Motivul pentru care ai ales SUV
Last Updated: Jan 18 2019 09:02, Started by
Tom_Cat
, Jun 13 2008 08:01
·
0
#19
Posted 16 June 2008 - 06:59
El-Vis, on Jun 15 2008, 23:48, said: Sunt doar niste struto-camile folosite de oameni cu anumite frustrari / parveniti care vor sa vada lumea de sus. Si merg exclusiv pe asfalt cu SUV-ul. El-Vis, mai citeste o data si vezi cine e mai frustrat , si nu un sedan nu poate face ce face un SUV nici pe departe, asta ca am inceract. Iti sugerez sa incerci sa conduci un SUV si nu din tastatura sa vezi diferenta fata de un sedan. |
#20
Posted 16 June 2008 - 09:13
El-Vis, on Jun 15 2008, 23:48, said: La fel cum se strica un sedan, asa se strica si un suv. Ma indoiesc profund ca o masina "inginerita" sa mearga prin gropi si noroaie se strica la fel de usor ca una facuta sa mearga doar pe strada dreapta. Ca inginer iti spun ca la aia facuta sa mearga si prin gropi, pe langa dimensiunile care rezulta din calcule date de greutatea masinii, mai pun 15-20% in plus la bucsi, bielete, furci sau mai stiu eu ce-i pe-acolo. N-ar avea nici o logica sa fie altfel. Quote iesiri la munte iarna vara se pot face la fel de usor si cu sedan. La fel cum pui lanturi pe suv, asa pui si pe sedan. |
#21
Posted 16 June 2008 - 10:58
Inca o intrebare: cati dintre voi a-ti avut neaparata nevoie vreodata de 4x4?
No offense.... da pt atata lucru merge si orice altceva..... asta iarna nu am ramas cu spark-ul pe nicaieri, desi am fost la munte cu cauciucuri de vara (in caz de nevoie ala se poate si impinge 1metru) si in varful dealului si prin vaduri am fost si cu alte sedan-uri ..... duminica trecuta am urcat cu un Opel ascona pe niste drumuri prin care nu cred ca ar intra vreun suv vreodata (defapt chiar nu am vazut vreodata vreun suv pe un drum mai prost decat un drum de tzara) Inca ceva....... in caz de pericol de impact..... grija la tir-uri .... ca aia cu matiz-ul se dau singuri la o parte Sincer, potrivite pt ce vreti voi cred ca sunt suv-urile alea mici, maxim X3, cum zicea si courage..... asa ceva mi-as lua si eu |
#22
Posted 16 June 2008 - 11:07
Eu am nevoie de 4x4 mai mereu, chiar daca nu este foarte performant isi face treaba.
Ma bucur de tine si Spark-ul tau, insa eu car cu ea 600kg, uneori si 800kg, plus ca am mai avut si de tractat, unde se ajunge pana pe la 3t. Daca ma gandesc bine Sparkul tau as cam putea sa il iau pe post de bagaj . Sa recapitulez, am nevoie de o masina masiva, cu care sa pot cara diferite lucruri mai grele.Da iarna nu imi fac probleme si nici toamna/primavara prin namoale. Nici nu neg ca este o masina impunatoare, iar multe din critici sunt nefondate si venite de la soferi care nu au nevoie decat de o masina mica. Ok, in afara de oftica exista un motiv adevarat? |
#23
Posted 16 June 2008 - 11:13
oftica e intr-adevar mare, dar nu vad motivul. a muncit altcineva pentru banii cu care-mi iau 4x4 ? deci: aia care crapa de invidie, n-au decit sa moara in praful lasat de mandelu'
|
#24
Posted 16 June 2008 - 11:48
Mai, dc zici ca o folosesti la carat atunci e bine, te inteleg .... insa hai sa fim seriosi.... majoritatea il folosesc doar sa-si care fundul pana acasa....
Ca o paralela (fara sa aiba legatura cu tine, Tom_Cat), stiu si eu pe unu care cara marfa la magazin cu Audi a4 .... ca doar are portbagajul mare skizo, stai linisitit, aici e vorba de suv-uri.... din cate vad eu (urmaresc topic-ul despre Wrangler , faina masina ) ... tu ai un 4x4 adevarat.... si tocmai asta era nelamurirea mea mai sus.... de ce suv si nu o masina offroad. In legatura cu spark-ul meu, da, de atata am nevoie, si am ajuns la el in baza principului ca "fiecare vrea ce nu are"...... adica dc o ai mare, vrei una mai mica si invers (de masini vorbesc ).... adica inainte am condus ceva mai mare, mi-am dat seama ca nu am nevoie de tot spatiul ala si ca incap la fel de bine si in masinutza asta..... |
#25
Posted 16 June 2008 - 12:17
Cu riscul de a ma repeta: 4x4 NU e = cu capacitati offroad !
Inseamna comportament neutru in curbe, stabilitate pe suprafete ude (apa, gheata, zapada) si de ce nu, siguranta ca nu ramai cu harbul in prima groapa cu noroi. In nici unul din cazuri NU trebuie sa exagerezi. Exista N sisteme de 4x4, dar pentru Offroad Extrem NU mergi pe Quattro, Xdrive, 4Matic, 4Motion (chiar daca ai diferentiale blocabile). Daca vrei sa te avanti acolo unde nimeni nu a mai pus piciorul/cauciucul, iti iei Patrol, G, Suzuki, Pajero, Discovery etc + o groaza de modificari specifice. Pe de alta parte, cred ca orice dintre voi (daca ar putea) si-ar arunca nevasta+copilul din dotare intr-un SUV, in care "sa isi miste fundul". Revedeti link-ul acesta |
#27
Posted 16 June 2008 - 13:32
E bine ca incet incet incepe lumea sa intelega ca SUV nu inseamna evil, este o masina sigura.
Eu nu ii condamn pe cei care o cumpara pentru ca le place, pana la urma daca omul are bani si isi doreste de ce nu?Asta ii place, asta isi permite, isi cumpara, nu cred ca e corect ca cinve sa ii judece dupa gusturi si preferinte. Daca este asa mie SUV-ul mi se pare mult mai practic decat un coupe cabrio, care pe langa motoare mari si puternice mai au si decat doua locuri. |
#28
Posted 16 June 2008 - 21:13
Eu nu inteleg de ce toata lumea se leaga de strugurii mei, ca mi-i ciuda, ca sunt frustrat . La mine chiar nu e cazul. Maine imi vine noul A4 care m-a costat 32000EUR si ajung maine cu el pe jurnalul de bord, sper. Am avut experiente indelungate cu Toyota Landcruiser. Mie mi se pare ca atunci cand conduc chestia aia, ies cu living-roomul la plimbare . Si cel mai tare ma deranjeaza ca volanul este influentat de gropi (!!!!!!) si la 140km/h masina danseaza pe sosea . Dar da, este utila cand ai de urcat pe partie cu ea, altfel nu i-as vedea rolul.
