Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda
 Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...
 Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor

Discuții despre TVR Sport HD

Cost abonament clinica privata
 Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool
 

Motivul pentru care ai ales SUV

- - - - -
  • Please log in to reply
283 replies to this topic

#1
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
De multe ori, vrei nu vrei, auzi tot felul de comentarii la adresa ta si a masinii din momentul in care ai un SUV.Majoritatea chiar nu inteleg ca un SUV este o masina foarte practica!
Da stiu, arata impunatoare, sunt masini scumpe si au tot felul de materiale mai scumpe la interior, insa pana la urma tot practica ramane.
Nu neg, exista o anumita categorie de clienti SUV care o cumpara doar pentru show*off, insa pana la urma daca lor le place si mai ales un SUV este apreciat/invidiat, este problema lor ce isi cumpara.

Dar pana la urma, voi de ati ales un SUV?Care a fost criteriul dupa care s-a facut aceasta alegere?

Eu personal conduc in fiecare zi, de mai multe ori pe zi, dimineata, la pranz si seara, un Chevy Captiva.Motivul? Necesitatea de spatiu si capacitate de incarcare/remorcare.
Datorita acestor 2 constrangeri, am ales ultilul, iar masina am preferat-o sa fie noua si sa fie non-premium, deoarece mai exista una premium in familie, dar care nu iti vine sa o incarci cu acareturile de zi cu zi.

Asadar, am avut nevoie de o masina robusta, cu garda mare la sol, incapatoare si confortabila, si am un Captiva 2.0d 150CP cu suspensie autoadaptiva, ce pot sa car cu ea 800kg si are o capacitatea de tractiune de aproximatix 3tone, sistem 4x4 performant, garda mare ,iar la capitolul confort am parte de o poze excelenta la volan, scaune profilate cu tapiterie de piele, climatronic, cruise-control,computer de bord, Mp3-player, 8 boxe,etc.
Per total mi se pare echilibrul perfect intre o masina foarte ultila si confort la drum lung,plus ca poti sa abordezi drumuri mult mai rele decat cu o compacta.Defapt nici nu se compara, personal m-am indragostit de acest tip de masina si nu cred ca voi renunta de a avea cel putin un SUV.
Designul de asemenea mi-a placut foarte mult si nu pot sa neg faptul ca nu face impresie buna oriunde merg cu ea.

Asadar, mai sunt si altii care au optat pentru un SUV si pentru Ultility din mijloc?Cred ca a venit momentul sa mai daramam din miturile urbane la care suntem supusi toti posesorii de masini ce se incadreaza in aceasta clasa.

#2
richelieu

richelieu

    Monsenior Members

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,321
  • Înscris: 04.05.2006
Evident ca exista cazuri in care un SUV este cea mai buna optiune. Dar in opinia mea, din majoritatea cumparatorilor de SUV, cei care le cumpara din motivele prezentate de tine sunt cei mai putini. Ce m-a frapat, este ca in 2500km facuti prin Germania si Austria la ore cu aglomeratie foarte mare pe autostrazi, n-am vazut in total mai mult de 10 SUV-uri. Mai mult, m-a mirat foarte mult felul in care ne priveau nemtii cand treceam cu magaoaia de Land Cruiser modelul american pe langa ei...Se vede ca nu prea erau obisnuiti cu asa ceva.

Revenind....si pe mine m-ar avantaja in anumite situatii un SUV. Dar punand in balanta avantajele si dezavantajele....(nu am de carat chestii grele si volumioase....etc etc) m-as opri la maxim un crossover, chiar am pus ochii pe-un Allroad...

#3
Cris007

Cris007

    Superior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 52,668
  • Înscris: 06.08.2004
Daca lucrurile merg bine o sa ma includ si eu de saptamana viitoare (Freelander2) in categoria celor care pot posta pe subiectul asta asa ca motivele mele sunt:

- Practicabilitate (corect spus asa?) pentru Romania - strazi proaste, drumuri iarna la munte
- Comfort
- Siguranta

Siguranta vine insa cu un pret: trebuie sa fii mai atent la ceilalti.

#4
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Asteptam cu nerabdare sa ne prezinti masina, multe poze si poate chiar organizam o intrunire 4x4 undeva, sa nu ne ajunga cei cu compacte  B)

#5
Notorious

Notorious

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 900
  • Înscris: 11.11.2003
Mi se pare normal ca nemtii sa se uite ciudat la un LC.  La ei nu stau strazile troienite cu saptamanile(asa cum a fost in Constanta de ex) strazile nu au gropi, nu trebuie sa se parcheze pe trotuare , nu au nevoie sa se care cu calabalac la ski pt ca acolo ti se ofera tot confortul, si multe altele.  Pe cand in Romania nici gand.  Aici trebuie sa fii pregatit in orice moment sa sari borduri, sa driblezi gropi, sa te cari cu casa la munte , sa navigi prin nameti si multe altele.

Mai corect intrebarea mi se pare ce motiv PRACTIC(si nu pecuniar) ai avea SA NU CUMPERI UN SUV IN ROMANIA ?

#6
Highlander91

Highlander91

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,015
  • Înscris: 05.09.2007
Am ales Toyota Hilux, ca sa car motorina cu ea si alte piese auto grele pe drumuri de tara si neamenajate. Dacia papuc mi s-a parut prea firava pt misiunea pe care o avea.

#7
Skizo

Skizo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,406
  • Înscris: 28.11.2001
drumurile proaste si foarte proaste ale patriei
iesiri la munte iarna si vara
posibilitatea de parcare in orice loc, orice gen de borduri ar pune tilharii astia
certitudinea ca pot iesi cu masina pe strada oricind, chiar daca banditii "alesi" nu deszapezesc drumurile
siguranta sporita pe drumurile publice (idiotii ar face bine sa caste ochii, ca sa vada ce anume ii incaleca)
aaa, si putin imi pasa de incalzirea globala, care este o alta gogorita inventata ca sa ne fure banii

#8
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007

View PostSkizo, on Jun 14 2008, 22:42, said:

drumurile proaste si foarte proaste ale patriei
iesiri la munte iarna si vara
posibilitatea de parcare in orice loc, orice gen de borduri ar pune tilharii astia
certitudinea ca pot iesi cu masina pe strada oricind, chiar daca banditii "alesi" nu deszapezesc drumurile
siguranta sporita pe drumurile publice (idiotii ar face bine sa caste ochii, ca sa vada ce anume ii incaleca)
aaa, si putin imi pasa de incalzirea globala, care este o alta gogorita inventata ca sa ne fure banii
Sunt cu totul deacord  B)

Pentru cei care au impresia ca ocupam mai multe locuri de parcare, le spun sa stea linistiti, SUV-ul este mare, insa nu destul de mare sa ocupe 2 locuri.

#9
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
mie imi place la un suv pozitia inalta  a soferului. esti foarte avantajat in timpul noptii cand o gramada de idioti uita sa stinga faza lunga iar la noi in romania nu exista decat 300 km de autostrada.

#10
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

View Postrich1974, on Jun 15 2008, 13:46, said:

o gramada de idioti uita sa stinga faza lunga
La avantajul asta nu m-am gandit pana acuma...oricum, remediul pt cei care uita farurile sunt tot FARURILE(tale)
Mda, e mult mai bine un SUV in Bucuresti decat orice altceva. :inlove:
Mai putin consumul. :death:
Daca mai e si negru, mergi la spalatorie la 2-3 zile... :death:
Un cauciuc costa 16 milioane... :death:
Mai iti fura o oglinda (in selected places :naughty: ), 3 milioane si aia :death:
E bine rau sa ai SUV...

#11
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Sandy nu sunt deacord cu ce zici tu, sa le luam pe rand:
1.Consumul mi se pare ok pentru o masina de genul acesta, cel putin eu am o medie de 8.2%.
2.Da, e negru si cu toate acestea nu o duc la 2-3 zile la spalatorie, ci o data pe sapamana, maxim 2 saptamani.
3.Asta este, dar nu compar SUV-ul cu Loganul, si un cauciuc de A4,A6,Serie 5 tot pe acolo este.
4.Oglinda nu ti-o fura ca ai SUV, ci pentru ca e ala hot, asa cum mai spus, daca aveai Logan iti fura oglinda de 50 de lei.

#12
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
adevarul ca daca as avea bani nu as ezita nici o clipa sa-mi iau un suv. imi place foarte mult caddillac-ul Escalade. pana atunci cred ca o sa ma multumesc cu un aveo.

#13
claud20012

claud20012

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 429
  • Înscris: 13.08.2007
Mai baieti, intreb si eu asa ca un necunoscator....... daca tot va cumparati ditamai magaoaia pt ca va trebuie masina sigura si care sa faca fata santurilor si zapezilor de pe la noi........ de ce nu cumparati un offroader adevarat ... macar cu unu de ala puteti sa iesiti si de pe sosea cand e nevoie? Alegeti SUV doar pt comfortul mai ridicat ?... si eventual pt ca e cu 5 mii euro mai ieftin?  :naughty:
Uite de ex, care sunt motivele pt care as alege un Mitsubishi Outlander si nu un Pajero? (in afara de pret)

#14
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Pentru zapezi si drumuri proaste SUV-ul este suficient, Off-roader, asa cum ii spune si numele, il folosesti pe acolo pe unde nu sunt drumuri mai deloc :).
Problema e simpla, avem nevoie de o masina care sa fie si confortabila si abila pe teren cat de cat dificil.Off-roaderul nu ofera confort la drum lung, consuma mult si nu este la fel de util ca un SUV.
Cu un SUV pot s afac 1000km pe autostrada ca apoi sa ies 80km de pe sosea, pe cand un off-roader il folosesti numai pentru cei 80km.

Nu este numai pretul ,pur si simplu nu avem nevoie de o solutie 4x4 extraordinar de performanta pentru ca nu intrecem limitele, noua ne trebuie ceva decent.

#15
El-Vis

El-Vis

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,073
  • Înscris: 24.11.2004

View PostSkizo, on Jun 14 2008, 22:42, said:

drumurile proaste si foarte proaste ale patriei
iesiri la munte iarna si vara
posibilitatea de parcare in orice loc, orice gen de borduri ar pune tilharii astia
certitudinea ca pot iesi cu masina pe strada oricind, chiar daca banditii "alesi" nu deszapezesc drumurile
siguranta sporita pe drumurile publice (idiotii ar face bine sa caste ochii, ca sa vada ce anume ii incaleca)
aaa, si putin imi pasa de incalzirea globala, care este o alta gogorita inventata ca sa ne fure banii

La fel cum se strica un sedan, asa se strica si un suv.
iesiri la munte iarna vara se pot face la fel de usor si cu sedan. La fel cum pui lanturi pe suv, asa pui si pe sedan.
In ultimii 3 ani nu am vazut zapada sau persoane care sa nu poata iesi de pe strada din cauza zapezii (pentru ultima, f multi ani).
Uita-te la NCAP si vezi ca siguranta e cam aceeasi.
SUV-ul nu este bun nici de viteza, nu e rapid, nu poti lua curbele in viteza, e instabil la viteze mari, consuma inutil de mult si este foarte greu. Nu poti face nici off-road cu el. Sunt doar niste struto-camile folosite de oameni cu anumite frustrari / parveniti care vor sa vada lumea de sus. Si merg exclusiv pe asfalt cu SUV-ul.

Daca chiar vrei SUV adevarat cu care poti face off-road iti iei Land Cruiser (masina adevarata) sau Touareg. Astea sunt chiar facute sa mearga si off-road, restul sunt niste inutilitati care altceva inafara de asfalt nu vad.

#16
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,657
  • Înscris: 26.11.2001
Eu sunt fan SUV/SAV, insa recunosc ca locul sau NU este in oras, si mai ales in Bucuresti.

Din pacate, in capitala tarii sunt atatea hartoape, borduri, damburi, guri de canal suprainaltate etc, incat o masina cu garda la sol mare, este binevenita. De aici, pana a ne cumpara Hummer-uri este un pas maricel.

Gasesc ca micile SUV-uri gen Rav4, CR-V, X3, ar trebui sa fie un maxim pentru orase, din punct de vedere al dimensiunilor.
Pe de alta parte.. sunt destul de multe limuzine care le intrec pe dimensiunile care conteaza: lungime si latime.
Pe inaltime mai este destul loc.

De ce am SUV ? Iata cateva motive, fara o ordine anume:

- imi place sa sar peste gropi fara a baga masina in service
- pozitia la volan, spatiu interior, confort.
- 4x4 (performant sau NU), dar nu pentru offroad profesionist, ci pentru dinamica (viteza), stabilitate + excursii prin namol si zapada (campul Pipera).
- siguranta oferita de SUV in cazul unui impact la o viteza de bun simt. (decat sa planga mama mea, mai bine a lor)
- capacitatea sporita de transport, mai ales daca rabatez bancheta spate. Adesea umplu masina pana la refuz cu tot felul de cumparaturi, care altfel mi-ar fi dat mari dureri de cap.

Contra SUV:
- dimensiunile care sunt enervante pentru parcare sau strecuratul din traficul din oras.
- consumul mai mare decat al suratelor cu garda la sol normala. Desigur, depinde de motor ! Nu compara un 3l de pe un SUV cu un 1.2 TDI de pe Polo !
- centru de greutate mai ridicat, nerecomandat sportivilor !
- distanta de franare mai mare, dar depinde foarte mult de model.

@El-vis repeti ce spun alti oameni, care la randul lor, NU au pus piciorul intr-un SUV.
Ridici in slavi masini care nu sunt nici pe departe asa de formidabile la Offroad, ci se preteaza la offroad ca pret/performanta.

Marea majoritate a SUV-urilor de lux au garda la sol reglabila -> poti avea garda de sedan (15cm) sau 30 cm !
Intra in curbe cu viteze pe care tu cu o masina normala ti-ar fi frica sa intri. Le ajuta: 4x4, ecartamentul, garda la sol si puterea.

