![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Constructori, proiectanti si executanti in general.
Last Updated: Apr 02 2011 17:04, Started by
Astrul
, Jun 06 2008 21:39
·
0

#37
Posted 14 June 2008 - 14:04

ce stiti despre planseele de BA post-tensionate?
la noi in tara stiti sa se fi folosit undeva? sa pot vedea "opera" finala, si sa discut cu beneficiarul, si cu constructorul? sunt un avantaj enorm, problema mea este ca am gasit un singur "distribuitor" in Romania, si nu stiu inca lucrari facute in tara, pentru a avea termen de comparatie si de concurenta la el. da, are lucrari in Dubai, are DVD de prezentare, dar vreau concurenta la el, pentru a sustine piata, si vreau pareri formate. multumesc |
#38
Posted 16 June 2008 - 09:15

ce stiti despre planseele de BA post-tensionate? la noi in tara stiti sa se fi folosit undeva? sa pot vedea "opera" finala, si sa discut cu beneficiarul, si cu constructorul? sunt un avantaj enorm, problema mea este ca am gasit un singur "distribuitor" in Romania, si nu stiu inca lucrari facute in tara, pentru a avea termen de comparatie si de concurenta la el. da, are lucrari in Dubai, are DVD de prezentare, dar vreau concurenta la el, pentru a sustine piata, si vreau pareri formate. multumesc Daca doriti sa spuneti pre tensionare va referiti la placile cu goluri din imagine ? ![]() |
#39
Posted 16 June 2008 - 12:22

nu...chiar POST - tensionate vroiam sa zic
operatiunea - teoretic - e destul de simpla antreprenorul general, constructorul, isi vede de treaba lui, face cofragul, armeaza, in acest moment intervine firma X, care vinde "know-how-ul", vine, isi pozitioneaza toroanele speciale, pleaca, constructorul toarna betonul, dupa 5 zile revine firma X, si cu niste utilaje hidraulice intinde toroanele ... gata ...avem placa POST -tensionata cam asta e foarte pe scurt. problema e ca nu stiu nimic mai mult, nu stiu concurenta firmei X, ca sa pot avea termen de comparatie, si nu stiu unde as putea sa vad altfel de lucrare executata, si sa discut cu beneficiarul si vreau sa folosesc acest tip de placa la o constructie noua, de fapt la 3 constructii noi, nu la consolidari Edited by bully-mac, 16 June 2008 - 12:23. |
#40
Posted 16 June 2008 - 13:21

Pai tocmai simplu nu este
La post tensionare toroanele trebuie sa fie introduse prin niste goluri lasate in prealabil iar dupa tensionarea lor se introduce prin gol materialul ce produce solidarizarea armaturii post tensionate cu elementul de beton turnat in prealabil asfel realizandu-se niste elemente cu tensiuni invers decat cele din exploatare Dar nu pot sa te contrazic ptr ca nu stiu sa se fi folosit ceea ce zici tu decat la poduri si consolidari daca este chiar asa chiar sunt curios de tehnologie si cum se poate aplica la o constructie Chiar nu apar fisuri datorate post tensionarii in zona de contact a planseului cu stalpisorii , centura ( mai ales peste zidurile interioare unde apare o contrasageata)? Edited by ovidiu1961, 16 June 2008 - 13:32. |
#41
Posted 16 June 2008 - 14:23

OK...pai o sa va tin la curent ... daca ajungem sa construim cu asa ceva
tocmai despre probleme post utilizare as vrea sa ma interesez, si sa vad lucrare gata facuta, pentru a putea observa problemele daca stam sa ne gandim ca scapam de grinzi si alte "probleme" de genul, este o solutie foarte buna, important e sa o vad la lucru prima data, inainte de a o folosi si, intr-adevar firma X, singura pe care am gasit-o in Romania, deocamdata, este o divizie, sa zic asa, a unei firme mari , franceze, care face poduri, tunele, etc....de acolo este "imprumutata" tehnologia si aplicata la constructii civile |
#42
Posted 17 June 2008 - 15:36

#43
Posted 17 June 2008 - 17:49

Pacat ca nu am foto si de la cofrajele de placa sa vezi cum puteau sa faca doi trei oameni in 10 ore in jur de 400 mp ( poate mai mult )de cofraj fara macara doar cu fortele proprii , dar vom vorbi probabil si de astea. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Attached FilesEdited by ovidiu1961, 17 June 2008 - 18:06. |
#44
Posted 18 June 2008 - 07:50

Acuma ca sa ma arunc si eu ca schiopu-n carje cu o parere cred ca daca este posibil este o lucrare de finete ( dozarea eforturilor din toroane)dar si groslana banuiesc dpdv al pretului e grosolana, intr-adevar dpdv al preturilor pe de alta parte, structura finala, goala, va arata numai bun ade fotografiat si facut tablou, zic eu linii clare, consola frumoasa, grinzi ioc, structura clara |
#45
Posted 18 June 2008 - 08:10

#46
Posted 18 June 2008 - 08:56

structurist este, e deschis, dar cautam inca sa ne lamurim .
ai PM cu firma , singura car am gasit-o deocamdata l anoi, care sa faca asa ceva |
#47
Posted 25 June 2008 - 22:44

Am vazut astazi la stiri informatii despre cladirea cu etajele din elemente modulare ce se rotesc in jurul axului central din Dubai , iar cu ceva vreme in urma despre un aeroport din Japonia , extraordinar , ce mai putem spune ?
La astfel de lucrari daca nu as avea familie cred ca as lucra si doar ptr casa si masa numai ptr experienta si mandria ca am lucrat si eu acolo . Sunt lucrari de constructii care cand vezi cum se fac ai o jena sa mai poti afirma ca esti inginer constructor ![]() ![]() ![]() |
|
#48
Posted 25 June 2008 - 23:15

ovidiu,
La astfel de proiecte participa sute de ingineri!!!negresit.............iar companiile care castiga astfel de proiecte îi au pe ce-i mai buni!! |
#49
Posted 26 June 2008 - 09:31

ovidiu, La astfel de proiecte participa sute de ingineri!!!negresit.............iar companiile care castiga astfel de proiecte îi au pe ce-i mai buni!! Cat despre aeroportul din Japonia am vazut o emisiune si in mare despre ce era vorba Au ajuns baietii la concluzia ca aeroportul actual este f aglomerat si mai trebuie unul Urmatorul pas unde ? Au incercat sa exproprieze niste tarani agricultori dar cum cu samuraii nu te pui nu au reusit ca astia au stat pe pozitii Deci solutia , facem o insula artificiala Au adus pamant au calculat ei eventualele tasari , s-au apucat de treaba si dupa ce au terminat au ajuns la concluzia ca tasarile continua si au cam gresit calculele , sa nu uitam ca aeroportul se afla intr-o zona cu o activitate seismica deosebita si cateva ,, ugarane " pe an Asa ca datorita tasarilor ce continuau si dupa finalizare la fiecare stalp al structurii au montat senzori de deplasare conectati la un computer central Cand computerul facea beep si le arata ca stalpul cutare a ajuns la limita cu deplasarile o echipa de meseriasi se duceau , cu ajutorul unor cricuri hidraulice ridicau stalpul in limite bagau niste placi metalice si mai trageau un sake fericiti ca au rezolvat problema. Intre timp au venit cutremurele si nimic a venit si ,, ugaranu " si a spart cateva geamuri si altceva nimic si asa au trait fericiti pana la adanci batranete dind nastere la o poveste care a lasat cu gura cascata o lume intreaga Mici mici da ai dreak.. Si uite si diferente de reactii Cand te uiti la ce fac japonezii invariabil spui ,, destepti bai tata japonezii astia " iar cand te uiti in Dubai ,, bai nenica ce de bani au astia " ![]() ![]() Edited by ovidiu1961, 26 June 2008 - 09:48. |
#50
Posted 26 June 2008 - 12:56

Corect ai dreptate dar faptul ca as avea un nod in gat cand as discuta cu ei nu ar dispare Cat despre aeroportul din Japonia am vazut o emisiune si in mare despre ce era vorba Au ajuns baietii la concluzia ca aeroportul actual este f aglomerat si mai trebuie unul Urmatorul pas unde ? Au incercat sa exproprieze niste tarani agricultori dar cum cu samuraii nu te pui nu au reusit ca astia au stat pe pozitii Deci solutia , facem o insula artificiala Au adus pamant au calculat ei eventualele tasari , s-au apucat de treaba si dupa ce au terminat au ajuns la concluzia ca tasarile continua si au cam gresit calculele , sa nu uitam ca aeroportul se afla intr-o zona cu o activitate seismica deosebita si cateva ,, ugarane " pe an Asa ca datorita tasarilor ce continuau si dupa finalizare la fiecare stalp al structurii au montat senzori de deplasare conectati la un computer central Cand computerul facea beep si le arata ca stalpul cutare a ajuns la limita cu deplasarile o echipa de meseriasi se duceau , cu ajutorul unor cricuri hidraulice ridicau stalpul in limite bagau niste placi metalice si mai trageau un sake fericiti ca au rezolvat problema. Intre timp au venit cutremurele si nimic a venit si ,, ugaranu " si a spart cateva geamuri si altceva nimic si asa au trait fericiti pana la adanci batranete dind nastere la o poveste care a lasat cu gura cascata o lume intreaga Mici mici da ai dreak.. Si uite si diferente de reactii Cand te uiti la ce fac japonezii invariabil spui ,, destepti bai tata japonezii astia " iar cand te uiti in Dubai ,, bai nenica ce de bani au astia " ![]() ![]() In Dubai se incearca realizarea unui "rai" al comertului si turismului. Bani din petrol au garla, dar se va termina si asta la un moment dat, iar lipsa altor resurse naturale i-a determinat sa caute solutii de dezvoltare care sa nu mai depinda exclusiv de petrol. Cu turismul e mai greu fiindca 8-9 luni pe an vremea e oribila pentru europeni si americani (50 de grade si peste, umezeala 100%, furtuni de nisip), asa ca incearca sa "compenseze" cu atractii care pot fi categorisite cel putin ca "exotice". Economia fara taxe e "mama comertului" si turismul de shopping contribuie si el din plin la investitiile care se fac. Eu m-am crucit cand am vazut prima data in Abu Dhabi (emiratul vecin) cum arata structurile pe acolo. Cred ca daca vrei sa explici unui grup de studenti cum e cu "asa nu" in Romania, cel mai simplu e sa-i duci in Emirate sa vada "planted columns" in mijloc de grinda (iar la nivelele de mai sus structura se modifica din nou), sau la colturile cladirilor pe console de 1 metru jumate pe ambele directii (adica stalpul de la parter si mezanin se muta pe diagonala pentru celelalte 15 etaje de mai sus), placi de beton de 30cm care stau pe "stalpi" de 20x300cm (asa le spuneau ei - stalpi), incarcari de sute de tone pe acoperisuri pentru cooler-e, chiller-e si alte alea... Fundatiile erau numai pe radier cu zeci sau chiar sute de piloti pentru un building, nu construiau subsoluri datorita costurilor legate de protectia la agresivitatea solului, iar structurile metalice sunt si ele mult mai scumpe datorita protectiei anticorozive necesare in fata agresivitatii aerului marin. In constructii muncitorii cei mai multi sunt pakistanezi fiindca doar astia pot rezista sa lucreze la temperaturile de acolo (sa-i fi vazut cum sareau "din carcasa in carcasa" ca maimutele...) Poate fi interesant sa participi la realizarea unor proiecte acolo, dar de locuit... senzatia de "colonie de munca" nu te paraseste nici o clipa. Edited by gecs, 26 June 2008 - 13:07. |
#51
Posted 26 June 2008 - 16:45

#52
Posted 26 June 2008 - 17:04

Am lucrat acolo cu 14 ani in urma, dar nu pe santier, ci in proiectare.
|
#53
Posted 26 June 2008 - 20:20

|
#54
Posted 26 June 2008 - 23:34

Si nu ai nici un fel de foto din santiere ? Ce ar mai fi de luat in consideratie legat de orasele din Emirate (Abu Dhabi si Dubay in principal) e ca sunt orase foarte noi, 60-70 de ani vechime (Dubay-ul are poate o istorie mai veche, dar orasul vechi in sine are prea putina importanta), si sunt croite pe principii urbanistice simple si clare, ca cele ale oraselor americane, cu strazi perpendiculare, cu "plot-uri" independente pentru building-uri - sunt foarte putine situatii in care 2-3 building-uri alcatuiesc un front compact si continuu si cu un minimum de retele utilitare - in Abu Dhabi (in Dubay nu stiu) nu existau retele de canalizare pluviala si retele de gaze. Hai ca cea de pluviale nu era necesara, dar cea de gaze n-a fost facuta tocmai pentru a nu complica infrastructura - era teribil de simplu sa-ti schimbi butelia: te duceai la boutique-ul de la parterul blocului si-i spuneai "baiatului" ca la ap. cutare trebuie schimbata butelia, ii dadeai banii si venea cu butelia la usa, o demonta pe cea existenta, o punea pe cea noua, o lua pe cea veche si o lua la fuga cu 50 la ora daca incercai sa-i dai un 5$ pentru efort - parca l-ai fi picat cu ceara! Am mentionat episodul "bacsisului" pentru schimbatul buteliei pentru ca era de fapt parte din mentalitatea normala in zona. Poate si datorita religiei, dar mai ales datorita starii de "colonie de munca" espre care vorbeam mai sus. E evident ca in ultimii 8-10 ani in Dubay mai ales se construieste inr-un ritm si intr-un stil care depaseste cu mult orice se intampla in alte locuri. Intentia e evidenta, dar nu trebuie sa uitam componenta politica. Poate parea o exagerare, dar, fara sa cadem in plasa teoriei conspiratiilor, asta e principala explicatie a boom-ului din Dubay. Judecata e simpla: arabii au nevoie de bani si stiu sa-i si manevreze. Daca se multumesc cu ce vine din petrol in 30-40 de ani vor ramane cu ochii in soare (din asta au din plin). Ce se construieste in Dubay are o simbolistica cel putin dubla: cele mai extravagante solutii (pista de schi acoperita cand afara sunt 50 de grade, iar la soare in 3 ore fierbi un ou, stadioane cu aer conditionat, hoteluri de 7 stele, mall-uri peste mall-uri) pentru a atrage turistii cei mai bogati (americani si europeni, evident) dublate de o securitate impecabila a zonei. Asta spune ca arabii au bani, stiu ce sa faca cu ei si poti sa te bucuri de ce-ti pun la dispozitie in deplina siguranta. Dupa 11 septembrie o situatie ca asta e cel putin bizara pentru americanul, sau europeanul obisnuit. Dincolo de confuzie, daca americanul sau europeanul se duce la fata locului se intoarce cu o cu totul alta impresie despre ce inseamna lumea araba in "realitate" in raport cu ce era in mintea lui legat de aceeasi sintagma. Costurile acestei securitati poate ca sunt asumate si de celebra Al Qaeda, sau poate Emiratele "cotizeaza" din greu - cert e ca pentru ei e o situatie win-win si cu cotizatie si fara. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users