P.S. In alegerea mea din start au cazut SUV-urile si totusi, cred ca de 32000 EUR imi luam unul potent. Dar n-am facut-o. Prefer sa am o masina stabila. Nu ma supar sa nu vad lumea de sus, chiar daca e fain. Ce rost are sa imi iau SUV cand: nu ninje la noi in tara, nu ma duc offroad, am putza mare, nu am frustrari si mai ales sunt tanar? Fiecare face ce vrea cu banii lui. Tom_Cat, on Jun 16 2008, 07:59, said: El-Vis, mai citeste o data si vezi cine e mai frustrat , si nu un sedan nu poate face ce face un SUV nici pe departe, asta ca am inceract. Iti sugerez sa incerci sa conduci un SUV si nu din tastatura sa vezi diferenta fata de un sedan. Am vazut diferenta. E mortal sa vezi totul de sus, dar nu mersi. Edited by El-Vis, 16 June 2008 - 21:10. |
|
#29
Posted 17 June 2008 - 00:40
S-a vorbit destul despre dimensiuni... Dar care ar fi ratiunea pentru care sa fi fi cumparat o "balena" de 4,85 metri (ma refer la noul Ford Mondeo, o masina foarte buna, dar care a exagerat vizibil, crezandu-se probabil... E-Classe...), unde am mai putin loc (cap, picioare, bagaje, etc.) decat intr-un SUV, care desi aparent masiv e cu aproape 20 de cm mai scurt?!... Si Ford-ul Mondeo (o masina forte buna, si pe care o respect) e poate cea mai comfortabila masina la clasa ei (nu vorbesc de Premium aici), o comparatie cu orice altceva nu poate decat sa favorizeze SUV-ul in aceasta comparatie.
"SUV-urile sunt masini scumpe..." = alt "mit urban"! (si iar nu ma refer la segmentul Premium, X5, ML, Cayenne, etc). A "incercat" cineva sa "configureze" pe site un VW Golf, sa vada cam pe unde ajunge?!... La o echipare "pretentioasa" (cu cutie DGS, trapa si piele deschisa la culoare, intre altele) ajunge la incredibila suma de 28.800 de euro (cu tot cu TVA)!... Si nu e decat o "compacta" (foarte buna, si totusi "compacta"!). Incercati sa "puneti" pe un Passat tot ce am eu pe Santa Fe (care nu am deloc pretentia ca e "cel mai bun SUV din lume") si vedeti singuri care e mai scump!... Passat-ul e mai lung, Santa Fe-ul e mai lat, greu de spus care e mai greu de manevrat in "jungla urbana"... (o masina lata nu e chiar ceea ce ti-ai dori in Bucuresti, dar una lunga e si mai si!...). Nu sunt unul dintre cei care si-au luat SUV ca sa impresioneze... Masina impresioneaza, cu adevarat (nu si pe cei care o considera "gipul" - ce-mi displace termenul asta "manelistic"! -"saracului"...), dar nu am luat-o ca sa-mi "afisez" statutul cu ea! Castig foarte bine (echivalentul unui Cayenne pe an - onorabil pentru un "om al muncii", zic eu) si-as fi putut sa ma "arunc" si la un Premium, dar am considerat ca pur si simplu nu are rost si am preferat sa optez doar pentru un raport pret-calitate optim. Deci, frustrari nu am, offroad nu ma duc decat rar, dar mie chiar imi place sa ies "cu living-room-ul la plimbare"! (sau "cu fotoliul in munti", cum spun eu). Initial nu vroiam sa aud de SUV-urile mari (desi de la Santa Fe - un model de nisa, de fapt, nici compact dar nici mare - pana la Q7 sau Escalade, mai e... mai bine de o jumatate de metru!), dar am sfarsit prin a ma lasa sedus, pentru ca altfel oricum as fi picat de prost... Chiar daca gandim corect si ne luam o masina decenta pentru traficul urban, tot nu vom salva noi omenirea! Se vor gasi mereu "baieti valabili", cu capetele rase si lanturi de bicicleta la gat, care sa "umple" "vidul urban" cu "camioanele" lor (mai nou, vada ca la propriu "se poarta" camioanele, Ford F-4000, cu punte dubla pe spate! )... Deci, pentru mine SUV inseamna o masina versatila (poate cel mai bun compromis de pe piata - de fapt nici nu prea inteleg de ce se mai produce si altceva decat SUV-uri si MPV-uri?), un raport pret-calitate-consum foarte bun (da, un Golf consuma 5%, dar in spate mergi "ca-n pozele de nunta", "cap in cap"! ), siguranta (la doua tone "la gol", fizica actioneaza in favoarea noastra!) si comfort regesc. Si-mi place si "sa vad lumea de sus"! Dintr-un SUV "te dai jos"... E penibil cand ies dintr-un taxi, parca ies din beci!... (e aproape impropriu sa spui ca "te dai jos" dintr-un autoturism! ).... Edited by Sorin D534, 17 June 2008 - 00:43. |
#30
Posted 17 June 2008 - 13:14
no offence dar parerea mea e ca o masina din clasa medie-mare are confort mai bun decat un suv. ma refer strict la scaune, mai ales cele din spate. la alte calitati nu ma bag sa compar. la preturi comparebile obtii confort mai bun la un sedan. parerea mea.
|
#31
Posted 17 June 2008 - 13:34
rich1974, on Jun 17 2008, 14:14, said: no offence dar parerea mea e ca o masina din clasa medie-mare are confort mai bun decat un suv. ma refer strict la scaune, mai ales cele din spate. la alte calitati nu ma bag sa compar. la preturi comparebile obtii confort mai bun la un sedan. parerea mea. Aici e foarte mult de discutat. Oricum al lua-o pozitia din SUV este mai apropiata de cea normala de stat pe scaun. Intr-un sedan stai cu coapsele mai aduse spre corp si genunchiul intins. E ca si cum ai face abdomene ridicand picioarele (daca ai incercat, ai observa ca e ff. greu). Intr-un SUV stai ca pe scaun, deci mai aproape de pozitia verticala; e mai putina tensiune in muschii coloanei. In plus, in general scaunele de SUV sunt mai mari, chiar daca vorbim de cele de ~ 40 000 euro. Intr-un SUV chiar au loc 3 persoane pe locurile din spate, ceea ce se intampla cu greu intr-o masina de clasa medie; nu mai zic de compacte... |
#32
Posted 17 June 2008 - 15:43
Probabil ca n-ar trebui sa scriu aici, deoarece din ce am inteles, Subaru Forester (modelul care tocmai a iesit din productie, sa zicem "vechi"), masina pe care am luat-o, e mai degraba un crossover decat SUV.
Eu am luat-o pur si simplu din motive emotionale, mi-a placut foarte mult masina asta de ani de zile si printr-o cascada de imprejurari prielnice si o doza de nebunie, am cumparat-o acum 3 luni, practic dintre ultimele masini aduse in tara inainte sa apara noul Forester. Altfel, nu as fi fost chitit sa-mi iau SUV, ceva mai mare chiar nu prea ma intereseaza. Ce am luat are niste avantaje evidente, printre care: nu e atat de mare (o Corola sedan sau un Logan MCV sunt mai lungi!) are garda mare, e 4x4 (chiar permanent...) e stabila (suspensie independenta si centrul de greutate scazut datorita motorului boxer), are avantajele oricarui break. Dezavantaje: consuma ceva mai mult (cam cu 20% peste o compacta/subcompacta), in spate 2 persoane stau foarte bine, 3 stau foarte prost din cauza transmisiei de pe mijloc, costa mai mult la spalatorie Dar in final, ca sa raspund la intrebarea din titlu, a fost un moft al meu! |
#33
Posted 17 June 2008 - 18:42
Zetics, on Jun 17 2008, 15:43, said: Probabil ca n-ar trebui sa scriu aici, deoarece din ce am inteles, Subaru Forester (modelul care tocmai a iesit din productie, sa zicem "vechi"), masina pe care am luat-o, e mai degraba un crossover decat SUV. Eu am luat-o pur si simplu din motive emotionale, mi-a placut foarte mult masina asta de ani de zile si printr-o cascada de imprejurari prielnice si o doza de nebunie, am cumparat-o acum 3 luni, practic dintre ultimele masini aduse in tara inainte sa apara noul Forester. Altfel, nu as fi fost chitit sa-mi iau SUV, ceva mai mare chiar nu prea ma intereseaza. Ce am luat are niste avantaje evidente, printre care: nu e atat de mare (o Corola sedan sau un Logan MCV sunt mai lungi!) are garda mare, e 4x4 (chiar permanent...) e stabila (suspensie independenta si centrul de greutate scazut datorita motorului boxer), are avantajele oricarui break. Dezavantaje: consuma ceva mai mult (cam cu 20% peste o compacta/subcompacta), in spate 2 persoane stau foarte bine, 3 stau foarte prost din cauza transmisiei de pe mijloc, costa mai mult la spalatorie Dar in final, ca sa raspund la intrebarea din titlu, a fost un moft al meu! Daca nu ne-am face mofturile, am conduce cu totii aceleasi masini, probabil... "Forestier-ul" m-a tentat si pe mine din acelasi motive ca si pe tine. Mai putin ma intereseaza ca se numeste Crossover sau SUV (oricum e o zona de interferenta foarte difuza Crossover-SUV-SAV-CUV, etc...), important e sa se "plieze" pe profilul meu de consumator... Ca dimensiune era (ca deja, dupa cum spui, modelul a iesit din fabricatie) aproape ideala (dar trebuie sa te contrazic ca ar fi mai scurta decat un Logan MCV, e doar o aparenta, la 4,45 m sunt absolut egale!), dar lipsa unei optiuni Diesel m-a tinut departe... Noul model pare o evolutie naturala, fara sa "pacatuiasca" prin dimensiuni "pachidermice" (asa cum a "evoluat" Santa Fe-ul, de exemplu), iar un Diesel (tot boxer, in "stilul casei") trebuie sa apara curand. Horsie are perfecta dreptate in privinta pozitiei pe scaun intr-un SUV. In plus, imi plac "ferestrele" mari si luminoase, detest tendinta de la sedan-uri (compacte sau limuzine) de a "ridica" linia geamurilor pana la gatul pasagerilor (vezi WV, Mercedes CLS, etc). Vezi cate o "duduie" saraca "cu volanu-n gura" (cel putin asa se vede "de la mine" prin parbrizul ei... ), cu un aer aproape "neajutorat", intr-o masina (in primul rand Golf) din care nu i se vede decat parte din cap pe geamul lateral... Pe de alta parte, aproape ca putem spune ca sunt mai mult "dudui" si duduite" care conduc SUV-urile in Romania, decat barbati!... |
|
#34
Posted 17 June 2008 - 21:59
Sorin D534, on Jun 17 2008, 19:42, said: Pe de alta parte, aproape ca putem spune ca sunt mai mult "dudui" si duduite" care conduc SUV-urile in Romania, decat barbati!... )))) pai asa e. duduita gaseste un mos care ii cumpara un SUV sa fie in siguranta si mosulica sa mearga cu un tica sa ii lase mostenirea duduiei .....glumesc..... subaru imi placa ca masini...sunt super tari si deobicei fac masini care mananca pamantul de sub roti |
#35
Posted 18 June 2008 - 11:53
#36
Posted 18 June 2008 - 19:28
Dupa 6 luni in care am condus Leon Cupra, pot spune ca SUV-ul mi se pare o idee foarte buna pentru Romania. Chiar as fi avut in plan mai pe viitor un SUV mic, cel mai probabil Hyundai Tucson, pentru ca sunt multe drumuri pe unde Cupra nu poate merge (cel putin aici in Oradea), si nu o data am frecat cu ea pe dedesubt. Daca ar fi sa-mi iau SUV ar fi ca a doua masina, dar l-as folosi ca masina principala (avand in vedere gropile) si as iesi cu Cupra-ul doar la distractie seara/weekend. Dupa parerea mea, un SUV cu motor pana in 2.5L nu mi se pare exagerat (fie diesel fie benzina), ce-i peste 3,4 si asa mai departe mi se pare inutil si exagerat de consumator.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users