La offroad, iti garantez ca un Cayenne este cel putin la fel de bun ca un Land Cruiser. Vezi testele.
Diferenta este ca nu faci offroad profi cu un Cayenne/Touareg/ML/GL/RR Sport, pt ca te doare inima.

Consum ? Cat e pentru tine un consum rezonabil ? Un 3l disel pe x5, are 10l/100 Km in afara si cam 13-15l/100 Km in Bucuresti.
Logan (benzina) consuma cam la fel.

In ceea ce priveste siguranta exista mari discutii pentru ca desi multe masini au 5* la crash-test, in cazul unui impact intre un sedan si un SUV, ambele cu 5*, ti-ai dori sa fii in SUV.
Centrul de greutate al SUV-ului spulbera protectia din sedan. Pur si simplu se urca pe masina mai mica, afectand portiunea de sus.

SUV-ul nu este doar pentru cei ce si etaleaza "potenta". Problema este ca multi considera asta doar din invidie, dar si-ar lua SUV daca si-ar permite.
E de cand lumea: "Vulpea vs Strugurii"

#17
Tipiric

Tipiric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,008
  • Înscris: 02.12.2007

View PostEl-Vis, on Jun 15 2008, 23:48, said:

La fel cum se strica un sedan, asa se strica si un suv.
Esti sigur ca un SUV nu are o viata mai lunga in RO si in general?

View PostEl-Vis, on Jun 15 2008, 23:48, said:

iesiri la munte iarna vara se pot face la fel de usor si cu sedan. La fel cum pui lanturi pe suv, asa pui si pe sedan.
Si cu sedanu poti sa mergi pe dealuri sau sa treci peste vaduri facute de ape?  :rolleyes:
Mai ales ca cu un SUV nu prea ai nevoie da lanturi (4x4), deci alta "economie" la poluare (turnatoriile incalzesc mai putin planeta)  :P

View PostEl-Vis, on Jun 15 2008, 23:48, said:

In ultimii 3 ani nu am vazut zapada sau persoane care sa nu poata iesi de pe strada din cauza zapezii (pentru ultima, f multi ani).
Pentru ca nu prea a nins.  ^_^

View PostEl-Vis, on Jun 15 2008, 23:48, said:

Uita-te la NCAP si vezi ca siguranta e cam aceeasi.
Volvo XC90 vs Golf 5 . Ambele 5 stele in testele Euroncap: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/gYXuySHpnbY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Alege tu in care vrei sa te afli cu nevasta si copii.  :mellow:

View PostEl-Vis, on Jun 15 2008, 23:48, said:

consuma inutil de mult si este foarte greu. Nu poti face nici off-road cu el. Sunt doar niste struto-camile folosite de oameni cu anumite frustrari / parveniti care vor sa vada lumea de sus. Si merg exclusiv pe asfalt cu SUV-ul.

1. "De sus" lumea se vede mai bine si mai clar. Te poti orienta MULT mai bine in trafic si poti sa conduci MULT mai odihnit.
2. Combustibilul il plateste proprietarul.
3. Exemplu  
       - Dacia berlina "noua" 2001, 1400 cmc, 50 de cai (si nici aia intregi), 80 nm cuplu, acc 0-100Km/h in vreo cel putin 20 sec : poluare din consum MEDIU aprox 11%(si se taraie ca zeama de varza) + poluare din faptul ca mananca ulei + poluare fonica + majoritatea sunt pericole rutiere din cauza defectiunilor tehnice chiar daca sunt relativ noi = ???
       - Toyota RAV 4 (ales la intamplare) 152 cp, 192 nm cuplu, acc 0-100 in 12 sec : poluare din consum MEDIU aprox 9%(si trage bine) + mananca ulei cantitate neglijabila = ???
Faceti dumneavoastra domnilor "ecologisti" un calcul si aflati care masina ne ucide mai mult planeta!!!  <_<

Nu va mai legati de cei care au SUV-uri (eu nu am  -_- ) ca defapt ei ar trebui sa plateasca taxele cele mai mici pentru ca polueaza mai putin, fac mult mai multe lucruri in acest consum, ocupa mai putine locuri de parcare. Cu un SUV ai cam 3 masini in 1 (masina de oras pentru ca se preteaza binisor si acolo, masina de vacanta, masina de prezentare). Ultima fraza la noi in RO nu prea se aplica, dar in occident oamenii au cam 3 masini, fiecare cu utilitatea ei, deci din start ocupa 3 locuri de parcare.

Edited by Courage, 16 June 2008 - 12:08.
url


#18
roșu

roșu

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 622
  • Înscris: 29.12.2006
Faptul că se simt mai în siguranță îi face pe mulți să intre în depășiri într-un mod imbecil. :death:

Așa e, la gropile noastre cât mai mare să fie..

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate