma stresez prea tare la consumul instant la bass puternic.

Nu sunt deacord cu fraza "- legea mea este ca niciodata nu cumperi un subwoofer mai puternic decat poate sa-ti ofere statia ta in regim maxim ! ". In casa la tara am un subwoofer de 1200 W RMS si amplificatorul poate doar 400.Vreau sa spun ca subwoofer-ul se aude ok si alimentat la un amplif de 10 W si la asta de 400. Evident, nivelul sonor este altul, dar nu inseamna ca am nevoie de amplif de cel putin 1200 W pentru el.


Joi imi vine un aplif MAC MPX 2500 2*80 W RMS, difuzoarele de pe platforma sunt de 60W RMS puterea nominala, deci e ok.

#6
eugen_foxy

eugen_foxy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 361
  • Înscris: 27.09.2006
1. statia te cred ca are 400 w , dar subwooferul ala , sunt sigur ca este PEAK 1200 W ! Asta inseamnand ca real are cel mult  500 - 600 w rms ( posibil chiar 450 W ) , ceea ce poti spune destul de credibil ca-l impinge o statie de 400 rms .
2. am vazut woofere de sute de W si crede-ma ca .. pana nu-mi spui modelul cel putin si eventual o poza nu te cred ca ai un subwoofer de 1200 w rms !
3. ex :

http://www.be-loud.r...BL/W15GTi_MKII/
    * difuzor subwoofer 15"
    * diametru: 38cm
    * putere RMS: 800W
    * putere Max: 5000W
    * impedanta: 3 sau 12 Ohm (2 bobine x 6 Ohm)
    * sensibilitate: 92dB (2.83V/1m)
    * rspuns in frecventa: 16Hz - 1KHz (+/-3dB)
    * material con: Kevlar®-impregnated paper
    * diametru decupare: 35.3cm
    * adancime montaj: 26cm


http://www.be-loud.r..._Power_46_KX_4/
# difuzor subwoofer
# diametru: 46cm
# putere RMS: 1000W
# putere Max: 2000W
# impedanta: 4 x 1 ohm
# raspuns in frecventa: 20 - 500Hz
# sensibilitate (2,83V/1m): 96.5dB

-ma crezi sau nu , dar aceste subwoofere au nevoie de o incinta mai mare decat un portbagaj de Logan sedan si nu le misti cu o statie de 400 W rms .
- nu are rost sa povestesc cam ce daune pot face astfel de difuzoare prin masini , dar in casa ... nu cred ca te-ar suporta vre-un vecin pe o raza de peste 1 km cu o astfel de bestie si geamurile nu rezista din cauza SPL-ului difuzorului care are o cursa imensa la diametrele respective , creand o presiune f mare .

Eu sunt convins ca acel super-woofer de 1200 w rms nu functioneaza deloc cu un amplificator de 10 W , ba chiar s-ar putea sa-l arzi , pentru ca ii dai doar distorsiuni . Eu zic sa te mai interesezi si apoi afirmi faze cu amplificator de 10 w care face sa mearga un woofer de 1200 w rms . Hands-free-ul meu s-ar auzi mai tare decat acea amplificare !

Edited by eugen_foxy, 13 August 2008 - 00:31.


#7
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
subwoofer-ul de care vorbeam este pentru casa nu pentru masina.
Nu ar incapea in masina decat daca dau jos bancheta din spate si scaunele din fata la maxim spre bord :lol:

#8
crristian81

crristian81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 07.10.2006
Mi-am achiziotionat de curand un Pioneer DEH-2000MPB .. Sunt multumit de calitatea sunetului in raport cu banii care i-am dat pe el. As vrea pe viitor sa leg si un subwoofer la el .. cu amplificator daca trebuie. Oare pot pune asa ceva avnd in vedere ca player-ul nu are iesire de subwoofer si nici o alta iesire suplimentara ..in afara de cele pt difuzoarele spate si fata care sunt in acea mufa clasica dreptunghiulara cu pini.. Astept un raspuns sau idei de la cei care se pricep.. :sadwalk:

#9
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Se poate pune folosind un adaptor HI-LOW, pe care unele amplificatoare il au integrat.

#10
crristian81

crristian81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 07.10.2006
mersi Marius3k  :) .. vad ca esti pe faza mereu ;) .. Am privit bine adaptorul ala. Vad ca are 4 fire .. Sa fie alea iesiri oare?. .sau intrari? .. Si cum se leaga?.. la una din iesirile dintre difuzoare ?

#11
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Se leaga pe iesirile spate ale cd-playerului si din el se conecteaza cu un RCA-RCA pana la intrarea amp-ului.
Mai multe modele:
http://www.be-loud.r..._High-Low_(901)
http://www.be-loud.r...ca/Stinger/SLOC
http://www.be-loud.r...igh-Low_ACC-HLC
http://www.be-loud.r...Low_Dietz_(902)

#12
crristian81

crristian81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 296
  • Înscris: 07.10.2006
am inteles acum. Nu e complicat deloc sa-l leg.  Ce cred ca va fi complicat.. e locul unde sa-l prind. Ar fi ok pe sub bord pe undeva .. dar nu prea am acces acolo. O sa studiez eu bordul sa vad daca am vreun loc ascuns prin spate si cat de cat accesibil...

#13
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
foarte interesant tutorialul (mai ales pt cineva care nu a facut niciodata asa ceva).

am o intrebare despre cablul remote: daca nu leg cablul remote la cd-player, pot sa pun un intrerupator pe el si sa il pornesc/opresc doar din intrerupator fara a mai avea legatura cu cd-playerul? se poate ca sa renunt complet la cablul remote si sa pun inmtrerupatorul pe cablul de alimentare de la baterie?
intreb asta deoarece avand in vedere ca cd-playerul stock de pe masina nu cred ca are rca-uri si nici iesire de subwoofer, semnalul am inteles ca il pot prelua cu un adaptor hi-low de la difurile din spate, deci nu as mai vrea ca sa scot cd-playerul (nici nu imi dau seama cum poate fi scos).

adaptorul hi-low trebuie legat la ambele difuri spate sau doar la unu?

GND-ul unde il leg? pot sa il leg simplu de un surub din porbagaj?

ampliful nu are nevoie si de un cablu "minus" care sa mearga la baterie, acel GND fiind de ajuns?

daca din cd-player "tai" bass-ul subfooferul va functiona la capacitate maxima?

sapt viitoare plec din tara pt 2 sapt, dar cand revin sunt foarte pornit sa achizitionez un subwoofer + amplif sau un woofer activ. in urma sfaturilor primite pe forum am ramas la asta, dar am o mica retinere deoarece in poza e pus un amplif mpx2000, nu mpx2500 ca in descrierea produsului.

Edited by Ade_Dear, 14 August 2008 - 11:02.


#14
Crysty Gye

Crysty Gye

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 05.11.2005

 eugen_foxy, on Aug 13 2008, 00:36, said:

Crysty - nu am inteles ce ai facut cu firul de remote !
Deci vrei sa tragi cablul de alimentare prin mijlocul masinii ? Pai 5 m de cablu nu este toata masina , deci iti va ajunge , dar eu nu-ti recomand sa-l tragi prin mijloc , ci prin laterale si trage odata cu acel cablu de alimentare si pe cel de remote , ca e tot plus 12 V . Cablul ala tras prin mijloc poate fi calcat in picioare de cei din spate , julit / zgariat / frecat cu frana de mana si altele si face scurt f repede .

Am tras firul de alimentare pe langa usi si cel de remote prin mijlocul masinii.
Sistemul merge super ok.Nu imi permite buzunarul de ceva mai bun si sincer nu am nevoie de mai mult :) Se aude bine si frumos si sunt multumit, mai ales ca e si pe Dacie.
Am tras firul remote pe laterala, apoi bagat pe sub scaunele din spate, sub mocheta si sub cutia de la frana de mana.Ca langa frana de mana am pus acel intrerupator care imi opreste/porneste amplificatorul.L-am legat si pozitionat bine ca sa nu se intample nimica....si oricum la mine rareori urca o persoana in spate.

#15
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006

 Ade_Dear, on Aug 14 2008, 11:59, said:

am o intrebare despre cablul remote: daca nu leg cablul remote la cd-player, pot sa pun un intrerupator pe el si sa il pornesc/opresc doar din intrerupator fara a mai avea legatura cu cd-playerul?
Poti pune un +12v pe care pui un switch.
adaptorul hi-low trebuie legat la ambele difuri spate sau doar la unu?
La ambele
GND-ul unde il leg? pot sa il leg simplu de un surub din porbagaj?
Da, asa e si recomandat!
ampliful nu are nevoie si de un cablu "minus" care sa mearga la baterie, acel GND fiind de ajuns?
Ala e minusul!
daca din cd-player "tai" bass-ul subfooferul va functiona la capacitate maxima?
Nu prea


#16
Crysty Gye

Crysty Gye

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 281
  • Înscris: 05.11.2005

 Ade_Dear, on Aug 14 2008, 11:59, said:

foarte interesant tutorialul (mai ales pt cineva care nu a facut niciodata asa ceva).

am o intrebare despre cablul remote: daca nu leg cablul remote la cd-player, pot sa pun un intrerupator pe el si sa il pornesc/opresc doar din intrerupator fara a mai avea legatura cu cd-playerul? se poate ca sa renunt complet la cablul remote si sa pun inmtrerupatorul pe cablul de alimentare de la baterie?
intreb asta deoarece avand in vedere ca cd-playerul stock de pe masina nu cred ca are rca-uri si nici iesire de subwoofer, semnalul am inteles ca il pot prelua cu un adaptor hi-low de la difurile din spate, deci nu as mai vrea ca sa scot cd-playerul (nici nu imi dau seama cum poate fi scos).

adaptorul hi-low trebuie legat la ambele difuri spate sau doar la unu?

GND-ul unde il leg? pot sa il leg simplu de un surub din porbagaj?

ampliful nu are nevoie si de un cablu "minus" care sa mearga la baterie, acel GND fiind de ajuns?

daca din cd-player "tai" bass-ul subfooferul va functiona la capacitate maxima?

sapt viitoare plec din tara pt 2 sapt, dar cand revin sunt foarte pornit sa achizitionez un subwoofer + amplif sau un woofer activ. in urma sfaturilor primite pe forum am ramas la asta, dar am o mica retinere deoarece in poza e pus un amplif mpx2000, nu mpx2500 ca in descrierea produsului.
Daca nu vrei sa te implici in instalare si nici nu ai chef sa desfaci mp3playerul mai bine te duci la un service si lasi pe baieti sa il monteze.

Edited by Crysty Gye, 14 August 2008 - 12:26.


#17
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007

 Crysty Gye, on Aug 14 2008, 13:25, said:

Daca nu vrei sa te implici in instalare si nici nu ai chef sa desfaci mp3playerul mai bine te duci la un service si lasi pe baieti sa il monteze.

de fapt vreau sa il montez eu, dar nu am de gand sa desfac juma de bord pt a avea acces la player. :lol: oricum pana cand o sa cumpar instalatia o sa mai studiez putin problema.

merci mult marius3k :cheers:

#18
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
@Ade_Dear

Mergi pe mana lui MPX 2500.
Azi am fost dupa el. l-am montat in casa, pe sursa de la PC si pot sa spun ca in punte se aude criminal pe un dif prapadit de 4 ohmi (Dif bluetech cumparat acum vreo 3 ani cu 45 RON  :rolleyes: ) :inlove:

Attached File  100_0537.jpg   914.73K   341 downloads

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate