delimitare scutere chinezesti in 2 si 4 timpi
Last Updated: Mar 20 2018 22:54, Started by
pantzer
, Jul 23 2008 11:21
·
0
#1
Posted 23 July 2008 - 11:21
am si eu un scuter chinezesc big50 in 2 timpi luat de la freemoto....cine ma poate ajuta si pe mine sa il delimitez....stie cineva cum se face?.....am desfacut la cureaua de distributie si nu are nici un limitator acolo.....in carburatie nu are.....in toba nu are....singurul lucru care zic ca ar fii limitat ar fii cdi-ul ...asa zic eu pt ca nu sare mai sus de 6000 ture.
|
#2
Posted 23 July 2008 - 11:32
Acum mi-am luat si eu un scooter - chinezarie - in 4 timpi, a se vedea aici
SC50_1_1.jpg 5.42K 340 downloads Deocamdata e limitat la 45 km/h, ceea ce zic eu e suficient pentru oras. Intrebarea mea la cunoscatori e: 1. Ce benzina le place mai mult? Omv/Petrom/Mol ? 2. Care sunt dichisurile la ele? 3. Care sunt setarile optime pentru aprindere, carburator, etc? |
#3
Posted 25 July 2008 - 04:57
Sã-l stãpâneºti sãnãtos.
1. Cert este cã benzinã de 95 fãrã plumb e potrivitã ºi suficientã pentru ele. De 100 nu e recomandatã. De la ce staþie sã alimentezi e discutabil. Unii preferã OMV, alþii Petrom, alþii... Fiecare pune de unde crede cã e mai bine. Eupun de la Petrom pentru cã în fond e doar un scuter pe carburator (sper cã-l ai pe carburator ºi nu pe injecþie!). Pun de la ei pentru cã scuterul merge foarte bine aºa, e mai ieftin ºi n-are rost sã arunc banii aiurea. N-am cine ºtie ce maºinã cu aparaturã complicatã, aprindere electronicã, injectoare computerizate. E un jiclor amãrât, un ºurub cu o gãuricã. Dacã se înfundã îl scot, suflu prin el ºi se desfundã, nu mare inginerie. N-are rost sã arunc banii aiurea. Oricum, n-am avut probleme pânã acum. Am pus ºi de la OMV ºi nu s-a simþit nici o diferenþã. 2. Cel mai important, dupã pãrerea mea, este sã nu-l dai amicilor la "o turã". Niciodatã, nimãnui, în nici o condiþie. Cade cu el sau îl dã în 2 gropi, strâmbã telescoapele de la furca pe faþã sau alte dandanale. Nu se pot îndrepta, trebuie sã schimbi furca cu totul. Plus multe altele, dacã a cãzut face carena "de comandã". Te costã milioane apoi. Amicului n-ai ce-i face, prinde orbul, scoate-i ochii. Dacã vrei sã-l delimitezi e opþiunea ta. Eu am ales sã-l delimitez (am ºi A-ul). Despre garanþie am scris mai sus în alt topic. Dacã sunt scumpe reviziile nu mai da banii degeaba. Dichisuri: -þine-l în 35-40km/h ca vitezã de croazierã. Dacã-l þii aºa o sã-l foloseºti mulþi ani la rând. Nu-i da mult. El poate ºi 60 dar n-are rost sã-l forþezi. În oraº e suficient 35-40. -la semafor pleacã normal, nu sprint exagerat cã forþezi cureaua ºi în timp pânã la urmã va ceda - când pui frânã foloseºte ambele manete de frânã. Dacã pui frânã doar pe spate vei suprasolicita cablul de frânã pe spate, cauciucul pe spate se va toci de 2 ori mai repede, vei uza saboþii pe spate etc. Eu spun sã apeºi pe ambele manete odatã, dacã vrei pentru siguranþã apeºi puþin mai tare pe frâna de spate. Oricum, ai grijã sã nu blochezi roata (niciuna din ele) cã riºti sã cazi - dacã nu l-ai înscris încã, du-te ºi înscrie-l. Fãrã sã fie înscris mereu o sã circuli cu teamã prin centru sau pe strãzile mai circulate. Mereu eºti cu frica-n sân. E ºi ilegal, n-are rost sã-l þii aºa, fãrã numãr. Poartã neapãrat cascã. -ulei e bine sã pui sintetic -la iarnã sã nu-l laºi cu bateria pe el cã primãvara va trebui s-o arunci ºi costã peste 1 milion 3. Deocamdatã e nou ºi n-are rost sã umbli la reglaje pentru cã e optim acum ºi îl vei deregla. În timp va trebui sã cureþi carburatorul ºi atunci vei face ºi reglajul pentru amestec. Iarna se recomandã sã fie amestecul puþin mai bogat, vara ceva mai sãrac. Oricum, nu e cazul sã umbli la amestec acum. Se mai pot face multe alte "optimizãri". Fiecare manevrã are ºi dezavantajele ei - poþi schimba rolele însã dacã pui role pentru vitezã o sã ai demaraj mai slãbuþ, putere mai micã la plecarea de pe loc. Câºtigi vitezã dar pierzi demaraj sau pui role de putere dar pierzi vitezã. - poþi pune filtru sport dar trebuie sã refaci reglajul pentru amestec ºi poate chiar sã schimbi jiclerul la carburator. Mare lucru nu câºtigi, puþinã putere în plus, dar bani daþi aiurea ºi complicaþii cu reglaje - poþi schimba toba însã mie-mi place sã se audã cât mai încet aºa cum a fost el gândit în fabricã. Nu vãd de ce aº pune o tobã care bârâie de trezeºte tot cartierul ºi sã zic "mamã ce marfã e". Þãrani! - poþi pune kit de 70cm3, practic îi modifici motorul, moment în care va trebui sã faci ºi modificãri la carburator, iar dacã acest carburator nu e suficient de mare sã-l înlocuieºti. La operaþiunea asta dacã filtrul de aer nu face faþã va trebui filtru sport. Per ansamblu câºtigi 10km/h în plus la viteza maximã ºi ceva putere în plus. Dezavantaj: bagi bani în el, ajungi în ilegalitate circulând cu un vehicul modificat, neomologat ºi în plus care necesitã permis. Fiecare cum îl duce capul. Mulþi merg aºa... - poþi, de fapt va trebui sã tai un fir de la cdi (aprindere) dacã scuterul e limitat electronic. Gãseºti toate indicaþiile pe forumurile de specialitate româneºti. Poþi pune aprindere sport, poþi face mai multe. În fine, orice modificare aduce ºi dezavantaje, alte reglaje, alte dandanale. - una peste alta, lasã-l aºa, circulã cu el moderat, poartã casca, ia-i un antifurt tip U, cu barã, nu cu lanþ sau cablu. Se furã scutere la greu. Nici cu U nu e sigur, dar cu cablu e pe jumãtate furat. Încuierea ghidonului nu prezintã nici o siguranþã. P.S. În compartimentul pentru bagaje dacã pui ceva de fier, scule sau chei ceva, o sã þi-l zgârie în timp ºi se vede urât. Orice ai transporta, dacã nu e protejat se va zgâria. Pune acolo o bucatã de pâslã sau material ceva peste uºiþa aceea de vizitare motor. Altfel se umple de zgârieturi ºi n-ai ce sã-i mai faci, se vede urât mereu. Vezi sã n-ai chei sau breloc în buzunarul de la spate când te urci pe el. Începãtorii nu-ºi dau seama ºi înþeapã ºaua. D-asta e bine sã nu-l dai... s-a pus cu fundu pe el, hop înþepãtura. Ce sã-i faci, sã-i dai în cap? 2 milioane pentru altã ºa nu-þi dã nimeni. |
#4
Posted 25 July 2008 - 20:34
Am uitat sã-þi spun un lucru important. Dupã ce-l porneºti lasã-l la relanti 7-8 minute sã se încãlzeascã motorul, apoi te sui pe el ºi poþi pleca. Nu-i da "forjã" când e motorul rece cã se duc segmenþii.
relanti=ralanti |
#5
Posted 05 December 2008 - 19:44
salut lume am si eu un scuter keeway matrix 50 sport knd lam luat a fost la mana doua ma rog mergea bine da akma dupa mult timp dupa ce nu lam folosit nu stiu ce are numai depaseste 25 km la 5100 de rotatii am scimbat si rolele reglat si carb as vrea sa imi spuneti ce parere aveti !!!
Numai bine !!!!!!!!!!! |
#6
Posted 06 December 2008 - 00:12
Delimitarea se face din cdi. Daca vrei am la vanzare cdi-uri delimitate pentru orice tip de scuter, daca esti interesat PM me
|
#7
Posted 20 March 2009 - 17:28
am si eu o intrebare asemanatoare in legatura cu limitatorul...cum se poate scoata acest limitator??detin un scuter chinezesc Explorer.si mai am o problema cu el are numai 1200km si la pedala cand dau sal pornesc nu mai prea vine pedala innapoi ce poate fii e grav sau se poate rezolva usor??
|
#8
Posted 12 April 2009 - 14:22
eu am gasit limitatorul langa baterie
seamana cu releul de pornire(am linhai prince in 4 timpi luat de la motofun-ploiesti) mariuspp, on Mar 20 2009, 18:28, said: am si eu o intrebare asemanatoare in legatura cu limitatorul...cum se poate scoata acest limitator??detin un scuter chinezesc Explorer.si mai am o problema cu el are numai 1200km si la pedala cand dau sal pornesc nu mai prea vine pedala innapoi ce poate fii e grav sau se poate rezolva usor?? eu zic sa il duci la cineva sa il repare la un service. |
#9
Posted 11 August 2009 - 14:12
Oameni buni!! Se numeste "limitator de viteza" nu "delimitator", pentru ca nu delimiteaza doua notiuni.
|
#10
Posted 18 August 2009 - 07:43
pantzer, on 23rd July 2008, 12:21, said: am si eu un scuter chinezesc big50 in 2 timpi luat de la freemoto....cine ma poate ajuta si pe mine sa il delimitez....stie cineva cum se face?.....am desfacut la cureaua de distributie si nu are nici un limitator acolo.....in carburatie nu are.....in toba nu are....singurul lucru care zic ca ar fii limitat ar fii cdi-ul ...asa zic eu pt ca nu sare mai sus de 6000 ture. cristilie, on 5th December 2008, 20:44, said: salut lume am si eu un scuter keeway matrix 50 sport knd lam luat a fost la mana doua ma rog mergea bine da akma dupa mult timp dupa ce nu lam folosit nu stiu ce are numai depaseste 25 km la 5100 de rotatii am scimbat si rolele reglat si carb as vrea sa imi spuneti ce parere aveti !!! Numai bine !!!!!!!!!!! cristilie, on 5th December 2008, 20:44, said: salut lume am si eu un scuter keeway matrix 50 sport knd lam luat a fost la mana doua ma rog mergea bine da akma dupa mult timp dupa ce nu lam folosit nu stiu ce are numai depaseste 25 km la 5100 de rotatii am scimbat si rolele reglat si carb as vrea sa imi spuneti ce parere aveti !!! Numai bine !!!!!!!!!!! |
|
#11
Posted 31 August 2009 - 01:20
limitatorul e o bucsa de la variator care impiedica variatorul fatza sa ridice maxim cureaua. Ca la bicicleta ai trei foi la viteze dar mergi pe foaia mica si cea medie. dupa ce scoti acea bucsa ridici si foaia mare. simplu. Nu exista limitatoare in CDI-uri, in carburatoare, in tobe, in filtre, in contacte, in suruburi, in nimic. Singurul limitator e bucsa de la variator. Aia e reglata pentru o viteza de 45km la ora, indiferent de turatia motorului. Nu mai credeti in povesti!
|
#12
Posted 05 September 2009 - 19:06
marin_victor05, on 31st August 2009, 02:20, said: limitatorul e o bucsa de la variator care impiedica variatorul fatza sa ridice maxim cureaua. Ca la bicicleta ai trei foi la viteze dar mergi pe foaia mica si cea medie. dupa ce scoti acea bucsa ridici si foaia mare. simplu. Nu exista limitatoare in CDI-uri, in carburatoare, in tobe, in filtre, in contacte, in suruburi, in nimic. Singurul limitator e bucsa de la variator. Aia e reglata pentru o viteza de 45km la ora, indiferent de turatia motorului. Nu mai credeti in povesti! Deci inteleg ca e simplu sa scoti limitatorul asta. Scoti bucsa si gata. Dar dupa ce l-ai scos, e legal sa mai circuli pe drumurile publice cu scuterul ? |
#14
Posted 16 October 2009 - 09:50
Cred ca trebuia sa ma astept la asta: toata lumea se pricepe la cdi,mpi dci...etc;dar cand trebuie sa intram in detalii -despre ce era vorba?? Cred ca o sa intreb la un service autorizat
|
#15
Posted 03 May 2010 - 18:31
bob23, on 12th September 2009, 00:19, said: Ma poate lamuri si pe mine cineva ce este acest CDI de care tot vorbiti? La mecanica(auto) ma mai pricep dar la scutere... Cum pot sa delimitez si eu un Peugeot vclic si cam la cati km ar fi recomandat; acum e nou are 80 km rulati. Multumesc! (Aprindere capacitiva)CDI este unitatea care produce comanda bobinei de inductie pentru a da scanteia si se numeste CDI deoarece este aprindere cu acumularea energiei capacitiv si comanda descarcarii se face cu un tiristor,spre deosebire de TCI care acumuleaza energia inductiv si este controlata de un tranzistor pe post de ruptor. Si despre cel care sustinea sus si tare ca limitarea e doar in variator ii spun clar ca limitarile sunt la mai multe elemente nu doar variator.Limitari:Variator;CDI(aprindere limitata in numarul de scantei ce le produce electronic);Carburator;Toba de esapament;Admisia de aer. Astea sunt limitarile aflate pe mai multe scutere. Nu o sa intru in detalii in privinta CDI deoarece modul de limitare si principiul e destul de simplu.Pur si simplu in interiorul CDI sau chiar si exterior la unele modele se afla conectat pe tensiunea de alimentare a CDI (aprox 200 V ac in functionare si variaza in functie de turatie in sensul ca la cresterea turatiei creste tensiunea)un circuit ce functineaza asemanator unui diac si practic cand tensinea de alimentare depaseste un anumit prag se scurtcicuiteaza tensiunea la masa prin el la coborarea turatiei se blocheaza si fenomenul se repeta mereu mentinand limitata viteza. PS sa nu credeti ca e un dispozitiv de dimensiuni mari practic nu e mai mare decat o dioda redresoare si la cele externe e ascuns in teaca instalatiei |
|
#16
Posted 08 July 2010 - 13:49
salut.
am un first bike turbo, are 5000 km si merge f bn pana acum. Prinde undeva la 60-70 km/h, oare mai are vreo limitare cv?? astept raspuns |
#17
Posted 14 September 2010 - 07:21
Felicis, on 3rd May 2010, 19:31, said: (Aprindere capacitiva)CDI este unitatea care produce comanda bobinei de inductie pentru a da scanteia si se numeste CDI deoarece este aprindere cu acumularea energiei capacitiv si comanda descarcarii se face cu un tiristor,spre deosebire de TCI care acumuleaza energia inductiv si este controlata de un tranzistor pe post de ruptor. Si despre cel care sustinea sus si tare ca limitarea e doar in variator ii spun clar ca limitarile sunt la mai multe elemente nu doar variator.Limitari:Variator;CDI(aprindere limitata in numarul de scantei ce le produce electronic);Carburator;Toba de esapament;Admisia de aer. Astea sunt limitarile aflate pe mai multe scutere. Nu o sa intru in detalii in privinta CDI deoarece modul de limitare si principiul e destul de simplu.Pur si simplu in interiorul CDI sau chiar si exterior la unele modele se afla conectat pe tensiunea de alimentare a CDI (aprox 200 V ac in functionare si variaza in functie de turatie in sensul ca la cresterea turatiei creste tensiunea)un circuit ce functineaza asemanator unui diac si practic cand tensinea de alimentare depaseste un anumit prag se scurtcicuiteaza tensiunea la masa prin el la coborarea turatiei se blocheaza si fenomenul se repeta mereu mentinand limitata viteza. PS sa nu credeti ca e un dispozitiv de dimensiuni mari practic nu e mai mare decat o dioda redresoare si la cele externe e ascuns in teaca instalatiei Foarte bine ai zis limitatoarele sant foarte diferite chiar la acelasi fabricant si nu sint gindite numai ca sa nu depasesti o anumita viteza ci ca sa prelungeasca viata motorului,cei care le scot sa le fie clar ca de fapt scurteaza viata motorului si se baga in cheltuieli.Nu-i inteleg pe cei care vor sa mearga cu 90 cu un scuter de 50. |
#18
Posted 03 May 2012 - 17:48
salll am si eu o problema .Doresc sa-mi iua un scuter chinezesc ( 49 cm3 ) cu 2 locuri la mana a 2a si as dori sa-i iau un motor de piaggio de 80 sau 100 cm3 .merge sa-i pun acel motor de piaggio sau nu:D?? Astept un raspuns va rog
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users